civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#334286]

Kex 
Feb 14, 2017 at 18:18
Re: Aurora, następca Stars!

Z tezą,że Aurora wspiera ducha inżyniera,a nie naukowca się zgodzę,czemu dałem wyraz pod koniec moich przemyśleń. Problem w tym,że przy starcie konwencjonalnym przez długi okres cierpi się na braki użytecznych technologii,dlatego droga sprawniejszego wynajdywania wydaje się kusząca. Z czasem jednak się to zmienia,jest tak,jak piszesz - nawet gorsze technologie dobrze wykorzystane mogą dać radę.
Mam jednak wątpliwości,czy efekt śnieżnej kuli może mieć takie znaczenie- w szczególności gdy patrzymy na niego pod kątem technologicznym. Maksymalizacja przyrostu populacji czy dopilnowanie,by maksymalnie duża jej część pracowała w laboratoriach nie pozwoli na posiadanie ich sporo większej ilości. Do tego dochodzi mnożnik samego laboratorium - na wyższych poziomach to jedynie kilka procent więcej. A wysokie poziomy badań sporo kosztują. Przy ok. 2 razy większym koszcie kolejnych stopni badań zapewnienie sobie przewagi jednego poziomu w każdej technologii wymaga 3-krotności wygenerowanych punktów nauki w danym okresie - to sporo,a zysk praktyczny wcale tak wielki już nie jest. Przykładowo - jeden dodatkowy poziom,to jedynie kolejne 10% oszczędności na paliwie. Owszem,oszczędzamy,ale do "bankructwa paliwowego" dzięki temu przeciwnika raczej nie doprowadzimy. Co innego,gdy pod uwagę weźmiemy inne elementy,nie samą naukę. Nie zaprzeczę,że gracz,który w ramach rozwoju pozagarniał najbardziej obiecujące planety (sporo minerałów czy ruiny obcych), może faktycznie przewagę mieć znaczącą. Tak zdefiniowanemu efektowi śnieżnej kuli już nie mam podstaw zaprzeczyć.
Planety z ruinami faktycznie są cenne i warte starań o wyprzedzenie przeciwnika w dostępie do nich. Bonusowe struktury,minerały czy poziomy badań brzmią miło. Aha - by wykryć ruiny wystarczy geoskan planety,nie trzeba zakładać kolonii. O kolonie z bonusami naukowymi faktycznie warto walczyć. Problem w tym,że by je wykorzystać,i tak trzeba sporo zainwestować. Jeśli nie dostarczymy na kolonię z ruinami stosownej ilości Brygad Konstrukcyjnych, wiele nie zyskamy. Bonus naukowy zacznie mieć znaczenie,gdy będzie tam sporo laboratoriów i ludzi mogących w nich pracować. Już nie wspomnę,że takie inwestycje mogą solidnie nam zaszkodzić,gdy nie zadbamy o bezpieczeństwo takich lokacji - utrata populacji przykładowo może być dotkliwa,gdy jej ilość w Aurorze determinuje pozostałe aspekty. To dlatego wciąż uważam,że ekspansja w Aurorze wymaga działania przemyślanego,a nie na hurra.
Konwertowanie kopalni - widzę że Ty patrzysz lokalnie,ja globalnie. Faktycznie nudząca się populacja może popracować w kopalniach. Globalnie jednak lepiej by było,nie marnować jej do takich zadań. Nie zawsze jednak może być to możliwe.
To chyba tyle w temacie.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.