civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ5 - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=118]
Re: Civ5 - Brave New World, dodatek z POLSKĄ! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19411]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19411#312897]

M4st4h 
Oct 24, 2013 at 01:09
Re: Civ5 - Brave New World, dodatek z POLSKĄ!

Kurcze panowie, gra co raz bliżej ideału Prawie wszystkie zmiany jak dla mnie na plus.

Do pełni szczęścia brakuje mi tylko korporacji i migracji ludności między miastami i państwami (jest super mod do ściągnięcia, który bierze pod uwage szczęście lokalne w mieście, produkcję i kasę n mieszkańca i wylicza z tego współczynnik szczęścia, im wyższy tym większa szansa, że populacja będzie uciekać z własnych i przeciwnika miasy - nie wiem czy działa po patchu?).

Co do religii - poniekąd zgadzam się z szachem. Cisnąc na starcie w religię i tak nie wyprzedzisz tego, który ma pustynię i np. trafi CS'a religijnego w 2 turze. Grając w 6 na 90% ktoś cię wyprzedzi z religią nawet jeśli od razu lecisz w stonehenge. Kluczowe tutaj jest jaki masz teren (pustynia i folklor dalej rządzą) - jeśli nie to jeszcze zostaje zajęcie jakiegoś cudu naturalnego drugim miastem jeśli trafi się w pobliżu. Inaczej nie ma co się ciśnieniować religią - jakąś tam do renesansu będziesz miał od sąsiadów, a już trzeci i czwarty gracz zazwyczaj do wyboru ma syf.

Dodatkowo religię osłabiło BNW przez droższe techy za każde kolejne miasto. Wcześniej mogłem na dzień dobry walnąć 6-8 miast, wyciągnąć szczęście religią i z nauką nie odstawałem, a produkcyjnie byłem w stanie zalać wrogów armią już od klasycznej epoki. Teraz jak postawię 5 miast grając na wolność to już święto, bo zaczyna się zamulanie w nauce. Również szczęścia wtedy aż tyle nie potrzeba. Boli również fakt, że kary za niezadowolenie idą liniowo, a nie skokowo od -10 jak wcześniej (większość gier do 50-60 tury jechałem na -8 niezadowolenia - teraz takie coś sie nie opłaca). Dlatego wygrywająca w G&K strategia na spam miast oficjalnie umarła 75% przypadków wybieram tradycję i grę na 3-4 miasta. Moja ulubiona nacja - aztekowie stała się tym samym jeszcze mocniejsza




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.