civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Rozdział XIX - Rodzaje gry [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10201]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10201#244456]

HidN 
May 01, 2011 at 17:35
Re: Rozdział XIX - Rodzaje gry

19.1. Kampania - jeśli ktoś stworzy AI do tak skomplikowanej gry, czemu nie. Ja osobiście AI nie jestem zainteresowany, przynajmniej nie na etapie tworzenia wersji 1.0

19.2. Dowolna - najważniejsza opcja na potrzeby gier MP

19.3. Scenariusz - opcjonalna, polecam też się z tym wstrzymać do wersji 1.0

19.4. Bitwa - j/w

19.5. Proponuję warunki zwycięstwa maksymalnie ograniczyć i dodatkowo powiązać ze sobą. Rozrzedzenie warunków zwycięstwa nie służy grywalności, sprawia że gracze idą w swoim kierunku i nie współzawodniczą tak jak dawniej w grach typu civ2.

Proponuję następujące

19.5.1. Podbój: kontrola militarna nad całą galaktyką albo poddanie się (opuszczenie gry) przez innych graczy/AI. Pod to zwycięstwo wlicza się podbój kulturowy, różnią się tylko metody.

19.5.2. Hiperwarp: ideą zwycięstwa naukowego może być hiperwarp, superprojekt realizowalny tylko w systemie w pobliżu centrum galaktyki, pozwala on cywilizacji w praktyce spakować manatki i wynieść się do nowej galaktyki zarazem uniemożliwiając taką podróż innym z uwagi na destabilizację czegoś tam.

19.5.3. Inne trypy wymienione w koncepcie oczywiście nie skreślam, po prostu widzę je tylko w ewentualnej rozgrywce jednoosobowej lub trybie roleplaying (niżej)

19.6. Moja propozycja dodatkowego trybu w postaci roleplaying. W tym trybie jeden gracz jest tzw. mistrzem gry i zarządza "wyższą sferą gry" tj. egzekwuje moralne standardy które każdy gracz ustala sobie na początku rozgrywki i ma dostępne inne opcje uatrakcyjniające rozgrywkę. Najbliższe temu trybowi jest chyba pen n paper role play, kto uczestniczył w sesjach DnD ten ma ode mnie piwo (wirtualne niestety póki co).  Oczywiście nie tylko mistrz gry wyróżnia taką grę, ale także możliwość ustawienia znacznie bardziej "rogatej" atmosfery polityki wewnętrznej która częściowo wyznacza kierunek działań gracza, bogactwo różnych eventów które wywracają grę do góry nogami itd.

[Edited by HidN on May 01, 2011 at 18:02]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.