civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
PBEM [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=144]
Fallout [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=22492]

czajmen 
Jan 19, 2015 at 10:04
Fallout

Proponowane zasady podczas gry:
0) gramy bez maksowania. w przypadku problemów technicznych wszelkie ruch trzeba powtórzyć.
Punkt usunięty: 1) kronika obowiązkowa
2) antycudak - wszystkie cuda (z wyjątkiem narodowych) zabronione
3) opcje zwycięstwa - tylko jedno - dominacja
4) budowa cytadel i użycie wielkich naukowców - raz na 8 tur
5) można przekazywać jednostki - max 2 na gracza na turę
6) nie można otrzymać jednostki, której się jeszcze nie odkryło
7) nie można otrzymać surowca, którego się jeszcze nie odkryło
8) jednorazowe przekazywanie kasy - max to 100 golda (jak się ma mniej niż 500) lub 20% posiadanych środków w ciągu 1 tury - liczymy globalnie a nie per gracz
9) można przekazywać miasta wybudowane przez siebie - warunek: maksymalny rozmiar 5 popa
10) można przekazywać miasta zdobyczne - bez limitu popa - czas na przekazanie to 5 tur później traktujemy takie miasta jak własne (zastosowanie pkt 9)
11) uniwersytet oksfordzki można wybudować tylko raz w trakcie gry
12) nie można wypowiadać wojny CS przez pierwsze 75 tur
13) wojna z CS musi trwać minimum 10 tur
14) zakazane prowadzenie dyplomacji z innym graczem aż do momentu spotkania na mapie
15) zakazane jest wyzwalanie miast gracza, który już został wyeliminowany
16) nie można przekazać miasta koło którego są wrogie jednostki (w polach tego miasta) do gracza, który nie prowadzi wojny z właścicielem wrogich jednostek


Zasady kroniki - obowiązkowe wpisy:
1) Wpis początkowy rozpoczynający jego historię (do 20 tury)
2) Wojny: wypowiedzenie/zakończenie wojny graczowi lub CSowi
3) Miasta:
- wybudowanie z podaniem nazwy (wpis o pierwszym mieście można opóźnić do czasu zamieszczenia wpisu początkowego)
- zburzenie
- podbicie
- zmiana nazwy
- przekazanie miasta
4) Założenie religii
5) Wkroczeniu do nowej epoki - daje pierwszy gracz, który do nowej epoki wejdzie

Zmiany prowadzacego nacje:
1. Kasztelan mirmil za maiar - tura XX
2. delpietro za datysu - tura XXX

Eliminacje:
1. delpietro (Niemcy) przez czajmen (Bizancjum) tura 85
2. alpridz (Celt) przez kasztelan (Songhaj) tura 131
3. leddss (Austria) przez kasimirus (Rzym) tura 144
4. itkovian (Persja) przez yoruus (Japonia) tura 180
5. heniu (Kartagina) przez czajmen (Bizancjum) tura 242
6. seti (Etiopia) przez czajmen (Bizancjum) tura 261
7. delpietro(datysu) (Aztek) przez czajmen (Bizancjum) tura 261
8. cholernik (Portugalia) przez czajmen (Bizancjum) tura 266
9. kasztelan mirmil (maiar)(Songhaj) przez czajmen (Bizancjum) tura 277

[Edited by czajmen on Mar 24, 2017 at 15:41]


czajmen 
Jan 19, 2015 at 10:05
Re: Fallout

Pierwsza tura - sprawdźcie czy każdy jest nad wodą. Teoretycznie tak powinno być, ale kto wie.


itkovian 
Jan 19, 2015 at 10:07
Re: Fallout

Czemu mnie nie zdziwiła nazwa pebema .... ?


Seti 
Jan 19, 2015 at 10:11
Re: Fallout

Proponuję dać w nawiasie do nazwy że to jest jednak antycudak, mam wrażenie że łatwo o tym zapomnieć, a tak przynajmniej na wierzchu będzie


leedss 
Jan 19, 2015 at 17:41
Re: Fallout

Pierwsza turka poszła.
O ironio jak gram PBEM'a Holandią to nie ma bagien, a jak gram Austrią to mam ich na pęczki. No ale taki urok gier zawierających elementy losowe.

[Edited by leedss on Jan 19, 2015 at 17:41]


czajmen 
Jan 19, 2015 at 18:38
Re: Fallout

Ta mapa, tzn. ten skrypt lubi duże tereny bagienne.

[Edited by czajmen on Jan 19, 2015 at 18:39]


itkovian 
Jan 19, 2015 at 18:43
Re: Fallout

Quote:
czajmen wrote:
Ta mapa, tzn. ten skrypt lubi duże tereny bagienne.


Mogłeś napisać wczesniej temu co miał Hollandie do wyboru .

czajmen 
Jan 19, 2015 at 18:46
Re: Fallout

Ja miałem


Maiar 
Jan 19, 2015 at 22:51
Re: Fallout

Quote:
czajmen wrote:
Pierwsza tura - sprawdźcie czy każdy jest nad wodą. Teoretycznie tak powinno być, ale kto wie.

