civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#336537]

Kex 
Oct 13, 2019 at 22:26
Re: Aurora, następca Stars!

Powoli kontynuuję moją ostatnią grę. Korzystając z obecnej floty wyczyściłem wszelkie najbliższe układy, w których znalazłem kogoś bojowego. Generalnie jednak to czyszczenie było banalne. W końcu został mi ostatni system "prawie" w moim zasięgu. Prawie, bo bez pomocy okrętów z paliwem byłbym tam w stanie jedynie dolecieć. No i tu trochę się zdziwiłem. Czemu? Okazuje się, że jest to układ,w którym znalazłem zarówno Swarm jak i Precursorów. Swoją drogą to już wcześniej patrząc w Intelligence Windows zauważyłem, że brakuje mi jednej królowej według kolejności,no i tu ją znalazłem. Ale spodziewałem się wcześniej jedynie precursorów.
No nic, układ ma 3 punkty skoków wewnętrznych, które okazały się dla mnie użyteczne. Czyszczenie układu zacząłem od Swarmu. Najpierw skierowałem się na tę brakującą królową. Po drodze wpadła na mnie chmura myśliwców, coś koło 130. Zastosowałem znaną taktykę, niby uciekam, utrzymując grupę w zasięgu i kolejno wystrzeliwuję. Do królowej podleciałem z wyłączonym autofirem, tylko tyle, żeby była w zasięgu. Wtedy wydaję rozkaz powrotu do punktu skoku z prędkością minimalną i czekam,aż zostanie zatwierdzony. Tutaj ten czas wykorzystałem na wystrzelanie robotników. Po zatwierdzonym rozkazie strzał w królowa, żeby wypuściła myśliwce. Ustawiam prędkość zgodną z nimi i spokojnie rozstrzeliwuję. Po tym zwalniam i czekam na królową. W sumie z nią to nawet już nie trzeba się było bawić z przyspieszaniem. Z jej prędkością nie była w stanie dolecieć w zasięg, z którego mogla mi coś zrobić.
Trochę więcej zabawy było z precursorami. Mieli w sumie 4 okręty,dodatkowo potem się okazało, że także jakieś jednostki naziemne na jednej planecie i 2 bazy (rakietowa i beamowa) na drugiej. Okręty wykańczałem kolejno względnie daleko od tych baz. Dwa były rakietowe, więc miałem najpierw tradycyjne przebijanie się przez salwy rakiet, 2 z bronią promienistą. Jednemu z tych drugich udało się "zadrapać" mi lakier, bo wybrałem zbyt bliski zasięg ostrzału. Bazom na razie musiałem odpuścić. Niestety baza rakietowa używała rakiet o rozmiarze 1, zasięgu ok 20m, prędkości 66k/s i 70 sztukach w salwie. Moja obrona antyrakietowa dawała radę zestrzelić ok. 50 z nich, więc szturm nie bardzo wchodził w grę. Cóż nie ma pośpiechu, przyleci tu następna skuteczniejsza flota.

W tej grze moje pierwsze okręty bojowe to:
Nike class Cruiser 8 700 tons 292 Crew 3583.5 BP TCS 174 TH 2500 EM 0
14367 km/s Armour 8-37 Shields 0-0 Sensors 1/1/0/0 Damage Control Rating 27 PPV 44.16
Maint Life 2.36 Years MSP 1802 AFR 86% IFR 1.2% 1YR 441 5YR 6620 Max Repair 1250 MSP
Intended Deployment Time: 12 months Spare Berths 0

KM 2500 EP Magnetic Fusion Drive (1) Power 2500 Fuel Use 84.85% Signature 2500 Exp 20%
Fuel Capacity 1 000 000 Litres Range 24.4 billion km (19 days at full power)

Twin KM 15cm C6 Far Ultraviolet Laser Turret (4x2) Range 300 000km TS: 25000 km/s Power 12-12 RM 5 ROF 5 6 6 6 6 6 5 4 3 3 3
KM Fire Control S08 240-25000 (1) Max Range: 480 000 km TS: 25000 km/s 98 96 94 92 90 88 85 83 81 79
KM Reactor 24 (2) Total Power Output 48 Armour 0 Exp 5%

ECCM-1 (1) This design is classed as a Military Vessel for maintenance purposes

wspomagane przez

Nike - Sensor class Cruiser 7 650 tons 254 Crew 3327 BP TCS 153 TH 2500 EM 0
16339 km/s Armour 8-34 Shields 0-0 Sensors 18/18/0/0 Damage Control Rating 27 PPV 22.08
Maint Life 2.7 Years MSP 1903 AFR 66% IFR 0.9% 1YR 373 5YR 5590 Max Repair 1250 MSP
Intended Deployment Time: 12 months Spare Berths 1

