civ.org.pl forums > Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x > Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #1]

Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry

1.Wstęp
Podstawą ciekawej gry jest to ze wciąż się coś dzieje. Czym więcej "atrakcji" tym lepiej . Kilka z nich wymienię.

2.Zdarzenia naturalne
Kosmos nie jest zbyt bezpiecznym miejscem takie wydarzenia jak:
- wybuch gwiazdy (czy też inny rodzaj jej śmierci)
- zniszczenie planety (w wyniku np. komety)
- wielkie trzęsienia ziemi
- rój meteorytów
- pojawienie się czarne dziury
- (...)
nieraz się zdarzają.

Czym gracz ma lepszą technologie tym szybciej takie wydarzenie przewidzi, a może nawet im zapobiegnie.

3.Piraci
Tam gdzie pojawia się handel i tam gdzie nie pilnuje się własnych kolonii pojawiają się piraci. Czym ich więcej tym bardziej stają się zuchwali atakując nawet chronione cele. Szczytem działalności piratów jest pojawienie się zorganizowanego piractwa, które w mechanice gry traktowani są jako pomniejszą rasa. Pomniejsza ale agresywna i żądna łupów.

Podsumowując gracze którzy pozwalają rozzuchwalić się piratom sami są sobie winni.

4.Potwory
Kosmos jest wielki więc nie powinno dziwić ze żyją tam stworzenia mogą zagrozić całą planetą. Przewiduje kilak rodzajów kosmicznych potworów ale na razie chciałbym zaproponować ich podział względu na spotykanie
- potwory sobie żyjące w systemie, póki jakaś rasa nie zakłóca im spokoju. Bronią systemu
- potwory wędrujące przez kosmos i żywiące się na planetach. Atakują systemy
- potwory stadne, które w dużych ilościach co ileś lat plądrują galaktykę. Wyjątkowo nieprzyjemny event.

5.Starożytne rasy
Może nie wszystkie rasy wyginęły pozostawiając po sobie ruiny? Może spokojnie sobie żyją na jakieś oddalonej planecie aby chronić swoje tajemnice, a może nawiedzając jakiś czas galaktykę aby pouczyć barbarzyńców gdzie ich miejsce?

Tu aż się prosi o wykorzystanie elementu z MoO czyli Oriona i atakujących Antarian. Choć byłbym za tym aby starożytni byli raczej nastawieni izolacyjnie i pokojowi dopóki ktoś im nie zacznie przeszkadzać.

Ciekawym zdarzeniem było odkrycie starożytnego pola bitwy. Zbadania go przez naukowców owocowałoby nowa technologią i możliwością dołączenia do floty imperium kilku starożytnych ale jarych okrętów.

6.Anomalie kosmiczne
Pod tą nazwą kryją się dziwne, kosmiczne obiekty, które mogą badać specjalne statki naukowe. Anomalie mogą przynieść tyle dobrego co złego.

7.Regulator rozgrywki
Co nieraz najbardziej nudzi w grach tego typy? Jeżeli ktoś z różnych powodów zdobył zbyt dużo przewagę nad resztą graczy i wyglądałby na to ze zwycięstwo miałby w kieszeni. Może z takiego powody warto by wprowadzić opcjonalny regulator rozgrywki.

Poległoby to na tym ze gra analizowałaby postępy graczy i jeżeli ktoś zbytnio by się wybił "kładłaby by kłody pod nogi". Gracz uważa się za silnego, a tu pech właśnie jego planety są atakowane przez hordy krwiożerczej rasy ze skraju galaktyki. Lub tez pojawiłby się ogromny okręt starożytnej rasy potrafiący niszczyć systemy, który wysłał by przesłanie żyjcie w pokoju albo gicie. Takie "przeszkadzajki" powinny być trudne do pokonania ale możliwe. Oczywiście byłoby to opcjonalne.


[Edited by Merthen on May 08, 2011 at 11:36]

May 01, 2011 at 13:01

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #2]

16.1. popieram!

16.2. oby zależne od ustawienia częstości i maksymalnej siły zdarzeń

16.3. element korupcji (który chyba zapomniałem opisać przy okazji ekonomii...) mógłby wywoływać pojawianie się piratów czyli wpływać na częstość tego wydarzenia.

16.4. Yyy, nie powiem pamiętam przygodę z "potworem" w modzie Star Trek dla SE4, skończyło się przedwczesną anihilacją mojej rasy - tak więc zalecam ostrożność z tego typu eventami.

16.5. Odkryta cywilizacja starożytna z która gracz nawiąże kontakt (albo po prostu zostanie przez nią wykryty) może przekształcić się w pomniejszą rasę. Np. myśleli iż są sami w kosmosie, co się okazuje nieprawdą więc sami kierują się w kosmos. Oczywiście unikanie konfrontacji z taką rasą jest dobrym rozwiązaniem choć nie zawsze możliwym (kwestia technologii). Wybór jak postąpić z rasą powinien być pozostawiony graczowi.
Co do innych rzeczy jak np. starożytne pole bitwy - jestem jak najbardziej za!
16.6. oczywiście!

16.7. jak najbardziej! Oczywiście "pechowe" wydarzenia raczej bym odradzał a po prostu wprowadził inne nawet dość znane z historii naszej wspaniałej planety np. postępująca dekadencja we własnej populacji, upojenie własną potęgą, problemy pojawiające się w polityce wewnętrznej, epidemie uzależnień i w ogóle różne epidemie pojawiające się tym częściej im więcej planet gracz posiada itd. itp.

[Edited by HidN on May 01, 2011 at 18:01]

May 01, 2011 at 17:34

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #3]

Ad 16.2
To się wie

Ad 16.3
Korupcja na pewno powinna mieć wpływ na piractwo

Ad 16.4
Zawsze można ten event wyłączyć

Ad 16.5
Czyli dynamiczne tworzenie pomniejszych ras? hmm.. pomysł wart zastanowienia.

Ad 16..7
i dodałem bym do wyliczanki postępująca biurokracja dla rozrastającego się imperium. Czyli regulatory są potrzebne.

May 08, 2011 at 11:42

Print
Undertaker
Status: Conscript

Posts: 36
Registered: Sept 17, 2010
IP: Logged
Re: Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #4]

.4 i .5 połączyć. Coś jak Żniwiarze z Mass Effect i odpowiednie modyfikacje

Jul 13, 2012 at 01:27

Print
Jenruzz
Status: Settler

Posts: 26
Registered: Aug 18, 2012
IP: Logged
Re: Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #5]

Ohhh... Gierka wydaje się być miodna, czekam z niecierpliwością

[Edited by Jenruzz on Aug 19, 2012 at 21:04]

Aug 19, 2012 at 21:03

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 760
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #6]

Oj,widzę,że nie doczytałeś. Nie ma na co czekać,nikt obecnie nad nią nie pracuje.

Aug 19, 2012 at 21:39

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Rozdział XVI - Zdarzenia w czasie gry [post #7]

Nie da się ukryć iż projekt (z braku czasu) upadł zanim się narodził.

Sept 13, 2012 at 12:30

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.