To ta mapa w końcu była balansowna czy losowo rzucony skrypt i niech się dzieje co się ma?

[Edited by Maiar on Jan 19, 2015 at 22:51]

czajmen 
Jan 20, 2015 at 06:33
Re: Fallout

Ani jedno ani drugie - nie była balansowania ręcznie, ani nie jest to pierwszy lepszy losowy skrypt. Jakbyś czytał (ze zrozumieniem) to co ja pisałem to byś się orientował. Coś jeszcze primadonno? Możemy zaczynać? Czy jednak rezygnujesz, bo coś czuje, że prędzej czy później to się stanie.


itkovian 
Jan 20, 2015 at 07:15
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Quote:
czajmen wrote:
Pierwsza tura - sprawdźcie czy każdy jest nad wodą. Teoretycznie tak powinno być, ale kto wie.

To ta mapa w końcu była balansowna czy losowo rzucony skrypt i niech się dzieje co się ma?


Maiar coś ty tka cięty:

Popatrz ile jest rozgrywanych pebemów i jakoś wszyscy są zadowoleni oprócz ciebie...

Miałem nic nie pisać bo czepiasz się wszystkiego a co z towją turką,wiem że się nie przygotwałeś przez grzeczność nie napiszę dlaczego ,ale zapisałeś się do pebem i przez ten czas nie zadbałeś o podstawę.

Nie szukaj na siłę afery wokoło ,wystarczy popatrzeć na siebie...

Wcześniej graliśmy na ślepy traf na jaką kolwiek pange radomową i jakos było fajnie czajemn włożył dużo pracy żeby to poprawić i raczj należą mu się podziękowania a nie krytyka co 3 post.....

Maiar tak po ludzku to jest nie fajne....

Cholernik 
Jan 20, 2015 at 08:16
Re: Fallout

Ja na mapy narzekałem
W 1 konty są do d..., w 2 wijąca się pangea z mega łańcuchem górskim, w trójce z kolei odległości są sympatyczne...

[Edited by Cholernik on Jan 20, 2015 at 08:17]


czajmen 
Jan 20, 2015 at 08:27
Re: Fallout

No to w 3 mapa byla balansowana recznie przez kasztelana. Ta jest mniejsza. Co do 2 to w tej nie ma gor. Co do 1 to nie jest ona chyba taka zla, wg mnie jest najlepsza z tych wymienionych. Po za tym zawsze mozecie zrobic swoje PBEMy z mapami jakimi bedziecie chcieli. Chetni na pewno sie znajda.


kasztelan_mirmil 
Jan 20, 2015 at 09:19
Re: Fallout

Quote:
Cholernik wrote:
Ja na mapy narzekałem
W 1 konty są do d..., w 2 wijąca się pangea z mega łańcuchem górskim, w trójce z kolei odległości są sympatyczne...


żebym nie napisał co myślę o moim miejscu startowym w Dn6

pace panowie
Każdy kto robił mapę/skrypt poświęcił na to trochę swojego czasu więc bardziej należy mu się dziękuję niż niekonstruktywna krytyka (konstruktywna zawsze mile widziana)

jeszcze się taki nie urodził co by zrobił mapę pasującą każdemu

itkovian 
Jan 20, 2015 at 09:26
Re: Fallout

Quote:
kasztelan_mirmil wrote:
Quote:
Cholernik wrote:
Ja na mapy narzekałem
W 1 konty są do d..., w 2 wijąca się pangea z mega łańcuchem górskim, w trójce z kolei odległości są sympatyczne...


żebym nie napisał co myślę o moim miejscu startowym w Dn6

pace panowie
Każdy kto robił mapę/skrypt poświęcił na to trochę swojego czasu więc bardziej należy mu się dziękuję niż niekonstruktywna krytyka (konstruktywna zawsze mile widziana)

jeszcze się taki nie urodził co by zrobił mapę pasującą każdemu


Dokładnie o to mi chodziło .

Cholernik 
Jan 20, 2015 at 10:00
Re: Fallout

W 6 jak pamiętam miałem tylko luxy dać każdemu - miało być bez mej ingerencji w mapkę.
To tak gwoli wyjaśnienia.
Ja tam zagram wszędzie, bo lubię pokojowo rozwijać moje małe królestwo
Poprzednia wypowiedź miała tylko wskazanie iż pojawiały się negatywne wypowiedzi o nich.
Chyba żadna mapka nie nie była na tyle dobra aby nie było się do czego przyczepić.
Ale mówi się trudno i ciągnie się ten wózek dalej...


czajmen 
Jan 20, 2015 at 10:10
Re: Fallout

Prawda jest taka, ze przy 1, 2, 3, sprawiedliwym - każdy z nich był pewnym eksperymentem. Ten też jest i pewnie jakbym miał robić kolejnego to jeszcze bardziej bym zaingerował w skrypt, np. w kwestii przydzielania luksusów, bo to co jest obecnie jest trochę do d**y. Ale aby to zrobić trzeba poświęcić kupę czasu na zrozumienie obecnego algorytmu lub napisać swój własny.


