civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ4 - Rise Of Mankind [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=107]
Re: Caveman 2 Cosmos v38,1 + Spolszczenie. [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23271]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23271#336200]

Zerd 
Apr 25, 2018 at 13:13
Re: Caveman 2 Cosmos v38,1 + Spolszczenie.

Spolszczenie na ukończeniu. Jutro wrzucę bo zapomnaiłem przetłumaczyć trochę angielskich tekstów przy zakładaniu nowej gry a są bardzo ważne bo nie wszystko można zmienić w trakcie gry. Właśnie tego panelu opcji też jeszcze nie zrobiłem więc jutro. Ten tekst zastąpię linkiem do spolszczenia i instrukcją instalacji/podmiany plików. Jak na razie to wszystko wygląda naprawdę ładnie. Od lat zbierałem się aby zagrać w tego moda od prehistorii do kosmosu ale jakoś gra w języku angielskim mnie odrzucała. Tutaj nie wszystko rozumiem ale postaram się wrzucić też trochę porad bo jest sporo rzeczy, które zauważam zbyt późno chociaż tutaj gram na przedostatnim poziomie "Nieśmiertelny" a i tak inne cywilizacje są daleko w tyle. Właśnie źle dobrałem opcje startowe i jest mi trochę zbyt łatwo nawet gdy teraz włączyłem dynamiczny poziom trudności, który mi podnosi a innym obniża jak nie nadążają. Wiem co gubi AI w prehistorii oraz starozytności i myślę, że może nawet jutro zrobię nową mapę (zawsze poprawiam to co wygeneruje kompuer- w 1 turze gry i zapisuję). Jak będzie gotowa to pewnie tez wrzucę. Nie wiem czy dam radę jutro wszystko zrobić. Najpierw spolszczenie dokończę.
Edit: Na tę chwilę piję piwo i miałem już poważny problem, ze złożeniem do kupy wszystkich plików nad, którymi jeszcze siedziałem. 189 katalogów, 251 plików, z których są takie co maja do 50 000 linii (Szok). Cały czas robie kopie i kopie z kopii na wszelki wypadek a i tak chwile grozy już dzisiaj przezyłem przez to piwo. Tak czy siak liczę, że spolszczenie jutro dam. Naprawdę ładne, ZACHWYCAJĄCE !!! Już dawno nie odwaliłem taki kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej pracy. Co najmniej 100 godzin. Ile to Euro ? Dobrze, że mam program kombajn, który obrabia na raz nawet 100 plików ale zawsze zostawia błędy i potem siedzę i ręcznie naprawiam. Szczęśliwie gra ma wbudowany moduł, który wskazuje pierwszy błąd w pliku. A miałem tak, że pół pliku zepsułem bo automatycznie podnieminiłem, potem znowu i zasiałem tak, że ręcznie siedziałem i płakałem ale przerobiłem w godzinę.
Na dziś to mam zapis mojej gry. Ładnie dopracowana mapa, przewaga nad innymi, wszystko wyprowadzone. Oprócz złodzieja co siedzi w mojej stolicy i robi mi bunty. Nijak jeszcze nie wiem jak się go pozbyć. A było tak, że sześciu siedziało. Widać ich wyraźnie jak się wyjdzie z miasta wszystkimi jednostkami. Z tego co tłumaczyłem w plikach to jest opcja zabijania takich ale widać za wcześnie. Mam zapis na 3 tury przed wejściem do Epoki Klasycznej. Bez żadnych dodatkowych plików grać można. Trzeba tylko mieć civ 4 z dodatkami w wersji 3.19 (tu wszystko opisane). Mod c2c v.38.1 Alleluja i do przodu. Nie trzeba zwracać uwagi, że miasta, jednostki, budynki mają po 3 nazwy czy zamiast lier znaki zapytania. To wynika z zapisania gry. To nie jest modyfikowalne. W nowej grze tego nie będzie. Plika save wrzucamy w dokumenty i testujemy, ścieżka:
\Documents\My Games\Beyond the Sword\Saves\single
Nie ma zabezpieczenia hasłem więc profil chyba dowolny. Link do testowania:
https://megawrzuta.pl/download/757f4e7d6de70c7d07a3a9c27acdc94d.html
To jest tylko do zapoznania się ogólnie z modem po dwóch epokach czyli Prehistorii i Starożytności. Mam tam ogólnie olbrzymią przewagę ale tego nie bęzie w nowej mapie startowej. F8 by zobaczyć parametry gry.
Edit:
