civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#336599]

Kex 
Jun 05, 2020 at 13:26
Re: Aurora, następca Stars!

Na tę grę chętnie zerknę, ale to później. Najpierw muszę wyjść z szoku.

Obecnie przy poznanych 68 systemach ( a więc 1/3 galaktyki), znalazłem dopiero 4 układy z Precursorami. Dwa pierwsze oddalone o 3 systemy, wyczyściłem już wcześniej. Pozostałe 2 są oddalone o 5 skoków od Sol. Ten trzeci ich system wymagał trochę wiecej uwagi. Po pierwsze wreszcie znalazłem w nim Precursorów z rakietami 6, co niestety mój zwiad przypłacił efektowną eksplozją. Druga wizyta flota skończyła się na drobnej wymianie uprzejmości w postaci rakietowej, która co prawda krzywdy mi nie zrobiła, ale tamta wersja mojej floty nie nadawała się do szturmu na napotkane siły. Tym bardziej, że nie chciały one opuścić planety mimo "kuszenia". Przy trzeciej wizycie zmodyfikowaną flotą i "kusicielem" udało mi się rozdzielić jego siły. Gdy część goniła kusiciela, moja flota doskoczyła do planety. Poza 2 znanymi platformami , zostały tam 3x 15,5kt jednostki z Railgunami i 2 8kt z Gauss. O tym szturmie dość powiedzieć, że wszystko zostało bezpiecznie na tarczach. Flota ścigająca okazała się większym wyzwaniem. Tam były 4x24kt jednostki z rakietami 10x6, jedna 8kt z rakietami 1x6, 2 16kt z rakietami 24x1 i 3 znane wcześniej 8kt z Gausem. W tym przypadku rakietom wroga udało się dobrać do pancerza jednej z jednostek.
Na planecie ponoć siedziało 7.8k - nic strasznego. Ja przysłałem 3 x 10kt jednostki najcięższych czołgów z bezpośrednio do oddziału wrzuconymi wzmocnionymi piechotami (pancerz i życie razy dwa) zaopatrzenia. Wróg miał klasycznego miksa jednostek, najzwyklejszej piechoty było coś koło 2 tysięcy. Pierwsza tura - stracił 123 piechoty i masę innych, gdy później dochodziło do Breakthtough tracił nawet 300. Dość powiedzieć że po 6 turach planeta była moja. Jeszcze tak szybkiego zwycięstwa naziemnego nie widziałem. Czyżby Ice Fields aż tak mi pomogły? Oczywiście żaden mój czołg nie ucierpiał. Z piechoty logistycznej
z 12 jednostek spadło do 2,3,4 w poszczególnych oddziałach,choć w logach nie zauważyłem informacji, o stratach jednostek.

