civ.org.pl forums > Liga: sezon II, liga 2: play-off > I runda: (SIA) gurpegi 1:1 tminkiewicz (MON)
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization V - Archiwum > Liga: sezon II, liga 2: play-off
Poster
Message    
Krasny
Status: Administrator

Posts: 10334
Registered: Apr 11, 2004
IP: Logged
I runda: (SIA) gurpegi 1:1 tminkiewicz (MON) [post #1]



Termin rozstrzygnięcia rundy (czyli rozegranie dwumeczu): 23.11.2011 r.

Powodzenia i miłej zabawy!

[Edited by Heniu on Nov 17, 2011 at 23:37]

_________________________________
One man army.

W wolnym czasie lubię testować piwa. Zapraszam na www.piwopijca.pl

Nov 08, 2011 at 22:29

Print
gurpegi
Status: Elite

Posts: 1137
Registered: Apr 21, 2011
IP: Logged
Re: I runda: gurpegi vs tminkiewicz [post #2]

Druga gra rozpoczęta. Miałem problem kim grać, wahałem się pomiędzy Mongołami a Syjamem. Ostatecznie wybrałem tę drugą nację i jednocześnie zacząłem odmawiać pacierze, aby tminkiewicz nie wziął Czyngis-chana . Niestety sprawdził się czarny scenariusz.
Pierwszego osadnika rzuciło nam w dziwnym miejscu, naokoło były aby drzewa, ani jednego luksa. Udałem się w stronę rzeki, przez co straciłem dostęp do żelaza już do końca gry, jednak nie miało to większego znaczenia.
Nie mam doświadczenia w obronie przeciwko Mongołom, założyłem, że zagram defensywnie. Postawiłem Mur, później Himeji. Do obrony szykowałem konnicę.
Na nic się to jednak zdało. Przeciwnik rozegrał ofensywę perfekcyjnie, uciekając w odpowiednich momentach oraz blokując moje możliwe ruchy. Mocno główkowałem (stąd te moje długie tury, sory gregory ), ale z obrony miasta wyszły nitki. Miasto leży w takim miejscu, że nie mogę go odbić. Teren też mi nie pomagał, pod moje włości, środkiem mapy biegnie autostrada.



Teraz się zbroimy. tminkiewicz zaczął manewry pod stolicą, więc niedługo się zacznie. Mam już lansjerów, ale to tylko jednostrzałowcy.
Trzecie starcie jest raczej pewne.

_________________________________
- That's some crowd. Gonna need a plan.
- Since when have heroes ever needed plans?

Nov 15, 2011 at 14:23

Print
szisza
Status: Veteran

Posts: 283
Registered: Apr 15, 2011
IP: Logged
Re: I runda: gurpegi vs tminkiewicz [post #3]

Pierwszyraz widze Tminka w ofensywie. Ladnie sie zapowiada

Nov 15, 2011 at 14:58

Print
Majonez
Status: Elite

Posts: 1578
Registered: Dec 23, 2010
IP: Logged
Re: I runda: gurpegi vs tminkiewicz [post #4]

A jaką nacje wybrać na Mongołów i jak z nimi walczyć.

Nov 15, 2011 at 15:35
Gadu-Gadu: 1740053
Print
Maiar
Status: Hero

Posts: 2370
Registered: Sept 26, 2010
IP: Logged
Re: I runda: gurpegi vs tminkiewicz [post #5]

Grecja chociażby.

Nov 15, 2011 at 15:36
Gadu-Gadu: 10423380
Print
gurpegi
Status: Elite

Posts: 1137
Registered: Apr 21, 2011
IP: Logged
Re: I runda: gurpegi vs tminkiewicz [post #6]

Podobno trzeba brać Greków, ale przecież nie o to chodzi, aby dobierać sobie nacje pod tą jaką wybierze przeciwnik. Fajna byłaby też gra Mongoł vs Mongoł. Zwłaszcza na takiej płaskiej mapie (na środku), taka symulacja stepu .

_________________________________
- That's some crowd. Gonna need a plan.
- Since when have heroes ever needed plans?

Nov 15, 2011 at 15:39

Print
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4342
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
Re: I runda: gurpegi vs tminkiewicz [post #7]

na mongołów wielki mur + dużo wykupionych pól przed miastem + drogi do krańców granicy. Najlepiej bronić się stolicą ; )

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Nov 15, 2011 at 21:16
Gadu-Gadu: 2640081
Print
Majonez
Status: Elite

Posts: 1578
Registered: Dec 23, 2010
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #8]

Ale mam nadzieje, że coolt nie weźmierz dzisiaj na mnie mongołów.

