civ.org.pl forums > NoVa Demokracja > NVD2: Singiel vs. multi
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

Poll: Jeśli ruszy NoVa Denokracja II to:
wolę by tak jak za pierwszym razem, była to gra singlowa vs. AI (wszyscy wspólnie prowadzimy jedną n 3 21.43%
wolę by była to gra zespołów graczy występujących przeciw sobie 6 42.86%
oba warianty są dla mnie atrakcyjne, byle wspólnie prowadzić nacje 5 35.71%
Total Votes: 14
civ.org.pl forums > Civilization V - Archiwum > NoVa Demokracja
Poster
Message    
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
NVD2: Singiel vs. multi [post #1]

Przed nami najbardziej kluczowa decyzja singiel czy multi.

Jeśli ruszy NoVa Denokracja II to:
1. wolę by tak jak za pierwszym razem, była to gra singlowa vs. AI (wszyscy wspólnie prowadzimy jedną nację),
2. wolę by była to gra zespołów graczy występujących przeciw sobie,
3. oba warianty są dla mnie atrakcyjne, byle wspólnie prowadzić nacje.

[Edited by kasztelan_mirmil on Sept 20, 2011 at 00:42]

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Sept 19, 2011 at 21:58

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 746
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #2]

Dla mnie obie wersje mogą być ciekawe. Niech wygra ta,która przyciągnie więcej chętnych do zabawy.

Sept 19, 2011 at 22:20

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #3]

W tym temacie jednak napiszę bo mam do zaproponowania i poddania głosowaniu opcję nr 4

Od razu zaznaczę, że mnie podobają się oba warianty ale nr 2 pasuje mi zdecydowanie bardziej do PBEMa (swoją drogą trzeba by tak drużynowo kiedyś zagrać), a nr 1... proponuję trochę urozmaicić.

Po kolei i na razie całkiem w skrócie przedstawiam założenia:
1. Osoby zgłaszające aktywny udział dzielą się na 2 Obozy/Partie - Pacyfistów [stawiających na dyplomację, kulturę, celujących w niewielkie państwo ale dobrze rozwinięte; dążą do pokojowego zwycięstwa] i Militarystów [wiadomo, rop****ucha od samego początku; dązą do zwycięstwa poprzez podbój].
2. Pacyfiści zaczynają od wykupienia polityk z drzewka Tradycji, zaś Militaryści - Wolności. Jak wiecie są 2 główne szkoły strategii gry 1 vs 1 opierające się na tych politykach [oczywiście zmieniających się w zależności od mapy na jakiej toczy się gra oraz oczywiście kolejnych patchy ]. Ale niech to będzie taki smaczek i urozmaicenie naszej Demokracji. W zależności od mapy i sąsiadów jeden z obozów od razu będzie miał pod górkę ale... swoich idei zdradzić nie może
3. Idealnie by było gdy oba Obozy składały się przynajmniej z 3 graczy (czyli min. 6 aktywnych jest nam potrzebnych). Przed każdymi wyborami Obozy przestawiają swój program (wspólnie czy tam oddzielnie, do obgadania i ustalenia), gracze bierni głosują i wybierają Partię rządzącą na kolejną kadencję. Członkowie Obozów rządzą na zmianę tzn. jeśli wybory wygrają Pacyfiści najpierw te 50 turek robi gracz nr P1; jeśli wygrają nasępne wybory - gracz nr P2; w kolejnych wyborcy decydują się na Militarystów więc gracz nr M1; a że w kolejnych znów wyborcy zmieniają zdanie to teraz kolej gracza nr P3 itd.
4. Obozy przed każdymi wyborami miałyby obowiązek zgłoszenia programu więc gra nie powinna stanąc jak to było ostatnim razem, tym bardziej że w kilka osób taki program łatwiej napisać i nie jest to już tak czasochłonne i absorbujące. Podobnie zresztą jak rozegranie tych 50 turek ponieważ rotacyjny system przejmowania władzy to tylko idea, która po pierwsze może Wam się nie spodobać, po drugie - w razie czego jeden z Liderów może znaleźć sobie jakieś zastępstwo w obrębie samej Partii czy obywateli.

Hmmm... tak na szybko to chyba tyle. Wiele rzeczy jest jeszcze do obgadania bo to tylko luźna koncepcja. Jeśli Wam się spodoba to pewnie ją urozmaicimy.
Co ważne, obecnie jest nas za mało ponieważ potrzebujemy min. 6 aktywnych i ponad 10 głosujących by to w ogóle miało jakiś sens i charakter

_________________________________
Sapere aude!

Sept 20, 2011 at 13:02

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #4]

Huzar - a co jeśli nie będzie wyraźnego podziału na Pacyfistów i Militarystów?

