civ.org.pl forums [http://forums.civ.org.pl]
Civ3 - Modowanie [http://forums.civ.org.pl/viewboard.php?BoardID=110]
Medival Europe - Zmiany, skargi itp. [http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8928]

Francis of Aaagh 
Jan 08, 2011 at 11:27
Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Witam wszystkich w nowym temacie
Ze względu na to, że jest to mój osobiście ulubiony scenariusz w Civ III, a chciałbym go ulepszać i dać na świat nowe rozwiązania itp to zgłaszam się do was z pytaniami (odnoszę się oczywiście do wersji z wszystkimi nacjami, a nie tylko 6. Dostępna z tego co pamiętam na fanatykach)

1. Czy wam pasują nazwy arabskie typu "Kalifat Fatymidów", czy wolicie zwykły Egipt?
2. Czy uważacie, że powinno być więcej państw ruskich, by Kijów nie był taki rozciągnięty?
3. Czy chcielibyście nowe civki?
4. Czy chcielibyście altylerię "prochową" w średniowieczu?
5. Czy chcielibyście rozszerzyć mapę? (nie wiem, o Winlandię, o dalszy Iran, o więcej Sahary)
6. Czy chcielibyście większą mapę pod względem ilości pól?
7. Czy chcieliyście nowe budynki, techy itp.?
8. Czy chcielibyście utrzymać techy i jednostki charakterystyczne dla regionu, czy zwykłe drzewko, czy może jeszcze nowe "kultury", czy jednostki mają być oprócz kultur charakterystyczne dla państw?
9. Czy jakieś zmiany geograficzne typu rzeki, zmiana położenia miast
(te już w podstawce trochę zmieniłem), góry itp.
10. Czy chcielibyście zmienić położenie Turków?
11. Czy dodać w Rzymie punkt zwycięstwa?

I w ogóle co was denerwuje, co chcielibyście zmienić

Osobiście już wiele poprawiłem i dodałem (z tym drugim to mniej ), ale wygląda na to, że Gruzja całkiem ładnie wygląda i dzięki temu nie jest przesądzone, że Abbasydzi wygrywają, bywa, że wygrywa Bizancjum, a dwa razy nawet Fatymidzi zajęli Jerozolimę . Czechy są b. słabe i ciężko nimi cokolwiek ugrać - wsadziłem im 4 miasta i na tym zwykle pozostają. Zmniejszyłem też wielkość Bułgarii dzięki czemu Bizancjum osiąga pokaźniejsze rozmiary.
Pozdrawiam


sirsik 
Jan 09, 2011 at 07:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

1 - pasuja mi nazwy arabskie takie jakie sa
2 - niekoniecznie wiecej panstw ruskich
3- nie
4 - tak
5 - nie
6 - nie
7 - tak, jak najbardziej
8 - tak
9 - obojetnie
10 - nie
11 - tak

kiedy dasz do postetowania?


Francis of Aaagh 
Jan 17, 2011 at 19:50
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Nie wiem, kiedy dam do testów. Na razie za mało zmian

Drobne uwagi:
Jak dodam 2 punkty zbierania punktów zwycięstwa (Bizancjum i Rzym) to usuwam relikwie. Nowe lokacje punktogenne, czy relikwie? A może relikwia dla każdej nacji Jezusowej?

Jak przetłumaczyć Aix-la-Chapelle?

@sirs
twoja odpowiedź w 8. jest niestety niejednoznaczna


sirsik 
Jan 18, 2011 at 07:00
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

ad1 - nie mam pojecia

ad2 - zostaw Aix-la-Chapelle

ad3 - chodziło mi o nowe kultury ;0


PiotrG 
Jan 20, 2011 at 07:52
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Wszystko spoko, popieram zawsze chęć zmian i usprawnień

Tylko pytanie mam bo pewien nie jestem

Czy te zmiany dotyczą tego scenariusza /moda?

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=218602


sirsik 
Jan 20, 2011 at 14:09
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

chodzi o standartowy scenariusz w C3C

[Edited by sirsik on Jan 20, 2011 at 14:09]


PiotrG 
Jan 21, 2011 at 07:14
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Aaaaaaaa....takie buty

W C3C to równiez mój ulubiony scenariusz, w który nawet niedawno grałem, ale po odkryciu wszelkich modyfikacji na fanatykach granie zawiesiłem , bo wydało mi się zbyt ubogie. Z racji tego popieram wszelkie zmiany wzbogacające rozrywkę. Jedynie powiększenia mapy nie uważam za konieczne. I tak jest duża i przy większej ilości miast człowiek traci orientację co się dzieje.

Z niecierpliwością czekam na wersje do przetestowania

Tak dodam jeszcze że z konkretnych zmian to zdecydowanie nalezy dodac Nowogród , gdyz jego istnienie w przedziale czasowym , który obejmuje scenariusz było bardzo znaczące dla Rusi i jej kontaktów z zachodem. Więc wręcz nie wypada żeby go nie było Że juz o Tatarach nie wspomnę

Myslałem tez trochę o zmianie współczynnika ataku u katafraktów z 4 na 5 ale ostatecznie nie wiem czy to najwłaściwsze rozwiązanie. Z jednej strony w porównaniu do innych jednostek konnych są deko ubodzy, z drugiej strony nie mozna ich równać ze średniowieczna ciężka konnicą ( znaczy się zakutymi w zbroje płytowe kinightami ) co tłumaczyło by ich mniejszy współczynnik ataku.

[Edited by PiotrG on Jan 21, 2011 at 12:42]


PiotrG 
Jan 24, 2011 at 12:52
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Panie Franciszku napisz Pan coś ciekawego

Może mimo niewielkieiej ilości zmian ( przynajmniej na ost.wpis) warto już wrzucić cos żeby więcej osób mogło by to obejrzec i przetestować.

Pytanie tez mam. Czy grafika bedzie taka sama jak w c3c czy jednak ulegnie zmianom za pomocą jakiegoś moda graficznego?

Mi osobiście ta podstawowa odpowiada, w przypadków modów czasmi trudno się przyzwyczaić albo bywa tez że nowa grafika jest mocno nieczytelna.


Francis of Aaagh 
Jan 24, 2011 at 15:43
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

https://docs.google.com/leaf?id=0BzrReNHuz7dxZjNlNTVhZWEtYjdhYi00NWFiLTllZTItNzhiYjBiMDZmOGYy&hl=en - tu mi się wydaje pobierzecie tą "starą" wersję. W razie czego usuwam relikwie i daje 2 punkt zwycięstwa . Pomocna byłaby pomoc w postaci sensownego opisu do Civiliopedii a propos Czech, Gruzji, Szkocji, Litwy i Nowogrodu; leaderheadów; jednostek specjalnych (np. Anglia ) itd. I w ogóle piszcie swoje poysły


PiotrG 
Jan 25, 2011 at 09:51
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Przepraszam ale ja niezbyt zorientowany jestem w ścisle komputerowych sprawach więc nie bardzo wiem co pod wyżej podanym linkiem miałbym pobrać. Wszedłem tam ale...nic nie widzę Prosiłbym o troche jasniejszy komentarz.

Co do opisów do civilopedni to rozumiem że chodzi o krótkie notki historyczne dotyczące danych nacji ( wyżej wymienionych) ?


Francis of Aaagh 
Jan 26, 2011 at 19:45
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Ok. Już link powinien działać

@PiotrG
Tak. Chodzi o to, by grubas, który w ciągu 4-5 lat zapomniał, że chodził do szkoły wiedział co to jest "Gruzja" lub "Węgry".

Co do opisów to chciałbym prosić także o krótkie opisy tylko dla średniowiecznych części nacji, czyli z Anglii wyciąć co było przed i po średniowieczu i ew. coś dodać


PiotrG 
Jan 27, 2011 at 07:02
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Link działa, po powrocie do domu sciągnę i sprawdzę zawartość.

W czasie weekendu spróbuję stworzyć opis którejś z wymienionych nacji z uwzględnieniem samego średniowiecza. Podeślę , zobaczymy czy pasuje i ew.co poprawić i wtedy moge pisac pozostałe


PiotrG 
Jan 28, 2011 at 07:30
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Sciągnąłem do katalogu ze scenariuszami, rozpakowałem i niby wszystko ok, ale przy próbie uruchomienia pokazał się komunikat że jest błąd ( coś z civilopedią, wieczorem napiszę dokładnie treść komunikatu) i wyrzuciło mnie z gry.

Ktoś miał coś podobnego?

Wersję mam angielska , tą ostatnią edycję ze wszystkimi dodatkami.

Pozostałe mody czy też scenariusze działają.

Ktoś podpowie coś mądrego? Plik jest poprostu uszkodzony? Czy tez coś z instlacją muszę dopracować?

Dodano.

Poza tym to tak realnie patrząc na temat zmian to nieuchronnie jest to bardzo zblizone do moda o średniowieczu , który mozna sciągnąc na fanatykach. Stąd tez jest niejako naturalne że niektóre rozwiązania zastosowane tam, powtórzą się i w tej modyfikacji. Co za tym idzie będą do siebie bardzo podobne Nie żeby to było źle....taka poprostu refleksja mi się nasuneła

Co do konkretnych zmian to mysle że należało by dodać kilka nowych surowców, chociażby bursztyn i miód. Miód żeby było słodko i wesoło a bursztyn bo w przypadku średniowiecza nie można go pominąc jako surowca , którym namiętnie handlowano na terenie Europy i ogólnie basenu morza śródziemnego.

Dobrym pomysłem była by próba wprowadzenia religii. Na zasadzie przypisania nacjom ich strefy kulturowej, która by motywowała działania, a właściwie to kontakty z innymi nacjami, co dla średniowiecza było typowe.

Wiemze łatwo napisać ale kto wie...może czyta to ktos kto ma umiejętności techniczne , które umozliwiłby dokonanie takich zmian

[Edited by PiotrG on Jan 28, 2011 at 10:40]


PiotrG 
Jan 29, 2011 at 15:17
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Ok. Już wszystko jasne, nie zauważyłem pliku z instrukcja

Jeszcze konkretnie sobie nie pograłem, ale widzę że Mongołowie maja na starcie zatrzęsienie jednostek i czy nie powoduje to zachwiania grą? Bo wydaje mi sie ze sa w stanie od razu zgładzić Ruś, Turków i stanąć gdzieś dopiero pod Konstantynopolem likwidujac wcześniej z gry jeszcze dajmy na to Węgrów i Bułgarów.


PiotrG 
Jan 29, 2011 at 15:17
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Ok. Już wszystko jasne, nie zauważyłem pliku z instrukcja

Jeszcze konkretnie sobie nie pograłem, ale widzę że Mongołowie maja na starcie zatrzęsienie jednostek i czy nie powoduje to zachwiania grą? Bo wydaje mi sie ze sa w stanie od razu zgładzić Ruś, Turków i stanąć gdzieś dopiero pod Konstantynopolem likwidujac wcześniej z gry jeszcze dajmy na to Węgrów i Bułgarów.


