civ.org.pl forums > Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x > Engine
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x
Poster
Message    
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Engine [post #1]

Właśnie przeprowadziłem rozmowę z kolegą, który niedawno zainteresował się Unreal engine a dokładniej jego UDK. Z tego co mi powiedział, nadawałby się on do... wszystkiego? Zarówno UI gry, jak i bitwy kosmiczne a nawet lądowe.

Jednak co najważniejsze to jego przystępność. Byłem sceptycznie nastawiony dopóki nie zapoznałem się z systemem licencjonowania. Otóż można go wykorzystywać kompletnie za darmo na własny (niekomercyjny) użytek! Co więcej, jeśli zdecydowalibyśmy się ukomercyjnić produkt, jedyne co należy zapłacić z góry to kwotę 99$, co jest groszem i płaci się w momencie podjęcia decyzji o ukomercyjnieniu a nie wcześniej. Co więcej, pierwsze 50'000$ zysku idzie bezpośrednio do autorów a z kwoty zysku ponad ten pułap jedynie 25% należne jest Epic twórcy engine.

Myślę, że to świetna okazja. A engine ten to po prostu złoto... wydajność, stabilność i możliwości! No i ma gotowy DevKit, co zdecydowanie przyspiesza pracę przy tworzeniu gry zamiast gdyby pisać ją od 0. Pewnie nawet o całe lata.

No tyle, jak ktoś nie wierzy w te cuda to zapraszam do lektury:
http://www.udk.com/licensing
I czekam na opinie!

EDIT: "Mała" poprawka, nieco pokręciłem z pierwszymi 50k$ zysku, nie idą one do Epic lecz do autorów! Post uaktualniłem. Zresztą co się dziwić, takie warunki wydają mi się wręcz... nierealne.

[Edited by HidN on Apr 28, 2011 at 15:32]

Apr 27, 2011 at 23:07

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Unreal Engine 3 [post #2]

Interesowałem się tym engine jakiś czas temu gdyż tak jak piszesz warunki licencjonowania są więcej niż atrakcyjne. Uznałem jednak ze nie jest do dobre engine na potrzeby gry 4x gdy takie gry mają specyficzne wymagania.
Jeżeli nawet udało by się pod nim taką grę napisać to nie byłoby ona odpowiednio elastyczna, a czas "naginania" engine na potrzeby 4x byłby porównywalne z pisaniem od zera. Jednak mogę się mylić gdyż się w te engine nie zagłębiałem. Kolega skąd czerpał swoją wiedzę na temat unreala 3 ?


P.S.
Trzeba też pamiętać ze gdybyśmy się zdecydowali na te enige to zobowiązywało by nas to do umieszczenia w grze grafiki na poziomie "nierealnym"

Apr 28, 2011 at 07:36

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Unreal Engine 3 [post #3]

Rozeznam się w temacie i zobaczę dokładnie co oferuje ten SDK. Jeśli jednak okaże się, że można do niego dołączyć stworzony osobno moduł C++, to znaczy że jego elastyczność będzie nieograniczona. Nie wiem jednak póki co i dam znać jak się dowiem.

Quote:
P.S.
Trzeba też pamiętać ze gdybyśmy się zdecydowali na te enige to zobowiązywało by nas to do umieszczenia w grze grafiki na poziomie "nierealnym"


Owszem, być może to obciach robić "brzydką" grę na tym engine ale trzeba rozważyć też drugą stronę medalu: znacznie łatwiej poprawić jakość grafiki w drugiej odsłonie niż przenosić engine gry do nowego engine 3D.

[Edited by HidN on Apr 28, 2011 at 13:57]
Apr 28, 2011 at 13:33

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Unreal Engine 3 [post #4]

Ej, ale to ma pójść na moim kompie

Apr 28, 2011 at 14:57

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Unreal Engine 3 [post #5]

I chyba pójdzie, bo niestety nie podoba mi się to co widzę przy UE3. Wyczytałem między innymi, że kod w Uscript jest ponad 20x wolniejszy od skompilowanego kodu w C++, co jest zdecydowanie zbyt dużą różnicą, w szczególności gdyby pisać AI. Nie ma też żadnego obejścia tego problemu, nie da się np. wywoływać skyptów C++ z zewnątrz.

