civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Planety [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8697]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8697#220128]

Merthen 
Nov 09, 2010 at 21:19
Re: Planety

Quote:
Ceasar Of Rome wrote:
a nie myślałes nad mozliwościa kolonizowania księżyców ?
w koncepcie księżc ma 1 pole pod zabudowę, wielu uniwersach sci-fi to własnie księżyce się kolonizuje/ tworzy kompanie wydobywcze.

Raczej nie, gdyż zbytnio wzrosnie ilość obiektów do skolonizowania w systemie, zobacz ile księżyców jest w naszym układzie słonecznym. Wole traktować je jako dodatkowe pola, choć podałem wyjątek w koncepcji w przypadku planet gazowych i ich księżyców.

Quote:
PAwleus wrote:
Mi też się wydaje że można byłoby to trochę uprościć z punktu widzenia gracza:

1. Podzielić planety na klasy (coś jak w Star Treku), każda ograniczona w zestawie parametrów do pewnego ich przedziału, mająca określony typ (stały, gazowy) i atmosferę (proponowałbym nie wymyślać jakichś dziwolągów typu "dwutlenkowa" kiedy nawet nie wiadomo czy chodzi o CO2, SO2 a może jeszcze co innego, ale podpatrzyć co jest np. w Mass Efekt, Frontier/First Encounters itd. - w niektórych grach jest to naprawdę przyzwoicie zrobione)

2. Pozwolić graczowi na początku wybrać klasę planety na jakiej chce wystartować i zakres tolerancji jego rasy na grawitację, temperaturę i promieniowanie, która centrowałaby się automatycznie na środku zakresu charakterysycznego dla danej klasy. Jeśli nie chciałby wnikać co taka klasa sobą reprezentuje to wcale nie musiałby - wystarczyłoby aby mu podać prawdopodobieństwo występowania podobnych planet i średnią trudność uzdatniania innych (skoro celem nie byłaby Terra to nie byłaby to już terraformacja)

3. Można byłoby pójść nawet dalej i ograniczyć możliwość wyboru do jakiejś bardzo ograniczonej grupy klas (nawet do jednej) dających startującym imperiom podobne możliwości (znacznie uprościłoby to balansowanie). Proste i logiczne uzasadnienie (jak myślę): cywilizacja techniczna w danym momencie (czyli w punkcie czasu w którym rozpoczyna się gra) może rozkwitnąć tylko na takiej a nie innej klasie planet.

Ciekawy pomysł. Pod nazwa klasy rozumiesz coś w stylu klas słońc?
Jak rozumiesz ten zdanie:
"Pozwolić graczowi na początku wybrać klasę planety na jakiej chce wystartować i zakres tolerancji jego rasy na grawitację, temperaturę i promieniowanie, która centrowałaby się automatycznie na środku zakresu charakterysycznego dla danej klasy."
Czy to oznacza ze wybrana klasa narzuca grawitacje, temperatur i promieniowanie czy też wybiera się je osobno?
Jeżeli osobno to gdy mamy przykładowo:
- 2 rodzaje planet
- 10 atmosfer
to mamy 20 klas planet? Czyli nie za dużo.

natomiast jeżeli narzucają te parametry to mając dodatkowe:
- 10 zakresów w grawitacji
- 10 zakresów w promieniowanie
- 10 zakresów temperatur
to mamy 20000 klas ? Raczej za dużo

Co ze środowiskami np. wodnymi ? Dla niektórych ras takie wyjątkowe ekosystemy mogą być niezbędne.


Co to dziwolągów czyli dwótlenkowych pewnie nie wpadł Ci w oko dopisek ze wymieniłem tylko składowe atmosfer ?



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.