civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Aurora, następca Stars! [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=19196#336632]

Kex 
Jul 07, 2020 at 18:53
Re: Aurora, następca Stars!

Oj, zwiad bez samodzielnej możliwości skoku, to koszmar. Ja jedynie raz w jednej z gier próbowałem podobnego rozwiązania. Z tym że było to w początkowej fazie gry, a więc dotyczyło najbliższych układów przy startowym. Fakt, że myśliwce w takim zwiadzie były tanie i ich potencjalna strata nie bolała. Ale jak widziałem, jak bardzo trzeba to pilnować, szczególnie w miarę oddalania od układu startowego, szybko odpuściłem.
Inna sprawa, że obecnie poza zwiadem, silników skokowych prawie nie używam. Taniej jest stabilizować Jump Pointy. Spotykani obecnie wrogowie raczej nie mają nic przeciwko. Precursorzy nigdy nie pilnowali Jumpów, NPRy robią to sporadycznie. Niby jest to ryzyko, bo później potencjalny wróg ma łatwiej dostać się do nas i szkodzić, ale może będzie to problemem w którymś z kolejnych patchy, obecnie żaden problem.
Choć w sumie w obecnej grze ten NPR trochę z tego skorzystał. To przecież dzięki moim ustabilizowanym Jump Pointom wlazł na moją planetę. Jest to jednak dla niego broń obosieczna, bo podobnie prosto ja mogę wpaść do niego. Relacje miedzy nami nie są już dobre. Wysłany na przeszpiegi do nich zwiad został zestrzelony. Wysłana na patrol flota zaatakowana zaraz za Jumpem w układzie bliżej. Dziwne jednak było to, że po tym ataku uciekał do mojego układu. Ten NPR ostro korzysta z laserów. Z tego powodu jest dla mnie potencjalnie groźny. Trochę przez to, że moje postępy w Sensorach są trochę opóźnione.
Te walki były prowadzone z 15cm laserami o zasięgu 360kkm z mojej strony. Nie do końca jeszcze wiem, jak to jest u przeciwnika. Jeden ze zniszczonych typów jednostek ma lasery (9x25cm i jeden większy), choć jakoś dziwnie podaje mi ich zasięg. Ponoć tylko 39860, tak samo jak okręty z Gaussem. To chyba jakiś błąd, wątpię, żeby w tym modelu wykorzystał tak słaby kontroler. Ja bym obstawiał raczej zasięg ok 300k . Fakt, że jego problemem jest Rate of Fire, na dłuższe walki ze mną raczej sobie pozwolić nie może. Ale jakbym się nadział na większe zgrupowanie zaraz za Warpem, to nie wiem, czy moje tarcze aż tyle wytrzymają. Inna sprawa, że właśnie do produkcji wchodzą jednostki z 20cm laserem na 480kkm, pewnie nimi się skuszę na rozprawę z tym przeciwnikiem.
Co do elastyczności zachowania NPR - dla mnie dziwnym było, że próbował tak wejść na moje terytorium, jednocześnie niby starając się o dobre relacje. Rozumiem spory o "niewykorzystane" systemy, ale wejście na skolonizowaną planetę? No dobrze ... może tylko mnie nie docenił. Tyle że ... po zestrzeleniu mojego zwiadowcy, jaki jest sens wysyłać swojego w kierunku mojego układu macierzystego? I to w sytuacji, gdy ma się eskortę? Sytuacja wyglądała dokładnie tak, że gdy wypatrzyłem jego jednostkę w swoim układzie, kazałem mojej flocie ja śledzić. Gdyby zawróciła, darowałbym jej. Gdy jednak widziałem, że usilnie zmierza w kierunku Jump Pointa do Sol, otworzyłem ogień. Zobaczymy jeszcze, jak ten przeciwnik się zachowa, gdy wpadnę do niego z misją pacyfikacyjną.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.