civ.org.pl forums > Wojny Narodów > Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Civilization V - Archiwum > Wojny Narodów
Poster
Message    
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #1]

Niniejszym otwieram zapisy do turnieju o jakże melodyjnej nazwie "Wojny Narodów".
Przeklejam tu opis systemu, aby był w jednym miejscu:




Pierwsza kolumna przedstawia rozstawienie poszczególnych graczy. W podanym przykładzie do turnieju zapisało się 32 graczy. Ich kolejność została ustalona na podstawie rankingu ELO. Pierwszych 8 graczy jest rozstawionych, reszta podzielona na koszyki na podstawie w/w rankingu i rozlosowana do poszczególnych grup. Ze względu, że wszystkie grupy są sobie równe zostały nazwane tą samą literą: "X". ;

Na podstawie głosów graczy zostało wytypowanych 12 nacji w kolejności od największej liczby głosów: Babilon, Arabia, Mongolia, Polska, Hiszpania, Korea, Chiny, Inkowie, Hunowie, Egipt, Majowie, Szoszoni (kolejność przykładowa) .

W pierwszej rundzie w każdej z grup zostanie rozegranych po 3 pojedynki, w których przeciwnicy grają tymi samymi nacjami. Do wyboru są: Egipt, Majowie lub Szoszoni. Wyboru nacji dokonuje się na zasadzie: gracz 1 nie chce nacji X, a gracz 2 nie chce nacji Y, więc gramy nacją Z. Gracz wylosowany z koszyka o wyższym numerze (teoretycznie słabszy), odrzuca nację jako drugi. O kolejności w grupie decyduje liczba zwycięstw; w przypadku tej samej liczby zwycięstw drugim kryterium jest wynik bezpośredniego spotkania pomiędzy zainteresowanymi graczami. Jeśli graczy z tą samą ilością zwycięstw jest więcej niż dwóch, o kolejności decyduje różnica strzelonych bramek (oj, zaleciało piłką nożną ). Bramkami w tym przypadku jest suma tur z wygranych pojedynków. Im mniejsza tym lepiej. W przypadku trzech graczy będzie to jeden lub dwa wygrane pojedynki. Przypadek czterech graczy z tą samą ilością zwycięstw nie istnieje.

Przykład układu w tabeli:




Pierwszych dwóch z każdej grupy awansuje do jednej z czterech grup Delta. Trzeci i czwarty gracz z każdej grupy degraduje do jednej z czterech grup Theta. Nazwa grupy określa przy okazji szansę na zajęcie określonego miejsca w rozgrywkach, jaką ma gracz na danym etapie turnieju. I jest to minimum tego co gracz może osiągnąć. Po rozegraniu rundy 1, gracze znów są dzieleni, aby nie miała miejsca sytuacja, w której w jednej grupie są zawodnicy którzy zajęli pierwsze miejsca w poprzedniej rundzie. Podczas losowania stosowana jest również zasada, że dwaj ci sami gracze, nie mogą spotkać się w dwóch bezpośrednio następujących po sobie rundach (nie dotyczy rundy 4). Podobnie postępujemy w kolejnych rundach, aż do ostatniej. W drugiej gramy nacjami: Chiny, Inkowie, Hunowie; w trzeciej: Polska, Hiszpania, Korea; w ostatniej - finałowej: Babilon, Arabia, Mongolia

Przy zgłaszaniu wyników należy określić zwycięzcę i przegranego oraz ilość tur przy zakończeniu gry (najlepiej zachować sobie screena). Wynik zgłasza przegrany jak najszybciej. Wygrany potwierdza wynik.



Nagroda jak już pisałem wcześniej: butelka dobrego wina cuvee' Regent-Rondo z mojej winnicy . Gdyby znaleźli się jeszcze jacyś sponsorzy to zapraszam.

