civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Planety [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8697]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8697#221593]

PAwleus 
Nov 22, 2010 at 23:11
Re: Planety

Nie? A to szkoda...

One nie mają graczowi zapoznającemu się z grą nic mówić - tak właśnie według mnie powinno być, tym bardziej że nie osiągniesz w żaden obecnie dostępny sposób innego efektu. Co mówi graczowi jeśli np. nazwiesz jakiś zbiór planet "wulkaniczny"? Niemal nic, tylko tyle że jest tam z jakiegoś powodu więcej wulkanów niż zwykle i nie są to gazowe giganty - nie mówi to nic o warunkach panujących na tych planetach, tym bardziej że mogą to być kriowulkany, więc równie dobrze można je nazwać pojedynczą literą. To dopiero opis do danej planety (lub jej parametry wyrażone liczbowo) precyzuje jaka ona jest. Owszem, jeśli podział na klasy jest dobrze zrobiony, to z czasem gracz nauczy się (o ile gra będzie na tyle dobra że przyciągnie go do siebie na dłużej) jakie są warunki brzegowe określające daną klasę i zapamięta nie tylko jej nazwę ale przede wszystkim wygląd, co pozwoli mu oceniać sytuację znacznie szybciej - gra powinna do tego czasu wspierać go oferując łatwy dostęp do przejrzyście zrealizowanej kontekstowej pomocy.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.