civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#336593]

Kex 
May 26, 2020 at 10:25
Re: Aurora, następca Stars!

Tak się składa,że wszystkie walki naziemne prowadziłem obserwując postęp co 8 godzin, więc Breakthrough bym zauważył. W pierwszej walce występował w końcowym etapie, więc może rzeczywiście dzięki temu zniszczyłem artylerię. W przypadku drugiej walki przeciwnik tego się nie dorobił. Moje czołgi nie obrywały tak mocno,by była ku temu szansa. Traciłem maks 1 w jakiejś turze walki, a sama walka trwała ponad 3 miesiące (moja flota na początku czekała w pobliżu planety bym na sensorach widział rozmiar Ground Units, ale musiałem ją odesłać przed końcem, bo krzyczała o przekroczeniu deployment time).
Hmm,pył po bombardowaniu orbitalnym? W sumie pamiętam, że ktoś wspominał o bugu,że przez pył temperatura na planecie spadła poniżej zera bezwzględnego. Ale ok, w sumie nie łączyłem ostrzału i zdobywania kolonii, więc nie będę się upierał. Z drugiej strony ... potencjalnie nie byłoby trudno zaprojektować jednostkę do skutecznego ostrzału naziemnego. Wystarczyłyby przecież zwykłe lasery, sporo maintance, silnikiem czy paliwem można się całkiem nie przejmować, bo można to doholować. W przypadku zbyt silnie zabunkrowanego przeciwnika, łatwo zrobiłoby się mu "jesień średniowiecza". Pył byłby jego problemem.
Z GSP jestem pewien. Tylko piechota może używać GSP 100 lub GSP 500 i Light Vehicle może używać GSP 500. Piechota przekazuje w tej samej linii, Light także między liniami. Od medium w górę możesz pakować moduły geo, xeno i konstrukcyjne, te ostatnie nawet mogą okazać się ciekawe,bo ciężkie czołgi z konstrukcyjnym może pozwolić całej armii na solidne okopanie się.
Po namyśle znalazłem jedną wadę opcji ciężko-czołgowej - strasznie wolno się to produkuje, więc kwestie ekonomiczne mogą podnieść atrakcyjność lżejszych armii.

Znalazłem coś takiego "Missiles also cause environmental damage so if you plan to use the planet afterwards, this may not be the best approach. " Czyli ostrzał laserowy jest bezpieczny?
Ech " Missile warheads cause radiation and dust levels to increase by an amount equal to their warhead size. Energy weapons increase the dust level by 5% of their damage amount and have no effect on radiation. " - jednak nie.

Raport po 45 latach gry (chyba jeszcze nigdy nie doszedłem tak daleko):
Startowa populacja 500m rozrosła się do 2008m. Imperium posiada 228 laboratoriów i 34 Military Academy. Racial Wealth 328k. Zapasy minerałów od 75k Mercassium do 503k Uridium. Przy znajomości 56 układów gwiezdnych w standardowej galaktyce, poza rozbitymi Precursorami, nie ma śladu inteligentnego życia.
Główny ośrodek czyli układ Alfa Centauri to 1445m ludności rozłożonych po 6 skolonizowanych planetach (kolejna w trakcie) nie wspominając o kilku koloniach jedynie wydobywczych.
Pierwszy skolonizowany system niemacierzysty zawiera 346m ludności na jednej planecie wspartej 2 planetami wydobywczymi, z których jedna z dużymi zapasami Mercassium, wciąż w trakcie terraformowania. Układ raczej samodzielny, choć próba zwiększenia zdolności wydobywczych musiałaby być poprzedzona dostawą Corrudium z zewnątrz, bo tego pierwiastka na miejscu brakuje.
Za tym układem znajduje się pierwszy oczyszczony z Precursorów system, całkowicie wcielony, choć wciąż nie sterraformowany, jednak bez większego znaczenia strategicznego. Tym bardziej, że dwa systemy dalej kończy się układ Jump Pointów,wiec to odizolowana odnoga.
Kolejny system - Sol to skolonizowane Ziemia 155m i Księżyc 55, Mars w końcówce terraformingu. Układ wsparty nieco dostawami z Wenus (Mercassium) jak i masą prywatnych ośrodków wydobywczych, od których są skupowane minerały.
Trochę dalej za Sol mamy drugi odbity system Precursorów. Jedna z planet jest już w pełni sterraformowana, za chwilę zacznie się proces terraformowania drugiej. Sam układ wymaga wciąż solidnych dostaw ludności oraz fabryk/kopalni, ale potencjalnie może stać się cenny naukowo z powodu surowców jak i anomalii 100% do sensorów.
Flota i wojska lądowe silne i w gotowości, zwiad rozbudowywany.

[Edited by Kex on May 27, 2020 at 10:57]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.