civ.org.pl forums > Ogólne > Opis CivWorld
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization World > Ogólne
Poster
Message    
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Opis CivWorld [post #1]

Postanowiłem iż zrobię mały opis tej jakże odmiennej, nowej odsłony naszej ukochanej serii gier Sid Meiera zwaną "CivWorld" - close beta.

Gra na pierwszy rzut oka wygląda jak dobrze na pewno nam znane Settlers'y. Widzimy nasz pałac, stawiamy budynki a robotnicy chodzą i zbierają zasboy. W grze zarządzamy pojedyńczym miastem. Mamy możliwość przyłączenia się do takiej psełdo gildii/klanu jakimi są nacje. CivWorld nastawiona jest bardzo na grę zespołową. Miasta przynależące do konkretnej nacji działają wspólnie by osiągnąć zwycięstwo poprzez:
- wygranie bitwy z jakimś procentem civilizacji
- wynalezienie konkretnej technologii
- wybudowanie jakiejś liczby cudów
- uzbieranie konkretnej ilości pieniędzy.
Kiedy jakaś nacja osiągnie cel to wszyscy przechodzą do innej ery i mają nowe warunki zwycięstwa. Różne ery mają różne efekty np. +/- jakiś procent do pozyskania jakiś zasobów.

Zasoby zbierane są przez robotników którzy zamieszkują domki. W domku możemy ustawić im rodzaj pracy jaką mają wykonywać czyli co mają zbierać. Zasoby mamy takie same jak w pozostałych civkach.

Food [żywność] – zbierana przez Farmer'ów. Jabuszka potrzebne do wzrostu populacji miasta. Populacja miasta określa nam ilość robotników.

Production [produkcja] – zbierana przez Worker'ów [robotników]. Młotki służą do budowania nowych jednostek i budynków.

Science [nauka] – zbierana przez Scientists'ów [naukowców]. Fiolki służą do wynajdywania technologii i do pozyskiwania Maze Move Points'ów [punktów ruchu labiryntu]. Labirynt to taka mini za przejście której pozyskujesz bonusową ilość fiolek na aktualne badanie.

Gold [złoto] – pozyskiwane przez Merchants'ów[Kupców]. Pieniążki służą do handlowania w markecie. Być może od pozyskiwanego złota zależy nagroda w mini grze kupieckiej w której tworzymy szlak kupiecki (nie jestem tego pewien).

Culture [kultura] – pozyskiwane prze Artists'ów [artystów]. Maseczki słórzą nam do pozyskiwania wielkich ludzi którzy słórzą do budowania cudów oraz dają bonusy do produkcji zasobów. Kultura służy także do pozyskiwania Puzzle swamp points – punktów zamiany mozajkowych. Puzzle to mini gra w której składamy obraz z porozrzucanych kawałków dostając w zamian dodatkowe bonusy do kultury.

Robotnicy zamieszkują Hause [domki]. Domek można przestawiać za darmo na mapie i wybierać pracę zamieszkałym weń robotnikom. Robotnicy mają parametr szczęścia zależny od tego czy sąsiaduje z robotnikami o tym samym fachu i czy znajduję się obok lasu lub wody. Bardziej szczęśliwi robotnicy mają większą produktywność. Odległość do zasobów oraz do budynku do którego znoszą zasoby ma znaczenie na parametr produktywności. Niektóre budynki można ulepszać co wiąże się z kosztem w młotkach. Nasze magazyny zapełniają się co jakiś czas zasobami produkowanymi przez naszych robotników plus jakaś stała wartość. Co godzinę dostajemy punkty Harvest [zbiorów] wydając które pozyskujemy zasoby w ilości w jakiej pozyskują je robotnicy. Dodatkowo nad robotnikami pojawia się chmurka z ikonką i gdy na nią najedziemy otrzymujemy daną ilość danego zasobu.

