civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ4 - Rise Of Mankind [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=107]
Caveman 2 Cosmos v38,1 + Spolszczenie. [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23271]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23271#336199]

Zerd 
Apr 25, 2018 at 13:12
Caveman 2 Cosmos v38,1 + Spolszczenie.

Tworzę ten temat bo pierwszy raz jest okazja aby każdy kto nawet nie zna języka angielskiego, mógł zagrać w tego moda bo niemal wszystko będzie po polsku.
Podam, że mod c2c jest najbardziej rozbudowanym ze wszystkich modów do civ 4 z dodatkami. Ładniejsza szata graficzna terenu. Znacznie wydłużona rozgrywka np na jednej z nowych predkości gry Ślimaku jest do rozegrania ok 5000 tur jeśli rozpoczniemy grę w prehistorii tj. nawet przed epoką kamienia łupanego Domyślnie gra startuje w starożytności ale możemy to zmienić przy rozpoczynaniu nowej gry. Ogólnie moduł jest bardzo konfigurowalny. Większość ustawień możemy zmienić w trakcie rozgrywki jeśli uznamy to za konieczne. Przykładowo (analizując pliki, wiem, że Mamuty czy tygrysy szablozębne mozna spotkać od początku gry czyli 200 000 lat p.n.e do 5000 lat p.n.e ... Tutaj planuję pewne modyfikacje ale jakby co to podam. Chodzi mi o to, że zaczynamy grę mają jednostki z siłą 1 a tu Tygrys Szablozębny. Tego akurat nie mam zamiaru kasować ale takie Niedźwiedzie Grizli ( niet strelali jak odpowiedzieli ruscy żołnierze amerykanom ) można ich nieco opóźnić np o 100 tys lat ! Tak samo Orki. Nie dają się ruszyć po polach wody na tratwie. To się dopracuje. Ale w modzie jest wiele z historii, dziedzi nauki np, żeby zrobić mydło trzeba coś wcześniej zrobić. Żeby unowocześnić armię to nie wystarczy znaleźć miedź i zrobić tam kopalnię. Jest na to cały proces tutaj przedstawiony w odpowiednich budowlach w mieście. Tutaj nawet teren nie jest stały bo np pojawiają się wulkany, wybuchają a z czasem znikają zupełnie. Mi osobiście podobają się teksty typu: w prehistorii wojowie złapali jeńców i mam komunikat: "zarżniemy ich i zjemy czy zagonimy do roboty ?" Chodzi o to czy chcę wprowadzić Niewolnictwo czy Kanibalizm. Potem trzeba poświęcić Wielkiego Człowieka, żeby się z tego wycofać. W modzie mamy też wiele fajnych jednostek, które stosują nawet barbarzyńcy np Jeździec na Mamucie (straszna bestia). Ale można pomykać w Rydwanie, do którego zaprzegnięte są Zebry. Z jednostek to najbardziej mnie rozbawił: Kot Policyjny. Ponadto mod charakteryzuje się tym, że dostajemy darmo budynki, których nie chcemy np, szkodniki: szczury, myszy itp. To zależy od populacji miasta, ery, polityk społecznych. Ogólnie z czasem "nawet pchły są zawszone" a to choroby, skażone powietrze, gwałty... a nie gwałty zależą od poziomu przestępczości. Trzeba w to zagrać, żeby to zobaczyć.
Moda pobieramy z tej strony: https://forums.civfanatics.com/resources/caveman2cosmos.15324/
Natomiast tutaj jest strona główna moda: https://forums.civfanatics.com/threads/caveman-2-cosmos.288570/

Wskazane jest pobrać obecną wersję 38.1 nawet jeśli nie planujemy teraz gry ale dopuszczamy taką możliwość w przyszłości. Dlatego, że ja uzupełniam spolszczenie i nigdy już nie będę siedział całymi dniami przy spolszczeniu kolejnej wersji. JEST TO WIĘC WERSJA OSTATECZNA MODA przynajmniej dla mnie ale w zamian za to mam pewność, że będzie niemal kompletne spolszczenie bez żadnych krzaczków i obcojęzycznych napisów. Ponadto mod ma już swoje lata i kolejne wersje dodają tylko nowe jednostki, budynki itp a akurat tego w tym modzie nie brakuje. Raczej chwilami może rozboleć głowa od szukania jaki by tu budynek postawić. Każda próba nadpisania nowszej wersji trafi szlag spolszczenie. Ja mam już wstępną wersję poprawionego spolszczenia ale zamieszczę je dopiero gdzieś za tydzień bo wciąż je szlifuję. Ponadto mod kożysta z wielu plików z oryginalnej gry przez co musi być nadpisany na języku włoskim co już zrobiłem. Dlatego nie spodziewajcie się, że kiedykolwiek będzie w pełni spolszczony bo autorzy nie zgodzą się na nadpisanie na włoskim języku -polskiego. Dlatego ja przygotuję specjalną wersję tylko dla naszego narodu W zamian nie trzeba wachlować opcjami gry i zmienianiem języka (a oryginalnie trzeba z polskiego 3 zmieniać na polski 7 a przy wychodzeniu z gry zmieniać na polski 3
). Raz ustawiony działa i wszystko gra. No moda trzeba wczytywać bo największy mod nie ma swojego programy starowego!!! Aż sam nie mogę uwierzyć ale widać tak ma być. Za to mod oferuje niezwykle skomplikowaną rozgrywkę przy, której włos siwieje na łysej głowie
Gdyby ktoś już zapragnął zagrać to niech napisze w tym temacie a umieszczę plik do pobrania. Inaczej opis instalacji/ podmian plików opiszę gdy będę miał wszystko gotowe.

