civ.org.pl forums > Space 4X - Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x > Jakie typy surowców chcielibyście zobaczyć w grze?
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Projekt gry - Strategia Kosmiczna 4x
Poster
Message    
Kex
Status: Elite

Posts: 762
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Jakie typy surowców chcielibyście zobaczyć w grze? [post #1]

Moje pytanie dotyczy tego,jakie typy surowców chcielibyście widzieć w grze,której poświęcony jest ten dział. Jakie rozwiązanie według Was byłoby najbardziej klimatyczne i interesujące.

Pierwsza propozycja to:
Mat. konstrukcyjne - podstawowy surowiec z którego buduje się wszelkie konstrukcje, czy to planetarne czy to kosmiczne
Mat. energetyczne - stosowane przede wszystkim jako paliwo do wytwarzania energii, a także niekiedy w konstrukcjach
Mat. biologiczne - żywność (przynajmniej dla ludzi), a także bioinżynieria (biostatki lub cokolwiek)
Każdy z powyższych surowców ma inne specyficzne zastosowanie (stąd wybór tych 3 kategorii), poza tym istniałby jeszcze jeden "surowiec" ilościowy w postaci energii.
Energia - wymagana do funkcjonowania każdej technologii (strefy, konstrukcje, statki, stacje etc.), nie da się jej przechowywać w długim okresie czasu, można ją generować ze źródeł odnawialnych albo z mat. energetycznych.

Druga propozycja to proponowana tu kiedyś ( http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=8078 ) modyfikacja systemu z SEV, w której zamiast materiałów radioaktywnych mamy kredyty. Fakt,że to propozycja na moda,w przypadku gry możliwości są szersze. Czy Waszym zdaniem obce rasy korzystające z kredytów to dobry pomysł?

A może macie inny pomysł? Wszelkie opinie i pomysły mile widziane.

Oct 28, 2011 at 21:43

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Jakie typy surowców chcielibyście zobaczyć w grze? [post #2]

Na szybko taki pomysł: Energia może być rodzajem uniwersalnej waluty. Nazwijmy ją roboczo diamentum. Można nią regulować wszelkie płatności i zamieniać na wszystkie surowce. Jak złoto czy frank szwajcarski w czasie kryzysu. Ale nie trzeba martwić się o kurs - zawsze można zamienić zapasy diamentum w materiały po ustalonym sztywno przeliczniku.

Diamentum generują jakieś faktorie zamieniające materiały. Można spotkać rzadko planety lub asteroidy zawierające niezwykłą ilość diamentum. Budynki rządowe dostarczają określoną (niewielką) ilość diamentum w postaci powszechnych podatków.

Można przyspieszyć produkcję poświęcając diamentum. Piraci i potwory pilnują złóż diamentum...

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Oct 29, 2011 at 00:53

Print
HidN
Status: Regular

Posts: 97
Registered: Apr 27, 2011
IP: Logged
Re: Jakie typy surowców chcielibyście zobaczyć w grze? [post #3]

Fajny pomysł, trochę podobny do AC tylko jeszcze dalej pociągnięty. Pasuje tylko do świata gry bardzo zaawansowanego niestety, a my chcemy zacząć od warunków nieco przyziemnych, gdzie tak lekko nie ma.

Apropo tego co wyżej jest napisane w poście, to energia jest surowcem lokalnym, tj. wytworzona na planecie sluzy tylko tej planecie, na statku - tylko temu statkowi. To nie jest taki pomysł jak w AC, gdzie energia była odpowiednikiem złota z Civ.

[Edited by HidN on Oct 29, 2011 at 21:33]

Oct 29, 2011 at 03:24

Print
Adi Cherryson
Status: Hero

Posts: 2100
Registered: Sept 14, 2002
IP: Logged
Re: Jakie typy surowców chcielibyście zobaczyć w grze? [post #4]

Czyli energia to jakby supplies w SEV?

W SEV brakuje mi właśnie waluty łączącej różne imperia. W MoO2 były kredyty. W tym kierunku bym szedł.

_________________________________
Felietony z CaissÂą

Oct 30, 2011 at 01:03

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Jakie typy surowców chcielibyście zobaczyć w grze? [post #5]

Do wydobywania, gromadzenia, transportowania, zużywania:
1. Paliwo-energia
2. Surowce mineralne
3. Jakieś anomalie, czy coś co można zbierać po kosmosie (magiczne artefakty, potężne istoty, niezwykłe surowce, dopalacze XD)

Naprawdę więcej mi do szczęścia nie potrzeba, jeśli dojdą do tego zasoby innego rodzaju jak moc produkcyjna fabryk i gotowe produkty (amunicja np.).
Np. fabryki można by ustawić na tryb oszczędny, co obniżałoby zapotrzebowanie na surowce kosztem czasu produkcji, i jakoś to zbalansować, żeby było przydatne. Easy to learn, hard to master. Nie robić złożoności tylko idąc w ilość "więcej surowców, więcej czynników planet, więcej tego, więcej tamtego".

[Edited by Madlok on Nov 05, 2011 at 14:28]

Nov 05, 2011 at 14:22

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.