Francis of Aaagh 
Jan 30, 2011 at 11:08
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do Mongołów to nie prawda. Oni w sumie się nie ruszają na początku. Dopiero w ok. 1100 r. coś robią albo z Turkami, albo z Rusią, ale w brew pozorom to średnia nacja. Dzięki dodaniu Gruzji i Turków tam, gdzie są Fatymidzi zdobywają powoli Arabię. Moim zdaniem to ranking siły państw wypada mniej więcej tak:
Najpotężniejsi - Fatymidzi, Niemcy
Potężni - Bizancjum, Abbasydzi, Francja, Szwecja
Silni - Węgry, Bułgaria, Anglia, Ruś Kijowska
Średni - Dania, Norwegia, Polska, Burgundia, Gruzja
Kiepscy - Kordoba, Mongolia, Szkocja
Słabi - Turcja, Brytowie/Celtowie
Najsłabsi - Czechy, Kastylia

Nie oznacza to, że nie można wygrać grając Kordobą - można!

Co do bursztynu i miodu, to pewnie dodam... Następna wersja już niebawem - dodane punkty zwycięstwa w Rzymie i Bizancjum, dodana Szkocja i Litwa, dodane jednostki charakterystyczne dla każdej frakcji, usunięte relikwie. Niewykluczone, że dodam parę nowych jednostek i techów. Arabskie nacje w swoim drzewku zamiast po prostu rekrutowanych asasynów będą mogły zbudować gildię/siedzibę asasynów, która będzie dostarczała raz na 8 tur nowego asasyna. Bo wnerwia mnie nieustanna walka arabów asasynami


PiotrG 
Jan 31, 2011 at 08:28
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Super

Co do Mongołów to teraz zacząłem grac nimi tak na próbę. Narazie rozjechałem Turcję i część Rusi. Przymierzam się do Gruzji i zobaczymy gdzie jeszcze dojadę

Jęśli komputer nimi gra i ma wpisane ze aktywność zgromadzonym wojskiem zaczyna dopiero ok 1100r to faktycznie daje to szanse na utryzmanie się pozostałych nacji.

W kwestii assasynów podpisuje się pod pomysłem obiema rękoma Działanie tych jednostek w obecnej formie jest wypaczone. Myślę że nawet zamiast pojawiania się ich co osiem tur można by wprowadzić poprostu możliwośc ich wyszkolenia, oczywisie za jakąś solidną kwotę Żeby nie plątali się stadami i faktycznie wykorzystywani byli do punktowych ataków na przywódców wroga itp.

Myślę tez że mozna by pokusić się o wprowadzenie tez jakiegoś budynku bądź nauki dającej możliwość rekrutowania Bizantyjczykom wojsk najemnych. W hstorii wiadomo jak u nich z tym było, więc i w grze jakby mieli możliwość robienia zaciągu berserkerów to by miło było.

A jeśli chodzi o nowe jednostki zarówno specjalne dla danej nacji jak i ogólne to masz kolego już jakieś konkretnie na myśli?

Co do notek histrycznych niesnstety nie udało mi się napisać całośc ale coś tam już tworzę. Postaram sie jak najszybciej je podesłać.

Pozdrawiam i wyrazy uznania Franciszku za chęci i działania w zmianie tego scenariusza przesyłam


PiotrG 
Jan 31, 2011 at 11:15
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Tak myslałem jeszcze o tych jednostkach specjalnych dla danych nacji i :

1. Litwa - jedyne co mi przychodzi do głowy to coś w stylu lekkiej kawalerii, w końcu Liwini poganiali się trochę po stepach z Tatarami i niźle całkiem i niegorzej im to wychodziło. Druga opcja to piesza jednostka, której nie będzie chamowało poruszanie się po lesie i mająca może nawet dodatkowe bonusy własnie w lesie ?

2. Gruzja- Tu to chyba jakiś dżygit by pasował Też jako jednostka lekkiej kawalerii

3. Anglia - łucznicy, nic innego na ten etap historii nie pasuje.

4. Szkocja - hm...jacys...klanowi wojownicy? No bo co innego można Szkotom dać jako charakterstyczną jednostkę w średniowieczu. Oczywiście nazwa wojownicy klanowi nic nie znaczy, moze gdzieś nawet jest jakieś konkretne okreslenie , ale chyba tylko to można tu wstawić. Taka..a piechota, dobrze śmigająca w górach, mająca bonus w postaci np szybkiej regenarcji, niedroga, nie wymagająca żadnyc specjalnych surowców ( chociaż ..no przecierz z dzidami z kości to nie śmigali to może jednak i żelazo było by potrzebne)

5. Niemcy - myślałem o landsknechtach..ale w historii to oni dosyć późno się pojawiają w swojej klsycznej formie więc chyba to nie jest najlepsze rowiązanie.

Myślę że trzeba też dodać możliwośc pieszym jednostkom, nie wszystkim oczywiście, możliwośc ataku bezpośredniego z morza. W tej chwili mają to tylko jednostki berserkerów, co powoduje że reszta nacji jest w tym wzgledzie deko upośledzona. Co prawda mozliwe że nie wszystkie nacje mogłyby posiadać takie jednostki ale fatymidzi, abbysydzi i bizyntyjczycy jak najbardziej.

[Edited by PiotrG on Jan 31, 2011 at 11:27]


Francis of Aaagh 
Jan 31, 2011 at 17:57
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Dobra, to aby pokierować was na lepszą drogę to powiem co ustaliłem co do jedno specjalnych:

Bizancjum - to, o czym mówił Piotr, czyli Gwardia Wareska zastępująca średniowieczną piechotę (5.3.1) i ciut droższa

Szkocja - Będzie szlachta szkocka w miejsce mieczników (4.2.1)

Anglia - zastanawiałem się nad billmenami, ale brak mi było odpowiednich grafik (jedyny billmen z fanatyków poruszał się dość pokracznie ), więc będą ciężkozbrojni łucznicy (6.1.1) zamiast kuszników (5.1.1)

Niemcy - Lancknechci i tu jeszcze nie wiem co z nimi zrobić

Kastylia - Jineci (3.1.2) zamiast jeźdźców

Kordoba - Straż chrześćjańska też zamiast piechoty po średniowiecznej piechocie

Fatymidzi - Pustynni jeźdźcy zamiast wojowników asnar lub jeźdźców

Abbasydzi - Gwardia saraceńska (1.3.1) zamiast włóczników

Turcy - Janczarzy lub poprawieni sipajowie

Gruzja - może jazda armeńska

Bułgaria -

Węgrzy - Jakaś konnica strzelecka

Czesi -

Kijów - Bojarscy miecznicy (4.3.1) zamiast średniowiecznej piechoty

Litwa - Jakaś lekka jazda

Brytowie -

Burgundia - Flamandzcy pikinierzy (1.4.1) zamiast pikinierów

Francja -

Polska - Jeszcze nie wiem

Dania - Huskarl tylko zamiast czego

Norwegia - Poprawieni berserkerowie

Szwecja -

Mongolia - Są już keshikowie

Czyli potrzebne pomysły na jednostki specjalne:
Szwecji, Polski, Norwegii, Brytów, Litwy, Czechów, Węgrów, Bułgarii, Gruzji, Turcji i Niemiec

To na razie tyle


PiotrG 
Feb 01, 2011 at 16:48
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do Szwecji to jako jednostke wstawiłbym to samo co u Norwegów czy Duńczyków, nic na siłę innego nie znajdziemy ( czy tez poprostu nie będzie to miało odbicia w historii)

Co do Brytów to mam pytanie.

Gdzie będą umiejscowieni? W IXw. to zajmowali oni już tylko Walię i Kornwalię ( a i to chyba nie całą) a reszta była w posiadaniu Anglów i Sasów. Na północy byli potomkowie dzsiejszych Szkotów.

Czy okreslenie Brytowie odnosi się rózwnież do terenu dziejszej Irlandii? Bo historycznie to nie bardzo by to pasowało.

Ten blimen nie jest az taki zły

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=218997

[Edited by PiotrG on Feb 01, 2011 at 16:59]


PiotrG 
Feb 03, 2011 at 07:36
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Tu przedstawiam tez propozycje zmiany jednostki katafraktów

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=65467

Forma obecna nijak nie przypomina oryginału a ta wersja powyżej wygląda całkiem całkiem


PiotrG 
Feb 03, 2011 at 07:36
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Ew. tutaj jest deczko inny

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=68572

[Edited by PiotrG on Feb 03, 2011 at 07:41]


Francis of Aaagh 
Feb 07, 2011 at 16:40
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Więc niech będzie z tym bilmenem (zamiast pikiniera 3.2.1), a do Brytów dam walisjkiego łucznika 3.1.1 zamiast zwykłego łucznika.
Co do karafaktu, to wybiorę tego ostatniego i ponadto dam tylko Bizancjum, a Gruzja i Ruś nie będą miały go. Jeśli chodzi o Norwegię, to doszedłem do wniosku, że dostaną osadnika za 1 mieszczanina ( biedny kraj, a dużo kolonizował). Huskarl będzie zamiast średniowiecznej piechoty 6.2.1 i trochę droższy 55 lub 50 tarcz. Gruzja będzie miała jazdę armeńską 2.1.3 zamiast jeźdźca.
Szwecja otrzyma poprawionego arkebuzera.




Osadnik - http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=7606
Jazda armeńska - ostatni z Rusinów ciemnych wieków - http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=11672
Łucznik - http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=11397 (jedyny )


PiotrG 
Feb 09, 2011 at 14:10
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Katafrakt tylko dla Bizancjum to dobre rozwiązanie.

Jeśli chodzi o Norwegów też się zgadzam. Mieli pęd do wypraw w celu znalezienia ziem gdzie mogli by się osiedlić, więc te ułatwienie w pozyskiwaniu osadników ma pewne uzasadnienie.

Tu wklejam propozycje jazdy dla abbysydów
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=20077

A tu modele robotników dla różnych nacji, moze coś się przyda
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=224817


Francis of Aaagh 
Feb 09, 2011 at 18:21
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Widywałem już tych roboli i osadników. Co do Abbasydów, to nie jestem niestety do końca przekonany...
Burgundia już ma swojego flamandzkiego pikiniera
http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=11152
lub
http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=11338
w tym wyżej linku to chyba jedyny pikinier, w drugim byłby włócznik z ciemnych wieków

Abbasydzi będą mieli swojego włócznika (patrz wyżej)
z Abbasydów lub Fatymidów
http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=10733

Niemcy lancknecht 6.3.1 zamiast późniejszej piechoty (pewnie 5.3.1, kuszników zmienię na 8.1.1), będą średniowieczni łucznicy (5.1.1).
powybieram sobie z
http://forums.civfanatics.com/downloads/germany_main_hLU.jpg


PiotrG 
Feb 10, 2011 at 07:58
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do Abbysydów to moja propozycja tyczyła się poprostu zmiany grafiki a nie wstawienia ich jako jednostkę specjalną

Jeśli chodzi o robotników to wstwienie nowych frafik dla dostępnych nacji poprostu stanowi miłe ubarwienie gry

Kusznicy 8.1.1 ...cholera troszkę dużo... Łucznicy jak i kusznicy to wkońcu jednostki raczej obronne niż zaczepne ( konni łucznicy odwrotnie) . Oczywiście bez osłony piechoty ich wartoś obronna była znaczenie mniejsza, ale już na przykład w kwestii obrony pozycji ufortyfikowanych byli wręcz konieczni. I tu tak się zastanawiam czy danie tak dużej siły kusznikom nie zachwieje równowagą w grze.

