civ.org.pl forums > Space 4X - Ogólne > StarDrive
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Ogólne
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
StarDrive [post #1]

Na steam można już dokonać przedpłaty na grę z tytułu wątku i wraz z nią dostać dostęp do bety. Zrobiłem to wczoraj i nie żałuję. Moje wrażenia (wyjątkowo) są zgodne z recenzją którą dzisiaj znalazłem:

http://www.gram.pl/artykul/2013/03/10/stardrive-betatest.shtml



Od siebie dodam iż w becie jest tylko singiel bez multi i gra jest bardzo modowalna.

Mar 10, 2013 at 13:19

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #2]

Rob_ert jak wrażenia z bety ?

Mar 11, 2013 at 18:01

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #3]

Właśnie.
Opisujcie obszernie co i jak
I może jakieś screeny .

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Mar 12, 2013 at 09:10
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: StarDrive [post #4]

Czyli bitwy ma urządzone podobnie do tego jak postulowałem: nie są wydzielone z rozgrywki tak jak są np. w SEV - świetnie. Szkoda tylko że tryb czasu rzeczywistego z aktywną pauzą słabo sprawdza się w multi 4X... Myślisz że ma szansę zastąpić nam SEV?

Mar 12, 2013 at 09:14

Print
Heniu
Status: Administrator

Posts: 5544
Registered: May 11, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #5]

Gra wygląda bardzo interesująco, a Twój komentarz Merthen też jest bardzo zachęcający. Chyba nie będę miał wyboru i będę się musiał na tę grę skusić.

Co do czasu rzeczywistego w multi to nie jest z tym tak źle. Grałem z przyjaciółmi w Hearts of Iron 2 Armageddon i grało się świetnie, dogadywaliśmy się bez problemu odnośnie pauz i tempa rozgrywki bez problemu.

_________________________________
'The distance between insanity and genius is measured only by success.'

Mar 12, 2013 at 09:33

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: StarDrive [post #6]

Problem jest w tym, że aby sprostać tempu rozgrywki, gra zamienia się wtedy często w zręcznościówkę i obniża się siła gry graczy. Nie mówię, że nie da się grać (swego czasu grałem w ten sposób, i to ze sporą przyjemnością, np. w Europę Universalis II), ale według mnie nie jest to tryb dobry dla gier 4X - przede wszystkim wymaga od graczy świetnego technicznego opanowania gry.

Mar 12, 2013 at 11:58

Print
Heniu
Status: Administrator

Posts: 5544
Registered: May 11, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #7]

Ale można zwyczajnie dogadać się co do zasady "jak się coś dzieję to można robić aktywną pauzę" i "problem" ze "zręcznościościowością" znika. Nie wiem na ile byłoby to skuteczne na dłuższą metę, ale rozegrałem w ten sposób kilkadziesiąt godzin i się sprawdzało.

_________________________________
'The distance between insanity and genius is measured only by success.'

Mar 12, 2013 at 13:32

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: StarDrive [post #8]

Zagrałem parę minut, ale wrażenia bardzo pozytywne. Co do interfejsu, całkowicie mi nie przeszkadza, lubię takie wynalazki. Faktycznie, pewne rzeczy są pomyślane świetnie - transport surowców między planetami, kolonizacja. Grafika jak na taką grę świetna, choć mapa galaktyki dość nieczytelna - czasami nie można rozróżnić która to gwiazda a które to tło. Może to błąd, ale są różne silniki a mi statek wyposażony w zwykły silnik wchodził w nadprzestrzeń... Jak znajdę czas znowu zagram, jakiś patch był...

Jedyne co bym zmienił... turowe bitwy

[Edited by Rob_ert on Mar 12, 2013 at 13:42]

Mar 12, 2013 at 13:42

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #9]

Quote:
PAwleus wrote:
Szkoda tylko że tryb czasu rzeczywistego z aktywną pauzą słabo sprawdza się w multi 4X... Myślisz że ma szansę zastąpić nam SEV?

W singlu tak w multi nie.

