civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Stellaris [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=259]
Re: Star Trek New Horizons [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23151]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23151#335001]

PAwleus 
Apr 24, 2017 at 22:25
Re: Star Trek New Horizons

A w jakim sensie obecna wersja nie obejmuje Utopii? Przynajmniej częściowo już obejmuje, czego dowodem są te screeny z mojej aktualnej rozgrywki:



(USS Enterprise atakuje świeżo naprawione po poprzednim starciu fregaty Sulibanów, broniące ich macierzystego habitatu na orbicie upierścienionego gazowego giganta, a w tle posiłki - 3 ziemskie fregaty, flota koalicyjna i pierwsza salwa floty Andorian, którzy wywołali tę wojnę. Habitat ma strukturę częściowo rozproszoną i stąd te obiekty podobne do okrętów Sulibanów na pierwszym planie wśród asteroidów)



(na pierwszym planie sulibański starbase, a dalej habitat, pośród wrzącej bitwy)



(odchodzący w glorii blasku sulibański starbase, rozświetlający ostatnie chwile jedynego już obrońcy, skupiającego uwagę sprzymierzonych - jest to pierwszy sulibański niszczyciel, a jego konstrukcja zakończyła się już w trakcie bitwy. W walce w tym momencie uczestniczy także 9 wolkańskich fregat, Andorianie utracili już w niej 2 fregaty, a flota koalicji tellariańskiego niszczyciela. USS Enterprise gdzieś akurat wymknął się z kadru, co pokazuje dynamizm bitew)

Ktoś uważny mógłby spytać jak Andorianie wypowiedzieli Sulibanom wojnę, skoro widać z okonek, że są już członkami Federacji. Ano tak, że wypowiedzieli wojnę, pragnąc wyzwolić Suliban spod opresyjnych rządów, zanim powstała Federacja. Tu mapka z chwili sprzed powstania i po:



(Jest rok 2176 czyli 15 lat po powstaniu Federacji w serialowej linii czasowej. Widać floty zmierzające w kierunku Suliban Cabal. Generalnie, to nawet w tym roku taka mapa byłaby raczej niemożliwa pre-banks - kolonizacja może być teraz dużo łatwiejsza, a więc zmienił się balans gry. Wiele z kolonii zostało założone przez Ziemię, w moim wydaniu specjalizującą się w ekspansji terytorialnej i przekazane lub sprzedane sojusznikom. Romulanie zostali wykorzystani jako czynnik katalizacyjny koalicji i w tym nadal sprawdzają się znakomicie)



(bodźcem do powstania Federacji była właśnie wojna z Sulibanami, mimo że zagrożeniem dla koalicji jako całości byli oni minimalnym)

Co do moda do Starcrafta 2 to sorry, ale gra zdecydowanie nie jest w moim guście. Modderzy być może wykonali genialną pracę, ale mimo wszystko, z tego co widzę na filmiku z Twojego linka, efekt jest dalece bardziej ubogi w porównaniu do tego co już jest obecne w STNH (podobno ci goście od starcraftowego moda robią też swojego startrekowego do Stellaris) - różnorodność dosłownie chyba wszystkiego i poziom detali są o tyle większe, że to po prostu zupełnie inna klasa. Na dowód mogę podać dalsze 2 serie screenów:

1. Z tej samej rozgrywki co wojna z Sulibanami, ale trochę wcześniejsze (zawiera spory spojler!):



(bitwa w Sol pomiędzy superbronią Xindi z obstawą ichniejszych 2 eskortowców, a największymi siłami jakie udało mi się kiedykolwiek zgromadzić do obrony Ziemi przed nimi i pozostającymi pod bezpośrednią moją kontrolą. Liczą one USS Enterprise, 3 ziemskie fregaty, 1 wolkański niszczyciel, 1 andoriański niszczyciel i 2 fregaty Xindi, z których jedna o rewelacyjnych parametrach - to ona jest ostrzeliwana przez superbroń. Na pierwszym planie podążający za USS Enterprise nieprzyjacielski słabszy eskortowiec, gdy z silniejszym wymieniane są salwy)



(słabszy eskortowiec pod ostrzałem torped fotonowych zmienia się we wrak)



(eksplozja rozdziera silniejszy eskortowiec)



(przestarzały wolkański niszczyciel musi zadowolić się rakietami w charakterze broni eksplozywnej i osamotniony nie przetrwałby długo w starciu z superbronią)



(nie jest jednak sam)



(kolejny okręt przechodzący we wspomnienie pod siłą kemocytowej superbroni Xindi)



(w ostatniej salwie bitwy osamotniony już i ciężko uszkodzony USS Enterprise trafia, niszcząc po długiej walce nieprzyjacielską platformę ogniową - pierwszy raz mi się udało, żeby ziemski starbase nie musiał wziąć udziału w bitwie. Trwa ona tak długo, że uciekające z niej okręty mogą dotrzeć do systemu Procjona, gdzie jest Andoria, naprawić się w jej starbase i wrócić do walki)


2. Z rozgrywki we wcześniejszą wersję moda, grając Kazonami, a przedstawiającą atak na bazę piratów:



(nawet Kazoni mają własne modele okrętów! Niestety tak jak u Ferengich nie zmieniają wraz z erami, a jeszcze gorzej jest ze statkami, bo już nie są ich własne)



(do walki włączają się Zahlowie, mimo iż mają z Kazonami zawarty tylko pakt o wzajemnej obronie)



(smakowite zbliżenie na piracką bazę)



(i jeszcze raz walka z oddalenia)

Jako bonus na zbliżeniu późna wersja okrętu klasy Constitution z mojej pierwszej rozgrywki (jakoś tego wcześniej nie zapodałem):




O wiele jednak ważniejsze jest wspaniałe uchwycenie atmosfery Star Treka - wiele gatunków ma już stworzone z eventów opowieści przyczyniające się do tego, a są wśród nich nawet tak mało znaczący jak właśnie Kazoni z Kwadrantu Delta (znani pewnie tylko tym, którzy wystarczająco uważnie oglądali kilka z odcinków serialu o Voyagerze). Dla najważniejszych z nich stworzone są już specjalne mechaniki, w tym dla Ferengich i Bajoran, sprawiające, że gra się nimi bardzo odmiennie (już spróbowałem i mogę powiedzieć, że uwielbiam grać Ferengimi, nawet mimo tego, że mają mało charakterystycznych dla nich eventów i modele okrętów są jak na razie dość ograniczone - wspaniale gra się nimi jako wpływowe imperium z małą liczbą kolonii).




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.