Przyjrzałem się też najlepszej alternatywie tj. Unity. W Unity można skryptować miksem C#, java i net, kod jest kompilowany więc jest prawie tak szybki jak czyste C++. Wszystko byłoby pięknie ale Unity nie znam i nie znam nikogo kto się w nim obracał. Nie wiem też jak wygląda kwestia modowalności gier oraz możliwości tworzenia multiplayera ala SE4 z wspólnym hostem. Engine jako taki nie ma żadnego SDK dopasowanego do tworzenia strategii, toteż co się da a co nie wynikłoby dopiero w trakcie tworzenia, co myślę jest niedopuszczalne - wyobraźmy sobie tworzymy wszystko przez rok, mamy połowę gry i trafiamy na mur.

Tak więc myślę, że jednak trzeba będzie tworzyć wszystko od 0. Zarezerwujcie sobie najbliższe kilka lat życia.


PS. Tylko czy ktoś ma koncepcję jak to zrobić? Jaki język, jakie biblioteki i narzędzia, na jakie platformy ma to działać, jaki ma być zakres modowalności, jakie minimalne wymagania sprzętowe itd.?

[Edited by HidN on Apr 28, 2011 at 15:28]

Apr 28, 2011 at 15:21

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Engine [post #6]

Tak, musimy pamiętać ze czas tworzenia gry raczej nie będzie mniejszy niż 3 lata i to tylko wtedy gdy zbierzemy odpowiednią ekipę. Na razie jednak nie musimy się tym martwić. Jak będziemy kończyć koncept (góra pół roku) to wszystko ustalimy.

May 03, 2011 at 09:53

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: Engine [post #7]

Panowie obadajcie ten silnik - http://fifengine.net/

Otwartoźródłowy, C++ i Python, grafika 2D( SDL i OpenGL). Wygląda dobrze.

http://www.unknown-horizons.org/ - robią na nim klona Anno, gra jest już całkiem konkretna, niedługo nowa wersja.

http://opengameart.org/

[Edited by Premislaus on Apr 10, 2012 at 16:12]

Apr 10, 2012 at 15:42

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: Engine [post #8]

Istnieje otwartoźródłowy (licencja MIT) i podobny do Unity3D silnik gier Godot. Pobawiłem się nim trochę i jest bardzo przyjemny. Obserwuję też rozwój od ogłoszenia i upublicznienia źródeł (za rozwojem stoi firma i społeczność).

http://www.godotengine.org

Jest napisany w C++ (obsługuje Linuksa, Maca, Win, platformy mobilne). Póki co posiada renderer OpenGL ES 2.0. Wiele rzeczy można wyklikać i pisze się skrypty w języku podobnym do Pythona. Gdy zajdzie potrzeba można śmiało pisać moduły w C++.

Dec 22, 2014 at 14:08

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Engine [post #9]

Ten Godot Engine wygląda na bardzo wygodne i łatwe do ogarnięcia narzędzie do robienia gier. Składnia skryptów bardzo podobna do Pythona. Filozofia projektowania wygląda na bardzo zorientowaną na kompozycje. Scene to po ichniemu jakby klasa (albo entity), node to komponent. Sceny są z node'ów i można mieć sceny w scenach. Signals to eventy. Bardzo mnie ciekawi jak jest z wydajnością w grach 2D (fullscreen i scroll z powiedzmy 500 sprajtami ) , więc testuję to.

Edit: Wydajność ma dobrą, ale edytor jest zabugowany w stopniu, który mnie zniechęcił.

[Edited by Madlok on Apr 23, 2015 at 15:56]

Apr 21, 2015 at 19:29

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.