civ.org.pl forums > Space 4X - Ogólne > Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Ogólne
Poster
Message    
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #1]

Pandora: First Contact to turowa strategia 4X osadzona w klimatach science-fiction, w której podejmujemy się zadania skolonizowania obcej planety. Grę wyprodukował zespół Proxy Studios, a wydawcą jest specjalizujące się w tego typu tytułach Matrix Games.

Akcja toczy się w odległej przyszłości. Pandora: First Contact oferuje zarówno tryb dla pojedynczego gracza, jak i rozgrywki multiplayer. Gracze wybierają jedną z kilku konkurencyjnych ludzkich frakcji, a następie kierują nią na przestrzeni wielu stuleci, podczas których próbują skolonizować obcą planetę. Ten nowy świat oferuje sporą różnorodność - znajdziemy w nim zarówno gęste dżungle, jak i pustynie czy rejony skute lodem. Jego powierzchnię zamieszkują różne rasy dzikich zwierząt, z których większość jest szalenie niebezpieczna. Gracze muszą radzić sobie z m.in. szybkimi drapieżcami na sawannach, rojami morderczych insektów w dżunglach i gigantycznymi morskimi bestiami w oceanach. W trakcie kolonizacji natkniemy się także na ruiny prastarej obcej cywilizacji i odpowiednie wykorzystanie pozostawionych przez nią artefaktów pomoże nam w osiągnięciu przewagi nad innymi ludzkimi frakcjami.

Naszym zadaniem jest oczywiście dbanie o własną społeczność, jej gospodarkę i poziom technologiczny. W osiągnięciu tego celu pomaga rozbudowane drzewko rozwoju, które pozwala na prowadzenie badań naukowych i odkrywanie nowych jednostek, budynków oraz uzbrojenia. Istotną rolę odgrywa też aspekt dyplomatyczny, w ramach którego negocjujemy umowy handlowe, sojusze militarne i pakty obejmując wspólne projekty badawcze. Podległe nam społeczeństwo zamieszkuje głównie w miastach i wznoszenie nowych metropolii pozwala na rozszerzanie granic naszego imperium. Oczywiście konieczne jest również zarządzanie tymi aglomeracjami i ustalanie zadań dla kolonistów. Ponadto konstruujemy również farmy, kopalnie, fortyfikacje i inne struktury wpływające na rozwój naszej nacji. Nie zabrakło również terramorphingu, w ramach którego możliwe jest m.in. modyfikowanie właściwości gleby.
(tekst pochodzi z serwisu Gry Online .pl --> http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=19030).

Rośnie nam spadkobierca Alpha Centauri?? Zapisałem się do Beta. Też to możecie zrobić. http://www.slitherine.com/beta_test/PandoraPC

Feb 06, 2013 at 23:45

Print
runnersan
Status: Veteran

Posts: 292
Registered: Nov 15, 2002
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #2]

Hmm... Słuszne wnioski zatem wyciągnąłem po screenach i opisie... Następca Alpha Cenaturi, fajnie, jeśli będzie klimat budowany choćby tymi opisami technologii, taki jak w AC to będzie jeszcze lepiej.

Natomiast mam nadzieję, że nie wykorzystają silnika rodem z Civ, jakoś Warlock mi nie podszedł a był właśnie taką konwersją cywilizacji najnowszej.

_________________________________
www.wirtualnygeneral.blogspot.com

Feb 07, 2013 at 07:54

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #3]

1 recenzja http://www.spacesector.com/blog/2013/02/pandora-first-contact-beta-preview/

Feb 27, 2013 at 17:45

Print
Maiar
Status: Hero

Posts: 2370
Registered: Sept 26, 2010
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #4]

Całkiem przyjemnie.

Feb 27, 2013 at 17:53
Gadu-Gadu: 10423380
Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #5]

http://www.spacesector.com/blog/2013/03/pandora-first-contact-beta-preview-video/ zobaczcie to Kurcze fazowe to moze być

Mar 16, 2013 at 11:35

Print
Hoverdog
Status: Novice

Posts: 5
Registered: Mar 01, 2013
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #6]

Bo ja wiem, to raczej wygląda jak Civ5/Warlock IN SPACE.

Mar 16, 2013 at 23:40

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #7]

To jest na jednej planecie, a nie w kosmosie. Niby poprawny mix sprawdzonych rozwiązań z innych gier, ale w takiej grze musi być coś co mnie przyciągnie, boję się, że gra będzie raczej nijaka i bez polotu. Czym ta gra ma się wyróżniać?

Jul 01, 2013 at 19:57

Print
Heniu
Status: Administrator

Posts: 5544
Registered: May 11, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #8]

Ktoś maczał w tym paluchy? Ja dzisiaj dostałem klucz do bety, właśnie ściągam.