Dobrze by tez było żeby jakoś zwiększyć wpływ machin oblężniczych na zdobywanie miast. W chwili obecnej to można nie mieć zadnej katapulty a i tak zdobywać otoczone murami miasta i to atakując je konnymi jednostkami. Nie wiem czy wogóle jest mozliwość zmiany takich ustawień że np.kawaleria atakując miasto ma np.-50% ataku ?

Niestety nie znam się na zmianie mechani ki gry i stąd takie moje pytanie

Tak poprostu bym chciał aby gra miała miała odpowiedni balans i jednostki słuzyły zgodnie ze swoim historycznym przeznaczeniem.

W weekend skończę te notki historyczne , obiecuję


PiotrG 
Feb 10, 2011 at 08:23
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Jeszcze jedna sprawa

Wyczytałem gdzieś że w civ4 bądź civ5 jest opcja taka ze płaci sie za infrastruktórę. Tzn że każda zbudowana przez nas droga, czy irygacja co ture oprócz plusów które nam daje, ma też minusy w postaci takiej że wymaga stałych nakładów na konserwację. Jest to jak najbardziej logiczne bo utrzymanie w prawidłowym stanie przecierz kosztuje.

I mam pytanie czy jest możliwośc wprowadzenia takiego rozwiązania w civ3 ?

Jesli nie da się tego rozwiązać w postaci wstawienia opcji ponoszenia stałych kosztów, to może da się wprowadzic coś na zasadzie takiej że co jakiś czas trzeba dane usprawnienie robotnikiem odbudowywać?

Wtedy też było by to bardziej realne a nie takie mechaniczne budowanie stadem workerów wszedzie wszystkiego


PiotrG 
Feb 11, 2011 at 17:55
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Wklejam próbna wersje notki dotyczącej historii Gruzji ze szczególnym akcentem na średniowiecze. Jako że przeznaczenie tego nie jest komercyjne ani tez tak nie będzie wykorzystywane to posłużyłem się po prostu wikipedia i jednym z portali o kaukazie.

Tereny dzisiejszej Gruzji zostały zamieszkałe już w paleolicie, jednakże stałe osady powstały w późnym neolicie. Ich ludność trudniła się rolnictwem. Pierwszymi organizmami politycznymi ludności proto-gruzińskiej były związki i federacje plemienne Muszków, Dajanów czy choćby Kolchów. Za najdawniejsze gruzińskie państwa uchodzą Kolchida nad Morzem Czarnym i Iberia w środkowej części dorzecza Mtkwari (Kury) Kolchidzcy królowie prowadzili ożywioną wymianę handlową w basenie Morza Śródziemnego za pośrednictwem licznych greckich faktorii, które od siódmego wieku przed Chrystusem zakładało na czarnomorskim wybrzeżu miasto Milet. Zalążkiem wielu dzisiejszych miast portowych były dawne greckie kolonie. Kolchowie kupowali wyroby greckiego rzemiosła, oliwę, wino, zaś do Grecji trafiały skóry, złoto, wosk, konopie, niewolnicy i piękne niewolnice.
W 63 r. przed Chrystusem Rzymianie pod wodzą Pompejusza opanowali Kolchidę a po ciężkich bojach, również Iberię. Panowanie rzymskie nie było zbyt uciążliwe, gdyż w peryferyjnych częściach Imperium władza Rzymu opierała się na miejscowych, wasalnych władcach zwanych eufemistycznie "sojusznikami Rzymu". W owym czasie bujnie rozwijał się handel, wznoszono fortyfikacje, budowano drogi i budynki publiczne (gmachy, amfiteatry, łaźnie).
Niezwykle ważnym wydarzeniem w historii Gruzji było przyjęcie chrześcijaństwa. Powszechnie za datę przyjmuje się 327r jednakże niektóre źródła podają również lata 317,324 i 337. Uznanie chrześcijaństwa za religię oficjalną nastąpiło za panowania Miriana III i wiązało się z uzdrowieniem jego żony przez niewolnicę z Kapadocji o imieniu Nino , która później została uznana za świętą. Wydarzenie to miało duże znaczenie polityczne gdyż uniezależniało Gruzję od wpływów Persji i panującego w niej zaratustrianizmu.
Wiek IV i V to nieustanne walki z Persją oraz Bizancjum z których władcy Gruzińscy wychodzili ze zmiennym szczęściem, czasami stając się wasalami któregoś z imperiów. W VI wieku stolica Iberii została przeniesiona do Tibilisi oraz powołano kościół autokefaliczny.
Do końca VII wieku całe Zakaukazie zostało podbite przez arabski kalifat. We wschodniej części Gruzji powstał emirat tbiliski, podległy władcom w Bagdadzie.
W VIII wieku wyraźnie osłabła władza zaborców nad terenami dawnych królestw Iberii i Lazyki, co pozwoliło na odradzanie się niezależnych państw. Zjednoczenie wszystkich ziem ludności posługującej się jeżykami gruzińskimi nastąpiło pod przywództwem królów państwa Tao-Klardżeti z dynastii Bagratydów – Dawida III i Bagrata III
Od 2. połowy XI wieku Gruzja stała się obiektem najazdów Turków seldźuckich. Do 1081 r. większa część Gruzji została podbita przez Seldżuków. Choć panowanie Seldżuków było względnie krótkie i dotyczyło głównie południowo-wschodnich części kraju to przyniosło dotkliwe straty demograficzne. Ratunkiem dla Gruzji okazał się zdolny Dawid IV, który po objęciu tronu rozprawił się w kilku bitwach z Turkami oraz wreszcie uwolnił stołeczne Tbilisi spod panowania arabskiego. O klęsce Seldżuków przesądziła bitwa pod Didgori w 1121 r.
Po włączeniu do swego państwa obszarów zamieszkałych przez ludność gruzińską Dawid IV odbił z rąk muzułmanów znaczne części Armenii, zachodnie regiony Szirwanu (dzisiejszy Azerbejdżan) oraz opanował Osetię Północną i południowe rejony Dagestanu. Chanaty i inne organizmy polityczne położone dookoła monarchii gruzińskiej stały się wówczas lennem tbiliskich władców. Królestwo Gruzji przeistoczyło się wówczas w największą potęgę polityczną i militarną regionu. Oprócz politycznego scalenia ziem gruzińskich Dawid IV przeprowadził szereg reform wewnętrznych oraz podniósł z ruiny liczne twierdze i miasta. Całokształt jego działań przyczynił się do nadania mu przez potomnych przydomku "Budowniczy". Panowanie Dawida IV Budowniczego rozpoczyna okres w historii kraju zwany "złotym wiekiem".
W czasach rządów następców Dawida Budowniczego Gruzja dalej rozwijała się gospodarczo i kulturowo, zaś armia walczyła niemal wyłącznie poza granicami państwa. Szczyt potęgi gruzińskiej przypadł na lata panowania królowej Tamary (1184-1213) prawnuczki Dawida IV Budowniczego.
W latach 1194-1204 gruzińskie wojska odparły kilka tureckich ataków z południa i południowego wschodu, a następnie weszły do zajmowanej dotąd przez Turków południowej Armenii. W konsekwencji tego duża część tego kraju (w tym m.in. Karin Erzincan i Wan) została protektoratem gruzińskim, zarządzanym przez lokalnych (tureckich) emirów.
Po zdobyciu Konstantynopola przez uczestników IV Krucjaty i likwidacji cesarstwa bizantyjskiego w 1204 r., Tamara zorganizowała wyprawę wojenną i zajęła byłe bizantyjskie prowincje Lazona i Pariadria, z których po gruzińskim podboju zorganizowane zostało w 1205 r. Cesarstwo Trapezunckie; pierwszym jego cesarzem został krewniak gruzińskiej królowej Aleksy I Wielki Komnen. Przez cały okres swego istnienia, tj. przez ponad 200 lat Cesarstwo Trapezunckie było zależne od Gruzji.
W 1210 r. Gruzja zaatakowała północną Persję, (obszar dzisiejszego Azerbejdżanu Irańskiego) i zdobyła wiele miast, w tym Marand, Ardabil, Tebriz, Zandżan i Kazwin. Część podbitych ziem przekształcona została w gruziński protektorat; w wyniku wojny z 1210 r. Gruzja osiągnęła największy w swej historii zasięg terytorialny. Oficjalny tytuł Tamary oznaczał: "Królowa Abchazów, Kartwelów, Ranów, Kachów i Ormian, szachini Szyrwanu i szachinszachini, suweren Wschodu i Zachodu".
W okresie panowania Tamary kraj rozwijał się także pod względem ekonomicznym i kulturalnym. Relatywnie wysoki poziom rolnictwa umożliwił rozwój rzemiosła i handlu, co z kolei spowodowało szybki rozwój miast.
Wysoki poziom rozwoju osiągnęła kultura (filozofia, literatura, historiografia) i sztuk] oraz rzemiosło artystyczne (złotnictwo, budownictwo, malarstwo, miniatura, ceramika itd.). Z tej epoki pochodzi gruzińska epopeja narodowa autorstwa Szoty Rustawelego - Witeź w tygrysiej skórze.
Centrami gruzińskiej kultury i sztuki w owym okresie były podobnie jak w innych częściach chrześcijańskiego świata klasztory (monastyry). A szczytowym osiągnięciem był z pewnością zespół klasztorny Wardzia, wykuwany przez 40 lat w skalnym zboczu nad rzeką Mtkwari (Kurą). Tworzyło go m.in. kilka dużych świątyń, biblioteki, pomieszczenia gospodarcze, w sumie ponad 600 różnej wielkości pomieszczeń. W chwilach zagrożenia w Wardzi mogło schronić się nawet 25 tysięcy ludzi!
Okres świetności monarchii gruzińskiej gwałtownie zakończył się w początkach XIII wieku na skutek najazdu koczowników mongolskich oraz Chorezmijczyków. Wyprawy z lat 1225 i 1231 były najtragiczniejsze w skutkach wschodnia część Gruzji została splądrowana i przetrzebiona, zaś zachodnie prowincje choć wolne od mongolskiej administracji - obłożono rujnującym trybutem. Spowodowało to w efekcie rozbicie na wiele mniejszych państwek pozostających pod władza lokalnych możnowładców. Dopiero w XIVw. Jerzy V zwany później Wspaniałym zjednoczył rozbity kraj wykorzystując wewnętrzną słabość Mongołów. Za jego rządów Gruzja prawie powróciła do granic sprzed mongolskiej nawały, postępował proces odbudowy gospodarczej i wprowadzono liczne reformy prawne, np. uregulowano status chłopstwa. Jednakże W latach 1386-1403 Gruzja ośmiokrotnie była obiektem najazdów Tamerlana, co znacząco zniszczyło infrastrukturę państwa i jego gospodarkę, a w konsekwencji przybliżyło rozpad. Atakom Timurydów towarzyszyły łupieskie wyprawy innych władców muzułmańskich Bliskiego Wschodu. Wówczas chrześcijańska Gruzja poniosła największe w swej historii straty demograficzne i gospodarcze. O ile na początku XIII wieku liczbę ludności szacuje się na około 5 milionów to około roku 1400 nie przekraczała ona jednego miliona. Wiele zrujnowanych miast nie podniosło się już z upadku (np. Uplisciche), inne poważnie straciły na znaczeniu (np.Wardzia). Kryzys rolnictwa pogłębiła świadoma dewastacja systemów irygacyjnych (np. zasypywanie kanałów nawadniających) przez wrogów.
Od XV wieku Gruzja znajdowała się w strefie wpływów potężnych sąsiadów - Persji i Imperium Osmańskiego i zmuszona była do częstych wojen w obronie swej niezależności.
W 1555 r. Turcja i Persja podpisały porozumienie pokojowe, które dzieliło ich strefy wpływów na Zakaukaziu. Zgodnie z jego postanowieniami, Imeretia znalazła się w obszarze oddziaływania Turcji, a Kartlia i Kachetia -Persji.
Następnie Gruzja przeszła pod wpływ Rosji by w efekcie stać się częścią Cesarstwa Rosyjskiego