Quote:
Heniu wrote:
Ale można zwyczajnie dogadać się co do zasady "jak się coś dzieję to można robić aktywną pauzę" i "problem" ze "zręcznościościowością" znika. Nie wiem na ile byłoby to skuteczne na dłuższą metę, ale rozegrałem w ten sposób kilkadziesiąt godzin i się sprawdzało.

najlepiej aby takie autopauzy wspierał silnik gry

Quote:
Rob_ert wrote:
Może to błąd, ale są różne silniki a mi statek wyposażony w zwykły silnik wchodził w nadprzestrzeń... Jak znajdę czas znowu zagram,

statek może się "odbić" od grawitacji planety lub od sztucznego projektora. Te projektory to w ogule fajna rzecz gdyż z nich można budować kosmiczne autostrady

Quote:
Rob_ert wrote:
Jedyne co bym zmienił... turowe bitwy


A mi się podoba gdyż jest dynamicznie


Projektowanie statków mimo iż elementów nie jest jeszcze dużo jest naprawdę wypasione. Dużo swoboda w rozmieszczaniu oraz ich widoczny wpływ na działanie projektu.
Ciekawe smaczki jak np doprowadzania Energi do komponentów za pomocą nadprzewodniki .

Jednak nadal w dzisiejszych czasach może jeden człowiek stworzyć grywalny projekt
Mar 12, 2013 at 14:21

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: StarDrive [post #10]

Myślę Marthen, że w pewnym sensie tworzenie gier znalazło się w ślepym zaułku. Kiedyś gry tworzyła mała grupa zapaleńców... marzyli i realizowali marzenia. Dziś widzę szansę w tego typu grach. Ostatnio wiele fajnych tytułów powstało dzięki wąskiej grupie zapaleńców, którzy jakby tworząc grę dla siebie stworzyli coś świetnego.
Duże koncerny tworzą gry aby odniosły sukces, robią grę dla mas, która często (gra) jest nijaka. Spójrzmy na CivV. Nie twierdzę, że jest grą złą, bo wielu z tu obecnych gra, ale dla mnie to już nie jest moja Civilization... o zgrozo, nawet obecnie CivV nie mam zainstalowanej! Czwórka jest i pogrywam sobie.
Cieszę się więc, że tak dużo powstaje produkcji niezależnych, czekam na MORE, właściwe UFO (tytułu nie pamiętam, ale w jednym z topików jest o tej grze), "kontynuację" Alpha Centauri i jeszcze parę tytułów. Wszystko to są produkcje niezależne i życzę im jak największego wzięcia u klientów

Mar 12, 2013 at 17:09

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #11]

Kickstarter dał nam dostęp do gier na jakie wcześniej nie było szans

A w świecie StarDrive Twórca Gry "Zero" wydaje łatkę za łątką i jeszcze ma czas na pisanie licznych postów na forum gdzie w ciągu tygodnia przybyło ponad 1000 użytkowników .

Mar 17, 2013 at 09:01

Print
Heniu
Status: Administrator

Posts: 5544
Registered: May 11, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #12]

Niedługo premiera. Ktoś w to pograł trochę dłużej?

_________________________________
'The distance between insanity and genius is measured only by success.'

Apr 18, 2013 at 09:29

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #13]

Ja . Gierka dobra. Zero dopracuje jeszcze endgame oraz interfejs i będzie super

Apr 18, 2013 at 10:20

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #14]

jutro premiera

Apr 25, 2013 at 16:25

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #15]

Korci mnie by kupić.. ale jezu jeszcze mam Endless Space itd.. masakra

Apr 29, 2013 at 13:19

Print
Vortavor
Status: Administrator

Posts: 2165
Registered: Jan 11, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #16]

Przecież Ty nie grywasz w ES :P

_________________________________
For as long as single one of us
stands,
We are legion!!!

Apr 29, 2013 at 14:31
Gadu-Gadu: 3343262
XFire synek24
Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #17]

Hej slyszałem, że jest to nastepna gra, która na premierę miała więcej błędów niż podczas testów. Prawda to ?

May 01, 2013 at 17:00

Print
maryan
Status: Regular

Posts: 119
Registered: Apr 26, 2011
IP: Logged
Re: StarDrive [post #18]

Prawda

Cała nadzieja w tym iz gra jest niesamowicie modowalna [ pobawcie się http://www.neoangelus.com/stardrive/#hull=data/Hulls/Kulrathi/Ravager.xml ]

...a Zero [autor StarDrive, Daniel DiCiccio - jednososbowy !!! ] ciągle naprawia bugi i dodaje nowe rzeczy.

ps.

OCZYWIŚCIE english.xml jest. German translacja też. Polish - brak. Czas wziąć się do roboty.

[Edited by maryan on May 01, 2013 at 21:58]

May 01, 2013 at 21:50

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #19]

Myślę, iż zmiany w następny patchu umożliwią grę bez większych niespodzianka. Niestety nie doczekałem się jeszcze obiecanego poprawienia endgame ale niech Zero najpierw poradzi sobie z bugami i wydajnością zanim wprowadzi większe zmiany do gry.