Zapisy

Przy zapisywaniu się należy podać 12 nacji, którymi chcecie zagrać w turnieju, poukładanych w kolejności od najlepszej do najgorszej. Po zebraniu wszystkich typów podliczę punkty na zasadzie najlepsza nacja 12 punktów, a najgorsza 1 punkt.
Do wyboru będą trzy skrypty: Pangea, Oval Skirmish, Pangea Plus. Gracze dogadują się między sobą, na którym będą grać. W przypadku braku porozumienia, wybór dokonywany podobnie jak w przypadku nacji.
W turnieju mogą brać również Ci, którzy nie są ujęci w rankingu ELO. Będą wtedy rozstawieni w ostatnim koszyku.
Czas na rozegranie meczu, tydzień. (3 tygodnie na rundę).
Kwestie sporne rozstrzygam ja przy współpracy z moderatorem, po wysłuchaniu obu stron konfliktu.
Ustawienia gry: Barbarzyńcy - tak; Ruiny - tak; AI - nie; Poziom gry - Imperator; 4 CS'y; możliwość po jednym restarcie dla każdego z graczy i ewentualny dodatkowy restart w przypadku odległości pomiędzy graczami mniejszej niż 10 heksów; zakaz wypowiadania wojny CS'om przed 30 turą; tryb hybrydowy bo najbardziej sprawiedliwy (ale gdy gracze się dogadają, mogą grać np. na "dżentelmeńskiej umowie".

Zastrzegam możliwość wprowadzania koniecznych zmian w regulaminie.

Zgłoszeni gracze:
memik
thel
M4st4h
pocozyc
Seti
Majonez
magmax
Daniel6550
Bobek
WoZa
Wolfenlane
coorp
Lifaen
Cholernik
leszek1976
Jadh
Paulek
lukasz33
MickeyMouse
gurpegi
Koperfield84
kasztelan_mirmil
delpietro
szisza
ODI
Fred

[Edited by Fred on Dec 05, 2013 at 10:17]

Nov 07, 2013 at 08:37

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #2]

No to oczywiście ja się zapisuję
Typuję takie nacje:
1. Polska
2. Szoszoni
3. Portugalia
4. Wenecja
5. Brazylia
6. Indonezja
7. Asyria
8. Maroko
9. Sonhaj
10. Aztekowie
11. Zulusi
12. Syjam

Nov 07, 2013 at 08:46

Quote Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #3]

To ja jeszcze pomarudzę:

nie podałeś wymaganych/dopuszczonych DLC - będą kłopoty
raz że z nacjami
dwa że skrypt Pangea Plus też wymaga DLC.
Radzę ogarnij to bo potem się wszystko posypie jak część zapisanych graczy nie bezie jednak mogła pograć w turnieju.

Ustal też w końcu jakieś daty, bo dla niektórych to może mieć znaczenie przy zapisywaniu.

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Nov 07, 2013 at 09:30

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #4]

Faktycznie, zapomniałem
Wymagania dot. wersji gry: Civilization V; G&K; BNW; bez DLC.

Zapisy wstępnie trwają do 15 listopada.
Początek wstępnie od 18 listopada.
Daty mogą ulec zmianie.

PS. Będę musiał wydać na upgrade
PS2. Dzięki kasztelan za marudzenie, pomagasz. Pierwszy turniej, który organizuję, więc czasami coś mi umknie. Marudź dalej, jak coś zauważysz

[Edited by Fred on Nov 07, 2013 at 09:35]

Nov 07, 2013 at 09:34

Quote Print
memik
Status: Elite

Posts: 1062
Registered: Sept 10, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #5]

Ja też
Polska
Wenecja
Indonezja
Egipt
Austria
Chiny
Szoszoni
Brazylia
Grecja
Rzym
Japonia
Arabia

[Edited by memik on Nov 07, 2013 at 09:37]

Nov 07, 2013 at 09:34

Quote Print
Lifaen
Status: Veteran

Posts: 400
Registered: Oct 10, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #6]

Klasyfikacja na podstawie punktów zwycięstwa a tym bardziej złota to zły pomysł.