Jako "małe cuda" proponuję wstawić Gruzinom

- gruzińska epopeja narodowa autorstwa Szoty Rustawelego - Witeź w tygrysiej skórze. - która będzie dawała bonusy do kultury
- zespół klasztorny Wardzia, który tez by dawał bonus do kultury i może nawet coś jeszcze , tylko nie wiem co

[Edited by PiotrG on Feb 12, 2011 at 18:26]


PiotrG 
Feb 11, 2011 at 17:55
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Jako grafikę dla klasztoru-miasta Wardzia proponuję wstawić coś takiego

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=57922&page=2

(na samym dole , ten model w lewym rogu)

Dla poematu może coś takiego ? ( oczywiście ten postument z księgą)
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=69696

Jako grafikę do miast gruzińskich proponuje coś takiego

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=123811

[Edited by PiotrG on Feb 13, 2011 at 07:22]


PiotrG 
Feb 14, 2011 at 08:32
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Franciszku jak Pan się zapatrujesz na moje pomysły?

Bo nie wiem czy mam coś pisac jeszcze

Mam nadzieję ze jeszcze ktoś przegląda ten temat i doda jakiś pomysł albo sugestię od siebie, zawsze to raźniej by było


Francis of Aaagh 
Feb 17, 2011 at 11:42
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

pisz, pisz ja w tej chwili jestem na stoku, więc ledwo co mogę odpowiadać. Spróbuję za tydzień dać jakiś większy odzew. Oto co jeszcze wymyśliłem węgry - węgierska szlachta zamiast jeźdźca; polska - drużyna piastowska; tak więc dalsze szczegóły w czasie bliżej nie określonym


PiotrG 
Feb 25, 2011 at 10:28
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Spoko, ja chętny bardzo jestem do udziału w tej modyfikacju tylko najpierw czekam na Twóją wypowiedź odnośnie moich wcześniejszych wywodów. Wtedy będe wiedział w jakim kierunku ta modyfikacja zmierza


Francis of Aaagh 
Feb 25, 2011 at 11:01
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Tutaj podsumowanie jednostek (bez altylerii) techy i budynki w następnym epizodzie

https://docs.google.com/document/d/1yaHaREYir_Yd1lCG_bfqS-wrJdisG_e3KlhSf3I4YiA/edit?hl=en

EDIT

Co do Gruzji to może dam ten epos. Civiliopedia pachnie mi wikipedią

[Edited by Francis of Aaagh on Feb 25, 2011 at 11:07]


PiotrG 
Feb 25, 2011 at 11:32
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Napisałem przecierz że tekst ten skomponowałem na podstawie civilopedii i jednego portalu o kaukazie więc żadna to niespodzianka. Owszem jeśli trzeba to mozna to zmienić, nie wiem, skrócić , wydłuzyc itp.

Tak pobierznie rzuciłem okiem na rozpiskę jednostek i co to takiego ta Lapońska jazda oraz na jakiej podstawie rycerz ma opcję blitz kiedy nie maja jej nawet jednostki lżejszej kawalerii?

[Edited by PiotrG on Feb 25, 2011 at 11:48]


Francis of Aaagh 
Feb 25, 2011 at 16:15
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Rycerz ma blitz, by trochę go ulepszyć względem innych jednostek kawalerii tego czasu. Co do lapońskiej jazdy to nie mogłem wpaść na cokolwiek dla Szwecji Może być Lapoński woj (2.2.1) zamiast włócznika. Często Szwedzi najmowali/wcielali do swej armii lapońskich wojowników


PiotrG 
Feb 25, 2011 at 19:08
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

A gdzie można poczytać o tych lapońskich wojownikach?
Nawet jeśli faktycznie takowi byli to nie wydaje mi sie że zasługują na miano jednostki specjalnej dla szwedów.

Co do rycerza to wyróżnić to go można jedynie siłą i ew.kosztami produkcji a nie opcją blitz. To nie dywizja pancerna w czasie blitzkriegu. Opcje blitz co najwyżej mozna dac jednostkom lekkiej kawalerii a i to może nie wszystkim, a nie ciężkozbrojnym rycerzom czy tym bardziej kopijnikom. to po prostu nijak ma sie do rzeczywistości a przecież dotyczy modyfikacji scenariusza rozgrywającego się w średniowieczu

Także tu wyrażam zdecydowana dezaprobatę

( jak si.e wyrobię to jeszcze wieczorem coś dopiszę o pozostałych jednostkach)


Francis of Aaagh 
Feb 26, 2011 at 11:42
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Tak szczerze to co tych lapońskich wojowników to doszedłem metodą dedukcji:
Szwedzi zajęli Finlandię i Laponię ( no niech będzie, może być fiński) -> armia przeważnie składała się z lokalnych chętnych + szlachty -> ludy urgofińskie były głównie piesze

Wiem, że to trochę za późno, ale w Potopie byli wspominani

Co do łuczników mam jeszcze następujący koncept: będą praktycznie bez ataku i obrony, ale atakowana armia/miasto z łucznikami będzie ostrzeliwać najeźdźcę. Wlicza się w to bombardowanie w zasięgu 1 pola.

Jeśli chodzi o jazdę, to jestem otwarty na krytykę, więc podaj proszę jakieś konkretne metody na zrównoważenie kultur


PiotrG 
Feb 26, 2011 at 12:28
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Chyba kolego droga dedukcji w tym wypadku nie jest do końca właściwa. Mam na temat armii skandynawskich średniowiecza skan książki ( osprey) przejrzę i może coś znajdę tam na temat tych lapończyków, ew.innych specyficznych jednostek po których w historii został ślad (mam to w pracy wiec w poniedziałek na ten temat się wypowiem)

Do tego powtórzę sie, ale uważam że na siłę nie ma co szukac specjalnych jednostek. w przypadku szwedów moga to być longshipy bądź po prostu jakiś berserker z opcja marine, naprawdę więcej do szczęścia im nie trzeba. Ale w poniedziałek jeszcze o tym porozmawiamy.

Potop to ...to nie źródło historyczne

Co do łuczników to widzę że w dobrym kierunku zmierzamy

Co do rycerzy i ogólnie jazdy to w tej chwili mogę tylko napisać że cieszy mnie że jesteś otwarty na krytykę , zawsze można sie jakoś dogadać

W tej chwili nie mam gotowego pomysłu na podanie rozwiązania.

Myślę że najpierw należy określić listę jednostek wraz jednostkami specjalnymi i ich umiejętnościami a potem będziemy dopracowywać statystyki.

Czyli rycerze i kopijnicy ok, ale tyle że należy je traktować jako silne jednostki ciężkiej jazdy z dużym atakiem, ale słabszą obroną.

Troche się spieszę wiec tak chaotycznie piszę Jeszcze pytanie :

-spieszona chańska gwardia??
- piechota mongolska?
-straż chrystusowa?
-bułgarski bandyta?

co to takiego ? straż chrystusowa ma się odnosić do chrześcijańskich najemników tak? Co do mongołów to piechota jako taka u niech nie występowała, jedynie co najwyżej jako oddziały straży w miastach.


Francis of Aaagh 
Feb 26, 2011 at 13:13
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do mongołów to nie chcę im dawać wyglądu ani arabskiego, ani europejskiego. Można by niemalże całkowicie piechotę mongolską wykasować.


PiotrG 
Feb 28, 2011 at 10:43
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do mongołów to jako jednostki specjalne idalnie pasuje keshik ( czy jak to tam się pisze) i można by pokusic się o dodanie inzyniera czytj.specjalną jednotke wykorzystywaną przy oblężaniach miast. Mongołowie wszak po opanowaniu Chin zaczeli z powodzeniem wykorzystwać chiińskie nowinki techniczne i chińskich specjalistów w zakresie zdobywania ufortyfikowanych miast.

Wracając do Saamów czyli wspomnianych wcześniej lapończyków w książce dotyczącej armi skandynawskich w średniowieczu na temat ww.znalazłem tylko jedną wzmianke. Był tez rysynek ale nie jestem w spanie go jakoś zeskanowac i wrzucic. Poniżej wklejam tekst orginalny.

Saami tribal warrior. Little is know about the costume and military equipment of the largely peaceful Saami people who inhabited the northernmost Scandinavia . It is likely to have been very similar to that of the Finns and other northern Baltic peoples further east . For this reason the Saami hunter has been reconstructed as clad in a simple thick woollen tunic and looses ;fitting woollen trousers , a thick sleeveless coat of wolfskin, and a cape of reindeer hide. Around his neck he wears an animal- shaped bronze decoration taken from the a Russian horse harnesses : this was found a archaeologist in a medieval Saami dwelling place and have made been used as a totem of good luck charm. The man is armed with tree simple hunting javelins and a bronze headed mace thrust into his belt. This simple weapon was clearly popular among the neighbouring Finns and so it seems likely that the nomadic Saami acquired some. His skis are based upon medieval examples found in Russia. They would have been used with a single ski-pole this was the method of cross country skiing until modern times.

To jedyna wzmianka jaką znalazłem więc podtrzymuje swoje zdanie poprzednie że Saamowie jako jednostka specjalna dla Szewdów poprostu się nie nadają.

[Edited by PiotrG on Feb 28, 2011 at 10:44]


Francis of Aaagh 
Feb 28, 2011 at 19:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Dzięki Piotr za poprawienie mnie, co do Lapończyków . Mongołom dodatkowo dałbym wyrzutnie rakietową (taką, jak w Conqests mają Koreańczycy), którą przywieźli też z Chin i całkiem nieźle się nią bawili w Europie. Mniej więcej już 2/5 jednostek specjalnych jest w scenariuszu. Jak znajdę wolny dzień, lub po prostu lżejszy, to skończę z nimi. Bursztyn, jak rozumiem dajemy jako luksusowy surowiec w okolicach Bałtyku? Z miodem to już gorzej (jeśli chodzi o położenie).