Zagłosowałem podobnie jak Kex. Ważne aby było nas więcej niż poprzednio.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Sept 21, 2011 at 00:09

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #5]

Adi - no właśnie o to chodzi żeby Ci czynni gracze z góry podzielili się na 2 obozy w równej ilości graczy. A że nie będzie wyraźnego podziału wśród głosujących... to tym lepiej bo trzeba będzie się starać opracowując każdy kolejny program i czymś przekonać obywateli do zagosowania na taką, a nie inną ścieżkę rozwoju Taka jest koncepcja tego systemu, a o tym która partia będzie rządzić zdecydują wyborcy. Cuś jakby amerykański system parlamentarny, w których zasiadają w przytłaczającej większości członkowie tylko dwóch partii politycznych - Partii Demokratycznej i Partii Republikańskiej.

_________________________________
Sapere aude!

Sept 21, 2011 at 09:50

Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #6]

Ale Huzar, tej zabawie kandydujący też głosują - nawet jeśli zagramy tylko systemem singlowym
poza tym w tym systemie to by się przydało co najmniej 6 aktywnych i minimum z 10-12 biernych, tylko ta propozycja wprowadza sztywny podział na biernych i aktywnych - to chyba niepotrzebne

obawiam sie też że bedzie kłopot z biernymi graczami o neutralnych poglądach

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Sept 21, 2011 at 10:22

Print
Huzar_PL
Status: Hero

Posts: 2447
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #7]

No to prawda, że w tym systemie czynni by nie głosowali. Ale w sumie o to właśnie mi chodzi - istotą tego pomysłu jest zagranie Demokracji w całkiem innej formie niż obecna. Z czymś odtwórczym bym nie wyskakiwał Oczywiście jeśli Wam się nie podoba to ja się nie obraże bo to w końcu jest Demokracja i dostosuję się do zdania więkzości Masz rację również w tym, że przedstawiony przeze mnie system wymaga większej ilości graczy - miałem nadzieję, że ewentualne urozmaicenie rozgrywek (poprzez dodanie wiecznego dylematu duelowych gier MP) takich właśnie przyciągnie, szczególnie obecnych rankingowców i ligowców bo to do nich głownie adresowałem pomysł z nowym systemem.

Wydaje mi się także, że dotychczasowy system jest zbyt nudny (przynajmniej jeśli chodzi o poprzednią edycję) - nie czuć tu ducha rywalizacji pomiędzy kandydatami, programy są miałkie bo wszystkie do siebie podobne i nie ma za bardzo w czym wybierać - sam często głosowałem na kogoś tylko dlatego, że dołączył do zabawy i tym sposobem chciałem go zachęcić do w niej pozostania

Tak czy siak ja w zabawie udział wezmę.
Dodam tylko jeszcze, że według mnie to musi zostać singiel bo idea z opcji nr 2 to już typowy PBEM i głowne założenie tej gry według mnie traci sens...

_________________________________
Sapere aude!

Sept 22, 2011 at 22:51

Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #8]

Nie odrzucam twojego pomysłu tylko dyskutuję
Jeśli będziemy grali singla to do niego wrócimy przy wyborze ostatecznej opcji
zauważ też, że jest propozycja singla "rozbudowanego" gdzie gracze (również ci bierni) mają swoje cele do realizacji i wtedy mają więcej powodów by wybrać któregoś z kandydatów

poza tym opcja muliti to nie musi być PBEM, zajrzyj do ankiety na ten temat:
http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=12714
na razie większość (choć jest nas bardzo mało) preferuje opcje sesji on-line
czyli np. gracze mają tydzień na dyplomację i ustalenie strategi i wybranie kandydata do prowadzenia nacji przez np. 30 tur, a potem nadchodzi ten wieczór gdy gra rusza i reszta ekip w napięciu może czekać na to co się wydarzyło
(jak grupy będą chciały i techniczne możliwości pozwolą to mogą sobie pozakładać, tajne kanały głosowe czy kanał wideo z podglądem gry on-line i przeżywać wspólnie rozgrywkę )

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Sept 23, 2011 at 10:30

Print
Ulfik
Status: Veteran

Posts: 392
Registered: Sept 05, 2011
IP: Logged
Re: NVD2: Singiel vs. multi [post #9]

Jak dla mnie to wariant 3.
Wszak każdy z dwóch wariantów i tak będzie dla mnie zupełnie nową przygodą z Civ.

Sept 25, 2011 at 07:44

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.