civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ6 - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=258]
Re: Może dział: MODOWANIE ? [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23141]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23141#334969]

Zerd 
Apr 19, 2017 at 14:14
Re: Może dział: MODOWANIE ?

Kilkakrotnie rozpoczynałem rozgrywkę na swojej mapce więc uważam, że dość dobrze ją dopracowałem. Gra się całkiem przyjemnie. Jest bardzo dużo otwartej przestrzeni na budowę miast. Dodam, że wygrałem bez toczenia jakiejkolwiek wojny. Jest to jednak tylko poziom "król". Przygotowałem dla każdego save ze startu, tura zero, który w/g wylosowanych zasad charakteryzuje się dość dokuczliwymi barbarzyńcami. Natomiast cywilizacje sterowane przez AI stawiają miasta dość mądrze czyli blisko swej stolicy. Mam tu 2 wersje i szczegóły właśnie opiszę:
Tutaj dam link do save z tury zero. Ma to taka zaletę, że nie trzeba nic kombinować. Zapis gry wklejamy w dokumenty: \Documents\My Games\Sid Meier's Civilization VI\Saves\Single Po uruchomieniu gry zwyczajnie wczytujemy "Trajan start" i gramy w/g ustawień. Nic się nie zacina. Normalnie ukończymy grę grając na dużej mapie z 7 rywalami AI. Wstępnie miało być 10 graczy ale zmniejszyłem o 2 z braku miejsca. 15 Państw - Miast ale spokojnie, miejsca nie brakuje. Wreszcie link do tego zapisu:
https://megawrzuta.pl/download/63f45fd1b055280505cdf24484be273f.html
Teraz garść porad dla tych, którzy nie chcą ruszać w ciemno. Przeciwnie Ci, którzy nic nie chcą wiedzieć niech to pominą.
--- Oto startujemy : ja buduję zwiadowcę, drugiego kupuję ( chyba, że znajdę w chatkach innego, tutaj nie powinno mieć to miejsca bo wszystko jest z góry wylosowane) potem procarz i budowlaniec. Kolejną sprawą jest uporanie się z 3 obozami barbarzyńców w pobliżu własnych granic. Tutaj dwóch łuczników powinno załatwić sprawę. Przeciwnie, w pobliżu miast konkurencji czyli innych cywilizacji AI w żadnym wypadku nie likwidujemy obozów dostarczając im co chwila falę konnicy, która skutecznie opóźni ich rozwój. Ba, na tym starcie zniszczyli Egipt, jedną z cywilizacji ( to oczywiście nie musi się powtórzyć). Ja proponuję taki rozwój wstępny stolicy: dzielnica religijna, cud: Stonehenge lub inny, dzielnica naukowa. Potem szybka budowa 3 osadników. Tak może wyglądać początkowo stolica:



Dość szybko trzeba postawić kolejne miasta ponieważ konkurencja nie śpi i może zajmować nasz teren. Tutaj optymalne rozmieszczenie miast w/g mnie:



Tutaj na uwagę zasługuje to, że miasto w miejscu Cumae warto postawić jako drugie góra trzecie bo miejsce zajmą Rosjanie Jeszcze taka ciekawostka, że trzymając np zwiadowcę na miejscu gdzie chcemy postawić miasto, nikt inny nie stawia miasta nawet jak wyśle tam osadnika. tak udało mi się 3 razy przechytrzyć AI i zagarnąłem pod swoje imperium olbrzymie połacie ziemi.
Tutaj porad dość. Polecam każdemu. Mapa ma jedna wadę, którą przegapiłem przy tworzeniu szablonu, że nie da się jej opłynąć. Kolejną zrobię jednak jako kulę ziemską ale i tutaj zaręczam, że nie stanowi to żadnego problemu w grze. jest nawet spokojniej skoro nikt nie może zaatakować okrętami z kierunku, którego się nie spodziewaliśmy. Jak pisałem wstępnie da się tu wygrać na wszelkie sposoby a także bez wypowiadania wojen. Gra naprawdę łatwa i przyjemna bo wszystko mamy w ilościach podstawowych.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.