_________________________________
'The distance between insanity and genius is measured only by success.'

Sept 05, 2013 at 19:01

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #9]

Ja właśnie dziś dostałem się do bety tej nowej. Kurcze bardzo fajnie się gra zapowiada .. czuć ten klimat SMAC. Gra ostro wzorowana na serii Civ i bardzo dobrze.

Gra ktoś też?

Nov 05, 2013 at 16:07

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #10]

Mam klucz... muszę znaleźć czas

Nov 05, 2013 at 17:48

Print
runnersan
Status: Veteran

Posts: 292
Registered: Nov 15, 2002
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #11]

I jak tam wrażenia, ktoś grał w pełną wersję?

_________________________________
www.wirtualnygeneral.blogspot.com

Nov 14, 2013 at 17:28

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #12]

Ja grałem w bete i powiem tak. Gra naprawdę interesująca. Mimo mniejszego budżetu w porównaniu do SMAC czy civ to gra prezentuje się profesjonalnie. fakt brakuje balansu i zawiera sporo błędów. Ale śmiało może rywalizować z grami typu 4X.

Aż tak długo nie grałem by wystawiać jej ocenę. Ale prezentuje się przyzwoicie.

Nov 15, 2013 at 15:25

Print
runnersan
Status: Veteran

Posts: 292
Registered: Nov 15, 2002
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #13]

Poziom zaawansowania jest podobny jak w SMAC, czy raczej jakoś uproszczono to i spłycono? Boję się trochę, bo np Warlocka sprzedawano jako prawie następcę Master of Magic, ale w rzeczywistości gra było nieco uproszczona co mi niezbyt leżało...

_________________________________
www.wirtualnygeneral.blogspot.com

Nov 15, 2013 at 16:25

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #14]

Tego ci jeszcze nie powiem pogram jak znajdę czas to napiszę

Nov 16, 2013 at 13:06

Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #15]

Premiera już za nami. Jak tam wrażenia ?
Zastanawiam się nad kupieniem. Mozna zmieniać teren jak w Alpha centauri ?

Nov 18, 2013 at 18:42

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #16]

Też jestem ciekawy wrażeń na temat gry od forumowiczów

Nov 20, 2013 at 07:26

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #17]

http://www.wargamer.com/article/3479/pc-game-preview-pandora-first-contact

Nov 25, 2013 at 16:14

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #18]

Brzmi zachęcająco. Tym bardziej ostatni akapit:
"All in all, I highly recommend Pandora: First Contact. It is a very well polished 4X game in the genre of science fiction which will be sure to delight fans of the genre while being easy enough to pick up and play that any casual player who is looking to expand his strategic repertoire will not be disappointed with this selection. "
Autor wniebowzięty

Swoją drogą dziwne ale ostatnio więcej czytam artykułów po angielsku niż po polsku :/

Nov 25, 2013 at 17:58

Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #19]

Kto gra/grał i może coś skrobnąć na temat tej gry ?
Przymierzam się do powrotu na "Alpha Centauri" i tak się zastanawiam czy może nie lepiej było by jednak zainteresować się tym tytułem.

Jan 19, 2014 at 00:41

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #20]

Pierwsze wrażenie jest pozytywne! Jedyna rzecz na jaką marudzę, to mało charyzmatyczni przywódcy frakcji. Tak, chodzi o ich portrety, bardzo ważny element gry XD. Grę można modować, i to nie tylko zmieniać parametry jednostek itd., ale też dodać lokalizację (teksty są w plikach UTF-8). Tylko nie widzę za bardzo jak by tu grafikę zmodować (podmieniłbym przywódców na tych ze SMAC XD).
Zarwę parę nocy. Jak macie pytania to piszcie.

Mar 28, 2014 at 21:12

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #21]

Pytania hmm no ja mam

1. Jak oceniasz poziom AI?
2. Dużo jest technologii?
3. Za ile kupiłeś? Ciekawe czy będzie na steam
4.Dużo jest budowli to wznoszenia w miastach?
5. Jak wygląda sprawa z tdyplomacja czy jest taka uboga jak w Civ 5 czy jednak jest bardziej rozbudowana?

To na razie tyle

Mar 29, 2014 at 19:45

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #22]

1. Nie zwróciłem uwagi. Dwie pierwsze gry na normalu wtopiłem, bo w obu od razu się frakcja fanatyków na mnie rzuciła. Ale to o niczym nie świadczy. W kolejnej jechałem na czitach, bo sobie zmodowałem kosmicznie szybki rozwój technologii dla frakcji. Chciałem szybko odkryć wszystkie, żeby poznać grę. AI robiło więc za króliki doświadczalne dla moich bomb atomowych, czarnych dziur i wielkich mechów. Teraz testuję ekonomię w grze. Tak przeciw AI na poważnie to jeszcze nie grałem, ale nie spodziewam się niczego po AI. Dziś/jutro zagram na poważnie.