Na razie tylko tyle, ale będzie tego więcej

[Edited by szuwar on May 23, 2011 at 19:12]

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 21, 2011 at 12:29

Print
czajmen
Status: Moderator

Posts: 4753
Registered: Jul 28, 2008
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #2]

Odnośnie minigierki kupieckiej - im dłużej nas nie ma to tym większa kasa do wygrania - jak gramy co chwilę, to mamy małe kwoty. Jak mnie nie ma cały dzień, to później mam kilka k do zgarnięcia.

_________________________________
Carpe diem

May 21, 2011 at 12:40
Gadu-Gadu: 1952761
XFire czajmen
Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #3]

Zgadza się ale czas na zwiększenie bonusu jest prawdopodobnie zależny od przychodu golda tak samo jak punkty ruchu do labiryntu zależą od przychodu fiolek.

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 21, 2011 at 12:42

Print
czajmen
Status: Moderator

Posts: 4753
Registered: Jul 28, 2008
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #4]

Ehh nie da się edytować.

To jeszcze budowa cudów - jest ona zespołowa, tylko król może sam sobie cudaka zbudować - do zbudowania cudu potrzebni są wielcy ludzie - umieszczamy kartę z odpowiednim obrazkiem wielkiego człowieka na nim - jak się zapełni to mamy cudaka. Im większy nas status w nacji, to tym więcej możemy kart włożyć do jednego cudaka.

Jeżeli wielkiego człowieka nie zużywamy, to daje on nam bonus 5% (per 1 wielki człowiek - 20 wielkich i mamy 100%) do danego zasobu.

Jeżeli jesteśmy w danej nacji, to wszystkie odkryte przez nią technologie są nam dostępne, ale jak wystąpimy od niej, to mamy tylko te co sami odkryliśmy.

_________________________________
Carpe diem

May 21, 2011 at 12:45
Gadu-Gadu: 1952761
XFire czajmen
Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #5]

Co do cudaków to dodam coś jeszcze.

Jak jakaś nacja zbuduje cudaka to inna cywilizacja może zbudować jego lepszą wersję.
Musi do budowy takowego użyć o jednego wielkiego więcej i wtedy przejmuje tego cudaka.
Są techy które kończą "żywotność " cudaka. Wtedy jednak cywilizacja , która go miała uzyskuje go na stałe,
bo nie można już zbudować lepszej wersji i jedyny sposób na przejęcie cudu to od tej pory jest tylko udany atak na takową cywilizację.



[Edited by Vortavor on May 21, 2011 at 14:55]

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

May 21, 2011 at 14:55
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Krasny
Status: Administrator

Posts: 10334
Registered: Apr 11, 2004
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #6]

Quote:
czajmen wrote:
Ehh nie da się edytować.


Dzięki że zwróciłeś uwagę. Już poprawione

_________________________________
One man army.

W wolnym czasie lubię testować piwa. Zapraszam na www.piwopijca.pl
May 22, 2011 at 00:06

Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #7]

Nacje
Nacja w CivWorld to swego rodzaju klan/gildia. Zrzesza graczy którzy wspólnymi siłami działają na rzecz swojego narodu. Nacje są publiczne chyba że gracze wprowadzą ustrój Close Borders [Zamknięcie granicy] i wtedy nikt nie będzie mógł się dołączyć do takiego narodu.
Narodem przewodzi król oraz sześciu ministrów. Ministrowie posiadają dodatkowe zdolności.

King [Król] - zostaje nim najbardziej aktywny gracz - nie do końca wiem co może robić.

Interior Minister [Minister Spraw Wewnętrznych] - Kiedy wydaje punkt Harvest [zbiorów] przekazuje jeden punkt Harvest innemu graczowi. (niestety nie wiem czy można sobie wybrać tego gracza czy jest on losowy czy jakaś inna zależność tutaj zachodzi)

Finance Minister [Minister Finansów] - Daje złoto gdy zakończy mini grę w karawanę.

Defence Minister [Minister Obrony] - Może zmieniać nastawienie wszystkim oddziałom podczas bitwy.

