civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#334282]

PAwleus 
Feb 13, 2017 at 23:16
Re: Aurora, następca Stars!

Nie wiem czy uwagi będą wystarczająco konstruktywne, ale jeśli coś pominąłem to albo się z tym zgadzam, albo nie zauważyłem

Quote:
Kex wrote:
Moim celem jest przede wszystkim intensyfikacja rozwoju naukowego,bo jest raczej oczywistym,że przestarzałymi technologiami sukcesu się nie osiągnie. Militarystów przepraszam,ale tego aspektu nie rozpracowywałem wystarczająco,zresztą na wojnę czas przychodzi raczej nieco później,więc uzyskanie wcześniej sprawnego imperium jest niezbędne.

Ja też tak myślałem i dlatego przegrałem pierwszą grę w której wyszedłem poza System Słoneczny... nawet nie mając wybranego startu konwencjonalnego, ale już transnewtonowski! W Aurorze nawet przestarzałymi technologiami można wiele osiągnąć, o ile się je odpowiednio zastosuje. Ta gra wspiera ducha inżyniera, nie naukowca

Quote:
Kex wrote:
Jest oczywistym,że wydajność naukowa wymaga znaczącej liczby laboratoriów. Problem w tym,że są one mocno kosztowne w budowie,dlatego pierwszym zadaniem jest uzyskanie sensownych zdolności produkcyjnych. Nie można jednak zapominać o minerałach. Dlatego naszym pierwszym celem powinno być przebudowywanie Conventional Industries lub budowanie Construction Factories i Mines. Proporcje budowania na pewno trzeba dopasować do możliwości technologicznych,zasobności duranium (to on jest głównie zużywany), bonusów od osoby zarządzającej, potrzeb na inne cele np. rozbudowę stoczni. W końcu trzeba będzie zacząć budować nowe laboratoria. Tu moja podstawowa uwaga to budowanie w tym czasie tylko laboratoriów przeznaczając na to 100% zdolności produkcyjnych. Obiekt w trakcie budowy nic nie daje,liczy się ukończony,więc trzeba dbać,by było to maksymalnie szybko.

Laboratoria w większej ilości warto zacząć budować dopiero wtedy, gdy nabudujemy tyle fabryk konstrukcyjnych, iż zaczynają zużywać więcej bogactwa niż wytwarza populacja. Jeśli się zagapimy i przeinwestujemy w fabryki, to później popadniemy w długi i nie będziemy mogli wykorzystać części z nich, aż nie odbudujemy bogactwa. Tak też się u mnie stało w obecnej grze i przez kilka lat nie mogłem wydobyć się z długów, co w końcu się udało dzięki długotrwałej masowej konstrukcji centrów finansowych. Dlatego tyle to trwało i kryzys był tak głęboki bo nie rozumiałem tego elementu gry i nie podjąłem odpowiednio wcześnie przeciwdziałań - nadal nie jestem pewny czy to w pełni rozumiem

Quote:
Kex wrote:
Mimo wszystko nie rezygnowałbym początkowo ze zwykłych kopalni,bo zwyczajnie budują się one szybciej,więc rozbudowa fabryk będzie sprawniejsza. W późniejszym etapie gry zdecydowanie trzeba się przerzucić na budowę automatycznych,a zwykłe przekonwertować.

Ja nie jestem pewny czy w ogóle warto je przekonwertowywać - wydaje się się że lepiej po prostu budować automatyczne, a zwyczajne wywozić do kolonii mających nadwyżki rąk do pracy.

Quote:
Kex wrote:
Zastanawiają mnie centra finansowe – wydawałoby się,że bilans finansowy lepiej pilnować przez technologie „Expand Civilian Economy by 20%” pytanie jednak kiedy kolejny stopień stanie się zbyt drogi,by w niego inwestować.

Ja gdy miałem kryzys finansowy to doszedłem do wniosku, że mam ważniejsze rzeczy do wynalezienia i w dodatku nie miałem odpowiedniego naukowca. Centra sprawdziły się, ale trzeba mieć mocny przemysł żeby je móc szybko konstruować.

Quote:
Kex wrote:
Jest coś takiego jak training level w zakładce Races,który powoduje,że Military Academy produkują mniejszą ilość załogantów dla floty,ale lepiej wyszkoloną. Nie doczytałem jednak czy na jakość administratorów też to będzie miało wpływ.

Z moich obserwacji wynika że ma wpływ tylko na jakość załogantów i to nie będących oficerami. Na pozostałych ma pośredni bo otrzymujemy ich więcej, więc mamy większą szansę wylosowania lepszego - tych najgorszych można zawsze zdymisjonować lub wysłać na ryzykowną a mało ważną misję

Quote:
Kex wrote:
Jeszcze jedna sprawa jest istotna – jeśli laboratoria porozrzucamy po koloniach,to jesteśmy zmuszeni dzielić badania.

Laboratoria warto umieszczać na innych koloniach tylko wtedy gdy mają one potężne anomalie wspomagające wynajdywanie w jakiejś dziedzinie.

Quote:
Kex wrote:
Czy taka z niskim Colony Cost,lecz bez minerałów się przyda? Cóż z tego,że populacja będzie na niej szybciej rosła, jeśli nic sensownego do roboty jej nie damy?

Ja doszedłem w końcu do wniosku, że jeśli nie ma żadnych powodów, żeby została ona wysuniętą placówką militarną, to nie warto zakładać kolonii na planecie z niską dostępnością surowców, chyba że Colony Cost jest zerowy - wtedy może służyć jako centrum reprodukcyjne Problem jest tylko w tym że nie jestem do końca pewny, czy ruin wymarłej cywilizacji nie można czasem znaleźć dopiero po założeniu kolonii, bo to zmieniałoby zupełnie sytuację... do tego stopnia, że chciałbym bardzo żeby tak było

Quote:
Kex wrote:
Tak czy inaczej narzucają mi się dwa wnioski – po pierwsze Aurorą jest jedną z niewielu gier,w których ekspansja nie wydaje się super atrakcyjna,przez co warto robić to spokojnie i przemyślanie.

A nie warto wyprzedzić obcych do tych planet z ruinami zawierającymi artefakty dawno upadłych cywilizacji? Z pewnością nie za wszelką cenę, ale warto się postarać.

Quote:
Kex wrote:
Po drugie – z racji szybko rosnących kosztów kolejnych poziomów technologicznych uzyskanie znaczącej przewagi nad przeciwnikiem w późniejszym etapie gry wydaje się dyskusyjne.

To zależy jak długa miałaby być gra. Myślę że w skali stulecia, nawet grając w miarę realistycznie i nie uciekając przed role-playing, udałoby się zbudować bardzo znaczący efekt śnieżnej kuli, co mogłoby wprawić w zdumienie kogoś kto tego zaniedbał.



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.