2. Około 100 technologii, ale są one podzielone jakby na trzy ery: pierwsza biała, druga niebieska i trzecia zółta. I w praktyce jest tak, że wiele ulepszeń, broni i budynków ma 3 wersje, po jednej z każdej ery. Większość technologii daje tylko jedną rzecz (podwozie jednostki, budynek, broń, pancerz itd.). Niektóre dają dwie rzeczy, ale podobne.

3. Gry z Matrix i Siltherine (czy jak to się tam pisze) chyba nie trafiają za bardzo do innych wydawców. Kupiłem za ponad stówę.

4. Tyle co chyba w każdej takiej grze. Na pewno są po trzy wersje budynków które ulepszają jakąś rzecz: doświadczenie zbudowanej jednostki, obronę miasta, żarcie, minerały, produkcję, kasę, morale, miejsca mieszkalne, badania, zanieczyszczenia. Do tego są 3 rodzaje budynków do bombardowań (po każdym użyciu trzeba poczekać ileś tam tur), budynek do skanu satelitarnego i klonowania ludzi (jako operacja zwiększająca przyrost naturalny). Wiele technologii daje bonusy globalne, ale żeby zadziałały, trzeba w jakimś mieście wybudować jakby specjalny projekt dodatkowo do tej technologii. Można też zamiast budynków produkować tzw. operacje, na przykład te klonowanie albo zrzuty orbitalne. No i zawsze można budować Wealth - kasę albo Growth - rozród. Powiedzmy, że jest około 40 zwykłych budynków, nie licząc tych operacji.

5. Dyplomacja jest uboga. pakt o nieagresji, pakt handlowy, pakt naukowy, otwarte granice, wymiana map, zarządanie haraczu, sojusz, wojna. Są też jakieś dziwne opcje pochwalenia kogoś lub zniesławienia i to jakoś wpływa na relacje z innymi frakcjami. Nie ma handlu konkretnymi rzeczami czyli miastami, techami czy jednostkami, nie można zaplanować ataku na kogoś.

Jakbym miał porównać ze SMAC, to byłoby tak:
Badania - system z Pandory daje większą swobodę w badaniach.
Dyplomacja - SMAC rządzi.
Wojna - Pandora chyba lepsza ze względu na wygodny system operacji.
Ekonomia - Pandora ma dosyć logiczny i przejrzysty system, wspólną pulę minerałów i pożywienia.
Terraformowanie - nie ma podwyższania i obniżania terenu. Najmocniejsza bomba nie robi krateru, tylko zwykle zanieczyszczenia.
Morza - ani się ich nie ulepsza, ani nie kolonizuje.
Ustroje - czegoś takiego w ogóle tu nie ma.
Cudów... - nie ma.
Crawlery (zdalne wydobywanie) - nie ma.
Szpiedzy - nie ma.
Obcy - w Pandorze nie są groźni, nie atakują przez PSI, tylko normalnie. Potem jeden mech czy samolot rozwala je stadami. Po rozwaleniu ich wylęgarni robi ich się mniej. W Pandorze też można je łapać.
Rynek światowy - jest coś takiego w Pandorze, można kupować-sprzedawać minerały i żarcie. Nie używałem tego.
Bunty - miasto chyba nie może się odłączyć, niezadowolenie powoduje tylko spadek produktywności obywateli miasta. Nie ma możliwości robienia z wojska policji.
Migracja - w jednych miastach mogą być minusy do przyrostu, a w innych bonusy, symuluje to migracje z miast większych lub o mniejszym morale ludności do mniejszych i o większym morale.
Wpływ ilości miast ma cokolwiek? - nie zauważyłem, chyba im więcej tym lepiej.

Mniej złożona niż SMAC, tyle że ma heksy i parę rzeczy zrobionych inaczej.

[Edited by Madlok on Mar 30, 2014 at 02:22]

Mar 30, 2014 at 02:16

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #23]

No dobra a jak ogólnie oceniasz w porównaniu do SMAC i gier Civ?

Czy zauwazyłeś może ze inne frakcje dowodzone przez AI podbijały calkowicie inne frakcje?

Ile może być max frakcji w rozgrywce?

Mar 30, 2014 at 07:56

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #24]

Niestety może być tylko max 6 frakcji na raz w grze. Nawet jeśli się zrobi moda z większą ilością frakcji (BTW, można przerobić frakcje na te z AC, w tym portrety, ale na razie mi się nie chce). Czuję, że zrobią dodatek do tej gry. To standardowa zagrywka, a tu się przyda więcej frakcji i jakiś większy event związany z planetą.

