civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Ogólne [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=79]
Re: Terra Invicta [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23292]
[http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=23292#336668]

PAwleus 
Oct 08, 2020 at 16:40
Re: Terra Invicta

To prawda, że szczegóły implementacji mogą zepsuć najlepszą wizję (tym bardziej, że części tej wizji mogą nie zostać zaimplementowane, wystarczy wspomnieć MoO3), a i wizja może nie być trafna. Rozumiem więc Twoją rezerwę. Jeśli o mnie chodzi, wszystko co do tej pory widzę, wydaje mi się zgodne w moją wizją tego jak taka gra powinna wyglądać (no nie będę się czepiał takich szczegółów jak wygląd przestrzeni kosmicznej ), więc stąd mój entuzjazm. Szczególnie podoba mi się chęć zrobienia bitew w 3D z zachowaniem newtonowskiej kinematyki i interfejs do tego wygląda intrygująco - zobaczymy jak to wyjdzie.

Ja tu dostrzegam tylko połączenie elementów Grand Strategy z 4X (autorzy sami na to zwracają uwagę) - zauważyłeś coś więcej?

Choć gra wygląda dla mnie na pierwszą w swoim gatunku, a więc dość oryginalną, to daleko jej do takiej rewolucyjności, jaką np. spodziewam się po Alliance of the Sacred Suns. Biorąc pod uwagę logikę z jaką zaimplementowali swoją wizję do Long War i mój szacunek do zrozumienia przez J.Lumpkina obecnych zależności społeczno-ekonomiczno-technologiczno-politycznych (był dziennikarzem od bezpieczeństwa narodowego i spraw militarnych dla Associated Press w czasach 9/11 w Bagdadzie i Kabulu), co jest bardzo mocną stroną jego powieści (jak na amerykańskiego autora jest niepospolicie, bo tam USA nie jest już wiodącym supermocarstwem i pięknie jest pokazane jak ich polityka, mająca na celu ich wzmocnienie na arenie międzynarodowej, obraca się katastrofalnie przeciw nim), to ja jestem dość spokojny jeśli chodzi o całkowity efekt.

Dodatkowo mnie w tym upewniają takie DevDiary jak ten, a szczególnie spodobała mi się koncepcja wydzielenia całego działu nauki, w ramach którego prace prowadzone są otwarcie i wspólnie przez wszystkie ziemskie frakcje - zachęcam do zapoznania się z tym ciekawym pomysłem i opisem jego realizacji, bo jest on dość unikalny i bardzo realistyczny. Chyba tylko w CK2 i 3 jest coś, co można z tym porównać, ale w o wiele bardziej uproszczonej (i mniej realistycznej) formie. Bardzo mi się spodobało też nazewnictwo technologii, bo wygląda mi nawet bardziej realistycznie niż w Aurorze - serce mi aż podskoczyło z radości jak zobaczyłem np. Aerospikes, bo to wyraźny sygnał, że autorzy naprawdę się interesują zagadnieniami z technologicznych granic poznania. Co prawda chyba pomylili się z Nuclear Salt Water Reactor, mam nadzieję że tylko w tym DevDiary, bo powinno chyba być Nuclear Salt Water Rocket.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.