May 05, 2013 at 12:10

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #20]

Dostałem gierkę StarDrive do napisania recenzji.. Pograłem trochę i powiem, że gra ma bardzo fajny klimacik. Interfejs odrzuca i inne techniczne błędy. No ale musze pograć dłużej by ocenić. Wydaje się prostsza od Endless Space? hmmm

May 13, 2013 at 22:46

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #21]

Ta gra pod jednym względem idzie w ślady SEV. Gra na modzie jest lepsza niż w stock. Z tego co czytałem najlepszy wydaje się Tim mod. Jakieś doświadczenia z modami?

May 24, 2013 at 11:12

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #22]

http://ggk.gildia.pl/art/reviews/stardrive-recenzja-gry/ tu moja recka StarDrive.. Może komuś się przyda, jeżeli rozmyśla nad jej kupnem. Według mnie tociekawa gra ale wymaga jeszcze poprawek I będzie za jakiś czas napewno wielka produkcją

May 26, 2013 at 09:58

Print
maryan
Status: Regular

Posts: 119
Registered: Apr 26, 2011
IP: Logged
Re: StarDrive [post #23]

http://www.stardrivegame.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5704

May 26, 2013 at 22:41

Print
Zibi1981
Status: Elite

Posts: 1269
Registered: Sept 13, 2006
IP: Logged
Re: StarDrive [post #24]

Gra rzeczywiście wydaje się ciekawa dla kogoś, kto szuka strategii kosmicznej ( np. ja ), ale...

1. cena na Steam - 29,99 euro wydaje mi się grubo przesadzona
2. oceny na portalach typu Gamespot, Metacritic Score zniechęca, zwłaszcza uwzględniając punkt 1

Choć poważnie rozważałem zakup tego tytułu to jednak zrezygnuję.

_________________________________
Zarejestrowany użytkownik Linuksa #437555
Zarejestrowany komputer #343538


"The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood"
Otto von Bismarck

Jul 07, 2013 at 21:54
Gadu-Gadu: 7707800
Print
maryan
Status: Regular

Posts: 119
Registered: Apr 26, 2011
IP: Logged
Re: StarDrive [post #25]

Ależ kolego 29,99 euro to ... 1/2 dniówki na zmywaku.

Jul 08, 2013 at 07:30

Print
Zibi1981
Status: Elite

Posts: 1269
Registered: Sept 13, 2006
IP: Logged
Re: StarDrive [post #26]

Ilekolwiek by to nie było, jest to bardzo dużo jak za grę stworzoną przez jednego pasjonata z pomocą fanów, bo przecież finansowanie uzyskał poprzez Kickstartera. Do tego zdaje się, że w porównaniu do niektórych większych projektów tego typu (np. Endless Space) jest nie tylko droższa, ale również z tego co się zdążyłem zorientować mniej dopracowana/bardziej amatorska (jak kto woli).

_________________________________
Zarejestrowany użytkownik Linuksa #437555
Zarejestrowany komputer #343538


"The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood"
Otto von Bismarck

Jul 08, 2013 at 07:56
Gadu-Gadu: 7707800
Print
maryan
Status: Regular

Posts: 119
Registered: Apr 26, 2011
IP: Logged
Re: StarDrive [post #27]

W poprzedniej mojej wypowiedzi powinno być 10x zamiast 1. Wzorowana na SEV nie wnosi nic nowego do gatunku.

Zgadzam się z tobą w pełni. Temu tytułowi blasku dodają tylko mody ! np:

- i hangar Xtra - mod by Elethio
- Tim's Mod v2.5
- SD - Wing Commander
- HomefrontStarDrive
- StarDrive Extended SD:E Beta 0.3.1
- Stardrive Realism Mod
- Better Starting Ships Mod


Tylko jest mały problem. Można aktywować tylko jeden w danej chwili. Gdyby 'ZERO' połączył je w jedną aktualizację to było by coś.
A tak .... dodając do tego brak PL

[Edited by maryan on Jul 08, 2013 at 09:49]

Jul 08, 2013 at 09:45

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #28]

Stardrive na letniej wysprzedaży stema jest dostępny po 10,15 euro.

Jul 13, 2013 at 18:06

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #29]

Gra naprawde fajna . Tylko kurcze za dużo tych strategii

Jul 13, 2013 at 21:56

Print
Morgul
Status: Regular

Posts: 117
Registered: Jul 19, 2003
IP: Logged
Re: StarDrive [post #30]

No ja mialem chrapke na ta pozycje, wszedlem na forum steama i poczytalem co tam ludzie pisza, pozniej wszedlem na forum stardrive, takze poczytalem i... na razie zatrzymam te 10e w kieszeni.