Nov 07, 2013 at 14:35

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #7]

Klasyfikacja jest na podstawie wygranych meczy. W drugiej kolejności, jeśli liczba wygranych meczy jest równa, bierze się pod uwagę wynik bezpośredniego spotkania. Jeżeli i to nie wyłoni kolejności w tabeli, to dopiero w trzeciej kolejności są Punkty Zwycięstwa, a potem w czwartej złoto.

[Edited by Fred on Nov 07, 2013 at 14:45]

Nov 07, 2013 at 14:44

Quote Print
Lifaen
Status: Veteran

Posts: 400
Registered: Oct 10, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #8]

Chodzi mi w szczególności o sytuacje gdy 3 graczy ma po 2 zwycięstwa. Biorąc pod uwagę wynik bezpośrednich spotkań dochodzimy do paradoksu, więc trzeba na podstawie punktów zwycięstwa ustawić tabele. Jak przeciwnik podda szybko to zdobędziemy mało punktów mimo, że w cuglach wygraliśmy. A jak w następnym meczu z kimś innym specjalnie będzie grał do końca, aż straci wszystkie miasta i stolice to drugi gracz dostanie znacznie więcej punktów i nas wyprzedzi w tabeli. A w przypadku walkoweru?

Nov 07, 2013 at 17:12

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #9]

No cóż. Takie zasady. Trzeba się z tym liczyć. Dlaczego w piłce za zwycięstwo jest 3 pkt. a nie 2? Takie zasady i trzeba się z nimi liczyć. Ile razy lider i pewniak w tabeli ostatni mecz odpuszcza wpuszczając rezerwowych, aby pograli i przez przypadek remisuje dając tym samym awans trzeciej drużynie a nie drugiej? Tak zostało przyjęte.
Tutaj też interes ma przegrywający, aby nie ciągnąć gry w nieskończoność tylko podziękować w momencie, gdy jest już na równi pochyłej i zachować ile się da punktów zwycięstwa.
Co do walkoweru słuszna uwaga, nie zauważyłem tego. Będziemy wyciągać średnią z wszystkich grup.

Nov 07, 2013 at 17:21

Quote Print
Cholernik
Status: Hero

Posts: 2272
Registered: Jul 25, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #10]

Bez sensu jest patrzenie na ptk, czy złoto.
Promuje to gry na przeczekanie do współczesności (gdyż więcej ptk i złota się ma).
Jak wygram z kimś po 30 turach, to będę niżej niż ktoś kto wygrał poprzez ONZ? Troszkę nieprzemyślane to. To miałoby sens w przypadku gry na jednakowej mapie, przy określonym czasie tur.

Nov 07, 2013 at 19:37

Quote Print
magmax
Status: Elite

Posts: 1024
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #11]

dlatego pisałem aby to uprościć:

Quote:
Chodzi mi o proste zasady - losowanie par, każda gra po 1 meczu i np. przy 20 zawodnikach przechodzi 10 osób które wygrały + 2 osoby które przegrały ale miały najwięcej pkt spośród tych 10 przegranych (w momencie straty stolicy czy przegranej dyplomatycznej itp.). Z kolejnej rundy przechodzi 6 zwycięzców + 2 przegranych z najwyższymi punktami, a w następnej grają 4 pary (3 miejsce otrzyma przegrany z najwyższymi punktami) no i w finale gra 2 graczy. Wtedy walkowerów byłoby mniej i motywacja do walki do samego końca lepsza. Bo to chyba największy problem ze wszystkimi turniejami. Nawet przegrywając ale "w dobrym stylu" ma się szansę na awans.


turniej gdzie będzie dużo rozgrywek może się skończyć paraliżem...
zbyt duże oparcie się na pkt też nie jest zbyt dobre, a co do złota - wg mnie to dziwny pomysł
Nov 07, 2013 at 19:48

Quote Print
M4st4h
Status: Cup Winner

Posts: 398
Registered: Feb 14, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #12]

Jakie by tam zasady nie były piszę się na turniej.

