civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Space Empires V [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=84]
Re: Vehicle Designs, czyli ciekawe projekty [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=6901]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=6901#170476]

Adi Cherryson 
Oct 07, 2008 at 01:24
Re: Vehicle Designs, czyli ciekawe projekty

Skyline, nie widać obrazków.

Co do nietrafianych projektów. To może będzie ciekawe.

Parę razy zdarzyło mi się zaprojektować statek bez silników. Jestem przyzwyczajony do używania trzech pokładów. Na Upper Deck umieszczam mostek, kabiny załogi i inne podstawowe komponenty. Na Middle Deck zasadnicze komponenty, np. dla okrętów bojowych jest to broń, dla lotniskowca - Fighter Bay itd. W Lower Deck zazwyczaj wkładam tylko silniki.

Ponieważ nie ma ostrzeżenia, że brakuje silników - tylko komunikat, że jest ich za dużo, zdarzały się przypadki zbudowania statku bez silników. Przy mniejszych jednostkach był kłopot, bo nie dało się zrobić upgrade'u, więc zamieniałem je na nieruchomą bazę do transportu populacji.

Podczas gry multi, zbudowałem znowu taki statek bez silników i zastanawiałem się, co z nim zrobić (a gra multi sprzyja twórczemu myśleniu). Doszedłem do wniosku, że nie warto budować baz (przynajmniej tych mniejszych). Bazy mają minus do obrony (easier to hit), a mniejsze statki plus (harder to hit). To jakby rozwinięcie pomysłu Piotra. Zamiast baz, budować kadłuby bez silników - mamy bazę z bonusem do obrony. Co prawda utrzymanie jest droższe, ale 34% bonusu fregaty 10 poziomu zamiast -20% bazy, to znaczna różnica (54%).

Zresztą rzadko buduję bazy. Strata czasu.

Buduję natomiast satelity obronne Point Defense. I tutaj nasunął mi się pomysł, zrodzony z faktu, że zapomniałem umieścić silniki na statku.

Idea: myśliwce bez silników są lepsze do obrony niż satelity.

Small fighter wyposażony tylko w Small Combat Sensors, Small ECM ma bardzo wysokie modyfikatory obrony i ataku. Znacznie lepsze niż satelita, który nie posiada żadnych bonusów. Poza tymi dwoma komponentami umieszczamy w nim tylko broń i pancerz. Takie myśliwce-satelity powinny poradzić sobie ze znacznie większą liczbą ich ruchomych odpowiedników, wyposażonych w silniki i Afterburners - bo mają więcej miejsca na broń. Można je zaopatrywać przez Resupply Depoty w systemie, więc nie potrzebują też Small Supply Storage. No i mogą powstrzymać zarówno atak myśliwców, jak i okrętów bojowych.

Uwaga: nie przeprowadziłem jeszcze testu. Powinno działać w ten sposób, że zaatakowana planeta wystartuje myśliwce-satelity na orbitę i agresor będzie musiał się z nimi zmierzyć, nim jego broń dosięgnie planety.

[Edited by Adi Cherryson on Oct 07, 2008 at 01:26]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.