civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Re: Rozdział V - Kolonie [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10187]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10187#272874]

ketrabmod 
Jan 01, 2012 at 18:21
Re: Rozdział V - Kolonie

Wtraca swoje trzy grosze z tego ze nie zapoznalem sie jeszcze z konspekten CC moje wywody moga sie ruznic od tych planowanych najbliszym czasie napisze poprawiona wersje ale postarm sie przedstawic wam glówny zarys

moj pomysl dzieli sie na trzy etapy

1 badania - Aby zkolonizowac nowa planete trzeba przeprowadzic badania nad dana planeta , po ukonczeniu badan mamy do dyspozycji pare ? mozliwosci kolonizacji ruzniacymi sie -
czasem potrzebnym do zalozenia koloni . max populacja zamieszkujaca polanete , bonusy do wydobycia mineraluw i substancji organicznych jak i koszt utrzymania koloni i kompleksów. kazdy jest inny od wybranego rodzaju kolonizacji

2 - zabudowa planety aby nie zawracac glowy graczowi i budowac pojedynczych kompleksów proponuje to zautomatyzowac w nastepujacy sposób po zakonczeniu kolonizacji ustawiamy jaka czesc ludnosci ma pracowac w danych kompleksach np.
badania naukoew 30 %
wydobycie minerałów 20 %
rafineria 20 % przetwarzanie substancji organicznych 10%
20 % wolnych mieszkanców

wraz ze wzrostem populacji liczba generowanych ptk . badan bedzie rosla liczbe wybudowanych kompleksów okresla ilosc populacji np 10 000 lud. na jeden komplks badawczy nie ma w tym pomysle okreslonej w punktach miejsca nad zabudowe planetarna
wolni mieszkancy generuja zadowololenie koloni , leko modyfikuja przyrost naturalny koloni , korupcje ,kulture
budynki specjalne takie jak ambulatorium , akademie wojskowe , punkty zaopatrzenia sa budowane na stacjach orbitalnych w okul planetczy w danym ukladzie ( do omówienia )
magazynowanie karzdy kompleks wydobycia ma przypisana przestrzen magazynowa
jednak mozna z niekturych koloni zrobic magazyny podczas wybierania metody kolonizacji mozna zrobic ze jedna z metod bedzie odpowiadala magazynowi planetarnemy znacznie zwiekszajac pojemnosc magazynowa calosci imperium i np bedzie generowac leki bonus badawczy
i w takej metodzie kolonizacji gracz bedzie inaczej rozdysponowywal ptk mianowicie
magazyn mineralny
radioaktywny
organiczny
badawczy
wolny
i oczywiscie max populacji przy takim rodzaju kolonizacji bedzie znacznie niszy jak i koszt utrzymania

3 - budowa statkow odbywa sie na poziomie planetarnym na kazdej koloni jest stocznia ale budowa jest mozliwa tylko fregat i mysliwcow

kazde wieksze statki potrzebuja do budowy stoczni orbitalnej

jest to model bardzo uproszczony i sprzyjajacy skruceniu czasu tury
na planetach budujemy tylko podstawowe kompleksy

jak znajde troche wiecej czasu to napisze dokladnie jak by to mialo wygladac ale jakes swiatelko na to zucilem

sorki za bledy

[Edited by ketrabmod on Jan 01, 2012 at 18:23]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.