Nie wiem też jak załatwić tych inżynierów... nie można ich dać jako jednostka strzelająca na odległość, ani jako ofensywna (bo komp będzie ich produkował na potęgę i będą pokonywać bogu ducha winnych europejczyków )... z inżynierów jednak chyba zrezygnujemy.

Dodam także chłopów, jako jednostka poborowa 2.1.1 lub 1.2.1 lub 2.2.1, gdzieś w rozkwicie średniowiecza, gdzie będą tylko jako poborowi.

Jeszcze raz dzięki


PiotrG 
Mar 01, 2011 at 14:48
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

A czy nie mozna wstawić im takiej opcji że moga atakowac tylko miasta?
albo dawać jakieś bonusy do ataku jednostce atakującej miasto, jeśli staliby na jednym polu? Jesli nie , to ok, to wtedy żeby nie kombinować można wstawić wyrzutnię rakietową na wzór tej od koreańczyków.

Wiem że w MEM II są jednostki inzynierów ale nie mam mozliwości sprawdzić jakie tam zastosowano rozwiązanie.

Bursztyn nad bałtykiem i owszem a co do miodu to..choroba wie....zasadniczo pszczoły wystepują wszędzie, zbieroanie miodu tez wystepowało praktycznie wszędzie to chyba tak poprostu nalezy porozrzucac...trochę tu trochę tam

Masz może pomysł na jeszcze jakieś surowce?

I jeszcze jedno mam pytanie.

Czemu Franciszku modyfikujesz ten scenariusz a nie wolisz grac np.w gotowy scenariusz dotyczący średniowiecz czyli MEM dostępny na fanatykach?

Ja pomagam ci bo poprostu ciekawa to sprawa i mogę dowiedzieć się różnych rzeczy z historii , kyórych normalnie zupełnie bym nie badał

No i oczywioście aspekt pałętających się stad asasynów a własciwie wyeliminowanie go jest mi bardzo ważny


Francis of Aaagh 
Mar 02, 2011 at 20:06
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Inżynierowie - Niestety nie ma takiej opcji :-(
MEM - By ściągnąć sobie np. MEM'a musiałbym założyć konto na atomic gamers i od nich ściągnąć, a oni liczą kasę za każdy ściągnięty kilobajt, niestety..., a jeśli mogę przy okazji dowiedzieć się czegoś o historii to czemu nie zrobić własnego, może lepszego, może gorszego, ale polskiego scenariusza?
Co do surowców to może surowiec dodatkowy/luksusowy - sól na pewnych wybrzeżach i wzgórzach i górach.

Pozdrowienia z Aaagh


PiotrG 
Mar 03, 2011 at 07:31
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do ściagania modów przez atomic to jesteś w błędzie Franciszku Sam jestem dość cienki w kwestiach obsługi kompa i wsztskie te rejestracje i tym podobne cuda odrazu mnie odrzucają. A tu nie było problemu, przez fanatyków wszedłem, poczekałem minut kilka w kolejce i sciągnąłem bez problemu i bez żadnego rejestrowania, logowanie itp. no i oczywiście bez żadnych opłat
Co nie znaczy że chce mi sie w niego grać , niby fajny i bogaty i wogle nadziany nowinkami jak dobra kasza skwarkami ale jakoś nie bardzo moge się do niego przełamać. No w każdym bądź razie mozna tam podpatrzeć pewne rzeczy, rozwiązania i porównać.

Choc jak widzę ty masz podobne podejście do mojego że wystarczy troche chęci i mozna samemu cos pokombinować gdzie faktycznie aspekt naukowy czyli pogłebianie swojej wiedzy na rózne tematy jest naprawde bardzo duży

Sól ok, jak najbardziej potrzebny surowiec

Myslę że jutro uda mi sie napisac kilka konkretnych informacji co do jednostek

Pozdrowienia z pracy


Francis of Aaagh 
Mar 08, 2011 at 15:12
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Mam na razie większy priorytet niż jednostki, a mianowicie tech tree. Civiliopedia poczeka, a ja w międzyczasie lokuję jednostki. To w końcu rezygnujemy z późniejszej piechoty mongolskiej?


PiotrG 
Mar 08, 2011 at 16:07
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Tak rezygnujemy.

Niestety nie mam ost.czasu żeby przysiąśc i tak konkretnie sobie policzyc i pokalkulowac z jednostakim, takze przeraszam że nic nie pisałem.

Co do tech tree to nie bardzo wiem co napisac ale jakbyś miał jakieś wątpliwości to pisz, napewno coś mądrego razem ustalimy

Jesli chodzi o civilopedie to opisy jednostek, liderów etc z chęcią moge robić, tylko musimy ustalić w jakim charakterze ma to być opis ( czyli stricte historyczny, czy jakiś bardziej uproszczony )

Jesli chodzi o jednostki rózne historyczne to mam Franciszku sporo litertury na ten temat ( przykład lapończyków) więc jesli coś by cię interesowało to pisz , a ja sprawdzę i opiszę co udało się ustalić.

Zasadniczo to pisz jak najwiecej wtedy temat będzie bardziej żywy.....i może kolejni chetni z pomysłami przybędą


PiotrG 
Mar 18, 2011 at 08:06
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Franciszku jak tam , co tam ?

Udało się dokonać nowych modyfikacji w scenariuszu?

Ja zacząłem robic opisy do civiliopedi dotyczące przywódców ( narazie tylko królowa Tamara, ) i jednostek ( katafrakci, gwardia wareska i coś tam jeszcze było)

Dodane.
I jeszcze raz zapytuję

Wyczytałem gdzieś że w civ4 bądź civ5 jest opcja taka ze płaci sie za infrastruktórę. Tzn że każda zbudowana przez nas droga, czy irygacja co ture oprócz plusów które nam daje, ma też minusy w postaci takiej że wymaga stałych nakładów na konserwację. Jest to jak najbardziej logiczne bo utrzymanie w prawidłowym stanie przecierz kosztuje.

I mam pytanie czy jest możliwośc wprowadzenia takiego rozwiązania w civ3 ?

Jesli nie da się tego rozwiązać w postaci wstawienia opcji ponoszenia stałych kosztów, to może da się wprowadzic coś na zasadzie takiej że co jakiś czas trzeba dane usprawnienie robotnikiem odbudowywać?

Wtedy też było by to bardziej realne a nie takie mechaniczne budowanie stadem workerów wszedzie wszystkiego


A jesli nie dałoby się tego zrobic to może koszt robotnika tzn koszt jego utrzymania podnieśc znacznie?

Dodane

I jeszcze jedno

Wiem ze surowce moga się wyczerpac i co jakiś czas się wyczerpują ale czy określa to jakiś algorytm? czy tak po prostu ciach bach i akurt w tej turze nam żelazo znika? Jesli tak może by sie dało jakoś określić ilośc tych surowców albo chociaż wprowadzic limity związane z jednostkami typu :
- jedno źródło żelaza pozwala ci na wybudowanie 3, 5 albo ilus tam jednostek które potrzebują żelaza. Jeśli nie masz więcej żródeł to poprostu nie przeskoczysz tego. Podobnie z końmi. Wiem że coś podobnego w którejśc z wyższych części zostało zastosowane tylko nie wiem dokłądnie jak to rozwiązano ( jeśli ktos kto to przeczyta wie jak jest to prosze żeby to opisał)


Napewno sprawiłoby to że surowce naprawde miałyby olbrzymi wpływ na nasze poczynania

Ale byłby czad

[Edited by PiotrG on Mar 18, 2011 at 09:32]


Francis of Aaagh 
Mar 19, 2011 at 18:21
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do pierwszego, to chyba niestety nie da się tak szczegółowo zrobić ... jednakowoż można wydłużyć budowę infrastruktury tak, by umieszczać ją tylko w najważniejszych miejscach.

Znikanie surowców, jak i pojawianie się jest całkowicie losowe.

Jednostki powoli wpadają do naszego średniowiecznego tygla Naj bardziej to ja głowie się z drzewkiem technologii, podział juz mniej więcej ustaliłem: Pogaństwo -> Wczesne średniowiecze - > Pełnia -> Schyłek, przy czym, technologie specjalne dla pogan, katolików etc. etc. przeplatają się ze zwykłymi. Jak skończę z jednostkami i zrobię drzewko, to dam potestować


PiotrG 
Mar 21, 2011 at 12:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Cieszę się że coś się dzieje

Infrastrukturę faktycznie trrzeba będzie wydłuzyć w czasie powstawania skoro nie można jej w inny sposób "obciążyć"

Z surowcami szkoda że nie da się nic zrobic, ale cóż, nie na wszystko ma się wpływ.

Trochę zastanawia mnie ten podział na epoki jak równiez specjalne drzewka

Dla przykładu w MEM, który jest w tym samie etapie czasowym podział wygląda tak:
1.Viking Age
2.High Middle Ages
3.Late Middle Ages
4. Renaisance

Jesli chodzi ote specjalne drzewka to drzewko dla pogan kogo miałoby obejmowac? Podobnie z katolicyzmem, tu uważam że lepiej zastosowac by było ogólnie chrześcijaństwo tyle że np. wykluczyc z możliwości budowy krzyzowców czy tez mnichów -rycerzy Bizancjum, Bułgarię, Ruś, Gruzję i oczywiście państwa arabskie (islamskie)

[Edited by PiotrG on Mar 21, 2011 at 13:01]


Francis of Aaagh 
Mar 23, 2011 at 19:50
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Nie do końca zgadzam się z twoim podziałem er. Jeśli trzeba będzie wcisnąć renesans (chyba, że ten początkowy, to trzeba będzie wcisnąć kolonizację, no niestety ). Mamy już parę grup robotników/osadników - bizantyjska, północnoeuropejska, południowoeuropejska, słowiańska, arabska, turecka i mongolska. Jednostki w trakcie budowy
Pozdrowienia z Aaagh


PiotrG 
Mar 24, 2011 at 12:39
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Przedstawiony podział na ery z MEM nie jest moją propozycją co do takiego podziału w modyfikacji którą tworzysz. Wrzucałem to tak dla przykładu. I faktycznie tam renesans dotyczy samego początku , o kolonizacji nie ma mowy, i dobrze bo to zupełnie inna bajka

Czekam z niecierpliwością na na wersje do przetestowania

Może poptrzebujesz jakiejś pomocy ? Odszukania np. wzoru jakiejś jednostki, budynku czy czegokolwiek innego z grafiki itp to pisz śmiało, napewno pomogę.

