civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Space Empires V [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=84]
Re: Space Empires według Adiego [wersja praktyczna] [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8145]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8145#200628]

PAwleus 
Jul 01, 2010 at 17:47
Re: Space Empires według Adiego [wersja praktyczna]

Quote:
Adi Cherryson wrote:
PAwleus - no właśnie - kiedyś było tak różowo. Trudno nam to sobie tylko wyobrazić z dzisiejszej perspektywy...

Chociażby mało znana bitwa pod Koronowem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Koronowem


Bitwa pod Koronowem pokazuje raczej jak mogłoby być, a nie jak było - wojny polsko-krzyżackie są tutaj dobrym przykładem, jako że o wyniku większości z nich decydowały nie bitwy a pustoszenie terytorium. Oczywiście można mówić że to dlatego iż Krzyżacy niehonorowo unikali bitew, ale czy takie pustoszenie to aby nie jest jednym z podstawowych elementów wojny totalnej?
Śmiem twierdzić, że powstrzymywanie się przed wojną totalną generalnie nie wynikało z chęci zachowania honoru rozumianego na sposób Rob Roya ("to najwspanialszy podarunek jaki człowiek może ofiarować sobie samemu" ), ale wynikającego ze strachu przed tym jak mnie widzą inni (ludzi niehonorowych można bez uszczerbku dla własnego honoru ograbić a nawet zabić), ze strachu przed tym że gdy inni zobaczą we mnie osobnika niehonorowego to zjednoczą się przeciwko mnie i bez litości zastosują wojnę totalną. Nie mówię że to źle - jest to znacznie lepsza sytuacja od braku takich zahamowań i jest to minimum które trzeba osiągnąć. Dlatego też podoba mi się zdanie, że "hipokryzja to największy z hołdów złożonych cnocie"

Quote:
Adi Cherryson wrote:
W naszych grach multi nie sprawdziło się kilka rzeczy: przede wszystkim silnik i za duża mapa, ale oprócz tego też zaangażowanie w grę i różnica poziomów - czyli znajomość gry przez poszczególnych graczy.


Owszem, zaangażowanie w grę to klucz do ciekawej rozgrywki, ale powtórzę jeszcze raz: stopień znajomości gry przez poszczególnych graczy jest zupełnie bez znaczenia, chyba że jeden z graczy dzięki tej znajomości potrafi łatwo osiągnąć bezapelacyjną dominację nad przymierzem pozostałych.

[Edited by PAwleus on Jul 01, 2010 at 17:59]



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.