civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Space Empires V [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=84]
Space Empires według Adiego [wersja praktyczna] [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8145]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8145#200382]

Adi Cherryson 
Jun 28, 2010 at 01:38
Space Empires według Adiego [wersja praktyczna]

Chciałbym tutaj w miarę wolnego czasu, podzielić się swoimi przemyśleniami wynikłymi z fascynacji SEV. Moje skromne doświadczenie odnosi się wyłącznie do stock i Sparty. Proszę abyście zechcieli to uszanować i ewentualne uwagi odnośnie możliwości modów, pominęli łagodnym i łaskawym milczeniem lub też ewentualnie wykorzystali - to co Wam się przyda, w przyszłości. Wszelkie rzeczowe i merytoryczne uwagi odnośnie stock postaram się ocenić - oczywiście subiektywnie.

Aby było to jakoś w miarę ciekawie, wykorzystam nasz PBEM6 do stworzenia fabularnej treści.

---

W roku 2405.0 Sztab Spartan podjął decyzję o budowie floty bojowej. Zlecono grupie konstruktorów zaprojektowanie uniwersalnego myśliwca, który miał być przede wszystkim łatwy do zbudowania i tani oraz dobrze uzbrojony. Masowa produkcja miała zapewnić stały dopływ nowych jednostek, którymi można byłoby uzupełniać straty na polu walki.

Tak powstał Jastrząb, organiczny ciężki myśliwiec:



Motyw był jasny. Projekt pierwszej broni zapewnia sukces, jeśli zostanie szybciej zbudowana, niż zrobi to przeciwnik. Przewaga technologiczna i ilościowa spowoduje wygranie pierwszych starć. To taktyczny element zaskoczenia. Jednak po pierwszych starciach, przeciwnik pozna naszą broń i będzie starał się zbudować odpowiednie środki obronne, które przeciwstawią się znanemu już projektowi. Naszą odpowiedzią powinna być zmiana uzbrojenia w reakcji na spotkane projekty przeciwnika. W ten sposób dochodzi do spirali zbrojeń, gdzie strony konfliktu starają się opracować nowe projekty, w zależności od tego co napotkają w kolejnych bitwach.

Sztab Spartan podszedł do tego inaczej. Profesor Zakharov miał dyski zawierające informacje na temat ostatniego globalnego konfliktu na Ziemi. Zapamiętał, że proste i tanie czołgi T-34 zbudowane w przerażającej ilości, skutecznie przeciwstawiły się bardziej doskonałym technicznie modelom. Przekonał Sztab, że ilość zwycięży jakość. Jeśli uda się zdobyć przewagę ekonomiczną, to każdy kwadrant zostanie opanowany przez prostą broń, której trzeba wyprodukować jak najwięcej.

Dlatego skupiono cały wysiłek na masowej produkcji Jastrzębi. Ta prosta konstrukcja miała zionąć ogniem maksymalnego uzbrojenia i dosłownie zalać cały kwadrant swoją wszechobecnością. Starałem się przede wszystkim umieścić jak najwięcej broni oraz tyle Small Supply Storage, aby przez cały czas bitwy Jastrząb mógł strzelać.

Biorąc pod uwagę fakt, że pole konfliktu ograniczy się do kilku systemów w centrum kwadrantu oraz nowe perspektywy w modzie Sparta - gdzie została zwiększona ilość jednostek w przestrzeni z 20.000 do 50.000, Sztab postanowił wyposażyć flotę bojową w 100.000 Jastrzębi w turze 2410.0. Rój myśliwców w liczbie 50.000 miał bez trudu zlikwidować wszelkie próby agresji w każdym systemie, a zapas dodatkowych 50.000 myśliwców uniemożliwić jakiekolwiek marzenia o sukcesie, gdyby pierwszy rzut poniósł dotkliwe straty.

Następnie Sztab zajął się okrętami zdolnymi szybko dostarczyć i umieszczać Jastrzębie w przestrzeni. Na początku zatwierdzono produkcję znanego z innych kwadrantów szybkiego lotniskowca.

Tak powstał Hermes, organiczny lotniskowiec:



Mógł pomieścić 104 ciężkie myśliwce, moduł Stoczni Orbitalnej pozwalał produkować nowe i naprawiać uszkodzone jednostki. Jego dodatkowym przeznaczeniem była produkcja (w jednej turze) prostego statku zaopatrzeniowego, bez silników z maksymalną liczbą Large Supply Storage, który mógłby szybko zaopatrzyć myśliwce w zasoby. Chciałem wykorzystać fakt, że nowo zbudowane statki zawsze mają pełny zapas supplies, nawet jeśli jednostka je budująca ich nie posiada. Projekt takiego zaopatrzeniowca opracujcie sami. Musi być zbudowany w jednej turze, czyli jego koszt nie może przekraczać wydajności Stoczni okrętu działającej w trybie Emergency - tylko niezbędne komponenty, a reszta to zbiorniki.

Komponent Emergency Propulsion zapewniał Hermesowi co turę dodatkowe 7 pól ruchu. To jest istotne przy szybkim dotarciu w strategiczny rejon oraz ściganiu statków przeciwnika z wykorzystaniem rozkazu Atack [Klawisz A]: Atak Seek:



Aby Emergency Propulsion (na maksymalnym poziomie) zadział prawidłowo, nasz okręt musi się najpierw poruszyć o co najmniej 7 heksów. Dopiero wtedy możemy wydać rozkaz użycia komponentu (klawisz U).

Stosunkowo duża ilość Large Supply Storage (pojemność 60.000) mogła natychmiast zaopatrzyć ocalałe po starciu myśliwce, aby mogły bronić okręt już w następnej turze. Z tego samego powodu - szybkie uzupełnianie zasobów - istotną rolę ma komponent Emergency Resupply Pod. W połączaniu ze Stocznią, generuje co turę 10.000 supplies.

To jest niezwykle ważne w grze multi, bo zazwyczaj po wygranej bitwie rój myśliwców nie ma paliwa i cała nasza flota jest skazana na zagładę.

Ten projekt uważam jako ciekawy pomysł wobec tego, co nam oferuje stock. Biorąc pod uwagę bug z zasobami myśliwców, Hermes jest uniwersalnym okrętem, zdolnym operować samodzielnie na przestrzeni całego kwadrantu.

Poważną wadą jest brak tachinowych sensorów na pokładzie Hermesa, ale niezwykłą zaletą jego koszt budowy - tylko jedna tura - przy maksymalnej stoczni planetarnej z minimalną ilością populacji.

Niestety, wkrótce okazało się, że ilość Jastrzębi jakimi dysponuje Hermes jest wysoce niewystarczająca wobec potrzeb pola walki. Sztab Spartan zmuszony został do rewizji swoich decyzji. Zlecono więc opracowanie nowego typu lotniskowca...




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.