Zapodam jeszcze jak zainstalować Civilization IV z dodatkami i patchami bo zapewne mało kto już to pamięta. Gra działa u mnie na win 10 więc powinna u każdego.

Instalujemy podstawową wersję gry (chyba, że ktoś ma kompletną to niech instaluje co ma ale ostatecznie musi ja spaczować do wersji 3.19). Następnie civ 4 Warlords. Tu w wersji pudełkowej jest płyta z patchem PL - Instalujemy. Teraz instalujemy civ 4 Beyond the Sword. Na koniec instalujemy patch polonizujący ( w pudełku z BtS ). Tyle z płyt. Teraz instalujemy patche w takiej kolejności:
3.13, 3.13 PL, 3.17, 3.19 Nie wiem czy jeszcze są wszystkie dostępne u Cenegi ale jeśli nie to wrzucę na wszelki wypadek do pobrania bo bez tego nic nie pogramy.
Wrzuciłem paczkę niezbędnych poprawek do BtS:
https://megawrzuta.pl/download/5a4974a495e565721f3b04fc93481812.html
Jeśli do rozpakowania potrzebny jest program to pobieramy go tutaj:
https://www.7-zip.org/
Jest on powszechnie stosowany np na Fanatykach i jest darmowy.
Samego moda po rozpakowaniu wrzucamy w dokumenty: \Documents\My Games\Beyond the Sword\MODS
Tworzymy skrót na pulpicie z pliku: Civ4BeyondSword.exe znajdujacym się w "\Firaxis Games\Sid Meier's Civilization 4\Beyond the Sword"
Grę uruchamiamy jako administrator. Na ekranie menu wybieramy zaawansowane i wczytaj moduł (są krzaczki ale ja już poprawiłem) C2C powinien być na dole listy. Zaznaczamy kropką i klikamy w prawym dolnym rogu OK. Teraz może to trwać nawet z minutę na słabszym sprzęcie ale gra zamknie się i dopiero z opóźnieniem wczyta ponownie już jako mod. Tam opcjach zmieniamy język na "polacco" i możemy grać. Po moim spolszczeniu nie będzie trzeba zmieniać języka ( tylko raz chyba po pierwszym uruchomieniu gry trzeba będzie wejść w opcje i zmienić na Polski). Żadne wywalenie do pulpitu nie zmusi nas do grzebania w plikach. Jeszcze jakieś pozytywy ?
Tutaj uwaga, że jeśli wywali nam moda do pulpitu to będzie problem z ponownym uruchomieniem gry bo nie będzie żadnych liter. Wtedy wchodzimy w dokumenty: \My Games\Beyond the Sword i otwieramy plik: Civilization IV.ini Zmieniamy wpis: Language = 3, tak ma być żeby był polski.
Jeszcze gdyby po uruchmieniu moda nie było wcale interfejsu to zamykamy grę i klikamy Prawym Klawiszem Myszy na skrót, który utworzyliśmy na pulpicie czyli BtS. Wybieramy właściwości - zakładkę "zgodność" i klikamy pierwszy przycisk "uruchom narzędzie do rozwiazywania problemów ze zgodnością". Wykonujemy wszelkie polecenia w tym trzeba będzie uruchomić grę. Pograć chwilę i wyjść. U mnie musiałem ustawić grafikę na max w opcjach gry a na skrócie w zgodności ustawić: "zastąp zachowanie skalowania..."
Teraz to chyba wszystko. Za około tydzień dam pliki tak jak obiecałem no chyba, że ktoś już coś potrzebuje to niech tu pisze.
Edit: Spolszczenie w toku ( jeszcze ponad 100 plików ).

[Edited by Zerd on Apr 28, 2018 at 18:57]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.