civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#336624]

Kex 
Jul 03, 2020 at 13:00
Re: Aurora, następca Stars!

Pozwolę sobie na nowy post z racji nowej rozgrywki.
Tym razem wystartowałem z klasycznymi ustawieniami i 2 NPRami w odległości 15-30. Wybrałem opcję startu pre-newtowskiego z 300m populacji i 15 laboratoriami. Jak widać jest to start podkręcony w stosunku do czystego pre-newtonowskiego, ale i tak w stosunku do klasycznego, w którym zaczynają NPR, miałem ok 17 lat opóźnienia. Dokładnie to trudno to oszacować, bo jednak z pełną kontrolą, co budować, początkowo poszedł dużo większy nacisk na ekonomię. Po jej zakończeniu znów byłem w stanie spamować laboratoria. No prawie ... na Ziemi zredukowałem sobie gdzieś o połowę startowe zasoby Mercassium, po czym okazało się, że sam Sol mam straszliwie biedny. W efekcie przy 75 laboratoriach musiałem przystopować. Wydobywam praktycznie z każdego użytecznego kawałka skały w Sol.
W ramach rekompensaty za biedny Sol, trafił mi się bogaty sąsiedni Alfa Centauri. Mam tam 4 zamieszkane kolonie (5 wciąż w terraformingu), 5 kolonii wydobywczych i obecnie 2 prywatne, z których skupuję wszystko. Do tego części A i B są spięte, populacja całkowita dochodzi do 650m (przy prawie 1,8mld w Sol) i potencjalnie może zastąpić Sol w razie potrzeby. Aha, leci mi 66 rok gry.
W pierwszym etapie gry tereny wokół Sol były odkrywane poprzez stabilizację Jump Pointów i badanie myśliwcami. Taką metodą ogarnąłem obszar do 3 skoków od Sol. Później zamiast uniwersalnych zwiadowców, jak we wcześniejszych grach, zacząłem się bawić kombem:
- myśliwiec zwiadowca - wykonuje skok do systemu i sprawdza czy ktoś się nie czai na wybranych planetach
- 1000t zwiad grawitacyjny
- 1000t zwiad geologiczny
Czemu tak? Cóż, ostatnio znów trafiłem na wątek, gdzie ktoś marudził, że łączenie funkcji to marnotrawstwo. W tej wersji praktycznie nie mam niezbadanych punktów skoku, na razie radzę sobie ze zwiększoną złożonością pilnowania zwiadu, ale żebym był aż tak przekonany, że to lepsza wersja, to nie wiem. Tak właściwie, to i tak każda forma zwiadu raczej sporo przekracza zdolności zagospodarowywania układów, więc optymalizacje w tej dziedzinie wydają się mało istotne. Cóż z tego, że znam obecnie 84 (54 przebadane) układy, skoro zamieszkałych na przykład mam tylko 9, w tym tylko 4 układy mają ponad 30m. Jest co rozwijać. Niby fakt, że lepiej wiedzieć, co czeka dalej, by rozwijać się w najlepszych kierunkach, ale ...
Precursorzy spotkani w sumie w 5 układach, w 4 już eksmitowani. Zaskoczeniem było jedynie to, że raz nadziałem się na jednostki naziemne na planecie, która nie miała żadnej osłony. Zwiadowca wypatrzył tylko ruiny, jednostek nie dostrzegł. W efekcie straciłem oddział Xeno. Dla równowagi, jeden układ odbijałem najtanszą piechotą, bo tam mimo baz orbitalnych, wojaka nie było żadnego. Znam jednego naturalnego NPR, gdy go odkryłem był 8 systemów od Sol, jednak dalsze badanie galaktyki zbliżyło go na 3 układy. Wcześniej jednego NPRa wygenerowałem sam, 7 układów od Sol. Specjalnie dla niego powiększyłem planetę, dodałem stosowne minerały, dodałem księżyc, by miał się gdzie rozwijać. Startował z populacją 2mld i bonusowymi laboratoriami. W kierunku mojego imperium ma układy, o które możemy rywalizować. Poza odkryciem, nie nękałem go, by miał czas na rozwój. Jak ostatnio jednak sprawdzałem, w moją stronę nic od niego nie zmierza.
W tej grze też nie śpieszę się z Ancient Constructami. Rift mam 2 układy od Sol, zaraz za Alpha Centauri. Gdy zwiadowca wypatrzył tam flotę, skierowałem tam też moją. Największym zaskoczeniem było to, że wszystkie widziane 4 jednostki miały militarne silniki, ale były całkowicie nieagresywne. 3 jednostki zniszczyłem, jedna gdzieś uciekła. Żeby ją znaleźć buduję właśnie okręt z maksymalnym rozmiarem sensora, ciekawe jak się sprawdzi. O ich budowie wiem niewiele, były mało wytrzymałe, zostały z nich prawie same minerały. Jedyne co, to były całkiem szybkie, tylko trochę wolniejsze od mojej floty bojowej. A, przewyższały mnie w ECM - miały 3 gdy ja wtedy tylko 2. Żadnych rozbitków do przebadania nie zostawili.
I tak gra toczy się spokojnie i niestety też ciut nudno.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.