Jul 14, 2013 at 15:07

Print
Zibi1981
Status: Elite

Posts: 1269
Registered: Sept 13, 2006
IP: Logged
Re: StarDrive [post #31]

Też mam mieszane uczucia w stosunku do StarDrive. Wydaje się jakaś taka niedorobiona

_________________________________
Zarejestrowany użytkownik Linuksa #437555
Zarejestrowany komputer #343538


"The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood"
Otto von Bismarck

Jul 14, 2013 at 16:23
Gadu-Gadu: 7707800
Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #32]

BO jest.. ale ma klimat i wciąż jest ulepszana .

To samo z Eadorem. Z początku bardzo zabugowany a teraz bardzo ciekawy >

Jul 14, 2013 at 17:11

Print
Morgul
Status: Regular

Posts: 117
Registered: Jul 19, 2003
IP: Logged
Re: StarDrive [post #33]

No wlasnie tylko to tempo ulepszania.. a raczej naprawiania, pozostawia wiele do zyczenia. Niestety nad gra pracuje chyba tylko 1 osoba. Za pol roku/rok zonowu sobie poczytam co tam sie dzieje w swiecie stardrive. Mam nadzieje, ze gra nie zdechnie, bo podstawy i to co juz jest wyglada bardzo fajnie.

Jul 14, 2013 at 17:35

Print
Azazell
Status: Moderator

Posts: 10690
Registered: Jun 27, 2004
IP: Logged
Re: StarDrive [post #34]

Widzisz nad StarDrive pracuje mało osób, a ile pracowało przy Legends of pegasus. która okazała się mega szajsem..

Jul 14, 2013 at 17:58

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #35]

Opublikowano 22 minutowy filmik z prototypu StarDrive 2, który w przeciwieństwie do jedynki jest grą turową.

Filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=xz0OI-K-Oak


Jak Wam się podobają nowe szaty StarDrive ?

[Edited by Merthen on Mar 17, 2014 at 20:57]

Mar 17, 2014 at 20:53

Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #36]

Taka brzydsza wersja SotS 2 :P

Mar 21, 2014 at 15:14

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #37]

Fan

Mar 24, 2014 at 18:48

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #38]

następny filmik z SD2 http://stardrivegame.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=9862

May 29, 2014 at 17:28

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: StarDrive [post #39]

Za grą ciągnie się zła opinia, na Steamie praktycznie same złe recenzje. I jest to prawda.

Siłą rzeczy trzeba porównać gre z Distant Worlds, ze względu na czas rzeczywisty. O ile sam część rzeczy w DW bym dodał, trochę zmienił, usprawnił, to tutaj trzeba wszystko... DW ma genialną automatyzację jednostek. Chodzi o to, że nie musimy się przejmować czy statek robi co do niego należy. StarDrive ma kiepskie panele odpowiedzialne za zarządzanie statkami i imperium. I chyba dlatego dwójka ma być turówką. Gościu który to projektował po prostu nie ogarnął tematu należycie. A jeszcze jedno, grałem na najnowszym patchu, nie wiem jak gra wcześniej wyglądała.

Na plus wybija się ładna grafika, zwłaszcza w okienku dyplomacji.

Tak wiem DW jest drogie, potrzeba było masy patchy i czterech dodatków, ale nie żałuję ani minuty jaką spędziłem nad tą grą.

May 31, 2014 at 02:39

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: StarDrive [post #40]

Trochę dłużej posiedziałem nad grą i mogę stwierdzić, że ma zmarnowany potencjał. Mam nadzieje, że dwójka będzie lepsza. Panowie jakie mody polecacie?

Nie wiem co źle robię, z tego co wyczytałem statki we flocie powinny lecieć z tą samą prędkością. Niestety myśliwce zawsze wyprzedzają, a korwety się wloką.

Jun 01, 2014 at 00:55

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #41]

Głowna siła tej gry to projektowanie okrętów bardzo elastyczne i mający faktyczny wpływem na grę.

Dawno nie grałem więc z modami nie jestem na bieżąco, kiedyś najlepszy to był Tim mod.

Nie przypominam sobie aby statki we flocie leciały mi z tą samą prędkością, zawsze grupowałem je przed systemem zanim zaatakowałem ale przegapiłem też kilka łatek wiec może się coś zmieniło.