Nov 16, 2011 at 07:39
Gadu-Gadu: 1740053
Print
tminki
Status: Regular

Posts: 114
Registered: Jul 18, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #9]

Za chwilę trzecie podejście do drugiego meczu. Gurpegi przejął inicjatywę, ale o tym za moment. Zacząłem pięknie, straciłem trzy tury na początku na znalezienie lepszej miejscówki dla stolicy i opłaciło się. Dwa luksy pod nosem i marmur w dłuższej perspektywie. Najpierw WB, potem ogrody. Przyblokowały mnie co prawda barby przy zakładaniu drugiego miasta ale nie wpłynęło to znacząco na rozgrywkę. Doczekałem Keshików, zająłem Muang i... odbiłem się od gór i słoni szanownego przeciwnika. I tak zostało na wiele tur. Impas przerwał Gurpegi. Dorobił się strzelców i ze słoniami wyrwał z oblężenia. Efekt - siły militarne obu stron stopniały po równo ale przeciwnik ma większą swobodę ruchu. W między czasie artystami rozszerzyłem swoje terytorium prawie pod samą stolicę wroga. Teraz czekam na atak na Muang, ale wydaje mi się że dopiero artyleria o wszystkim zdecyduje. A kto będzie miał ją pierwszy - nie mam pojęcia. W demo prowadzę we wszystkich kategoriach (poza zadowoleniem - no ale jak ktoś ma słonie to musi być bardziej zadowolony ), ale mam wrażenie, że w nauce to kolega jest przede mną o kilka tur. Zobaczymy.

Nov 16, 2011 at 08:49

Print
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4342
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #10]

Ketchup - a to się okaże ; ))

tminki - trzymam kciuki !

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Nov 16, 2011 at 12:01
Gadu-Gadu: 2640081
Print
Majonez
Status: Elite

Posts: 1578
Registered: Dec 23, 2010
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #11]

A niemożesz choć pierwszej litery zdradzić

A po za tym Timki ! Timki !

[Edited by Ketchup76 on Nov 16, 2011 at 15:51]

Nov 16, 2011 at 15:08
Gadu-Gadu: 1740053
Print
gurpegi
Status: Elite

Posts: 1137
Registered: Apr 21, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #12]

Tak, drugie rozdanie należało do mnie. Udało mi się oczyścić terytorium z mongolskiego wojska (a było ich tam sporo). Czacha dymiła, ale jestem zadowolony z efektów . Nic więcej nie można było zrobić.





Atak na Muang Saluang? Oczywiście planowałem (działa by pomogły), ale teraz jest to już niemożliwe. tminkiewicz postawił przed miastem cytadelę i poszerzył terytorium.

Co do techów to kluczową broń renesansu (działa, strzelców) mieliśmy w tym samym czasie, więc nikt nie mógł zyskać za dużo.
W nauce nie jestem pierwszy, przegrywam o 4 wynalazki (z tego co pamiętam).

[Edited by gurpegi on Nov 16, 2011 at 17:09]

_________________________________
- That's some crowd. Gonna need a plan.
- Since when have heroes ever needed plans?

Nov 16, 2011 at 17:04

Print
tminki
Status: Regular

Posts: 114
Registered: Jul 18, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #13]

W ostatnim odcinku:
Gurpegi pierwszy ma artylerię, zaczynają się gorączkowe przygotowania do odbicia Muang. Przepychanki na granicy, w końcu dorabiam się swoich dział i przechodzę do ofensywy. Straty po obu stronach, przeciwnik po raz kolejny powstrzymuje atak. Obaj mamy teraz mało woja (ale po równo, a przed atakiem miałem więcej). Ciąg dalszy nastąpi.

ps
Nienawidzę słoni.

Nov 17, 2011 at 11:21

Print
coorp
Status: Cup Winner

Posts: 1473
Registered: Aug 16, 2010
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #14]

Gurpegi - zaj***aszcze wstawki

_________________________________
Niektórzy ludzie myślą, że futbol to sprawa życia i śmierci. Ja myślę, że to znacznie poważniejsza sprawa.

Nov 17, 2011 at 11:45

Print
gurpegi
Status: Elite

Posts: 1137
Registered: Apr 21, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #15]

Dzięki coorpiu .
Co do gry, to ja już nie mam pomysłu. Wielkim wysiłkiem udało mi się zdobyć artylerię na kilka tur przed kolegą. Teraz będzie tylko gorzej, nie mam szans na naukowca, więc wynalazki będę odkrywał w żółwim tempie. Słonie też się skończyły, czyli brak taniej siły roboczej. Wcześniej myślałem, aby postawić trzecie miasto. Tylko istniał taki feler, że musiałoby ono być na północy - a tam mnóstwo piratów. Miałem z nimi sporo problemów na południu (trochę wczytywaliśmy, innym razem traciłem 'tylko' produkcję). Miasta cały czas są bardzo wrażliwe na łódki, gdy mapa jest mirrorowa .
Zatem poczekam jeszcze chwilę, zobaczę jak z techami i pewnie rozpoczniemy trzeci mecz.