delpietro 
Jan 20, 2015 at 11:47
Re: Fallout

Ja tam nie narzekam na żadną mapę z dotychczasowych pbemów które gram lub grałem. Element losowości jest jednym z najciekawszych aspektów tej gry i naprawdę nie przeszkadza mi fakt że np. Czajmen dostał kopalnie Salomona grając Hiszpanią albo że Alpridz grając Szoszonami dostał ją przy stolicy a więc mógł z niej korzystać już w zasadzie od startu. To powoduje dosyć duże dysproporcję ale taki gracz odskakując w demo w zasadzie naraża się pozostałym uczestnikom i paradoksalnie może skończyć grę najszybciej
Gdyby wszyscy mieli identyczne warunki byłoby po prostu nudno.


Maiar 
Jan 20, 2015 at 12:00
Re: Fallout

Quote:
itkovian wrote:
Quote:
Maiar wrote:
Quote:
czajmen wrote:
Pierwsza tura - sprawdźcie czy każdy jest nad wodą. Teoretycznie tak powinno być, ale kto wie.

To ta mapa w końcu była balansowna czy losowo rzucony skrypt i niech się dzieje co się ma?


Maiar coś ty tka cięty:

Popatrz ile jest rozgrywanych pebemów i jakoś wszyscy są zadowoleni oprócz ciebie...

Miałem nic nie pisać bo czepiasz się wszystkiego a co z towją turką,wiem że się nie przygotwałeś przez grzeczność nie napiszę dlaczego ,ale zapisałeś się do pebem i przez ten czas nie zadbałeś o podstawę.

Nie szukaj na siłę afery wokoło ,wystarczy popatrzeć na siebie...

Wcześniej graliśmy na ślepy traf na jaką kolwiek pange radomową i jakos było fajnie czajemn włożył dużo pracy żeby to poprawić i raczj należą mu się podziękowania a nie krytyka co 3 post.....

Maiar tak po ludzku to jest nie fajne....


Co to za postawa? Tak, najlepiej być ignorantem, wszystko akceptować, wiesz, że to nie polepszy poziomu rozgrywki? Pamiętasz taki pbem, Złe Ziemie? Bodajże 1 pbem był, poszedł czysty skrypt i mapa skwaszona była do maksymalnego poziomu, ot łancuch górski tam, bunkier tam, i chyba ktoś to wygrał na eko, bo innej możliwości nie było.

Możesz się ode mnie odczepić? Bo coś z Tobą musi byc zdecydowanie nie tak. Już nie można dażyć do lepszej sytuacji? Bo czepianie się kogoś, że ktoś zadaje pytania, to już pewien rodzaj patologi.

Quote:
Gdyby wszyscy mieli identyczne warunki byłoby po prostu nudno

Jest różnica między balansem a identycznymi warunkami. Okropnie sugestywne tutaj porównanie zrobiłeś, bo nigdy jedno nie oznacza drugiego. Prosze zobacz na inne kaleczne pbemy, gdzie praktycznie gameplay został zabity, bo nikt nie bawił się mapą.

[Edited by Maiar on Jan 20, 2015 at 12:04]

czajmen 
Jan 20, 2015 at 12:06
Re: Fallout

@delpietro - to nie ja dostałem tylko piter, ja tylko kończę co on zaczął

@Maiar - problem jest taki, że nie czytasz co się pisze. jakbyś czytał to byś wiedział. pytanie - czy ściągnąłeś sobie mój skrypt i sprawdziłeś jakie mapy losuje? Nie ma map idealnych. Po za tym ocenę mapy zostawmy do końca gry - zobaczymy czy to mapa wpłynie na wynik gry czy sama gra. Ja obstawiam to pierwsze.


Maiar 
Jan 20, 2015 at 12:08
Re: Fallout

Czyli obstawiasz, że mapa wpłynie na wynik gry, a mimo to ją przepuszczasz? Po prostu, wow.

Quote:
Nie ma map idealnych.

Ale są mapy zbalansowane albo bardziej zbalansowane, niż po prostu zostawione sobie same. Co to za problem, wylosować skrypt i dać komuś, kto ogarnia mechanikę do zbalansowania? Minimalnie wiecej roboty, a kilkoro ludzi przez następne wiele miesięcy będzie miało dużo wiecej radochy. Chyba dobry układ.

[Edited by Maiar on Jan 20, 2015 at 12:20]

czajmen 
Jan 20, 2015 at 12:55
Re: Fallout

Przepraszam miało być to drugie - nie mapa, a gracze i ich gra wpłyną na wynik.

Maiar proszę załóż swojego PBEMa, z mapą tak zbalansowaną jak będziesz chciał, z takim draftem jaki będziesz chciał. Marudzić jest łatwo - zrobić samemu trudniej.