Ponieważ dzisiaj też piję piwo oznacza to przesunięcie terminu wydania patcha polonizującego o ilość dni nieokreślonych ale dam to co mam i działa super. Nie dałem rady i nie czepię się dzisiaj plików potrzebnych przy rozpoczynianiu nowej gry. Tam będzie sporo po angielsku i proponuję nad tym chwilę pomyśleć i jest google tłumacz. Tam sugeruję dać opcję "przenikania technologii" tak to chyba powinno brzmieć po polsku. Chodzi o to, że jeśli 3 cywilizacje odkryją już jakąś technologię to inne mają gratis co wyrównuje poziom trudności. Dobra tu daję link do tego co działa:
https://megawrzuta.pl/download/cc86e531167c9030e56d238c0d8d75c4.html
Jest naprawdę ładnie. Instrukcja jest tam dołączona więc nie opisuję. Chodzi o zwykłą podmianę plików ale tam haczyk jest. Trzeba poczytać.
Na tę chwilę jest trochę tekstów po angielsku i po włosku ale nie powinny być istotne. Religie - tutaj miałem to już zrobione ale teraz jest po włosku np; Tengrisiom czy coś ale każdy zrozumie, że to Tengryzm. Zresztą, żeby do tego dojść trzeba czasu w grze. A ja na dniach dam nową wersję spolszczenia. Oczywiście nie mam zgody autorów moda ale tak jak pisałem na wstępie Oni nie pójdą na to. Chyba, żeby zgodzili się na osobną wersję dla polaków w co wątpię. Kiedyś jednego moda przetłumaczyłem od deski do deski i nijak nie mogłem skontaktować się z autorami. Olewali mnie. Dlatego proponuję pobrać na wszelki wypadek zanim zaczną podnosić głos, że grzebałem w ich plikach. Bo wtedy będę musiał skasować link a działa góra 60 dni.
Ja to dopracuję i dam nowy ale to co jest to jest ok 100 godzin mojej pracy na kombajnie. Naprawdę warto zobaczyć chodźby tylko dla samego zobaczenia ile jeden człowiek może zrobić w tydzień.
Juz w trakcie gry warto wejść w opcje Ctrl+Alta+O i dać na zkładce C2C zaznaczyć opcje dynamicznego poziomu trudności. To chyba przetłumaczyłem i to skazuje nas na grę na pizomie Bóstwo bo AI nie radzi sobie w prehistorii i starozytności. Spokojnie ja to poprawię. Ale na razie grać jak jest.
3 razy testowałem to co wrzuciłem + save i za każdym razem coś nowego bo losowe wydarzenie może się trafic. Tutaj taka uwaga, że niektóre texty mają co najmniej dziwne brzmienie. To wynika z faktu, że zdanie jest składanane czasem z kilku wpisów w różnych wpisach. Żeby to naprawić musiałbym pernamentnie przejrzeć pliki. Dać wszędzie rodzaj męski czy żeński - male or female. A tego nie ma. Potem w kolejnych plikach dać odmiany A to jest np tak: jeść:jedli:jedzą. Żeby to było perfekt to musiałbym siedzieć może 2 tygodnie po 4 godziny dziennie. Pliki po 40 000 wpisów to ja jak widzę to spadam z fotela. Pasuję i nie pucuję się do błędów. Zrobili to inni a ja nie mam zamiaru się katować bo to przerasta moje siły. Ogólnie jest tak dobrze, że nigdy tak nie było. Tylko piwo mi się kończy
Edit: Kilka dni nic w plikach nie grzebałem bo miałem awarię kompa. Dysk SDD odmówił współpracy. Bez ostrzeżenia nagle przy próbie wyłączenia kompa było 30 sek oczeikwania i komunikat: "Wystąpił krytyczny błąd systemu" co nie widziałem na swoim ko mpie żadnym tego od 10 lat. Nic nie dało się zrobić poza restartem, który oczywiście się nie powiódł. Nawet mam podejrzenie, że narobiłem zbyt wiele kopii plików o tych samych nazwach. Wprawdzie w odrębnych katalogach ale może to go rozwaliło. Dopiero dzisiaj podszedłem do tego tak, że odłączyłem kompa całkiem od prądu, wyjąłem baterię z BIOS`u. Potem posprawdzałem czy każdy kabel jest wciśnięty i co ciekawe wystartował. Pousuwałem zbędne kopie i sprawdziłem dysk w poszukiwaniu błędów. Nic nie znalazł i działa. No nic. Od dawna się zbierałem, żeby gdzieś w sprawach technicznych opisać dość dokładnie temat co zrobić jak komp odmawia współpracy. Poczekam jeszcze czy mój jest naprawdę sprawny. Od razu sobie pomyslałem po co mi był potrzebny dysk SDD (żeby kilka sekund urwać na starcie ?) bo wiem, że dyski SDD muszą paść bo mają to wpisane w swój los. Ileś tam tysięcy nadpisań i do widzenia. No może jeszcze pociągnie ale mam przynajmniej kopię nawet zapisów gier wszelkich. Każdy ma jakieś gry co nigdy nie dokończył bo inna gra go zainteresowała. To nawet to będzie przykre jak dysk padnie.

[Edited by Zerd on May 05, 2018 at 14:09]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.