Na niektóre pytania mogę odpowiedzieć dopiero po dłuższej grze.

[Edited by Madlok on Mar 30, 2014 at 13:58]

Mar 30, 2014 at 13:58

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #25]

I jak Pandora?? Panie Madlok?

Kurcze ktoś chyba tu z COPowiczów tłumaczył grę amatorsko.. ale już nie pamiętam w którym to watku pisało

Apr 14, 2014 at 21:38

Print
ramzes46
Status: Administrator

Posts: 5213
Registered: Oct 17, 2006
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #26]

@ Azi szukajka pokazała TO: http://forums.civ.org.pl/viewtopic.php?TopicID=7851&page=1#314363 tłumaczenie by maryan

_________________________________
http://zewabud.pl/

Apr 15, 2014 at 17:30

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #27]

Dzięki Ramzesie Wielki

Apr 17, 2014 at 14:27

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #28]

Drugie wrażenie jest negatywne. Zwłaszcza gdy przypomniałem sobie jakie bajery były w SMAC, a których nie ma w nowszym "spadkobiercy".

Gra nie ma dużych wymagań sprzętowych, wygląda przejrzyście, ma niezły interfejs (chociaż trzeba się przyzwyczaić śledzić małe info o eventach po prawej stronie, mogliby je trochę ulepszyć). Widać, że twórcy umieją robić grę strategiczną od strony technicznej.

Gorzej z treścią gry. W grze przeciwko AI (w tym vs obcy) po jakimś czasie brakuje akcji. Potwory zostają wybite, AI gra dosyć statycznie i mało się dzieje. W SMAC nawet jak był pokój to przeciwnicy wysyłali szpiegów (tu nie ma szpiegów), nie podobał im się nasz ustrój (tu nie ma ustrojów), nasilały się ataki obcych (tu jest tylko jedno nasilenie na początku, a potem nic), były jakieś wybory na przewodniczącego ONZ (tu nie ma wyborów ani ONZ) itd.

Brak Cudów. Teraz dopiero widzę jak urozmaicały grę. Niepewność czy uda się zbudować, ciekawe i unikalne bonusy. A tu każdy ma to samo, jeśli osiągnie dany poziom technologii.

Radziłbym czekać na patche, dodatki albo jakieś super mody (jeśli da się nimi zmienić grę). Jest jeszcze szansa, że statyczne AI to wina moich ustawień gry (duża mapa typu archipelag).

[Edited by Madlok on Apr 19, 2014 at 12:39]

Apr 19, 2014 at 12:18

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #29]

Chwali się, że gra ma wersję linuksową, korzysta z open sourcowych technologii i posiada renderer OpenGL.

Kolejny plus jest taki, że producent nie olał wsparcia, wypuszcza patche i dodaje nowe funkcjonalności - http://www.slitherine.com/forum/viewtopic.php?f=173&t=49821 , http://download.pandora.proxy-studios.com/.Pandora/Updater/Standalone/Release/2/Windows-x86_32/Documents/English/ChangeLog.txt

Jak widać w powyższych linkach część braków uzupełniono.

Nie zmienia to jednak faktu, że gra właśnie poleciała z mojego dysku. Na Steamie kosztuje obecnie 25 euro. Szkoda pieniędzy.

Czy tak trudno zrobić klona Alpha Centauri? Grę w której było czuć mistycyzm, tajemnicę i niebezpieczeństwo? Wieje nudą.

May 29, 2014 at 00:17

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #30]

http://www.slitherine.com/forum/viewtopic.php?f=173&t=50247

Nowy, duży patch! Dodano starożytną rasę Messari która powróciła na Pandorę.

May 31, 2014 at 05:00

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #31]

Czyli jednak ulepszają grę. Ciekawe jak będzie wyglądać w porównaniu z nadchodzącą konkurencją od Firaxis.
Ja porzuciłem windowsa i od jakiegoś czasu walczę z linuksem. Nie wiem kiedy będę mógł się zacząć bawić w jakieś steamy i uruchamianie gier. Stąd przerwanie AAR-a.

[Edited by Madlok on Jun 18, 2014 at 13:41]

Jun 18, 2014 at 13:40

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #32]

Ja ja kupię bo będzie na Steam za 10 dni premiera.

Co do Civ to ja się jej obawiam bo to raczej będzie mod czyli znów dostaniemy beznadziejnego AI z mało ciekawą dyplomacją ;< - obym sie mylił.

Jun 20, 2014 at 20:10

Print
runnersan
Status: Veteran

Posts: 292
Registered: Nov 15, 2002
IP: Logged
Re: Pandora: First Contact - spadkobierca Alpha Centauri [post #33]

Chyba już jest na steam...

_________________________________
www.wirtualnygeneral.blogspot.com

Jun 20, 2014 at 20:51

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.