civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Planety [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8697]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8697#220011]

PAwleus 
Nov 09, 2010 at 00:08
Re: Planety

Mi też się wydaje że można byłoby to trochę uprościć z punktu widzenia gracza:

1. Podzielić planety na klasy (coś jak w Star Treku), każda ograniczona w zestawie parametrów do pewnego ich przedziału, mająca określony typ (stały, gazowy) i atmosferę (proponowałbym nie wymyślać jakichś dziwolągów typu "dwutlenkowa" kiedy nawet nie wiadomo czy chodzi o CO2, SO2 a może jeszcze co innego, ale podpatrzyć co jest np. w Mass Efekt, Frontier/First Encounters itd. - w niektórych grach jest to naprawdę przyzwoicie zrobione)

2. Pozwolić graczowi na początku wybrać klasę planety na jakiej chce wystartować i zakres tolerancji jego rasy na grawitację, temperaturę i promieniowanie, która centrowałaby się automatycznie na środku zakresu charakterysycznego dla danej klasy. Jeśli nie chciałby wnikać co taka klasa sobą reprezentuje to wcale nie musiałby - wystarczyłoby aby mu podać prawdopodobieństwo występowania podobnych planet i średnią trudność uzdatniania innych (skoro celem nie byłaby Terra to nie byłaby to już terraformacja)

3. Można byłoby pójść nawet dalej i ograniczyć możliwość wyboru do jakiejś bardzo ograniczonej grupy klas (nawet do jednej) dających startującym imperiom podobne możliwości (znacznie uprościłoby to balansowanie). Proste i logiczne uzasadnienie (jak myślę): cywilizacja techniczna w danym momencie (czyli w punkcie czasu w którym rozpoczyna się gra) może rozkwitnąć tylko na takiej a nie innej klasie planet.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.