civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Rozdział II - Wstęp: Podstawy [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10183]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10183#244463]

Merthen 
May 01, 2011 at 18:17
Re: Rozdział II - Wstęp: Podstawy

Ad 2.1 Ja bym raczej nazwał je podejście z Master of Orion gdyż to było tam po raz pierwszy zastosowane (z 4x w kosmosie).
Oczywiście muli jest bardzo ważne ale ważne dla mnie jest także singiel dlatego AI nie będę traktował po macoszemu. Tym bardziej ze w grze będzie duża możliwość automatyzacji czyli cześć roboty i tak trzeba zrobić. Jednak zgadzam się ze AI można się zając w późniejszym etapie gry. Zastrzegam także ze ja będę chciał ja programować .
Także uważam ze taktyczna rozgrywanie bitew będzie wprowadzane w późniejszych wersjach.

Ad 2.2 Tutaj mała reklama - zachęcam do zapoznania się z Ateną jest to jeden z przykładów ze SEV wcale nie jest taka zła .
Nie ma co ukrywać ze wysoki poziom komplikacji rozgrywki zwiększy trudność zaprojektowania i zaprogramowania gry, ale jest to wliczone w koszty . Po to powstał ten dział abyśmy obeszli pułapek jakie grozą tego typu produkcjach, a które wymieniłeś w komentarzu. Zaproponowany przez Ciebie sposób kontrolowania mapy wydaję się być logiczny, widziałem podobne rozwiązanie w bodajże Sword of the Stars.


Ad 2.3 Tak jak pisałem później w koncepcje pełna trójwymiarowa mapa galaktyki jest opcjonalna. Mi osobiście nie podoba się zarządzanie imperium z granicami we wszystkich kierunkach gdyż tracę czytelność ale powinna być możliwość generowania galaktyki płaskiej jak i przestrzennej.
Co do skalowania mapy to ściągnij sobie demko Star Ruler i zobacz jak to tam wygląda. Uważam ze ciekawie to rozwiązali.

Na temat bitew wypowiem się w odpowiednich działach gdyż Twoja wypowiedz wykracza poza ich wygląd.

Ad. 2.4 Co nas nie uchroni od poszukania dźwiękowca

Ad 2.5 Zgadzam się, moje obrazki interfejsu to tylko pomoce w opisach

Ad 2.6 Zgadzam się ze ważniejsze wydarzenia powinny być także symbolizowanie na mapie galaktyki. Jednak muszą być dostepne z możliwością filtrowania i przeglądania ich historii jako odrębny element interfejsu. Gracz musi dysponować tak dużą dawką informacją jaką chce. A nie da się tego zrobić bez wyraźnej utraty czytelności tylko na mapie.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.