civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Rozdział II - Wstęp: Podstawy [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10183]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10183#244336]

Merthen 
May 01, 2011 at 11:49
Rozdział II - Wstęp: Podstawy

Rozdział II - Wstęp: Podstawy

1.Rodzaj gry
Ciekawe czasy to gra turową typu 4x w kosmosie. Tury są realizowane symulacyjne co oznacza ze podczas swojej tury gracz będzie wydawał tylko rozkazy. Zostaną one zrealizowane (lub nie - zależy od zdarzeń) po naciśnięciu przycisku "koniec tury". W ten sposób ruchy wszystkich graczy realizowane są równolegle.

Bitwy, tak kosmiczne jak i naziemne, mają być wykonywane automatycznie na podstawie wydanych uprzednio rozkazów. Można obejrzeć je w czasie rzeczywistym (aby np. zobaczyć gdzie popełniliśmy taktyczne błędy) lub tylko zapoznać się z wynikiem bitwy.

Do przedyskutowanie jest opcja czy udostępnić tryb gry gdzie istnieje możliwość sterowania jednostek w bitwie. Rozwiązanie te ma wady i zalety.

2.Dla kogo?
Nie da się ukryć ze będzie to gra z mnogą ilością opcji, taktyk i strategii do zastosowania. Priorytetem jest umożliwienie zautomatyzowania każdej czynności (ustawienie gubernatorów, ministrów itp), ale kwintesencją gry będzie możliwość sterowania każdym szczegółem imperium. Oczywiście dla tych co będą tego chcieli gdyż nie planuje aby gracze zmuszeni byli wszystko robić samodzielnie gdyż komp jest za "głupi" aby zajmować się żmudnymi czynnościami. Zarządzająca i modyfikowalna AI to podstawa.

Dla początkujących graczy planowanych jest aktywny samouczek oraz podpowiedzi do każdej czynności.

3.Grafika
Grafika nie jest priorytetem w tej grze ale chciałbym zachować jej odpowiedni poziom. Powinna być kompromisem między wyglądem, czytelnością, a wydajnością gry. Oczywiście zdolności grafika (-ów) też mają znaczenie .

Grafikę w grze można podzielić na trzy obszary: grafika mapy gry, grafika bitew w kosmosie i grafika bitew planetarnych.

Grafika mapy głównej składa się, oprócz interfejsu, z gwiazd - które symbolizują systemy gwiezdne. Mają one być wykonane jako małe model 3D aby pozwolić na obracanie, powiększanie i pomniejszanie mapy. Po kliknięciu na daną gwiazdę na dole ekranu pojawi się (gdy mamy zbadany system) lista planet i ważniejszych obiektów kosmicznych (model 2D). Można jednym kliknięciem na liście otworzyć podgląd na system (modele w 3D) lub powiększyć dany obiekt lub planetę (duża bitmapa)

Grafika bitew w kosmosie: obiekty kosmiczne oraz jednostki to modele 3D . Ilość szczegółów nie powinna być za duża aby engine "uciągnęło" dziesiątki tysięcy obiektów. Pociski, rakiety, torpedy itp. planuje jako zwykłe modele 2D. Myśliwce i inne drobnoustroje to maksymalnie uproszczone modele 3D. "Piękno" modeli uzyska się odpowiednim teksturowaniem (szczegóły techniczne w innym opracowaniu).

Grafika bitew planetarnych: to duża bitmapa planety z naniesionymi symbolami kompleksów i zgrupowań wojskowych, Na planecie będą pokazywane strefy kontroli, kierunki ataków oraz wpływ wsparcia orbitalnego. W uproszczeniu bitwy planetarne będą przypominały grę typy Risk.


4.Muzyka i dźwięki
O muzyce i dźwiękach na razie mogę napisać tylko tyle ze będą .


5.Interfejs
Grę będzie można całkowicie obsługiwać myszką ale do każdej czynności będą przypisane skróty klawiszowe. Priorytetem jest intuicyjność ale zdaje sobie sprawę ze przy tak złożonej grze do końca nie da się tego osiągnąć. Przykładowe szkic z interfejsu:


interfejs gry na mapie galaktyki.


6.Zdarzenia
W grach typu 4x co turę odbywa się wiele zdarzeń o których engine musi poinformować gracza. Lista zdarzeń powinna się pojawić w sposób widoczny ale nie nachalny. Planuje aby pojawiała się z lewej strony ekrany jako lista nagłówek z symbolicznym obrazkiem i paskiem przewijania. Kliknięcie na nagłówek (tudzież obrazek) powiększa opis zdarzenia i wyświetla przyciski dające możliwość zareagowania na zdarzenie.

Przykładowe przyciski w wypadku bitwy:
-przycisk do pokazania sytemu gdzie bitwa się odbyła
-przycisk do wczytanie bitwy i jej obejrzenie
-przycisk do wykazu szczegółowych statystyk z bitwy.

Bardzo ważne zdarzenia (jak np. propozycje traktatów, śmierć wielkiej postaci itp) wyświetlane byłyby na początku i w odpowiednim zaznaczeniu.

Oczywiście gracz mógłby filtrować typ wyświetlanych zdarzeń według podręcznego menu.

Listę zdarzeń można chować aby nie przeszkadzała w widoku mapy. W każdej chwili można powrócić do zdarzeń z poprzednich tur.

7.Multiplayer
Gra Ciekawe Czasy będzie oferowała duże wsparcie dla gier z innymi ludźmi. W końcu rywalizacja (czy to na ścieżce wojskowej czy też gospodarczej) z innymi homo sapiens to kwintesencja gier 4x .
Szczegóły w odpowiednim rozdziale.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.