Dodano

Juz druga strona

[Edited by PiotrG on Mar 24, 2011 at 12:40]


Francis of Aaagh 
Mar 25, 2011 at 17:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Muszę trochę ochłodzić twoje oczekiwania, ale z chęcią bym przyjął pomoc w postaci nieszczęsnego drzewka technologii, bo ja ciągle w to
#PRTO_Arabski_osadnik
^
^
się bawię W sumie to jak przemogę lenistwo i wrócę z Ostrowca Wielkopolskiego to tylko pozostały wpisy do PediaIcons i Civilopedia .txt, staty jednostek i nieszczęsne drzewko technologii
Litwa już dodana i w sumie połowa charakterystycznych robotników/osadników + parę jednostek specjalnych

Zastanawiam się nad osobnymi grafikami rycerzy/feudalnych rycerzy dla osobnych nacji, czyli Anglia dostanie swoich rycerzy (o tych samych statystykach), a Francja swoich itd. w sumie ładnie by to wyglądało, tylko, że to już dla wersji 1.3

Ponadto

Quote:
Przedstawiony podział na ery z MEM nie jest moją propozycją co do takiego podziału w modyfikacji którą tworzysz

Nie ja. My tworzymy

PiotrG 
Apr 04, 2011 at 12:54
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Przepraszam za tak długą cisze ale zawalony jestem robotą i dosłownie czasu brakuje żeby na luzie usiąść i coś sensownego napisac :/ Człowiek tylko tak spojrzy, no coś by chciał napisac, ale jekoś nie idzie..ale nie wazne...

Możesz przedstawić jeszcze raz te drzewko technologii ( czy tez jego zaczątki) bo mi się wyświetla coś takiego : #PRTO_Arabski_osadnik
^
^
i nie bardzo rozumiem o co sie rozchodzi

Co do różnych grafik dla tych samych typów jednostek to jak najbaradziej słuszna koncepcja, niby szczegoł ale jednak smaczku dodaje

Dodane: Zobaczyłem że w ankiecie dotyczącej nowych nacji doszedł dodatkowy głos!! Piąty No temat sie rozkręca nie ma to tamto

[Edited by PiotrG on Apr 04, 2011 at 12:56]


Francis of Aaagh 
Apr 04, 2011 at 16:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Co do tego PRTO, to jest wpis do civiliopedii, dzięki któremu mamy jednostki, a nie jakiś obrazek

Więc w następnej wersji dodajemy charakterystycznych rycerzy, ok.

Ciekaw jestem któż był tym ktosiem i dodał zdanie


PiotrG 
Apr 06, 2011 at 13:55
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Ok czyli z tym PRTO to narazie jest arbski osadnik i te strzałki mają oznaczac kolejne nauki/wynalazki? tak? A całość tyczy się oddzielnego drzewka technologicznego dla cywilizacji bliskiego wschodu ( przyjmijmy że arabskich ew.związanych z islamem) ?

Co do ktosia to jego oddany głos na Tatarów świadczy o tym ze nie zagladał do próbnej wersji zamieszczonej na pierwszej stronie, bo wiedziałby że nieprzeliczoneeeeeeeeeeee hordy tatarskie czekaja na stepie szerokim, czyli Tatarzy już istnieją

No...i to mi uświadomiło że trzeba coś o nich napisać


Francis of Aaagh 
Apr 07, 2011 at 19:46
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Nie, jak zerkniesz w plikach tekstowych to strzałki są po prostu kolejnymi linijkami, a zarazem wcięciem w tekst. Potem to już wyedytuję


PiotrG 
Apr 08, 2011 at 14:08
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Nadal nie bardzo rozumiem jak się to odnosi do drzewka technologii ale może później zrozumiem

Zapytauję tez jeszcze o wspomnianych wcześniej Tatarów. Jak wiadomo ( no przynajmniej nam dwóm ) stoja oni w liczbie bardzo wielkiej gdzieś przy wschodnim krańcu mapy i......no łasnie, czy oni tak tam stoją do jakiegoś określonego momęty czy li daty a potem zaczynają ruszać w teren? Czy też odrazu rozłażą się jak karaluchy?

Pytam bo jak sam zacząłem nimi grać tak na próbę to bez żadnych starań rozjechałem Ruś, Turków, Bizancjum, Węgry i coś chyba z Polski. I bynajmniej nie skończyłem eskapady, poprostu nie było kiedy dalej grać

Co za tym idzie ponownie zapyutauję jak to z nimi jest. Bo jeśli sami tak czyli strowani komputerem się rozłaża to zdecydowanie zaburza to grę. Jesli stoją i czekaja to ok, wtedy ich najazd byłby bardzo ciekawy


Francis of Aaagh 
Apr 08, 2011 at 16:10
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Nie rozjeżdżają się tak przy kompie. Dam im specjalny ustrój, że wszystkie jednostki darmowe, ale cholerycko wielka korupcja

Post scriptum
To nieszczęsne PRTO, to nie ma w ogóle nawiązania do drzewka

[Edited by Francis of Aaagh on Apr 08, 2011 at 16:23]


PiotrG 
Apr 12, 2011 at 16:52
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Świetnie że tak odrazu nie zaczynają inwazji Co do jednostek "wszystko w promocji za 0zł" to ...pomysł ciekawy ale nie wiem czy do końca trafiony. Może ustawic chociaz jakieś koszty minimalne. Mongołowie owszem w porównaniu do innych armi tego okresu byli tani w utrzymianiu , ale jednak coś jeśc musieli a broń kupić czy wytworzyć tez za coś czy z czegoś trzeba..a to kosztuje. Takze proponuje ustawic im jakies niewielki koszta. I do tego te koszta powinny się tyczyć tylko i wyłącznie jednostek kawalerii, a i to chyba nie wszystkich, raczej lekkich poprostu, jak ten keshik.

Co do korupcji, to rozumiem ze byłaby to świetna przeciwwaga dla darmowych jednostek żeby utrzymć jakiś tam balans, ale trzeba wziąść pod uwagę że Mongołowie czy też państwa/chanaty , które powstały z ich najazdów miały bardzo sprawny system podatkowy. Oczywiście nie był on jakies szczególnie precyzyjny , lae tez nie charakteryzowała go szczególnie wielka korupcja. Więc tu tez poroponuję rozwagę.

Jakoś trzeba to wszystko wypośrodkować.

Ogólnie najlepeij było by tak to ustawić że oni najeżdzają i podbijają ale jak im zapłacisz trybut to ok, odpuszczają i nie równają twoich miast z ziemią tylko po pewnym czsie znowu ponawiają żadnie , czyli płać albo w jasyr


Dodane.

Właśnie rozegrałem trochę turek grając Turkami. I uważam że nalezy ograniczyć im radykalnie ilość wojska bo choćby z racji sąsiedztwa taka Gruzja wpada na nich od razu , a właściwie oni na nia i ja po prostu rozjeżdżają. No chyba że tak jak Mongołowie będą stać w miejscu i czekać az im jednostki same sie polikwidują z braku kasy, ale chyba nie o to chodzi Grając nimi na poziomie emperor w kilka chwil zlikidowałem własnie gruzje i tatarów ( tatarzy poprostu pojechali gdzies na zachód a ja ciach miasteczka od razu podbiłem i z calej olbrzymiej hordy miłosników surowego mięsa zostało tylko wspomnienie

[Edited by PiotrG on Apr 25, 2011 at 08:43]


PiotrG 
Apr 26, 2011 at 14:36
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Z racji tego że temat w którym piszę cieszy się...umiarkowanym zainteresowaniem zamiast dodawać nowa treść do poprzedniego posta napisze kolejnego żeby ktokolwiek zainteresowany widział że coś nowego sie tu pojawiło.

Wczoraj trochę o Turkach napisałem więc tez można sie z przemyśleniami zapoznać.

Teraz słow. kilka chcę napisać o Bułgarii Kamskiej.

Czyli o tym Bułgarskim mieście ( Bulgar) zagubionym gdzieś na krańcach ówczesnego świata. Z jednej strony to chwała twórcom scenariusza że umieścili coś takiego , oddając prawdę historii. Z drugiej zaś strony to trochę to się w grze kłóci bo Bułgaria Kamska oprócz pochodzenia nie miała nic wspólnego politycznie z Bułgarią leżąca na Bałkanach. W grze potraktowane jest to jako jeden organizm państwowy i to właśnie z jednej strony jest niewłaściwe i błędne po prostu a z drugiej pokazuje jednak że w tamtym rejonie w czasie rozpoczęcia gry był taki a nie inny ośrodek, zamieszkały właśnie przez Protobułgarów , którzy przybyli tam gdzieś w drugiej połowie VII wieku ne. (reszta współplemieńców ruszyła na zachód i niektórzy wpadli nawet na oliwki i wino do Italii ale zdecydowana większość stwierdziła że na Bałkanach będzie im najlepiej)

I tak właśnie nie wiem… Może oddzielić ich i z tych Bułgarów Kamskich stworzyć jakiś niezależny ośrodek ? Taki którym niekoniecznie można było by grać, ale który jednak istniał by w tamtym rejonie?

Dodane:

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=105759

Franciszku a tu powyżej ci polecam ( zresztą nie tylko Tobie, wszystkim zainteresowanym polecam) pewien scenariusz z fanatyków. Akcja dzieje się w mrocznych wiekach na wyspach brytyjskich. Ja ściągnąłem, chwilę pograłem, civilipedię przejrzałem i robi na mnie duże wrażenie, pozytywne oczywiście. Wiem że entuzjastą ściągania nie jesteś, ale pod powyższym linkiem możesz poczytać co i jak tam zostało zmienione, przerobione, dodane etc. ( oczywiście o ile wcześniej tego nie widziałeś )

[Edited by PiotrG on Apr 26, 2011 at 16:45]


Francis of Aaagh 
Apr 27, 2011 at 18:36
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Nie no, ja tam lubię mody np. teraz w Rhye's Civilization, gdzie dodano właśnie religię. Mod świetny, ale temat o tym już jest.
Co do religii, to każda cywilizacja ma "wbudowane" dwie religie np. Arabia - Kulty pogańskie i Islam. W zmyślny sposób dano po jednej technologii na religię, co ją uwzględnia, a nawet daje własne cuda, co byłoby dobrym odzwierciedleniem w świecie średniowiecza, tyle, że nie poprzestalibyśmy na jednej technologii, ale może na kilku
Co do Bułgarii Kamskiej to proponuję tylko obóz barbarzyńców, bo bądź co bądź nie dokonali jakiegoś większego skoku cywilzacyjnego

I dzięki, że mnie trochę obudziłeś z modem, wezmę się za niego bardziej


PiotrG 
Apr 28, 2011 at 13:12
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Jestem za, znaczy się jesli chodzi o te specjalne technologie wynikające z religii i wogóle jestem za chocby jakimś szczątkowym wprowadzeniem religii . Albo tak jak jest to zrobione w tym modzie ( problem tylko że nie wiem jak to jest tam zrobione i jak funkcjonuje )

Obóz barbarzyńców zamiast miasta Bulgar...hmmm....no..nie wiem... Wydaje mi się że najlepszym wyjściem było by zastosowanie oddzielnej nacji w postaci tylko jednego miasta. Coś jak te wolne miasta w V częsci Miasto by jedno mieli, i może by się rozwinęli, może nie..ale szanse na zaistnienie w historii by mieli Taka ciekawa opcja, choć zdaje sobie sprawę że w tym czasie istniało podobnych ośrodków ( tyle że nie w tamtym rejonie) znacznie więcej.