Jun 02, 2014 at 16:20

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #42]

Przegapiłem obszerny filmik z SD2

Oto on (2 części):

https://www.youtube.com/watch?v=h_J1rakqq4U&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=T0B8pod9ra0&feature=youtu.be

Oct 22, 2014 at 11:12

Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #43]

Druga część zapowiada się nieźle. Choć ostatni filmik jest drażniący - głównie tym, że jedna z osób nie do końca wie co robi w tej grze, oraz sporo rzeczy o tej grze nie wie :P

Mowa o tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=uXCta_gc25k

Nov 10, 2014 at 20:02

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: StarDrive [post #44]

Farinie, jeśli nie masz nic przeciwko temu to przestawię się na chwilę na sposób, w jaki zbyt często, jak na mój gust, raczysz nas komentarzami

Żenujący wygląd tła: zorza polarna albo meteory w kosmosie? - pogięło kogoś?
No i co z tymi odległościami? To niedorzeczne przedstawiać w rzeczywistych jednostkach wyssane z palca odległości (odległości do najbliższych gwiazd w AU są tysiące razy większe) - zabrakło liter w alfabecie?

Nov 10, 2014 at 21:39

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 763
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: StarDrive [post #45]

Strasznie długie te filmy. Chyba jednak warto by było,żebym sobie znalazł trochę czasu na ich obejrzenie,bo jednak z tego co do mnie dotarło,to tytuł który z jednej strony ma szanse wkrótce się pojawić,a z drugiej może być tym co tygryski lubią najbardziej. W sumie nawet mi wystarczy,jak się okaże bardziej obiecujący niż M.O.R.E.

Nov 11, 2014 at 09:53

Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #46]

PAwleus - tło - tu się zgodzę. Kiepsko z nim. Na razie twórcy tłumaczą się że to Alfa(w przeciwieństwie do MORE, które podobno twórcy już dawno by wydali - jakby tak było to nikt by tej gry palcem nie tknął :P ).

Odległości, odległościami ale kurcze poruszanie się szybciej od światła to dopiero bajeczka dla małych dzieci.

Nov 11, 2014 at 11:43

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: StarDrive [post #47]

Ejtam, ejtam... chyba nie jesteś jednym z tych którym się wydaje, że wiemy już niemal wszystko w fizyce i Teoria Wielkiej Unifikacji jest tuż za rogiem? Przypomnę tylko że podobnym złudzeniem wielu karmiło się już przed Einsteinem, szczególnie po pięknej unifikacji elektryczności z magnetyzmem przez Maxwella. Wydawało się, że jest tylko kilka drobnych szczegółów, których nie dawało się wytłumaczyć przy pomocy dotychczasowych teorii... Toż teraz tych szczegółów jest dużo więcej niż kilka i nie wydają się drobne. Co więcej, są dane wskazujące, że ani czasoprzestrzeń, ani materia/energia mogą nie być podstawowymi własnościami wszechświata!

Co do MORE, jakby zamierzali wydać grę w obecnym stanie, to nie zapowiadaliby Alfy na Q1 2015 - nie wprowadzaj więc zamieszania bo najwyraźniej jesteś niedoinformowany w tym względzie.

Nov 11, 2014 at 19:21

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #48]

Grę Star Drive 2 traktuję jako light 4x space. Na pewno dostarczy mi trochę zabawy ale nie stanie w konkurencji na najbliższą idealnej gry 4x gdyż jest wykonana w zbyt małej dla mnie skali i pełno w niej uproszczeń.
Właściwie w tej grze wszystko jest zbyt małe: systemy, galaktyka, floty, gospodarka, nauka (niepotrzebne nawiązanie do MoO II) itd. Jedynie co trzyma skale to projektowanie statków. To taki przyjemny ładnie wyglądający roguelike typu 4x space bez pikseli .

Nov 12, 2014 at 11:15

Print
Farin
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Sept 07, 2008
IP: Logged
Re: StarDrive [post #49]

PAwleus - jasne, że jeszcze wszystkiego nie odkryliśmy ale znamy niektóre stałe kosmologiczne zachądzace we wszechświecie. Jedną ze stałych jest prędkość światła. To nie jest tak, że to wyjaśnia wszystko co się dzieje ale jest to fakt zmierzony wielokrotnie i udowodniony. Nie ma tu miejsca na: "być może" :]

Nov 12, 2014 at 21:37

Print
Rob_ert
Status: Elite

Posts: 874
Registered: Dec 01, 2005
IP: Logged
Re: StarDrive [post #50]

Farin... z tą stałą prędkością światła to fizycy też nie są pewni. Zaraz po Wielkim Wybuchu Wszechświat wg ich obliczeń rozszerzał się szybciej niż światło... ot kolejny dowcip Boga?

Nov 12, 2014 at 22:01

Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.