_________________________________
- That's some crowd. Gonna need a plan.
- Since when have heroes ever needed plans?

Nov 17, 2011 at 15:27

Print
gurpegi
Status: Elite

Posts: 1137
Registered: Apr 21, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #16]

Poddałem giere. Uciułałem 10 kafli woja więcej i posłałem desant. Niestety wojacy płynęli bez obstawy. tminkiewicz użył szóstego zmysłu i wyprzedił mój ruch - niespodziewanie ruszył się fregatą. W kolejnej turze miałem karawelkę, która mogła tylko wypłynąć w samobójczą akcję (a miała robić za przewodnika dla desantu). Oczywiście wypłynąłem, aby odwrócić uwagę od ataku i kolega wziął mnie w sandwicza. Desant został sam. Wysłałem wszystko co miałem, poza dwoma hefalumpami (z awansem po pierwszym słoniobiciu) i jedną arty. Niestety oponent wyhodował przy swoim brzegu niezłą 'straż przybrzeżną'. Piraci przetrzebili mi armię i do brzegu dotarły tylko dwie jednostki...

Zatem trzecie starcie przed nami!

_________________________________
- That's some crowd. Gonna need a plan.
- Since when have heroes ever needed plans?

Nov 17, 2011 at 22:03

Print
tminki
Status: Regular

Posts: 114
Registered: Jul 18, 2011
IP: Logged

Attached:
20111117_00001
.jpg

142 KB [downloads: 90]
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #17]

Udało mi się zanudzić przeciwnika czychaniem przy stolicy. Czychałem, czychałem i się doczychałem. Wklejam zrzut z demo jakieś dwie tury po tym jak przeciwnik się poddał.





Z niecierpliwością czekam na trzeci pojedynek.

[Edited by tminkiewicz on Nov 17, 2011 at 22:56]

Nov 17, 2011 at 22:43

Print
Krasny
Status: Administrator

Posts: 10334
Registered: Apr 11, 2004
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi vs tminkiewicz (MON) [post #18]

Przypominam że w trzecim meczu nacje są randomowe.

_________________________________
One man army.

W wolnym czasie lubię testować piwa. Zapraszam na www.piwopijca.pl

Nov 17, 2011 at 22:49

Print
gurpegi
Status: Elite

Posts: 1137
Registered: Apr 21, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi 1:1 tminkiewicz (MON) [post #19]

O, nie wiedziałem. Zatem dodatkowe stresy .

_________________________________
- That's some crowd. Gonna need a plan.
- Since when have heroes ever needed plans?

Nov 18, 2011 at 13:17

Print
Alduviel
Status: Elite

Posts: 1169
Registered: Apr 13, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi 1:1 tminkiewicz (MON) [post #20]

207 tura, a zbiory i produkcja fiu fiu

_________________________________
"Nikt cie del nie wyrzuciÂł z tej cytadel , sam z niej uciekÂłeÂś albo zginaÂłeÂś "
"nigdy nie gram na podboje, nawet w IV nigdy nie wprowadzaÂłem niewolnictwa bo to dla mnie nieetyczne"
"Bogu mĂłj wielki, potĂŞÂżny i Krasny
W chwale swej dobry, potĂŞÂżny i jasny"

Nov 18, 2011 at 18:43

Print
tminki
Status: Regular

Posts: 114
Registered: Jul 18, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi 1:1 tminkiewicz (MON) [post #21]

Gurpegi zwyciężył. Szczegóły wkrótce. Gratuluję przeciwnikowi fantastycznej gry.

Nov 21, 2011 at 02:22

Print
tminki
Status: Regular

Posts: 114
Registered: Jul 18, 2011
IP: Logged
Re: I runda: (SIA) gurpegi 1:1 tminkiewicz (MON) [post #22]

Ja Indie, przeciwnik Persja. Wylosowało nas bardzo blisko siebie. Dzięki temu, że przed założeniem stolicy ruszyłem się, miałem dostęp do żelaza. Przeciwnik nie miał. I co? I przegrałem. Stolica przeciwnika była podbita (słonie), tylko nie miał kto zrobić wjazdu i zająć miasta. Potem barb zjadł mi generała i finito. Szczere gratulacje, wygrał zdecydowanie lepszy.

Nov 21, 2011 at 12:17

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.