Po za tym to musowo Litwę dodać a i oczywiście Nowogród by się przydał

A co myślisz Franciszku o tym co na temat Turków pisałem ?

Dodane.

A czy można ustawić max. liczbę jednostek na jednym polu ? Np. 10

[Edited by PiotrG on Apr 28, 2011 at 17:39]


Francis of Aaagh 
Apr 28, 2011 at 20:13
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

No, co do Turków to może faktycznie zmniejszę. Litwa już dodana, brakuje jeszcze Nowogrodu


PiotrG 
May 02, 2011 at 09:13
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Wiem że wcześniej duzo pisałem o tym że Nowogród trzeba dodać jako byt niezależny , ale teraz stwierdzam że to był mój błąd. W połowie IX wieku Nowogród był w pełni powiązany z Kijowem i ogólnie Rusią Kijowską i poprostu nie możemy go tak przerobić żeby stanowił oddzielny podmiot. To było by poprostu niezgodne z historią.

Także przeopraszam jesli Franciszku zamętu ci narobiłem i jakieś prace już poczyniłeś w kwestii oddzielnego Nowogrodu.

Resumując, Nowogród jako odzielny byt jest wykluczony i wszystko powinno zostać tak jak w wersji podstawowaej

[Edited by PiotrG on May 02, 2011 at 09:23]


Francis of Aaagh 
May 03, 2011 at 18:52
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Na szczęście nie mam czasu Ciężko będzie w tym miesiącu z jakimikolwiek udogodnieniami, gdyż ponieważ prawdopodobnie weekendy będę spędzał poza miejscem zamieszkania i to w miejscach, gdzie internet nawet nie ma zamiaru dochodzić, więc uzbrajajmy się w cierpliwość


PiotrG 
May 09, 2011 at 13:15
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Oki, mam sporo czasu i duzo cieprliwości

Czy mozna cos jeszcze w grze zrobić /zmienić w dziedzinie handlu ?

Tak żeby podnieść ten aspekt gry. Bo w takim wydaniu jak opbecnie jest to dosyć ubogie. Kilka surowców strategicznych , które są naprawdę potrzebne i reszta , która jak jest to dobrze a jak nie ma to tez da się przeżyc. A ja bym chciał handlowac, jakies centra handlowe tworzyć , jakieś...no takie coś zeby fajnie było Żeby handel w grze miał poprostu znacznie większa i ciekawsza rolę

Ale wiem że w tym aspekcie chyba zbyt wielkiego pola do manerwu nie ma.


Francis of Aaagh 
May 09, 2011 at 19:07
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Dałoby się zwiększyć ilość towarów luksusowych i ich typów. W kolejce do rozszerzenia czeka już bursztyn


PiotrG 
May 17, 2011 at 09:56
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Franciszku ja wiem że zabawa w demokrecje jest fascunująca ( gratuluję prezentacji programu wyborczego ) ale nie zapominaj że tu całe średniowiecze jeszcze plam białych pełne, jeszcze brak rzek miodem i mlekiem płynących i wikingów Dnieprem nad morze czarne podążających... apawde mówiąc to całkiem ciekawie by było żeby dało się pływac co niektórymi rzekami ale to chyba zupełnie niemożliwe :/


Francis of Aaagh 
May 17, 2011 at 20:52
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

co do rzek to niemożliwe... ciągle nie mam pomysłu na nowe luksusowe towary. Może chmiel i browar wymagający chmielu dający szczęście?


PiotrG 
May 18, 2011 at 10:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Browar owszem szczęście dawał ale nie sądzę aby można było go uznać jako luksusowego. Tym bardziej chmiel. Owszem był dodawany ,ale piwo wtedy było zgoła inne niż teraz ii chmiel występował tam raczej w śladowej ilości, można by powiedzieć ze był dodatkiem a i to dość rzadko.

Chyba że stworzylibyśmy na potrzeby gry np. budynek browar albo coś w tym stylu żeby on dawał szczęście mieszkańcom albo nawet lepiej żeby po jego wybudowaniu można było produkowac choćby piwo i wtedy nim handlkowac tak jak każdym innym towarem  Tyle że to chyba niemożliwe do zrobienia w grze.

Po za tym Franciszku to nie ma co na siłę szukać towarów i surowców. Dada się miód, bursztyn, a a czasem może coś jeszcze wpadnie do głowy np. niewolnicy


PiotrG 
Jun 30, 2011 at 10:02
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Franciszku żyjesz?

Coś strasznie sennie się tu zrobiło


Francis of Aaagh 
Jul 05, 2011 at 08:11
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Żyję, spróbuję coś wycisnąć z siebie i dać jakiś znak życia. Po ściągnięciu moda Rhye's of Civilization znalazłem parę ciekawych rozwiązań, które ciut zamieszały w modzie

EDIT
Nie mam jeszcze pomysłu co do machin oblężniczych. Może zrobiłbyś tą część, czyli statystyki jednostek wraz ze swoistymi animacjami?

[Edited by Francis of Aaagh on Jul 05, 2011 at 08:17]


PiotrG 
Jul 05, 2011 at 13:18
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Oho... mówisz że ponoc najlepszy mod do civIII namieszał No ciekaw jestem jakie zmiany pod jego wpływem zaproponujesz Przyznaję że mimo że go sciągnąłem to tylko trochę poczytałem i wiem że budowa osadników jest znacznie wydłuzona i pojawia sie religia, choć nie wiem dokłądnie jak to funkcjonuje.

Co do machin to myślę że dam radę coś przedstawić. Animacje będą z fanatyków bo nie znam innego źródła grafik do civIII


Francis of Aaagh 
Jul 06, 2011 at 10:28
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Oczywiście, że z fanatyków - to najlepsze źródło Namąciły "niewidzialne surowce", których nie widać (jak nazwa wskazuje). Polega na tym, że są pewne surowce dodatkowe bez wpisów do civiliopedii i zmieniają w niewielkim stopniu po odkryciu pewnej technologii zasoby. Oprócz tego sposób na religie już znam i nowy sposób pisania jednostek charakterystycznych dla nacji. Już nie będzie raczej podziału na "rycerz feudalny" i "pustynny wojownik" tylko zamieni się raczej na zwykłe prostsze "spieszony rycerz", czy coś. Może brzmi to skomplikowanie, ale wiem o co chodzi Mógłbyś więc jeszcze napisać mi, kiedy cywilizacje, które mamy w modzie przeżywały w średniowieczu złoty wiek, czy po prostu rozkwit? Ułatwiłoby mi to trochę pracę


PiotrG 
Jul 06, 2011 at 13:53
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Ok, aspekt historyczny jest jest mi najbliższy więc krótki opis danej nacji i tego jaki czas w przedziale średniowiecza był dla niej najlepszy zrobię.

Możesz coś bliżej napisac o tych niewidzialnych surowcach? no brzmi to mocno intrygująco


Francis of Aaagh 
Jul 06, 2011 at 20:39
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

działają jak zwykłe surowce dodatkowe - dodają ciut bonusu do pola. Odkrywa się je w miarę upływu technologii, czyli dajmy na to Duńczycy byli w pewnym okresie potęgą militarną, toteż po odkryciu tejże technologii, gdzie się trochę skończyli na pewnym polu może wyskoczyć taki surowiec i w nieznaczny sposób spowolnić ich rozwój. nie mają ikonki, więc są niewidzialne. Koniec -proste?


PiotrG 
Jul 07, 2011 at 09:41
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

No nie bardzo proste, przynajmniej nie jest prosto napisane

Maja technologię , która daje im kopa militarnego , czyli powiedzmy że sa w stanie konstruowac super drakkary, albo morderczych berserkerów, i to zapewnia im czasową przewage nad innymi nacjami, ale potem wymyslaja cos , czy też inne nacje wymyślaja cos co niweluje ta przewagę i wtedy...no własnie co? Czy jakis surowiec sie pojawiai spowalnia i jak spowalnia? No z surowca danego to chyba tylko mozna korzystać i miec korzyści albo nie korzystać ale tez nie mieć przez to minusów.

Nie rozumiem naprawde o co chodzi z tą niewidzialnością, pozatym jeśli jest to niewidzialne to skąd mam wiedzieć czy to jest, czy nie jest? I jakiś przykład proszę jaki to surowiec może byc niewidzialny. Bo nie kumam


PiotrG 
Aug 01, 2011 at 09:00
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Trza coś skrobnąć bo zaraz miesiąc minie od ostatniego wpisu i lipa będzie

Franciszku tak ostatnio naszła mnie pewna konstatacja. Otóz z ciekawości przejrzałem historię powstania modyfikacji powyższego scenariusza jaki odbywał się na fanatykach czyli chodzi mi o MEM.
I do wniosku doszedłem że my powtazamy dokłądnie tą samą scieżkę. Różnica jest taka że skala jest u nas mniejsza co spowodowane jest tym że tam zaangażowanych było w to znacznie więcej osób.

Co za tym idzie może zamiast w zasadzie powtarzania czegoś powinniśmy spróbowac może jakiś scenariusz opracować dotyczący średniowiecza?

Przynajmniej zrobilibyśmy coś czego poprostu nie ma i pole do popisu mamy tu napawdę duże.


Francis of Aaagh 
Aug 24, 2011 at 17:42
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Racja. Stagnacja na polu średniowiecznym jest co najmniej widoczna :/ Może zastanowilibyśmy się nad innym okresem, innym rejonem geograficznymi itd. ?

Może mod o podbojach cywilizacji Zimbabwe (tylko potem weź szukaj informacji)? Może mod dalekowschodni? Spróbujmy stworzyć coś oryginalnego, skoro już nie mamy właściwie co powtarzać...


Francis of Aaagh 
Sept 01, 2011 at 11:39
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

I jeszcze jeden pomysł: może Europa tuż po przejęciu Rzymu przez barbarzyńców?


sirsik 
Sept 01, 2011 at 12:27
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

a może rozbicie dzielnicowe ? albo epoka siedem królestw w chinach przy takich projektach moge pomagac


PiotrG 
Apr 12, 2012 at 11:16
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Witam po dość długiej przerwie. Syn na świat przyszedł i przez te pół roku nie bardzo miałem głowę do innych rzeczy :-) Do tematu wracając to może i pomysły by się jakieś znalazły ( rozbicie dzielnicowe polski, rusi, krucjaty północne, siedem królestw w chinach) ale jesli chodzi o ich wykonanie to podejrzewam że nic by z tego nie wyszło. Jeśli ktoś jest zainteresowany pracami przy tworzeniu nowych rzeczy do civ3 to powinien sie udac na fanatyków, tam społeczność międzynarodowa faktycznie robi rózne rzeczy i można się wykazać.


PiotrG 
Aug 06, 2012 at 08:17
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Myślałem że temat już zakończony a tu się okazuje że jakoś tęskno mi się zrobiło W rózne mody grałem, coś sprawdzałem ale jakoś brak czystej radości z grania , takiej jaką własnie miałem grając w powyzszy scenariusz.