Maiar 
Jan 20, 2015 at 13:06
Re: Fallout

Marudzę? Wystarczyło zapytać, pomógłbym. Zresztą, widzę że postawa psa ogrodnika, skoro pytania odnośnie fajności gry traktujesz jako marudzenie.


Kasimirus 
Jan 20, 2015 at 14:46
Re: Fallout

Ludzie ogarnijcie się, to ma być zabawa.
Jak Czajmen napisał nikt nikogo nie zmusza do gry, nie pasują warunki robimy swoją grę, było trochę czasu na zgłaszanie uwag i sugestii, a teraz to jakby po "ptokach".

Grajmy i tyle.


Maiar 
Jan 20, 2015 at 15:47
Re: Fallout

Ah, czyli zadawanie pytań wyklucza zabawę?
Ludzie ogarnijcie się z takim dziwnym nastawieniem, gdy ktoś lubi dążyć do perfekcji, to od razu, żę narzeka, czepia się i w ogóle.

Jakby wszyscy mieli takie bierne nastawienie jak wy, to bysmy ciąglie żyli w epoce kamienia łupanego.

[Edited by Maiar on Jan 20, 2015 at 15:48]


Kasimirus 
Jan 20, 2015 at 16:10
Re: Fallout

To nie chodzi o krytykowanie zadawania pytań czy słuszne dążenie do perfekcji ale o czas na takie działania, tzn, wcześniej można było wszystkie sugestie zgłaszać i część to zrobiła.
A Ty obudziłeś się jak gra ruszyła.


czajmen 
Jan 20, 2015 at 16:17
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Jakby wszyscy mieli takie bierne nastawienie jak wy, to bysmy ciąglie żyli w epoce kamienia łupanego.


Mylisz się:

Jak my mielibyśmy tak bierne nastawienie jak ty, to byśmy w żadnego PBEMa nie grali

[Edited by czajmen on Jan 20, 2015 at 16:18]

Maiar 
Jan 20, 2015 at 16:38
Re: Fallout

Quote:
Kasimirus wrote:
To nie chodzi o krytykowanie zadawania pytań czy słuszne dążenie do perfekcji ale o czas na takie działania, tzn, wcześniej można było wszystkie sugestie zgłaszać i część to zrobiła.
A Ty obudziłeś się jak gra ruszyła.

Nieprawda, przecież pisałem w wątku do sugestii. To raczej wina nie tego, że ja się obudziłem, ale jak szybko gra wystartowała. Była ogólna dyskusja a po chwili już całą reszte skończono bez większych rozmów i wystartowano.

[Edited by Maiar on Jan 20, 2015 at 16:38]

delpietro 
Jan 20, 2015 at 16:52
Re: Fallout

Czytanie Waszej dyskusji umila mi smętny czas w pracy


Heniu 
Jan 20, 2015 at 17:16
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Nieprawda, przecież pisałem w wątku do sugestii. To raczej wina nie tego, że ja się obudziłem, ale jak szybko gra wystartowała. Była ogólna dyskusja a po chwili już całą reszte skończono bez większych rozmów i wystartowano.


Pamiętaj czajmen - w ramach "dążenia do perfekcji" następnego PBEMa masz nie zakładać w 18 dni tylko w dwa lata.

Maiar 
Jan 20, 2015 at 19:07
Re: Fallout

Quote:
Heniu wrote:
Quote:
Maiar wrote:
Nieprawda, przecież pisałem w wątku do sugestii. To raczej wina nie tego, że ja się obudziłem, ale jak szybko gra wystartowała. Była ogólna dyskusja a po chwili już całą reszte skończono bez większych rozmów i wystartowano.


Pamiętaj czajmen - w ramach "dążenia do perfekcji" następnego PBEMa masz nie zakładać w 18 dni tylko w dwa lata.

Słaba ironia. Ale skoro mapa w ogóle nie była balansowa, to jednak nie możecie mi powiedzieć, że nie mam racji.

leedss 
Jan 20, 2015 at 19:25
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Quote:
Heniu wrote:
Quote:
Maiar wrote:
Nieprawda, przecież pisałem w wątku do sugestii. To raczej wina nie tego, że ja się obudziłem, ale jak szybko gra wystartowała. Była ogólna dyskusja a po chwili już całą reszte skończono bez większych rozmów i wystartowano.


Pamiętaj czajmen - w ramach "dążenia do perfekcji" następnego PBEMa masz nie zakładać w 18 dni tylko w dwa lata.

Słaba ironia. Ale skoro mapa w ogóle nie była balansowa, to jednak nie możecie mi powiedzieć, że nie mam racji.


PBEM już wystartował, więc nie wiem jaki jest sens kłócenia się o mapę, skoro już nikt nie będzie jej zmieniał. Nie podoba ci się Maiar to nie graj i tyle...

Yoruus 
Jan 20, 2015 at 19:27
Re: Fallout

Przykro mi Maiar, ale jesteś albo głupi albo głupiego udajesz.


