civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Rozdział VI - Cuda [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10188]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10188#245504]

Merthen 
May 08, 2011 at 11:00
Re: Rozdział VI - Cuda

Quote:
HidN wrote:
Proponowałbym coś co brzmi klasowo np.
- Superkonstrukcja [Superconstruction] (na cały pojedynczy system)
- Supersystem (na całe imperium lub nawet wszechświat)
- Megasystem (galaktycznie unikalna wersja powyższego, jeśliby takowe miały być w jakiejkolwiek postaci).

O ile superkontrola brzmi dobrze o tyle pozostałe nie kojarzą mi się z budynkami

Quote:
HidN wrote:
Podobnie ma się sprawa z Senatem Galaktycznym który proponuje Cherryson, ale niezupełnie jeśli chodzi o jego unikalność. Już prezentuję pomysł:
Imperium które pierwsze zbuduje senat, decyduje zarazem które imperia do niego zaprosić (domyślnie wszystkie). Senat taki pozwalałby ich członkom na uchwalanie rozporządzeń dających bonusy wszystkim jego uczestnikom (np. dodatkowe korzyści z handlu) lub podobne. Oczywiście każde ustalenie kosztowałoby imperia w egzekucji (stąd też konieczność głosowania).
Ci którzy nie zostali zaproszeni lub zdecydowali się opuścić taki senat z różnych powodów, mogą jednak wybudować swoje własne i zaprosić pozostałych niezrzeszony do niego. Dane imperium nie może jednak zasiadać w więcej niż 1 senacie.
Osoba która pierwsza zbuduje senat (zakładając go w systemie gdzie powstał) ma znacznie niższe lub wręcz darmowe koszty utrzymania jego ustaw.
Zdobycie senatu przez przeciwnika lub inna jego utrata powoduje zarazem zniesienie wszystkich jego ustaleń dopóki nie zostanie odbudowany.

Ciekawa pomysł tylko nie powinniście traktować Senatem Galaktycznym jako budniku który trzeba wynaleźć i wybudować tylko jako idee wyższa którą mozna wprowadzić gdy osiągnie się odpowiedni poziom kulturowy cco miedzy innymi oznacza wpływy w galaktyce)


Quote:
Madlok wrote:
W naszej rzeczywistości takimi senatami są ONZ i teraz UE. Ich funkcja to przede wszystkim zwiększone możliwości w zarządzaniu populacją, ponieważ władza zawsze stara się spychać odpowiedzialność z siebie na wyższe siły i w tym wypadku będzie to Senat. Naprawdę rzeczy typu lepsza wymiana handlowa mogą być wydajniej wprowadzone przez sieć umów.

Zgadzam się.

Quote:
HidN wrote:
Madlok nie masz racji, UE ma wielki wpływ na wszystkich swoich członków w wielu zakresach, w tym także handlowym. W szczególności dotyczy to strefy EURO.

Oczywiście masz rację, że można to realizować na podstawie systemu dyplomatycznego, ja wręcz sugeruję by po zbudowaniu takiego senatu obsługiwać go poprzez właśnie system dyplomatyczny.

Sieci umów natomiast są tym mniej skuteczne im więcej stron jest ze sobą powiązanych. Wspólny organ rządowy pozwala znacznie sprawniej i szybciej ustalać optymalne rozwiązania handlowe pomiędzy wieloma stronami niż indywidualne umowy 2-stronne.

Ostatecznie nie ma znaczenia czy decydujemy się na tworzenie "wondera" w postaci senatu, czy też po prostu pozwalamy graczom na automatyczne tworzenie unii poprzez system dyplomatyczny. Jednak jedno z tych rozwiązań trzeba wybrać.

Poprzez dyplomacje to twórzmy sojusze. Rada galaktyczna to bardzie wytwór kultury i wpływów. Potem dopiero dyplomacji. Ale to tylko moje skromne zdanie



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.