civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Rozdział XIX - Rodzaje gry [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10201]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10201#244369]

Merthen 
May 01, 2011 at 13:06
Rozdział XIX - Rodzaje gry

Rozdział XIX - Rodzaje gry

1.Kampania
Najbardziej rozbudowaną opcja gry będzie kampania. Można w niej zagrać dowolnie wybraną rasą główną (ale nie stworzoną). Mają one własną fabułę, własne cel główne i poboczne.

Każda z ras posiada już od początku pewną ilość systemów, ma już swoje floty i pewne powiązania dyplomatyczne. Wielkość imperiów zależy od epoki, gdyż można ją wybrać. Czym wcześniejsza epoka tym mniejsze państwa i bardziej zacofane. W każdej epoce siła rozkłada się inaczej i poszczególnymi imperiami inaczej się gra. Za wzór można uznać kampanie z serii gier Total War. Oczywiście pod względem warunków początkowych nie rozgrywki.

W tej wersji gry obowiązują wszystkie jej reguły.

2.Dowolna
Gra dowolna to klasyczna typ rozgrywki w grach typu 4x. Można tu grać wybrana rasa główna lub rasą stworzoną samodzielnie. Typ ten cech**e się duża przenikalnością.

Przykładowe opcje do włączenie/ wyłączenie lub zmienienie:
- ilość graczy
- wielkość i kształt galaktyki
- jakie rasy główne mogą zostać wylosowane
- jakie rasy pomniejsze mogą zostać wylosowane
- poziom inteligencji dla komputerowych graczy
- jakie bonusy ekonomiczne, naukowe i szpiegowskie mają poszczególni rasy (gracz sobie może też dać bonus)
- czy komputerowi gracze mogą oszukiwać
- zarządzanie uproszczone/złożone
- ekonomia uproszczona/standardowa
- czy ma być włączone szpiegostwo
- czy ma być włączony handel
- czy ma być włączony kultura
- czy mają występować wielkie postacie
- czy maja być możliwe walki naziemne
- maksymalny rodzaj naturalnych katastrof jakie mogą nawiedzić galaktykę
- czy rasy mogą się wymieniać technologiami
- czy są piraci
- czy są starożytni
- czy są ruiny
- czy są cuda
- czy są kosmiczne potwory
- czy SI może się zbuntować.
- czy mogą wybuchać rebelie
- czym mogą następować inwazje
- czy ma być włączona regulator rozgrywki
- (...)

3.Scenariusz
Miło byłoby do gry dołączyć scenariusze. Mi osobiście podoba się rodzaj scenariusza gdzie poszczególne frakcje/państwa ziemi mają rozdzieloną galaktykę między sobą i gracz wybierając jedno z imperiów próbowałby zdominować militarnie/ ekonomicznie/ kulturalnie lub dyplomatycznie

4.Bitwa
Dodatkowa opcją byłoby możliwość przeprowadzania samych bitew. Za określona sumę punktów kupowało by się zdefiniowane okręty i planowały by się im strategie. Floty gracza walczyłby z coraz silniejszą i sprytniejszą flota AI.

5.Warunki zwycięstwa
Przykładowe warunki zwycięstwa w CC:
- dominacja militarna
- podbój
- zwycięstwo kulturowe
- zwycięstwo ekonomiczne
- wybudowanie określonego cudu
- eksterminacja
- wypełnienie celu fabularnego
- federacja
- wypełnienie celu głównego dla danej rasy
- wygranie w senacie galaktycznym
- posiadanie określonej ilości koloni
- (...)


Warto stworzyć także system osiągnięć.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.