Maiar 
Jan 20, 2015 at 19:41
Re: Fallout

Leedss, nie kłocę się, jakbym się kłócił, to bym nie grał. Mówię ogółem. To jest chyba forum, polega na dyskusji czyż nie? Jeżeli każdy następny PBEM będzie na random mapie, to raczej nie pomoże na jakość rozgrywki..
Pragnę zauważyc, że całość zaczęła się od mojego pytania o balans, a tutaj już poszły opinie że się kłocę, czepiam, narzekam, nie mam zabawy, ciekawe co jeszcze!


@Yoruus
Mam nadzieje że dostaniesz warna/bana, bo to już mocne jechanie po regulaminie.

[Edited by Maiar on Jan 20, 2015 at 19:44]


Heniu 
Jan 20, 2015 at 20:12
Re: Fallout

Yoruus - bez takich tekstów proszę.


itkovian 
Jan 20, 2015 at 20:30
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Leedss, nie kłocę się, jakbym się kłócił, to bym nie grał. Mówię ogółem. To jest chyba forum, polega na dyskusji czyż nie? Jeżeli każdy następny PBEM będzie na random mapie, to raczej nie pomoże na jakość rozgrywki..
Pragnę zauważyc, że całość zaczęła się od mojego pytania o balans, a tutaj już poszły opinie że się kłocę, czepiam, narzekam, nie mam zabawy, ciekawe co jeszcze!


@Yoruus
Mam nadzieje że dostaniesz warna/bana, bo to już mocne jechanie po regulaminie.


Maair to jakbyś poczytał to byś wiedziła że Czajmen zorbił skrypt kótry robi mniej wiecej jendakowe tereny . A że zorbił go niedawno to nie miał czasu na wielokrotne testowanie i wolał sie zabezpieczyć pytaniem czy naprawde wszyscy są nad morzem......

Wiesz ile jest roboty i ile bugów może być na ręcznej mapce nie mówiąc o czasie , na mapce tej wilekosci zlokalizowanie cudów natury to 10 min szukania nie mówiac o jej recznym przerabianiu.....

Maiar 
Jan 20, 2015 at 20:38
Re: Fallout

Wiem jak to wygląda. Ja tam bym od ręki mogl spedzić 2 dni by taką mapę zbalansować, by potem reszta miała lepsze doznania, bez jakichś kosmosów jak Hiszpania zaczynająca przy cudzie natury, jak ktoś będący za ogromnym łancuchem gorskim czy na połwyspie przez co moze odskakiwac w eko/albo nie miec kontaktu z nnymi. Takie rzeczy ciagle sie tu zdarzaja, a przecież nie trzeba nie wiadomo jakich cudów by temu zapobiec. Piszesz jakby balansowanie mapy było jakieś mega nie wiadomo jak trudne.

[Edited by Maiar on Jan 20, 2015 at 20:39]


leedss 
Jan 20, 2015 at 21:44
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Wiem jak to wygląda. Ja tam bym od ręki mogl spedzić 2 dni by taką mapę zbalansować, by potem reszta miała lepsze doznania, bez jakichś kosmosów jak Hiszpania zaczynająca przy cudzie natury, jak ktoś będący za ogromnym łancuchem gorskim czy na połwyspie przez co moze odskakiwac w eko/albo nie miec kontaktu z nnymi. Takie rzeczy ciagle sie tu zdarzaja, a przecież nie trzeba nie wiadomo jakich cudów by temu zapobiec. Piszesz jakby balansowanie mapy było jakieś mega nie wiadomo jak trudne.

Żadna z wymienionych sytuacji nie będzie miała miejsca, bo góry są ograniczone w tym skrypcie i nie ma Hiszpanii... skrypt jest dobry i ponownie nie rozumiem do czego odnosi się twój post...

Maiar 
Jan 20, 2015 at 22:20
Re: Fallout

Który post? Chętnie wyjaśnię.


itkovian 
Jan 22, 2015 at 09:21
Re: Fallout

Setii w Sprawiedliwym turke zrobiłes a tu to co


Seti 
Jan 22, 2015 at 09:34
Re: Fallout

Nie zapomniałem, musiałem sobie kawy zaparzyć przed nową grą
Pierwsze wrażenie pozytywne, chociaż dwa razy sprawdzałem czy to nie archipelag

PS. turka urosła o około 100 kB, ale z tego co widzę po pierwszej turze we wszystkich grach tak rosło (gra restartowana ofc)


czajmen 
Jan 22, 2015 at 09:43
Re: Fallout

Turka rośnie, bo zawsze po ruchach gracza ruszają się CS i barby. Barby prawie nic nie robią, ale CS budują swoje miasta


Yoruus 
Jan 22, 2015 at 19:57
Re: Fallout

Tak dla pewności, bo nie ma tego w zasadach. Pbem z maksowaniem czy bez?


itkovian 
Jan 22, 2015 at 20:57
Re: Fallout

Bez Czajmen dopisz ot bo to b.ważne. Czyli dla jasności turkę robimy tylko raz jak coś sie schrzani to powtarzamy ruchy....


datysu 
Jan 22, 2015 at 21:50
Re: Fallout

chyba nie powtarzamy :P


itkovian 
Jan 23, 2015 at 05:59
Re: Fallout

Nie jak np plik urosnie (po turce albo powiesi ci sie sys) t robisz takie same ruchy jak robiles.