Stąd postanowiłem samo pobawić sie trochę w modowanie i kilka rzeczy dodac bąź zmienić ale bez robienia tak przytłaczającej modyfikacji jak MEM.

Stąd Franciszku mam kilka pytań do Ciebie.

1.Pisałeś wcześniej że jakies zmiany już wprowadziłeś, czy mógłbyś jej wrzucić do sciągnięcia tak jak zrobiłeś to z dodaniem gruzji, czech i tatarów?
2. Jak w edytorze scenariusza dodac nowe miasto? albo dodac kilka nowych jednostek w mieście już istniejącym, albo też liczbę barbarzyńców zwiększyć w obozie?
3. Jak ustawić żeby dnan jednostka np. osadnik u jednej nacji kosztowała więcej niz u drugiej?

Sam edytorem się bawiłem ale akurt na te pytania odpowiedzi nie znalazłem. Mam tez wiele innych ale na początek wystarczy.

Tak jak wczśniej pisałem, chcem dokonąc pwenych zmian aby gra była bardziej realistyczna, ciekawsza i sprawiała poprostu radość a nie przytłaczała tak jak MEM. Do tego taka zabawa zawsze pozytywnie wpływa no pogłębienie wiedzy historycznej co ma dla mnie ogromne znaczenie. Także Franciszku jesli możesz odpowiedzieć na moje pytania to będę wdzięczny.

Innych też zapraszam do zabawy. Nie wierzę że c3c umarło


PiotrG 
Aug 13, 2012 at 08:38
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Jezszcze jedno pytanie Franciszku. Zmiany , które wprowadzałeś robiłeś za pomocą edytora c3c czy jakiegoś innego ,jeśli tak to jakiego?

Pytam bo w obsłudze edytora c3c nie jestem w stanie dodac np. nowych miast i ogólnie mam kilka problemów.


sirsik 
Aug 13, 2012 at 15:13
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

2 - musisz wybrać odp nacje w edytorze i wtedy mozesz dodać miasta

3 - niestety to niewykonalne, cena jednostek bedzie taka sama dla wszystkich graczy

Jak masz problemy z edytorem c3c to mogę Ci pomoc znam się

pozdrawiam


PiotrG 
Aug 14, 2012 at 13:19
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Dzięki za chęc do pomocy

Wybrałem scenariusz, otworzyłem, wybrałem opcję cywilizacje, otworzyłem i wybrałem cywilizację i gdzie teraz mam się klierowac żeby dodać nowe miasto?

Ok. Już nieaktualne, poklikałem poklikałem i przypadkiem wyklikałem, sprawdziłem i już wiem jak uaktywnic opcje dodawania miast i jednostek

[Edited by PiotrG on Aug 14, 2012 at 14:18]


PiotrG 
Aug 16, 2012 at 07:10
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Kilka pytań co do edytotra:

1. Czy mamy wpływ na ilość złota jaką uzyskujemy bądź tracimy z plądrowania miasta?

2. Czy można ustawić że za plądrowanie takich terenów jak np irygacje przy mieście też będzie jakaś kasa?

3.Czy można ustawić koszt utrzyman ia jednostek? Tzn że co turę utrzymanie danej jednostki kosztuje np 1 , 2 lub 3 ?

Oczywiście jeśli coś z tego da sie ustawic w edytorze to tylko prosze o krótkie zdanie gdzie szukać a myśle ze znajdę


sirsik 
Aug 16, 2012 at 19:49
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

1. jak tracimy miasto to straty wynikają z ilosc kasy jaka posiadamy ogolnie, mozliwe ze wielkośc miasta tez ma wpływ, nie widze opcji w edytorze

2. nie da się

3. nie da sie

ogólnie masz w edytorze - zakładka rules - edit rules - zakładka goverments Tam masz w zaleznosci od typó rządu unit support cost


PiotrG 
Aug 17, 2012 at 13:44
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Dzięki za odpowiedzi.

Narazie moja zabawa w edytowanie tak wygląda że muszę wszystko dokłądnie wykasowac i na nowo wgrać grę bo bawiąc się modami graficznymi i ucząc różnych zmian narobiłem niezłego bigosu


sirsik 
Aug 20, 2012 at 11:08
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

spoko

chcesz jakis mod sprawic?


PiotrG 
Aug 20, 2012 at 11:23
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Mod to raczej nie. Nie mam takiej potrzeby. chciałbym raczej przerobic trochę scenariusz dotyczący średniowiecza i stąd właśnie zapoznaje się z mechaniką gry, edytora itp. Na fanatykach jest masa róznych nowych grafik , jednostek i ciekawie można się pobawić. Choc jak się wcześniej nie skopiuje wersji podstawowej to potem wychdza takie cuda jak u mnie że trzeba całośc na nowo instalowac

Po takich drobiazgach jak zdecydowane zwiększenie kosztu osadników jak i robtników oraz modyfikacje w utrzymanie wojska to kwestia handlu mnie nurtuje, ale w tej materii chyba nie da się nic rewolucyjnego zrobić


sirsik 
Aug 20, 2012 at 14:46
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

kwestii osadnikow dla kazdej nacji mozesz dodac osadnika i kazdy bedzie mial inna cene tak samo z robolami,

ja generalnie modyfikowalem wszystko co to jest w edytorze, grafika sie nie bawiłem


przy swoich modyfikacjach stosuje poniższe wzory przykładoowo


wzory na ceny jednostek
A+O+(R x 1) x10
A+O+(R x 1,5) x10 (punktami ruch 2 i powyżej)

przykład 1: legionary
3+3+(1x1) x 10=70 (rzeczywista cena 30)

przykład 2: Knight
4+3+(1x1,5)x10=85 (rzeczywista cena 70)


wzory na ceny budynków

Produkcja+Kultura=Utrzymanie

Utrzymanie x 5=cena (dla budynków)
Utrzymanie x 15 =cena (dla cudów)

przykład 1: Biblioteka
0+3=3
3 x 5= 15 (rzeczywista cena 8)

przykład 2: Piramidy
0+4=4
4x15=60 (rzeczywista cena 40)


PiotrG 
Aug 21, 2012 at 05:31
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Dzięki, poza osadnikami i robotnikami nic nie ruszałem. Osadników wydłużyłem bo w wersji podstawowej ich koszt był zdecydowanie za niski, a robotników jako kreacja robót publicznych , bo niestety nie da się wstawić żadnych obciążeń za infrastrukturę. Zmieniłem zarówno koszt jak i czas wykonywania robót tak aby je docenić

Nasunęło mi sie tez takie pytanie.

Czy jest możliwość ustawienia zdarzeń losowych , komunikatów ? Wiem że może być plaga, wulkan, no złoty wiek. czy tez pojawić się wybitna jednostka. Ale czy np. jest możliwe wstawienie jakiegoś komunikatu że np. przeleciała kometa nad stolica i wybuchł bunt a ludzie w szoku zniszczyli koloseum?

A tak jeszcze dodając to jak sirs twoje zmiany sprawdzały się w czasie gry? i czy możesz polecic jakś inną mapę europy niz tą z wersji c3c?

[Edited by PiotrG on Aug 21, 2012 at 10:20]


sirsik 
Aug 22, 2012 at 06:45
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

hmm chyba tak jesli przy zamieszkach w miescie jest jakis komunikat taki komunikat mozna zmienic w plikach ale jak i gdzie tego nie wiem


PiotrG 
Aug 28, 2012 at 11:11
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Teraz mam pytanie o stosunki między państwami. Chodzi mi o takie zagadnienia:
- chciałbym wiedzieć jak dane Państwo mnie postrzega, albo tez jak duze jest prawdopodobioeństwo że mnie zaatakują tak niespodziewanie. Czy gdzies mozna sprawdzić czy dana nacja mnie lubi , nie lubi, ninawidzi etc. i jakie to ma przełożenie np. na handel ( typu nie lubią mnie więc żaden handel w grę nie wchodzi)


- czy dawanie róznych podarunków ma jakikolwiek wymierny wpływ na poprawę relacji? Nieraz miałem sytuacje że dawałem, dawałem , w paradę nie wchodziłem , nie prowokowałem a tu i tak dane państwo wypowiadało mi wojnę gdzie nie mogłem doszukac się żadnego powodu

- czy naruszanie granic ma wpływ na stosunki, czy to nie ma żadnego wpływu? i my możemy zwracac uwage dla kompa, on dla nas a to i tak nie mażadnego przełożenioa na relację


sirsik 
Aug 30, 2012 at 06:57
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

w oknie dyplomacji masz stosunek civ do ciebie, a to ze nie prowokujesz itp to nie znaczy ze nie zostaniesz zaatakowany,

trzeba przekupywac komp aby miec stale dobre relacje, małe sumy przyklodowo lub lux


PiotrG 
Sept 07, 2012 at 07:31
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Czy jest możliwość wpływy na ustawienie warunków pokoju? a dokładniej czy mozna wstawic że np. za wygranie danej wojny , gdzie komp sam proponuje pokój ja dostaję jeszcze np.100 punktów zwycięstwa?


sirsik 
Sept 07, 2012 at 10:24
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

alez masz zyczenia :P


nie


PiotrG 
Dec 01, 2013 at 07:06
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Pytanie dotycząc edytora.

Jest taka opcja w panelu gry Game limits i w pozycja trzecia - Elimination City Count. Sprawdziałem kilka scenariuszy i jest tam wpisane 1. Problem z tym ze jak gram to wystarczy że ja czy komputer straci jedno swoje miasto i choćby miał innych ze czterdzieści to kaplica, cała nacja przestaje istnieć, tylko ruiny zostają. zobaczyłem to ost. grając w scenariusz Warhammera, potem kolejne i wszędzie to samo. Dziwne trochę bo nigdy wcześniej nie miałem takich problemów. W edytorze opcje tą można ustawić od 1 do 10 ale ta 10 też nie rozwiązuje w pełni sprawy bo na duzych mapach utrata 10 miast to niekoniecznie musi byc katastrofa. Ktoś wie jak temu zaradzić ? Czyli tak żeby eliminacja danego kraju następowała z chwilą zdobycia wszystkich miast.
Edit.
włączyłem scenariusz o wojnach napoleońskich i tez jest wpisane 1 ale jak zdobyłem miasto Neapolu to cała frakcja nie zgineła, czyli chyba coś innego jest nie tak. Problem że nadal nie wiem co

[Edited by PiotrG on Dec 01, 2013 at 07:41]


sirsik 
Dec 04, 2013 at 10:26
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

widze ze nie tylko ram wciaz w civ3... co do [pytania to musialbym sprawdzic ale znów cholerny edytor mi nie działa głupi steam


PiotrG 
Dec 09, 2013 at 11:02
Re: Medival Europe - Zmiany, skargi itp.

Chyba sam znalazłem odpowiedź i nie ma to nic wspólnego z tym co wyżej pisałem o miastach a raczej z opcją królobójstwa i eliminacji. To było ustawione i prawdopodobnie za to odpowiedzialne bo jak wyłączyłem i próbnie popstrykałem to wszystko działało poprawnie.




tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.