civ.org.pl forums > Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x > Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #1]

Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie

Jest takie stare chińskie przekleństwo: "obyś żył w ciekawych czasach". Owo przewrotne życzenie, niesie zapowiedź wydarzeń dobrych ale także i złych. Właśnie o ciekawych czasy w dalekiej przyszłości ma opowiadać omawiana gra.

Naszym zamiarem jest stworzenie "kosmicznej" gry typu 4x*, która zawierałaby kwintesencje całego gatunku plus "wór" autorskich pomysłów. Miałaby to być gra bliska ideałowi (wg. mniemania twórców ).

W niniejszym forumzostanie przedstawiony szkielet konceptu na którym będzie opierała się gra. Zapraszamy do lektury.


*
4X - gatunek strategicznych gier komputerowych, w których rozgrywka opiera się na czterech podstawowych celach: eXplore (eksploracja), eXpand (ekspansja), eXploit (eksploatacja) and eXterminate (eksterminacja). Gra 4X może być grą turową lub czasu rzeczywistego.
http://pl.wikipedia.org/wiki/4X

[Edited by Merthen on May 01, 2011 at 11:48]

May 01, 2011 at 11:45

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #2]

Ogromny materiał do ogarnięcia. Jestem pełen podziwu.

Trzeba mieć wiedzę specjalistyczną, aby go dobrze zrozumieć na tym etapie. Ja takiej nie mam, więc będę mógł się chyba merytorycznie wypowiadać, gdy powstanie jakiś praktyczny szkielet testowy. Ale będę uważnie czytał.

Podoba mi się motto projektu: Ciekawe czasy.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

May 02, 2011 at 01:19

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #3]

Zawsze jest możliwość skupienia się na jednym elemencie gry, jest tutaj dużo rzeczy które się nie zazębiają np. pomysły na drzewo technologiczne (i w ogóle na dostępne technologie w grze), pomysły na system bitew gdyż tutaj kompletnie nie możemy się dogadać - a jak się koncept ugruntuje (tzn. Merthen przetrawi wszystkie pomysły do tej pory zgłoszone) to pewnie i w wielu innych strefach jak design, strefa socjalna, konstrukcje planetarne, system generowania galaktyki itd. itd.

Wybierz sobie jeden lub kilka z tych aspektów i wtedy na pewno się nie pogubisz, a dodatkowe źródło pomysłów i rozwiązań się nam jak najbardziej przyda.

May 02, 2011 at 02:41

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #4]

Macie z tym coś wspólnego?

http://beyondbeyaan.blogspot.com/

_________________________________
Felietony z CaissÂą

May 03, 2011 at 21:26

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #5]

Fajnie by było jakbyśmy byli na tym etapie co oni.

May 03, 2011 at 23:56

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #6]

Jeśli chodzi o ogół CC, to niestety, uważam, że jest tu błąd chciwości. Za dużo od razu ma być w grze. Skomplikowaniem gra ma równać się albo przewyższać produkcje, które są kolejnymi w serii. Tamci twórcy zaczynali od prostszych rzeczy.

[Edited by Madlok on May 04, 2011 at 14:41]

May 04, 2011 at 14:41

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #7]

Madlok - to jest gigantyczny projekt. Osobiście cieszę się, że w ogóle powstał i takie osoby jak Merthen, PAwleus i teraz HidN starają się go pociągnąć dalej.

Nie zniechęcaj się. Jak znajdziesz czas - opisz swoje wątpliwości w formie merytorycznych uwag.

Jak napisał HidN - zawsze można skupić się na tym, co uważamy za istotne i na czym się (subiektywnie) znamy - w zasadzie znaczy to, że jakiś aspekt z 4X nas najbardziej kręci. Miałem na tym Forum już wielokrotne oakzje przekonać się, że mój pogląd jest inny. Ale to nie przeszkadza mi funkcjonować i cieszyć się zabawą. Spójrz na to oczami innych i staraj się zrozumnieć ich podejście.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

May 05, 2011 at 00:53

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 760
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #8]

Za dużo w grze? Nie zgadzam się z taką opinią. Przed wszystkim dlatego,że na razie jesteśmy na poziomie określania wymagań,tutaj spokojnie można puścić wodze fantazji. Co jednak faktycznie zostanie przyjęta do realizacji,to dopiero czas pokaże.
Zdaję sobie sprawę,że im bardziej ambitnie się podejdzie do projektu,tym większe szanse,że nie zostanie on ukończony. Z drugiej strony jednak wiem też,że bez ambicji nie ma po co tracić czasu - tu nie chodzi przecież o pokazanie,że coś tam potrafi się zrobić. Celem jest stworzenie gry,którą odpowiednio dużo osób uzna za wartą przetestowania. Pierwsza wersja nie musi być idealna,ale powinna stanowić dobrą podstawę do dalszego rozwoju. Tego nie da się osiągnąć bez właściwego zaplanowania już teraz,czemu mają właśnie służyć toczące się ty dyskusje.
Jak na razie nie widzę powodów do obaw co do kierunku projektu.

May 05, 2011 at 21:26

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #9]

Jeśli już, to w grze jest za mało. Jedyne o co się można martwić to czas, czy będzie go dość by doprowadzić ten projekt do końca zanim będziemy emerytami.

May 06, 2011 at 13:00

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Rozdział I - Wstęp: Wprowadzenie [post #10]

No cóż każdy z nas chce zrobić grę, która dostarczy nam satysfakcji. A taka powinna być odpowiednio rozbudowana. To nie znaczy ze będziemy starali się wszytskie pomysły wstawić od razu do gry gdyż tą buduje się etapami. Jednak musimy wszystka przedyskutować aby zaprojektować odpowiednio elastyczne engine. Ułatwi to nam pracę w przyszłości.

May 08, 2011 at 09:33

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.