Czwarty układ z Precursorami zdobyty. Wroga flota była tu zdecydowanie silniejsza. Sam atak był w dwóch turach. W pierwszej rozbiłem grupę floty ruchomej, ataku na planetę ani flotę eskortującą bodajże Fuel Harvestry, nie zdecydowałem się przeprowadzić. Przestraszyły mnie 2x48 Size 1 przy planecie lub 4x24 Size 1 w grupie, choć faktem jest też, że moja flota miała wtedy nieco kiepski stan Maintance (mój błąd, liczyłem na lżejszą walkę). Dlatego w drugiej turze atakowałem połączone siły. Dla dwóch moich jednostek, na których skupił się ogień rakiet, skończyło się to efektownym wybuchem, ale dały czas reszcie na wyeliminowanie większości "problemu", więc dalej już tylko zostało lekko na tarczach.
Co ciekawe, z wraków odzyskałem 140 RP Compressed Fuel Storage System - small, pierwszy raz coś takiego widzę.
Na planecie siedziało ponoć 30k wojska, mój równoważnik poradził sobie bez trudu. Wróg ginął setkami, po kilku turach było po zawodach.
W efekcie tej walki na znanych 84, przebadanych 69 systemach jestem znów samotny. Jedynie przypadkiem w jednym z układów dostrzegłem mały Aether Rift. Układ ten jest poza tym pusty, oddalony 5 skoków od Sol, a minimum 4 od najbliższego "pracującego" dla mnie systemu. Czy z tego Riftu kiedykolwiek coś wyleciało, nie wiem, do mnie nie trafiło. Jego przyszłość też jest nieznana. Z 6 znanych Ancient Constructs, 3 pracują dla mnie już, 2 są na planetach, w końcówce terraformingu (choć jedna jest mała, i nie wiem, czy skraplanie zajdzie na niej wystarczająco szybko, bo samo dodawanie gazu było błyskawiczne), ostatni w trakcie badania. Pytanie jak radzą są NPR w nieznanej mi jeszcze reszcie galaktyki.
Ekonomia mojego imperium jest nieszczególnie zachwycająca. Właściwe poza Sol jedynie jeden układ jest dość rozbudowany - 430mln populacji. Dalsze lokaty to 30, 27, 12 i 6,5 ( Alpha Centauri ma tak słabo, terraforming tam był wolny). W dwóch pierwszych z tej listy masowo skupuję surowce z prywatnego wydobycia. Pod koniec 49 roku gry mam 2,3 mld ludności i 215 laboratoriów. Zdecydowanie mogłem rozwinąć się lepiej.

W 85 poznanym systemie znalazłem znów Precursorów - nic silnego, ale to rejon tamtego Aether Rifta, więc na sprzątanie przyjdzie czas. Niestety teraz dociągnąłem już do 100 systemów, a więcej obcych ras nie spotkałem. Dziwne, chyba trzeba będzie jednak zmniejszać dystans do NPRów, bo faktycznie ciężko ich znaleźć.
Za chwilę planuję kolejne usprawnienie floty. Po zastanowieniu chyba przerzucę się Gauss Cannon do obrony przeciwrakietowej, w sumie to właśnie rakiety Size 1 najbardziej mi dokuczają,a przeciw im ponoć Gauss jest skuteczniejszy. Jak do tego dołączę 20 cm lasery, to i zwykłe "dziurkowanie"' z dystansu nie powinno ucierpieć.

Przy 110 znanych (88 przebadanych) w sumie znalazłem już 7 z Precursorami. Dwa czekają, jeden świeżo wyczyszczony. Przyglądałem się nieco dokładniej walce naziemnej i wydaje mi się, że nie do końca chodzi to tak, jak autorowi zależało. Tym co zwróciło moją uwagę był spadek z 30 zestrzeliwanych w turze piechot do ok 10. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby stało się to po wyczerpaniu supply, z tym że ja to zaobserwowałem, gdy supply zaczęło spadać,a nie się wyczerpało. Wygląda, że póki w rezerwie są jednostki logistyczne, walka jest na full, gdy się wyczerpią, już zaczyna się walka na 25%. A ponoć na 10 tur walki miało być supply z automatu. Wydaje mi się jednak, że jest na tyle sprawiedliwie, że AI to także dotyka. Natomiast w kwestii projektowania oddziałów, w przypadku gdy zależy nam na sile ognia, to należy zadbać o odpowiedni zapas jednostek logistycznych, tym większy, im dłuższą przewiduje się walkę. Oddziały logistyczne zwyczajnie się "zużywają". W efekcie muzę się zgodzić z niektórymi zasłyszanymi głosami, że bez sensu jest, że nie ma żadnej opcji "uzupełniania" stanu formacji. Formacja po stratach w walce, w kolejnej będzie już mniej skuteczna. Okręty się naprawia, przezbraja, A tu najwyżej można formację rozwiązać i zrobić sobie nową, bo czasem nadaje się już najwyżej do pilnowania spokoju w kolonii.

[Edited by Kex on Jun 08, 2020 at 16:05]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.