civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#336601]

Kex 
Jun 09, 2020 at 18:27
Re: Aurora, następca Stars!

Co prawda wydaje mi się, że obecnie nikt tu porządku nie pilnuje, ale wydaje mi się, że osobny wątek dotyczący Shadow Empire to dobry pomysł. Nawet jak sam go będę czytał. ;-)

Po 56 latach gry i przy zbliżaniu się do 3 mld populacji mam odkryte 133 systemy, przebadane 107. Precursorzy są już wyrzuceni z 7 systemów, znam jeszcze jeden system z nimi, ale posiada on większą obsadę, więc postanowiłem wykonać tam test nowej wersji okrętów. To jednak jeszcze trochę potrwa, z linii produkcyjnej zeszły dopiero 2 pierwsze egzemplarze, ziemia kończy budowę najdroższych komponentów dla 8 w sumie.
Znam też jednego NPRa, spotkany w 129 (102) systemie. Nie stanowi dla mnie żadnego zagrożenia. Układ ten jest 6 skoków od Sol, 5 od najbliższej mojej kolonii, 3 od najbliższego układu przez który mogą latać moje okręty cywilne. Jest to układ podwójny z pustą częścią A, 4 planetami (ostatnia z 2 księżycami) w części B. NPR siedzi na 2, teoretycznie ma idealne warunki dla ludzi. Minerały typowo startowe. Niestety mimo największego rozmiaru może ona pomieścić jedynie 48.5 ludności bowiem jej powierzchnię pokrywa woda w ponad 99%. Szykuje się osuszanie. Pozostałe 3 planety wymagają lekkiego terraformingu, nie mają minerałów, najciekawsza jest 4, bo posiada Partially Intact Colony. Żadnej floty NPRa nie spotkałem. Cóż, aż się prosi o wcielenie do mojego Gwiezdnego Sojuszu ;-)

Zaanektowanie NPR nie wymagało wielkiego wysiłku. Jedyne co było wymagane, to nazwożenie masy taniej piechoty tylko po to, by się poddał. Najciekawsze jednak było to, że po zdobyciu dorobiłem się 1,3 mld populacji Basilisk, która zaraz stała się niezadowolona z powodu przeludnienia. Jak widać oni się tylko tam mnożyli, nic nie budowali. Zdecydowanie więcej korzyści jest z bicia Precursorów.

Gauss-Laser 1.1 class Battleship 22 526 tons 583 Crew 8 827.8 BP TCS 451 TH 4 096 EM 14 400
9091 km/s Armour 8-71 Shields 480-600 HTK 111 Sensors 0/0/0/0 DCR 35 PPV 132.28
Maint Life 1.05 Years MSP 7 224 AFR 812% IFR 11.3% 1YR 6 585 5YR 98 776 Max Repair 1638.4 MSP
Commodore Control Rating 4 BRG AUX ENG CIC
Intended Deployment Time: 6 months Morale Check Required

M160-80 Inertial Fusion Drive EP4096.00 (1) Power 4096 Fuel Use 3.58% Signature 4096 Explosion 8%
Fuel Capacity 1 000 000 Litres Range 223.3 billion km (284 days at full power)
Omicron S480 / R600 Shields (1) Recharge Time 600 seconds (0.8 per second)

20cm C10 Far X-Ray Laser (12) Range 600 000km TS: 10 000 km/s Power 10-10 RM 80 000 km ROF 5
Quad Gauss Cannon R500-100 Turret (2x24) Range 50 000km TS: 40000 km/s Power 0-0 RM 50 000 km ROF 5
BFC R600-TS40000 (1) Max Range: 600 000 km TS: 40 000 km/s 98 97 95 93 92 90 88 87 85 83
Inertial Confinement Fusion Reactor R120 (1) Total Power Output 120.2 Exp 5%

Compact ECCM-3 (1) ECM 30

9 takich okrętów plus sensoryczny z jedną baterią gauss mniej wyczyściło najsilniejszy układ Precursorów. W sumie wybiłem 27 różnych jednostek, jedynie przy zamieszaniu pod planetą jakaś zbłąkana rakieta zmniejszyła o 7% jedną z moich tarcz. Test bojowy zdany śpiewająco. W przyszłości raczej rozdzielę Beam Fire Control dla obu typów broni dla wygody. Gauss to faktycznie rewelacyjna broń antyrakietowa, a do tego ekonomiczna w sensie wynajdywania.
Przy znajomości 145 (123) układów mam tylko kolejnych Precursorów jeden skok za Basiliskami. Nie muszę chyba dodawać, że ich dni są policzone. Wiem o 19 jednostkach czekających tam na rozbicie.

152(129) Rozbicie floty Precursorów było łatwe. Tutaj było więcej jednostek rakietowych, ale nie na tyle, by stawić zagrożenie. Przy szturmie na planetę, po zniszczeniu bazy rakiet 1, jedna jednostka miała 66% tarczy, spadło to jeszcze do 60% przy dobijaniu kolejnych rakietowych, ale nic ponadto. Szturm naziemny koszmarnie wolny. Atak na dżunglę ze sporą liczbą jednostek nie mógł być szybki. Aha, bez problemu przebadałem planetę podczas jej zdobywania, do badacza nic nie strzelało, choć były tam jednostki STO.
W międzyczasie znalazłem 2 kolejne układy z Precursorami. Ech, nie nadążam badać tych wszystkich zdobycznych kolonii ;-)

[Edited by Kex on Jun 11, 2020 at 18:35]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.