civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#334310]

PAwleus 
Feb 17, 2017 at 00:12
Re: Aurora, następca Stars!

Quote:
Kex wrote:
Problem w tym,że przy starcie konwencjonalnym przez długi okres cierpi się na braki użytecznych technologii,dlatego droga sprawniejszego wynajdywania wydaje się kusząca.

Tak, ale jak sam napisałeś, laboratoria są piekielnie kosztowne, więc ich konstrukcja będzie trwała zbyt długo, jeśli najpierw nie rozwiniemy odpowiednio przemysłu. Ja jedynie wskazywałem, że dla mnie taki optymalny moment na przerzucenie się na masową budowę laboratoriów następuje wtedy zaczynamy mieć zbyt dużo fabryk w stosunku do bogactwa jakie pochodzi z populacji (czyli gdy zauważymy, że zbyt szybko wyczerpuje się ono). Oczywiście jeśli jakieś pojedyncze laboratoria są nam z jakichś ważnych powodów potrzebne wcześniej, to daleki jestem od twierdzenia, że nie powinniśmy ich zbudować.

Quote:
Kex wrote:
Mam jednak wątpliwości,czy efekt śnieżnej kuli może mieć takie znaczenie- w szczególności gdy patrzymy na niego pod kątem technologicznym.

Jeśli tylko uda się go zbudować, to efekt śnieżniej kuli zdominuje wszystko inne, tym szybciej im będzie większy. Problem jest tylko w tym, że w Aurorze buduje się go bardzo trudno - chyba nie grałem do tej pory w grę 4X gdzie byłoby to tak mozolne. Jest to jedna z wielu zalet Aurory.

Quote:
Kex wrote:
Przykładowo - jeden dodatkowy poziom,to jedynie kolejne 10% oszczędności na paliwie.

Potężny efekt śnieżnej kuli można zbudować nawet na 1% różnicach - jest to tylko kwestia determinacji i czasu. Ci, którzy nie biorą pod uwagę mocy jaka drzemie w procencie składanym, są zawsze zaskakiwani efektami wynikającymi z jego użycia w dłuższym przedziale czasowym i to do tego stopnia, że czasem dopatrują wręcz się oszustwa. Nie mówię, że Ty należysz do takich osób, a jedynie, że warto pamiętać, że nawet drobne różnice mogą dawać ogromne efekty w odpowiedniej perspektywie czasowej.

Quote:
Kex wrote:
O kolonie z bonusami naukowymi faktycznie warto walczyć. Problem w tym,że by je wykorzystać,i tak trzeba sporo zainwestować. Jeśli nie dostarczymy na kolonię z ruinami stosownej ilości Brygad Konstrukcyjnych, wiele nie zyskamy.

Ja wysyłam zwykle tylko po jednej takiej brygadzie z jak najlepszym dowódcą (oczywiście pod względem zdolności Xenologicznych), bo wtedy jest większa szansa na dokonanie odkrycia - szansa rośnie z wyszkoleniem, a nie ma innej możliwości szkolenia (a przynajmniej ja jej nie znalazłem). Kolonie i tak rozwijają się bardzo powoli, więc wydaje mi się w tym wypadku lepszym pomysłem uzyskać jak najwięcej kosztem szybkości.

Quote:
Kex wrote:
Konwertowanie kopalni - widzę że Ty patrzysz lokalnie,ja globalnie. Faktycznie nudząca się populacja może popracować w kopalniach. Globalnie jednak lepiej by było,nie marnować jej do takich zadań. Nie zawsze jednak może być to możliwe.

Hm... a wydawało mi się że patrzyłem globalnie Wyprodukowanie nieautomatycznej kopalni i następnie jej przekonwertowanie jest droższe niż wyprodukowanie od razu automatycznej, więc wydaje mi się, iż konwertowanie zupełnie nie opłaca się w sytuacji, gdy w koloniach zwykle i tak mam nadwyżki rąk do pracy, więc te nieautomatyczne, które z takich czy innych powodów jednak wyprodukowałem, znajdą i tak zastosowanie. Zamiast konwertować wolę wyprodukować dodatkowe kopalnie (z dużą preferencją w stosunku do automatycznych), a nie dotarłem jeszcze nigdy do takiego etapu gry, aby produkcja kopalni w koloniach była znacząca.



tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.