civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Podstawy - nazewnictwo (galaktyka, warp, itp.) [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8712]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8712#219711]

PAwleus 
Nov 06, 2010 at 19:57
Podstawy - nazewnictwo (galaktyka, warp, itp.)

Wiem że to tylko gra i musi się w niej aż roić od uproszczeń, aby była grywalna (i aby nasze komputery sobie z nią poradziły), ale niektórych uproszczeń wcale nie trzeba robić. Musimy ograniczyć liczbę systemów w grze do 500? OK, jeżeli trzeba to zróbmy to, ale nie mówmy, że tworzą one galaktykę - wobec ogromu galaktyk te 500 systemów są po prostu niedorzeczne (popatrzcie tylko na już bardzo uproszczoną Galaktykę na mapach ze Star Treka w wątku który stworzyłem w sąsiednim dziale). Po co mamy mówić o galaktyce, kiedy wystarczy powiedzieć że obszar gry to fragment jakiejś galaktyki ograniczony bąblem nadprzestrzenno-podprzestrzennym - chociaż poza bąbel byłoby można wylecieć w normalnej przestrzeni to założenie kolonii poza nim trwałoby bardzo długo i byłyby one ograniczone w komunikacji z resztą imperium do informacji przesyłanych z prędkością światła, wędrujących wiele lat, a więc efektywnie nie byłyby częścią imperium, co wyjaśniałoby dlaczego nie ma ich w grze. Bąbel może odgraniczać gromadę kulistą, fragment ramienia galaktyki, jakiś inny nieregularny fragment galaktyki, czy kilka małych gromad kulistych - przestańmy nazywać obszar gry galaktyką! Proponuję: Bąbel N-P (po angielsku H-S Bubble)

Warp - ta nazwa też mi się nie podoba, w SE5 jest to przynajmniej Warp Point. Tu trzeba by się zastanowić czym są obiekty, które nazywasz warpami. Czy jest to (przyjmijmy że gra zaczyna się w momencie odkrycia sposobu na używanie go, choć wcale tak nie musi to być):
1. Obiekt astronomiczny o własnościach bramy nadprzestrzennej (czy też rodzaj wormhole-a), który nie potrzebuje niczego do podtrzymania istnienia (jak Warp-Pointy w SE5)?
2. Sztuczny obiekt astronomiczny stworzony przez Starożytnych (jakaś tam legendarna rasa) do podtrzymania którego istnienia jest potrzebny jakiś niezniszczalny poniżej pewnego poziomu technologicznego obiekt technologiczny (brama nadprzestrzenna), niemożliwy do zawładnięcia i sterowania (przynajmniej poniżej pewnego poziomu technologicznego)?
3. Tak jak #2, tyle że obiekt technologiczny da się zniszczyć od początku gry, choć jest to bardzo trudne
4. Tak jak #3, tyle że obiektem można zawładnąć i sterować od początku gry (a przynajmniej od wynalezienia technologii udostępnianej do wynalezienia po zdobyciu go - coś jak Jumpgate w świecie B5)

Jeśli wybierzemy którąś z opcji 2-4 to nazwą dla całości (obiekt astronomiczny razem z podtrzymującym go obiektem technologicznym) służącej do podróży przez nadprzestrzeń (Hyperspace) może być np. Hypergate (lub po prostu Jumpgate jak w B5) dla odróżnienia od Subgate (lub po prostu Stargate jak w świecie Stargate) służącej do podróży przez podprzestrzeń (subspace). Jeśli #1 to wolałbym raczej coś w rodzaju Spacerift i postulowałbym aby wszystkie były w jakiś sposób niestabilne (choć wolałbym aby #1 było zarezerwowane dla pewnego typu anomalii i w miarę bezpieczna podróż żeby była dostępna przez każdą indywidualnie dopiero po jej zbadaniu)




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.