civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ 4 GwD - Śmietnik Historii [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=69]
Re: Doprecyzowanie regulaminu [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=5995]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=5995#137970]

Vashpan 
Apr 25, 2007 at 23:51
Re: Doprecyzowanie regulaminu

Ehhhhh

Po kolei

Quote:

a też kategorycznie nie zgadzam sie na ewolucyjne ustalanie stanowisk... stworzy to tylko niepotrzebny bałagan... trzeba będzie za kazdym razem ustalać nowy podział obowiązków, bo część przenikających się kompetecji, będzie trzeba na nowo przedyskutować, ustalić, część uprawnień odebrać dotychczasowym "ministrom", by je przekazać nowym,;

ak choćby najpierw nie mamy tego nieszczęsnego min spraw zagranicznych, więc skautem zajmuje się ktoś inny (i tak trzeba za wczasu ustalić kto!), po kilku turach niespodziewanie spotykamy nową ciwkę i nawet nie wiadomo, kto ma właściwie z nią rozmwiać, bo tak naprawdę nikt tego nie ma w swoich kompetencjach, a znowu rozpisywanie wszystkich uprawnień najpierw na trzy osoby, za kilka tur na cztery, potem na pięć, za każdym razem prawie od nowa, to zupełnie bezsensowna strata czasu, a w dodatku niepotrzebne potencjalne źródło konfliktów...
nie trzeba od początku obsadzać wszystkich stanowisk, resztą niech się zajmuje przewidziany premier, ale zdejmijmy już sobie z barków trudy dyskusji, skoro juz mamy wszystko podane na talerzu... i zachowajmy przejrzystość zasad, przecież nie jest niczym odkrywczym, że najbardziej szkodzi państwu płynne, niestabilne i niejasne prawo...



Kto tu mowi o jakims blizej nieokroslenoym "kazdym razie" ? Smiem twierdzic ze wlasnie moja propozycja jest bardziej uniwersalna gdyz zgodnie z tymi dwoma punktami:

Quote:

Rada Panstwa ma nastepujace kompetencje:
-sprawuje wladze bezposrednio wydajac wiazace polecenia dla wykonawcy tury.
-przedmiotem wladzy Rady Panstwa sa wszystkie elementy gry.
-Rada Panstwa ma prawo zmienic decyzje Urzednikow w uzasadnionym przypadku.

(...)

Urzednicy maja nastepujace kompetencje:
-sprawuja wladze bezposrednio wydajac wiazace polecenia dla wykonawcy tury, chyba ze zostaly one zmienione przez Rade Panstwa w uzasadnionym przypadku.
- przedmiotem wladzy Urzednikow sa elementy gry okreslone w kompetencji danego urzedu przez Zgromadzenie



W przypadku takim jak ty mowilas, kiedy nie bedzie ministra spraw zagranicznych, rozmowami z obca civka podejmuje sie Rada Panstwa - gdyz do niej nalaezy piecza nad wszystkimi elementami gry !

Eh ludzie czy wy wogole czytacie co ja pisze ? Czy chce wam sie cokolwiek pomyslec i przeanalizowac...

Quote:

nadal nie wiadomo co to te sprawy wagi państwowej - dla mnie to wypowiedzenie wojny/zawarcie pokoju/wasalstwo/budowa cudu/spalenie miasta lub przygarnięcie go pod nasze opiekuńcze skrzydła... etc
ale takie decyzje uważam, że powinny byc podejmowane przez całe Zgromadzenie - wszystkih graczy a nie tylko przez rządową "śmietankę" w pomniejszych decyzjach dwutorowość władzy nie będzie sobie przeszkadzać, dopóki ich decyzje będą zgodne - gdy zaczną się różnice koncepcji, zaczną się problemy, spory i konflikty, których nie będzie komu rozstrzygać! czyli po prostu chaos...



PS. W ostatniej chwili zmienilem troche koncepcje i teraz zgodnie z tym co uwaza Magda, decyzje w grze beda podejmowane przez Zgromadzenie.... Jest juz pozno wiec wybaczcie jezeli cos tam nakrecilem... Jutro to poprawie pewnie :/

ZASADY

Aby stać się jednym z uczestników gry należy zarejestrować się w wątku "Rejestr Graczy":
http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=5808

1. ZGROMADZENIE ( WLADZA USTAWODAWCZA )

Ogół graczy stanowi Zgromadzenie.
Zgromadzenie stanowi najwyzsza wladze.

