civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Rozdział II - Wstęp: Podstawy [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10183]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10183#266450]

Madlok 
Oct 14, 2011 at 18:19
Re: Rozdział II - Wstęp: Podstawy

1.Rodzaj gry
Tury równoczesne - najlepsze rozwiązanie. Automatyczne bitwy to po prostu wymóg tego systemu. Nie ma najmniejszego sensu robić możliwości sterowania ręcznego w bitwach. Tego typu projekt musi być kierowany żelazną ręką, wszystko co zbędne: won, bo inaczej może nie być niczego.

2.Dla kogo?
W takich grach nikt niczego nie automatyzuje, więc nie ma sensu robić takich opcji. Podczas produkcji takiej gry wszystko co chwila się zmienia, nikt nie ma czasu robić i dostosowywać do tych zmian AI, ani nawet napisać porządnej instrukcji, nie mówiąc już o samouczku. Po kilku paczach większość dokumentacji jest nieaktualna! Całe życie kręci się na forach i (jeśli gra ma szczęście) stronach typu wiki.

3.Grafika
Jeśli galaktyka będzie 2D to grafika ma być też 2D. 3D ma to do siebie, że jakby nie kręcić kamerą to i tak będzie źle. I co tu ma być 3D? Kula nawet w 3D zawsze będzie kołem.
Przy bitwach trzeba brać pod uwagę ile będzie zajmował plik z replayem. Tu akurat wydajność graficzna kompa nie będzie tak ważna, najwyżej trzeba będzie przybliżyć widok na jakiś pusty kawałek kosmosu, puścić czas, poczekać, zapauzować, oddalić i tak w kółko.

4.Muzyka i dźwięki
Na muzyce w grach strategicznych kompletnie mi nie zależy. I tak puszczam swoją albo gram w ciszy. To nie arcade gdzie muzyka gra ważną rolę. Dźwięki kliknięć muszą być (i możliwość regulacji ich głośności). Zresztą jest to gra turowa i to typu WEGO, więc nawet informacyjna funkcja dźwięku jest ograniczona, odpadają różne alarmy itd. skoro wszystko można cofać, przewijać.

5.Interfejs
Te paski czy panele narzędziowe są za duże i brakuje minimapy.

Jeśli to mają być podstawy to wciąż brakuje informacji na temat skali czasowej tur.
To samo ze skalą przestrzenną. Ile gracz będzie miał pod kontrolą systemów czy planet?

[Edited by Madlok on Oct 14, 2011 at 22:22]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.