A ogólny zamysł jest taki ze nie wolno poprawiac swoich ruchów.


czajmen 
Jan 23, 2015 at 07:03
Re: Fallout

O musiałem o tym zapomnieć - tak, gramy bez maksowania.


datysu 
Jan 23, 2015 at 08:13
Re: Fallout

Mimo wszystko mysle ze to dla ans wszystkich bylo oczywiste - ale faktycznie dobrze jest miec to ujete w regulaminie


leedss 
Jan 25, 2015 at 16:34
Re: Fallout

Ładne tempo mamy w tej grze.
Nie nadążam robić turek.


czajmen 
Jan 25, 2015 at 16:53
Re: Fallout

Oby tak zostalo do samego konca


datysu 
Jan 25, 2015 at 19:09
Re: Fallout

ano - jak na razie jest pieknie, jedna turka codziennie


Sidorf 
Jan 25, 2015 at 19:20
Re: Fallout

Jedna rzecz w waszych grach mnie ciekawi. Jak sprawdzacie czy ktoś nie maksował turek? Widać to jakoś w sejwie czy to taka dżentelmeńska umowa? Przepraszam za ot, spytałbym się na sb, ale tu takiego niema.


itkovian 
Jan 25, 2015 at 19:31
Re: Fallout

Na ogół nie sprawdzamy ,na poczatku grlaismy z maxowaniem teraz tka nie grmay bo to spłyca gre,nie da sie zastawic pulpaki ,czy zawsze zodbedzie is emaisto czy zabije unita.

Wiec grmay na zasadzie dżentelmenskiej umowy że nie loadujemy sowich turek.


itkovian 
Jan 26, 2015 at 22:42
Re: Fallout

Tu będzie ciasno miedzy mną a Heniem jest 6-8 hexów ...


Maiar 
Jan 26, 2015 at 22:55
Re: Fallout

No to wieczny sojusz i lecicie.


Cholernik 
Jan 26, 2015 at 22:56
Re: Fallout

Daleko nie musisz szukać najbliższego wroga


Maiar 
Jan 26, 2015 at 23:00
Re: Fallout

Juz nie zakladajac, ze wcale inni tak nie musza miec. Przeciez mapa nie byla sprawdzana. ;p


czajmen 
Jan 27, 2015 at 11:03
Re: Fallout

No to ciebedzie. Takie uroki randomowego ukladania nacji. Przynajmniej daleko nie bedziesz szukac partera do handlu


leedss 
Jan 27, 2015 at 17:01
Re: Fallout

Ja za to jestem chyba na jakiejś wyspie.
Na razie odkryłem, że z trzech stron mam wodę, do czwartej jeszcze nie dotarłem ale teren się zwęża więc myślę, że to wyspa.


Seti 
Jan 27, 2015 at 20:49
Re: Fallout

Ja takie samo wrażenie mam od początku, że nam się jakiś archipelag wylosował


itkovian 
Jan 27, 2015 at 20:53
Re: Fallout

No to zacznijcie się uczyć Hej Piraci....


czajmen 
Jan 27, 2015 at 20:56
Re: Fallout

Ja mam podobnie, ale to pewnie końcówki lądu, albo jakieś mikro morza się porobiły. Poczekajmy dłużej to się okaże - jak wyspa to będzie restart i wtedy poszukamy kogoś do przeglądnięcia mapy. Prawdopodobieństwo wyspy jest jednak znikome, bo 95% lądy ma stanowić główny kontynent.


itkovian 
Feb 02, 2015 at 08:40
Re: Fallout

Spokojna głowa dzięki uprzejmości Kasztelana kótry sprawdził mapkę wszyscy możemy być spokojni jesteśmy na 1 Kontynencie . I napewno nikt nie wylądowął na wyspie .


Heniu 
Feb 02, 2015 at 08:53
Re: Fallout

A odległości między graczami, przestrzeń życiowa i tym podobne też są w miarę ok?


kasztelan_mirmil 
Feb 02, 2015 at 10:16
Re: Fallout

Nie sprawdzałem.
Jak chcecie to mogę sprawdzić.

Na razie sprawdziłem tylko szanse wylądowania na wyspie, powiem tak:
Jeśli każdy założył już miasto i nie widzi wody ze wszystkich stron to nie jest na wyspie.


czajmen 
Feb 03, 2015 at 11:05
Re: Fallout

Czyli wysepki jakieś są i są małe.