Science Ministe [Minister Nauki] - Zmniejsza koszt fiolek technologi nad którą aktualnie pracuje o 25%.

Cultural Minister [Minister Kultury] - Może wykorzystywać więcej niż jednego Wielkiego do budowy cudów.

Political Minister [Minister Polityczny] - Może przyśpieszać rozstrzygnięcie wyników głosowania.

Ministrowie - nie wiem czy wszyscy - mogą poddać pod głosowanie wprowadzenie ustroju jeżeli takowy został wynaleziony. Np. Public Education [Edukacja Publiczna] dostępny po opracowaniu Writing [Pismo] uruchamia efekt +25% do produkcji fiolek i -25% do produkcji młotków. Gracz w zależności od swojej aktywności posiadają różną rangę i co za tym idzie różną ilość punktów w głosowaniach. Przegłosowany i wprowadzony w życie ustrój usunąć można przez kolejne głosowanie.
Ministrami zostaje się poprzez aktywność w danej dziedzinie. Król to osoba najbardziej aktywna i najlepiej działająca dla narodu. Ministrem Nauki zostajemy przez spore wynajdywanie technologi. Ministrem wojny przez duże zaangażowanie w prowadzenie wojen - wysyłanie sporych oddziałów które narobią dużo kuku... itp. Zdobywanie stanowisk odbywa się automatycznie i jest wynikiem naszego zaangażowania w grę.

[Edited by szuwar on May 23, 2011 at 19:10]

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.

May 23, 2011 at 17:55

Print
mwookash
Status: Regular

Posts: 148
Registered: Jul 18, 2005
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #8]

"młotki słórzą, fiolki słórzą..."

ja rozumiem błędy ale bez przesady zwłaszcza przy darmowych słownikach w przeglądarkach

[Edited by mwookash on May 23, 2011 at 19:04]

May 23, 2011 at 19:03

Print
szuwar
Status: Hero

Posts: 1690
Registered: Jul 20, 2009
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #9]

Quote:
mwookash wrote:
"młotki słórzą, fiolki słórzą..."

ja rozumiem błędy ale bez przesady zwłaszcza przy darmowych słownikach w przeglądarkach

Hehhehehe ale jaki byłem konsekwentny w robieniu tego samego błędu

_________________________________
I intend to live forever.
So far, so good.
May 23, 2011 at 19:15

Print
i20918
Status: Novice

Posts: 1
Registered: Oct 04, 2010
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #10]

Witam, czy ktoś się orientuje na jakich zasadach można dostać zaproszenie do bety tej civki ?

Jun 07, 2011 at 07:36

Print
Grzechu
Status: Regular

Posts: 93
Registered: Oct 19, 2010
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #11]

Mam trochę zaproszeń, rozdam chętnym
W sensie muszę dodać najpierw chętnego do znajomych, a potem wysłać zaproszenie do gry.

Mój profil: facebook.com/chcialbys
Chętni niech ślą mi info co i jak, łącznie z ksywą na forum!
Naturalnie pierwszeństwo mają użytkownicy stali forum :-)

Trochę też tam poklikałem, także paru wskazówek mogę udzielić.

Fajnie też byłoby się umówić na jakąś grę wspólnie, ale "umówić", "zgrać", zsynchronizować/skoordynować jest jak wiadomo najtrudniej :/

Ktoś gra w ogóle z forum? Jak wam idzie? (o Krasnym wiem :-)))

_________________________________
W moim rankingu gier wszechczasĂłw na 1 miejscu Civ1 niezmiennie od c.a. 1992 r.

Jun 07, 2011 at 16:34
Gadu-Gadu: 71807
Print
WeeN
Status: Settler

Posts: 17
Registered: Nov 08, 2010
IP: Logged
Re: Opis CivWorld [post #12]

Witam

ja testuje mocno. W ostatniej rozgrywce zająłem 13 miejsca na 200.

Jun 20, 2011 at 09:29

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.