civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ6 - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=258]
Może dział: MODOWANIE ? [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23141]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23141#334578]

Zerd 
Mar 09, 2017 at 09:03
Może dział: MODOWANIE ?

Na chwilę obecna jest już mod na steam w warsztacie ( w zasadzie 2 ) pozwalający tworzyć swoje własne mapy lub tylko edytować w/g upodobań wygenerowane. Są to mody o nazwie:

-WorldBuilder Template Maps
-Play Your Custom Maps

Oba są jednego autora i są połączone. Początkowo dość trudne w samym ustawieniu ich działania ale całkiem proste w użyciu dla każdego kto kiedykolwiek robił jakieś mapki. Mam zamiar opisać szczegółowo taki proces ale na razie podam tylko wstępnie podstawowe rzeczy, które trzeba zrobić:
- w pliku AppOptions.txt znajdującym się dokumentach: Documents\My Games\Sid Meier's Civilization VI należy sprawdzić dwie rzeczy:
;Enable WorldBuilder.
EnableWorldBuilder 1

oraz

;Enable FireTuner.
EnableTuner 1

W obu wypadkach wartość ma być ustawiona na "1". Można to edytować notatnikiem. Po uruchomieniu gry ( z pobranymi modami) wchodzimy w zawartość dodatkową i od razu mamy w prawym górnym rogu przycisk "Narzędzie Budowania Świata". Po jego uruchomieniu najważniejsze jest, że przechodzimy na zaawansowane i musimy ponownie rozwinąć w prawym górnym rogu "Zestaw Zasad" i wybrać "WorldBuilder Templetes". Wszystko jest na zrzutach ekranu moda w steam. Tutaj tylko uwaga, że lepiej sobie zapisać nacje, które wybieramy bo skończonej robocie musimy je znowu ustawić gdy będziemy uruchamiać już grę. Inaczej w grze na tym samym polu może stać dwóch osadników różnych nacji. Samo tworzenie, poprawianie jest dość proste i teraz tego nie będę opisywał.
Ważne jest, że nie ma żadnego przycisku "zapisz". Naciskamy ESC i zapisujemy mapę tak jak zwykły zapis w grze. Po wyjściu z tworzenia wychodzimy z gry. Wchodzimy w dokumenty. Mapka jest tu: Documents\My Games\Sid Meier's Civilization VI\Saves\WorldBuilder. Kopiujemy ją i wstawiamy do katalogu w grze, domyślnie jest to: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\workshop\content\289070\876864462\Maps Ponadto mapka musi mieć nazwę: CustomMap.Civ6Map Jest opisany sposób na tworzenie wielu map ale ogólnie pracujemy na jednej. Teraz uruchamiamy taką mapkę w grze (restart gry niezbędny) w sposób: Gra Jednoosobowa - Stwórz Grę. Potem znowu zaawansowane. Potem znowu: Zestaw Zasad i tym razem rozwijamy "Custom Maps". Pewnie wszystko poza tym i wybranymi cywilizacjami (patrz wyżej) możemy zmieniać. Nie jest to jednak typowy scenariusz i pewnie gdy chcemy zagrać inną cywilizacją trzeba znowu pokombinować. Konkretnie w tym WB ustawić kto jest "Player" czyli gracz.
Może to skomplikowane ale wysiłek wart uwagi ponieważ mamy gwarancję, że startujemy dokładnie tam gdzie chcemy a teren jest dokładnie taki jak chcemy, surowce itd. Barby chyba są losowo co nie jest złe.
Gdy będzie dział i trochę to ogarnę to opiszę cały proces. Może ten powstaną inne narzędzia warte uwagi pozwalające tworzyć scenariusze ale tutaj i tak wszystko jest na wysokim poziomie. Ustawić możemy niemal wszystko, nawet miasta, budynki, techy itd.

Uwaga tylko taka, że to co opisałem to pewny sposób uruchomienia własnej mapy bo sprawdzony. Sam musiałem dokładnie stworzyć katalogi j.w bo nie mogłem inaczej mapy uruchomić.

[Edited by Zerd on Mar 09, 2017 at 09:12]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.