civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=113]
Rozdział XIX - Rodzaje gry [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=10201]

Merthen 
May 01, 2011 at 13:06
Rozdział XIX - Rodzaje gry

Rozdział XIX - Rodzaje gry

1.Kampania
Najbardziej rozbudowaną opcja gry będzie kampania. Można w niej zagrać dowolnie wybraną rasą główną (ale nie stworzoną). Mają one własną fabułę, własne cel główne i poboczne.

Każda z ras posiada już od początku pewną ilość systemów, ma już swoje floty i pewne powiązania dyplomatyczne. Wielkość imperiów zależy od epoki, gdyż można ją wybrać. Czym wcześniejsza epoka tym mniejsze państwa i bardziej zacofane. W każdej epoce siła rozkłada się inaczej i poszczególnymi imperiami inaczej się gra. Za wzór można uznać kampanie z serii gier Total War. Oczywiście pod względem warunków początkowych nie rozgrywki.

W tej wersji gry obowiązują wszystkie jej reguły.

2.Dowolna
Gra dowolna to klasyczna typ rozgrywki w grach typu 4x. Można tu grać wybrana rasa główna lub rasą stworzoną samodzielnie. Typ ten cech**e się duża przenikalnością.

Przykładowe opcje do włączenie/ wyłączenie lub zmienienie:
- ilość graczy
- wielkość i kształt galaktyki
- jakie rasy główne mogą zostać wylosowane
- jakie rasy pomniejsze mogą zostać wylosowane
- poziom inteligencji dla komputerowych graczy
- jakie bonusy ekonomiczne, naukowe i szpiegowskie mają poszczególni rasy (gracz sobie może też dać bonus)
- czy komputerowi gracze mogą oszukiwać
- zarządzanie uproszczone/złożone
- ekonomia uproszczona/standardowa
- czy ma być włączone szpiegostwo
- czy ma być włączony handel
- czy ma być włączony kultura
- czy mają występować wielkie postacie
- czy maja być możliwe walki naziemne
- maksymalny rodzaj naturalnych katastrof jakie mogą nawiedzić galaktykę
- czy rasy mogą się wymieniać technologiami
- czy są piraci
- czy są starożytni
- czy są ruiny
- czy są cuda
- czy są kosmiczne potwory
- czy SI może się zbuntować.
- czy mogą wybuchać rebelie
- czym mogą następować inwazje
- czy ma być włączona regulator rozgrywki
- (...)

3.Scenariusz
Miło byłoby do gry dołączyć scenariusze. Mi osobiście podoba się rodzaj scenariusza gdzie poszczególne frakcje/państwa ziemi mają rozdzieloną galaktykę między sobą i gracz wybierając jedno z imperiów próbowałby zdominować militarnie/ ekonomicznie/ kulturalnie lub dyplomatycznie

4.Bitwa
Dodatkowa opcją byłoby możliwość przeprowadzania samych bitew. Za określona sumę punktów kupowało by się zdefiniowane okręty i planowały by się im strategie. Floty gracza walczyłby z coraz silniejszą i sprytniejszą flota AI.

5.Warunki zwycięstwa
Przykładowe warunki zwycięstwa w CC:
- dominacja militarna
- podbój
- zwycięstwo kulturowe
- zwycięstwo ekonomiczne
- wybudowanie określonego cudu
- eksterminacja
- wypełnienie celu fabularnego
- federacja
- wypełnienie celu głównego dla danej rasy
- wygranie w senacie galaktycznym
- posiadanie określonej ilości koloni
- (...)


Warto stworzyć także system osiągnięć.


HidN 
May 01, 2011 at 17:35
Re: Rozdział XIX - Rodzaje gry

19.1. Kampania - jeśli ktoś stworzy AI do tak skomplikowanej gry, czemu nie. Ja osobiście AI nie jestem zainteresowany, przynajmniej nie na etapie tworzenia wersji 1.0

19.2. Dowolna - najważniejsza opcja na potrzeby gier MP

19.3. Scenariusz - opcjonalna, polecam też się z tym wstrzymać do wersji 1.0

19.4. Bitwa - j/w

19.5. Proponuję warunki zwycięstwa maksymalnie ograniczyć i dodatkowo powiązać ze sobą. Rozrzedzenie warunków zwycięstwa nie służy grywalności, sprawia że gracze idą w swoim kierunku i nie współzawodniczą tak jak dawniej w grach typu civ2.

Proponuję następujące

19.5.1. Podbój: kontrola militarna nad całą galaktyką albo poddanie się (opuszczenie gry) przez innych graczy/AI. Pod to zwycięstwo wlicza się podbój kulturowy, różnią się tylko metody.

19.5.2. Hiperwarp: ideą zwycięstwa naukowego może być hiperwarp, superprojekt realizowalny tylko w systemie w pobliżu centrum galaktyki, pozwala on cywilizacji w praktyce spakować manatki i wynieść się do nowej galaktyki zarazem uniemożliwiając taką podróż innym z uwagi na destabilizację czegoś tam.

19.5.3. Inne trypy wymienione w koncepcie oczywiście nie skreślam, po prostu widzę je tylko w ewentualnej rozgrywce jednoosobowej lub trybie roleplaying (niżej)

19.6. Moja propozycja dodatkowego trybu w postaci roleplaying. W tym trybie jeden gracz jest tzw. mistrzem gry i zarządza "wyższą sferą gry" tj. egzekwuje moralne standardy które każdy gracz ustala sobie na początku rozgrywki i ma dostępne inne opcje uatrakcyjniające rozgrywkę. Najbliższe temu trybowi jest chyba pen n paper role play, kto uczestniczył w sesjach DnD ten ma ode mnie piwo (wirtualne niestety póki co).  Oczywiście nie tylko mistrz gry wyróżnia taką grę, ale także możliwość ustawienia znacznie bardziej "rogatej" atmosfery polityki wewnętrznej która częściowo wyznacza kierunek działań gracza, bogactwo różnych eventów które wywracają grę do góry nogami itd.

[Edited by HidN on May 01, 2011 at 18:02]


Merthen 
May 08, 2011 at 11:20
Re: Rozdział XIX - Rodzaje gry

Ad 19.1 Mi osobiście zawsze brakowało kampanii na wzór z tej Total War w grach 4x w kosmosie. Z przyjemnością będę tworzył kampanie dla Ciekawych Czasów.
Ad 19.2 Bez dwóch zdań
Ad 19.3 Zgadzam się i zgłaszam się na scenarzystę dla mapy na podstawie rozgrywanej Diaspory
Ad 19.4 ok
Ad 19.5 To rzeczywiście delikatny temat i chyba brak mi tu doświadczenia aby się wypowiadać.
Ad 19.6 hmm ciekawy pomysł ale będzie wymagał wiele nakładów pracy. Rozumiem ze to taki tryb dla Adiego z rozgrywanej właśnie Diaspory

[Edited by Merthen on May 08, 2011 at 11:20]




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.