Do Zgromadzenia nalezy uczestnik gry zarejestrowany w watku podanym powyzej
Zgromadzenie podejmuje dezyzje w głosowaniu większością względną (tzn. liczoną od liczby oddanych głosów, a nie liczby wszystkich graczy):
A) zwykłą (50%+1), = ZWG
b) kwalifikowaną (66%+1) = KWG.
c) głosowanie trwa przez co najmniej 48 h;
d) głosowania dotyczące obsady stanowisk są tajne;

Wnioski pod glosowanie moze skladac kazdy czlonek Zgromadzenia

Zgromadzenie posiada nastepujace kompetencje:
-ma prawo zmieniac zasady KWG.
-wybiera ze swego grona Premiera (KWG)
-pozbawia wladzy kazdego Urzednika i Premiera poprzez wotum nieufnosci ktore moze wystosowac kazdy czlonek Zgromadzenia.
- ustanawia Urzędy (KWG) określa ich zasady funkcjonowania i obsadza je sposrod swego grona (ZWG) Zasady i kompetencje Urzedow sa podawane do publicznej wiadomosci i nie moga byc zmieniane przez inny organ niz Zgromadzenie.
- wybiera 3 sędziów trybunału ZWG


2. WLADZA WYKONAWCZA

Wladza wykonawcza dzieli sie na:
a.) Rade Panstwa i Premiera
b.) Urzednikow

Czlonkowie wladzy wykonawczej posiadaja uprawnienia czlonkow Zgromadzenia
Czlonkowie wladzy wykonawczej sa obierani na 20 turowe kadencje, po czym moga kandydowac ponownie na to samo badz inne stanowisko
Polecenia czlonkow wladzy wykonawczej dla wykonawcy tury powinny byc jasne i oczywiste.

2.A PREMIER I RADA PANSTWA

Rade Panstwa stanowi Zgromadzenie wraz z Premierem oraz Urzednikami.

Premier jest naczelnym organem wladzy wykonawczej
Premier jest wybierany przez Zgromadzenie KWG.
Premier jest glowa panstwa.
Liczebnosc czlonkow Rady Panstwa jest ustalana przez Zgromadzenie.
Rada Panstwa podejmuje decyzje za pomocą ZWG (w razie parzystej liczby głosów Premier posiada podwójny głos)

Rada Panstwa ma nastepujace kompetencje:
-sprawuje wladze bezposrednio wydajac wiazace polecenia dla wykonawcy tury.
-przedmiotem wladzy Rady Panstwa sa wszystkie elementy gry.
-Rada Panstwa ma prawo zmienic decyzje Urzednikow w uzasadnionym przypadku.

Premier ma nastepujace kompetencje
-sprawuje piecze nad urzednikami i ma prawo zmian ich decyzji w uzasadnionym przypadku.

2.B URZEDNICY

Do Urzednikow naleza osoby wybrane przez Zgromadzenie do pelnienia danego urzedu
Urzednicy podlegaja Premierowi

Urzednicy maja nastepujace kompetencje:
-sprawuja wladze bezposrednio wydajac wiazace polecenia dla wykonawcy tury, chyba ze zostaly one zmienione przez Rade Panstwa w uzasadnionym przypadku.
- przedmiotem wladzy Urzednikow sa elementy gry okreslone w kompetencji danego urzedu przez Zgromadzenie

3. TRYBUNAL ( WLADZA SADOWNICZA )

- sklada sie z 3 osob wybieranych przez Zgromadzenie ZWG
- orzeka o zdradzie stanu prowadzącego ture
- orzeka o zdradzie stanu wladzy wykonawczej
- orzeka we wszystkich spornych kwestiach dot. zasad gry
- orzeka o niewaznosci glosowan
-orzeka o uzasadnionej zmianie czasu przeznaczonego na ture
-orzeka o "przyspieszeniu gry" polegajacego na wykonywaniu tury przez Wykonawce Tury do czasu pojawienia sie sytuacji wymagajacej interwencji


4. WYKONAWCA TURY

-ma obowiazek wykonywac ture zgodnie z poleceniami wydawanymi przez Wladze Wykonawcza.
-pomylki w wykonaniu musza zostac zgloszone do Trybunalu ktory ustala sposob rozwiazania problemu
-nie moze samowolnie podejmowac decyzji, w uzasadnionym przypadku zglasza sytuacje do Wladzy Wykonawczej
-Czas na wykonanie tury ustala sie na poziomie 48h Czas ten moze byc zmieniony w wyjatkowych sytuacjach przez Trybunal
- Przekroczenie czasu jest dozwolone w wyjatkowych sytuacjach

-wykonawca tury posiada wszelkie uprawnienia czlonka Zgromadzenia, lacznie ze sprawowaniem kazdej wladzy wykonawczej



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.