civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Rozdział VI - Cuda [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10188]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10188#244352]

Merthen 
May 01, 2011 at 12:27
Rozdział VI - Cuda

Rozdział VI - Cuda

1.Cuda systemowa
W każdym systemie można zbudować jeden (a może kilka? ) budynek specjalny zwany cudem systemowych. Budynek ten oddziałuje na cały system dający duże bonusy.

Przykład:
- Zaawansowana siec biblioteczna - podwaja generowanie punktów nauki

2.Cuda galaktyczne
Cuda galaktyczne to unikalne budynki specjalne, które mogą być wybudowane tylko raz w całej grze przez tylko jedna rasę. Budynki te dają wiele korzyści państwu, które je wybudowało. Pomysł oczywiście żywcem wzięty z gry cywilizacja .

Przykład:
- Galaktyczna biblioteka - wpływa (pozytywnie) na generowanie PN w całym imperium
(uparłem się na te PN )

3.Ruiny
No cóż można przyjąć ze w galaktyce przed pojawieniem gracza istniały inne cywilizacje, o których zapomniał wszechświat. Gdzieniegdzie można odnaleźć po nich ruiny.

Zbadanie takich ruin można dać wiele korzyści np. :
- nowa dziedzina badań
- unikalny komponent, budynek czy broń
- ulepszenie jakiegoś wynalazku
- unikalną wielka postać
- wiedzę na temat pobliskich systemów
- lokalizacja bram nadprzestrzennych
- korzyści fabularne

Może także wiązać się z niebezpieczeństwem typu:
- uruchomienia starożytnego systemu obronnego
- pojawienie się okrętu-strażnika
- (...)

Planety z ruinami (a konkretnie pole z ruiną) mają zwiększony bonus do kompleksów badawczych.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nowe ustalenia ze "starego tematu": http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8715
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quote:
PAwleus wrote:
Jeśli w ogóle wprowadzać Cudy to myślę że ich głównym efektem powinien być kulturalny i tylko on powinien być większy za pierwszeństwo zbudowania. W dodatku sumaryczny efekt kulturalny wszystkich Cudów danego rodzaju powinien być stały, a więc w przypadku gdy Cud jest rzeczywiście Cudem, czyli jest tylko jeden taki na świecie to powinien dawać 100% efektu kulturalnego, gdy zostanie zbudowany drugi to ten pierwszy ma 2x większe znaczenie (przykładowo) niż ten drugi, czyli jego wpływ zmniejsza się do 2/3 ze 100%, a drugi ma tylko 1/3 ze 100%, gdy zostanie zbudowany trzeci (nawet przez to samo imperium, a dlaczego nie?), to drugi ma 2x większe znaczenie niż trzeci a pierwszy niż drugi, więc znaczenie pierwszego maleje do 4/7, drugiego do 2/7, a trzeciego wynosi już tylko 1/7 ze 100% - bardzo szybko może się przestać opłacać budować kolejne kopie Cudu, bez wprowadzania żadnych sztucznych i sztywnych ograniczeń.

Quote:
Adi Cherryson wrote:
Widziałbym jednak jeden unikatowy budynek (jakby Cud) - Senat Galaktyczny. Coś, co staraliśmy się uzyskać w naszych grach multi. Chociaż nie bardzo wiem, jak miałby praktycznie działać. Podświadomie raczej czuję, że byłby przydatny - zwłaszcza dla graczy lubiących dyplomację i pisanie kroniki. Mógłby zatem zapewniać np. całkowite bezpieczeństwo układu w którym został zbudowany w grach multi, kontakt ze wszystkimi graczami, bonus do dyplomacji, szpiegostwa, przerwanie wszystkich wojen etc. Bardzo użyteczny fabularnie.


Quote:
Merthen wrote:
Idę cudów wprowadziłem do koncepcji aby dać dodatkowy warunek zwycięstwa oraz rozszerzyć wymiar rywalizacji.

Wymienione tu pomysły mi się podobają, więc może taki podział:
- cuda systemowe
- cuda galaktyczne z podzielnym efektem zależnym od ich ilości i specjalnym bonusem dla pierwszego
- cuda wszechświatowe z unikalną możliwość jak przykładowy senat galaktyczny. Takich cudów nie było by wiele od 1 do 5.


[Edited by Merthen on May 01, 2011 at 20:31]



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.