Heniu nie zapominaj, że jest nas 12 plus 24 CS a mapa ma rozmiar mapy dużej (czyli 104 na 64 hexy), a nie mapy ogromnej (128 na 80 hexy).


kasztelan_mirmil 
Feb 03, 2015 at 12:44
Re: Fallout

Odarłeś mój wpis z całej aury tajemniczości


czajmen 
Feb 05, 2015 at 09:28
Re: Fallout

Tak dla przypomnienia czasu jeszcze trochę jest, ale póki co tempo jest bardzo dobre, więc sami wiecie...

Quote:
1) kronika obowiązkowa
a) Wpis początkowy rozpoczynający jego historię (do 20 tury)


[Edited by czajmen on Feb 05, 2015 at 09:29]

Maiar 
Feb 11, 2015 at 22:40
Re: Fallout

Zły save Cholernik, cofam.


Yoruus 
Feb 23, 2015 at 06:50
Re: Fallout

Przepraszam Panowie, ale turka znowu przyszła jak pracowałem. Zrobię ją po powrocie do domu.

Y.


czajmen 
Feb 26, 2015 at 10:06
Re: Fallout

Panowie:
- leedss
- Cholernik
- Maiar
- delpietro
- Yoruus
- Seti

tura nr 20 za chwilę się zacznie, tak więc do klawiatur i pisać ładny wstęp


czajmen 
Feb 28, 2015 at 07:20
Re: Fallout

- leedss
- Cholernik
- Maiar

Wasza 20 tura już minęła - jeżeli nie chcecie się bawić w kronikę, bo uważacie to za stratę czasu, to po jakiego grzyba zapisywaliście się do tego PBEMa?


leedss 
Feb 28, 2015 at 10:21
Re: Fallout

Wybacz Czajmen, miałem ją napisać przy dwudziestej turce, ale spieszyłem się na uczelnie i zapomniałem. Już wstawiłem.


Yoruus 
Mar 04, 2015 at 11:07
Re: Fallout

Przepraszam za opóźnienie, przez nieuwagę kliknąłem w wiadomość nie robiąc tury, i zginęła w poczcie


delpietro 
Mar 21, 2015 at 14:58
Re: Fallout

Turka która do mnie przyszła waży 1772 KB. Zdecydowanie za dużo. Itek wysyłał plik o rozmiarze 917 KB, czyli albo u Cholernika, Maiara albo Datysu przytyła prawie dwukrotnie.
Wstępnie przestawiam tt na Cholernika.


Heniu 
Mar 21, 2015 at 15:29
Re: Fallout

Każdy save po wysłaniu jest zapisywany na serwerze a ja mam dostęp do tego katalogu i mogę sprawdzić rozmiary save'ów.
Największy skok objętości jest między Maiarem a datysu (ok. 400kB), ale w tej turze jest też kilka innych sporych skoków: Cholernik-Maiar oraz datysu-delpietro (po ok. 200 kB). Dla porównania między itkovianem a Cholernikiem są tylko... 2 kB róźnicy.

[Edited by Heniu on Mar 21, 2015 at 15:37]


datysu 
Mar 21, 2015 at 15:39
Re: Fallout

A już myślałem że tak szybko cała kolejka przeszła ...


delpietro 
Mar 21, 2015 at 15:58
Re: Fallout

Czyli dobrze myślałem robiąc zwrotkę do Cholernika
Dzięki Heniu za sprawdzenie.

[Edited by delpietro on Mar 21, 2015 at 15:58]


Cholernik 
Mar 21, 2015 at 17:20
Re: Fallout

Niech i tak będzie, poszła mniejsza.


Maiar 
Mar 21, 2015 at 20:10
Re: Fallout

Dobra, a teraz ktoś niech mi wytłumaczy. Czemu cofać turki z samego powodu, że komuś "cięzkość" save'a nie pasuje.
Czy jeżeli save jest większy, to jest pewność, że jest jakiś błąd?

[Edited by Maiar on Mar 21, 2015 at 20:13]


czajmen 
Mar 21, 2015 at 20:27
Re: Fallout

Bo z czasem save spuchnie tak bardzo, że nie będzie dało się grać dalej i wtedy będzie konieczność dużej cofki.


delpietro 
Mar 21, 2015 at 20:47
Re: Fallout

Quote:
Maiar wrote:
Dobra, a teraz ktoś niech mi wytłumaczy. Czemu cofać turki z samego powodu, że komuś "cięzkość" save'a nie pasuje.
Czy jeżeli save jest większy, to jest pewność, że jest jakiś błąd?


To jest bug, aby go uniknąć to a)nie należy maksować, b)należy restartować civkę przed każdą turkę w pbemach. Przy sejwach rzędu 3,4 MB i większych zaczynają się problemy z zapisywaniem na forum.