KM 2500 EP Magnetic Fusion Drive (1) Power 2500 Fuel Use 84.85% Signature 2500 Exp 20%
Fuel Capacity 1 000 000 Litres Range 27.7 billion km (19 days at full power)

Twin KM 15cm C6 Far Ultraviolet Laser Turret (2x2) Range 300 000km TS: 25000 km/s Power 12-12 RM 5 ROF 5 6 6 6 6 6 5 4 3 3 3
KM Fire Control S08 240-25000 (1) Max Range: 480 000 km TS: 25000 km/s 98 96 94 92 90 88 85 83 81 79
KM Reactor 24 (1) Total Power Output 24 Armour 0 Exp 5%

KM Active Search Sensor MR12-R1 (1) GPS 72 Range 13.0m km MCR 1.4m km Resolution 1
KM Active Search Sensor MR129-R100 (1) GPS 7200 Range 129.6m km Resolution 100
SEER Thermal Sensor TH1-18 (1) Sensitivity 18 Detect Sig Strength 1000: 18m km
SEER EM Detection Sensor EM1-18 (1) Sensitivity 18 Detect Sig Strength 1000: 18m km

ECCM-1 (1) This design is classed as a Military Vessel for maintenance purposes

Zdecydowanie nie są to wersje dopracowane. W tamtym momencie gry stwierdziłem, że najwyższa pora, by mieć cokolwiek do walki, więc musiałem się zadowolić tymi technologiami, które miałem.
W wersji ulepszonej mam:
Nike v2 class Cruiser 8 250 tons 278 Crew 4235 BP TCS 165 TH 2500 EM 0
15151 km/s Armour 8-36 Shields 0-0 Sensors 1/1/0/0 Damage Control Rating 35 PPV 44.16
Maint Life 1.76 Years MSP 1604 AFR 108% IFR 1.5% 1YR 637 5YR 9562 Max Repair 1440 MSP
Intended Deployment Time: 3 months Spare Berths 2

KM 2500 EP 0.25 Drive (1) Power 2500 Fuel Use 70.71% Signature 2500 Exp 20%
Fuel Capacity 1 000 000 Litres Range 30.9 billion km (23 days at full power)

Twin Armo 15cm C6 Soft X-ray Laser Turret (4x2) Range 360 000km TS: 32000 km/s Power 12-12 RM 6 ROF 5 6 6 6 6 6 6 5 4 4 3
KM Fire Control S08 300-32000 (1) Max Range: 600 000 km TS: 32000 km/s 98 97 95 93 92 90 88 87 85 83
KM Reactor 24 (2) Total Power Output 48 Armour 0 Exp 5%

Compact ECCM-2 (1) ECM 20

This design is classed as a Military Vessel for maintenance purposes

Wciąż to nie ideał, ale jest już znacznie lepszy. Największym kompromisem w tym przypadku jest wciąż niewiele lepszy silnik. Cóż jednak poradzić, gdy mojemu ekspertowi od silników się zmarło, a zastępstwo kiepsko się rozwija. Nowy silnik jest właśnie opracowany, poprawi efektywność paliwową, bowiem zbliżoną moc silnika osiągnę już przy mnożniku 1.65 zamiast 2.0 Większych prędkości nie potrzebuję, nawet precursorzy w tej grze latają wolniej niż w jednej wcześniejszej. Za to muszę do kolejnych wrogów latać dalej, bo bliskie układy oczyściłem. Zastanawiałem się też na dorzuceniem do floty kilku okrętów z potężniejszymi laserami, ale jeszcze takowych nie zrobiłem. I nie wiem, czy zrobię, gdy widzę, jak dobrze radzą sobie takie projekty. Właściwie tylko na te bazy potrzebowałbym liczniejszej floty.
Dla porządku dorzucę jeszcze projekt okrętów wsparcia:
Sphynx class Cruiser 10 000 tons 153 Crew 705.25 BP TCS 200 TH 625 EM 0
3125 km/s JR 5-50 Armour 1-41 Shields 0-0 Sensors 1/1/0/0 Damage Control Rating 15 PPV 0
MSP 661 Max Repair 156.25 MSP
Intended Deployment Time: 12 months Spare Berths 2

KM J10000(5-50) Military Jump Drive Max Ship Size 10000 tons Distance 50k km Squadron Size 5
KM 625 EP Commercial Drive (1) Power 625 Fuel Use 2.65% Signature 625 Exp 5%
Fuel Capacity 5 000 000 Litres Range 3396.2 billion km (12578 days at full power)

This design is classed as a Commercial Vessel for maintenance purposes

Mam takie 3, nowe wersje w produkcji, silnik 800 EP daje im równiutkie 4000 km/s. Dbają o paliwo i skoki mojej floty.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.