Heniu 
Mar 22, 2015 at 08:37
Re: Fallout

To już wiadomo, kto maksuje.


czajmen 
Apr 09, 2015 at 08:21
Re: Fallout

Pod wpływem działań z 1 pojawiły się trzy nowe zapisy w regulaminie:

Quote:

15) zakazane jest wyzwalanie miast gracza, który już został wyeliminowany
16) wszelakie akcje powodujące teleport wrogich jednostek wymagają konsultacji z adminem. Bez konsultacji i uzyskania zgody - są zakazane.
17) nie można przekazać miasta koło którego są wrogie jednostki (w polach tego miasta) do gracza, który nie prowadzi wojny z właścicielem wrogich jednostek


[Edited by czajmen on Apr 09, 2015 at 08:51]

Heniu 
Apr 09, 2015 at 14:12
Re: Fallout

Brakuje jeszcze:
18) admin gry ma prawo wprowadzania zmian w regulaminie kiedy tylko chce bez zgody pozostałych graczy


czajmen 
Apr 09, 2015 at 14:17
Re: Fallout

Jeżeli ktoś się nie zgadzacie z zapisami, to je usunę - gra jest w początkowym stadium, dlatego dodałem je odgórnie.


czajmen 
Apr 09, 2015 at 17:46
Re: Fallout

Punkty usunięte z regulaminu - moja propozycja dodania nowych punktów:

Quote:
15) zakazane jest wyzwalanie miast gracza, który już został wyeliminowany
16) nie można przekazać miasta koło którego są wrogie jednostki (w polach tego miasta) do gracza, który nie prowadzi wojny z właścicielem wrogich jednostek


Tak jak w sprawiedliwym - jeżeli ktoś się nie zgadza lub chce zmian - niech piszę, jeżeli nie będzie żadnego sprzeciwu do 19.04 punkty wchodzą w życie.

Kasimirus 
Apr 09, 2015 at 20:48
Re: Fallout

15 zgadzam się
16 też


leedss 
Apr 09, 2015 at 21:28
Re: Fallout

Ja się w zmiany nie wtrącam, akceptuje wszystko.


czajmen 
Apr 16, 2015 at 08:25
Re: Fallout

Tak dla przypomnienia:

Quote:
Zasady kroniki - obowiązkowe wpisy:
3) Miasta:
- wybudowanie z podaniem nazwy (wpis o pierwszym mieście można opóźnić do czasu zamieszczenia wpisu początkowego)

datysu 
Apr 16, 2015 at 13:15
Re: Fallout

czekamy na alpridz'a do poniedzialku, czy przeklikujemy jego ture?


czajmen 
Apr 16, 2015 at 13:16
Re: Fallout

Napisałem do kasztelana aby zrobił administracyjną - jak alpridzowi wyskoczy coś ważnego do podjęcia, wtedy będziemy czekać na niego.


kasztelan_mirmil 
Apr 16, 2015 at 14:29
Re: Fallout

Już robię


datysu 
Apr 16, 2015 at 14:48
Re: Fallout

aha .. czyli administracyjna turka to po prostu ktos nie zwiazany z gra - najczesciej wlasnie kasztelan .. wchodzi, i robi ruchy za gracza?


czajmen 
Apr 16, 2015 at 14:56
Re: Fallout

Kasztelan jest w moich PBEMach administratorem, więc to do niego uderzam w pierwszej kolejności.


czajmen 
Apr 22, 2015 at 07:48
Re: Fallout

Quote:
15) zakazane jest wyzwalanie miast gracza, który już został wyeliminowany
16) nie można przekazać miasta koło którego są wrogie jednostki (w polach tego miasta) do gracza, który nie prowadzi wojny z właścicielem wrogich jednostek


powyższe punkty zostały dodane do regulaminu

itkovian 
May 12, 2015 at 07:04
Re: Fallout

Ktoś ma namiary na Leedsa albo wie kiedy się pojawi ?


datysu 
May 12, 2015 at 17:01
Re: Fallout

Ano .. administracyjna chyba trzeba bo to prawie druga doba ..


Yoruus 
May 21, 2015 at 07:54
Re: Fallout

Ech, przepraszam, jak w nocy robiłem tury nie wiem jak, ale przegapiłem Fallout. Zrobię turkę po powrocie do domu.

Jeszcze raz przepraszam za zwłokę.


czajmen 
May 22, 2015 at 09:43
Re: Fallout

No panowie minęła 50 tura i mam do was pytanie - jak podobam wam się mapa? Tutaj bardziej chodzi mi o nie kształt, bo to generalnie zwykła pangea tylko o ilość surowców oraz kształt terenu (równiny, łąki, wzgórza, lasy, dżungle). Czy uważacie, że jest OK czy czegoś jest za dużo / za mało? No i w sumie najważniejsze czy zagralibyście jeszcze raz na tym skrypcie mapy?


Heniu 
May 22, 2015 at 10:10
Re: Fallout

Mnie tam brakuje Eldo albo kopalni Salomona pod stolicą, poza tym jest ok, choć muszę przyznać, że ze względu na barby za dużo nie pozwiedzałem...


Maiar 
May 22, 2015 at 17:54
Re: Fallout

Troszkę za dużo terenu. P