1.Hunowie (do bana)
2.Arabia (do bana)
3.Mongolia (do bana)
4.Chiny
5.Hiszpania (do bana, jak trafisz czasem szybko 2 cuda to gg choćby nie wiem co, a nawet z jednym w pierwszych turach również gra jest już przesądzona - wygrana to rzut kostką, a nie skill)
6.Szoszoni
7.Anglia
8.Majowie
9.Etiopia
10.Polska
11.Aztekowie (bo to moja ulubiona nacja, tyle że już mocno ograna)
12.Japonia (bo chciałbym zagrać po zmianach)

I zastanawiałem się jeszcze nad Kartaginą, ale wystarczy nie trafić stolicą na morze i już jest dużo słabsza.

_________________________________
www.najbogatsi.pl - portal o bogaceniu się
www.leason.com.pl - leasing samochodów i maszyn już od 0-1% pierwszej wpłaty

Nov 07, 2013 at 20:22

Quote Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #13]

Nie ma potrzeby banować jakiejkolwiek nacji, skoro obaj gracze mają grać tą samą.

Fred zrób listę nacji które w ogóle dopuszczasz, bo miało być bez DLC a ja widzę że niektórzy zgłaszają nacje z DLC

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Nov 07, 2013 at 20:49

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #14]

Gramy bez DLC: Babilon, Hiszpania, Inkowie, Polinezja, Dania, Korea.

M4st4h - zmień Hiszpanie, albo przesunę wszystko wyżej a 12 dam Kartaginę, nad którą się zastanawiałeś

Nov 08, 2013 at 07:21

Quote Print
M4st4h
Status: Cup Winner

Posts: 398
Registered: Feb 14, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #15]

Hiszpania jest w BNW jako normalna nacja, nie DLC. I wg mnie lepiej niż połowa gry zależna jest od farta, tym bardziej jeśli miałby to być mecz Hiszpania vs Hiszpania - kto bliżej trafi cud i wybierze panteon do wiary od cudów ma pół gry wygrane.

Natomiast jeśli nie gra ta Hiszpania to wybiorę jednak Irokezów.

_________________________________
www.najbogatsi.pl - portal o bogaceniu się
www.leason.com.pl - leasing samochodów i maszyn już od 0-1% pierwszej wpłaty

Nov 08, 2013 at 07:48

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #16]

W BNW są nacje: Asyria, Brazylia, Indonezja, Maroko, Polska, Portugalia, Szoszoni, Wenecja, Zulusi.

Hiszpania jest w DLC, które miało premierę 16 grudnia 2010.

[Edited by Fred on Nov 08, 2013 at 12:11]

Nov 08, 2013 at 11:02

Quote Print
Cholernik
Status: Hero

Posts: 2272
Registered: Jul 25, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #17]

A później zostali dołączeni do dodatku

Nov 08, 2013 at 12:22

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #18]

Nie zostali. Ja mam podstawkę i BNW tylko i nie ma Hiszpanii. Trzeba kupić upgrade

Nov 08, 2013 at 12:23

Quote Print
P8R
Status: Hero

Posts: 1731
Registered: Aug 16, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #19]

Hiszpania jest w pierwszym dodatku Gods&Kings. Wcześniej była w DLC z Inkami i dotąd można było ją traktować jako DLC, ale po dodatku już nie. Nie możesz dyskryminować posiadaczy pierwszego dodatku, który przecież żadnym DLC nie jest.

_________________________________
The real problem is not whether machines think but whether men do. B.F. Skinner. /Never trust a computer you cannot throw out of a window. Steve Wozniak

Nov 08, 2013 at 12:37
Gadu-Gadu: 534627
Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #20]

Quote:
P8R wrote:
Hiszpania jest w pierwszym dodatku Gods&Kings. Wcześniej była w DLC z Inkami i dotąd można było ją traktować jako DLC, ale po dodatku już nie.


Nie wiedziałem. Mam tylko podstawkę i BNW.

Quote:
Nie możesz dyskryminować posiadaczy pierwszego dodatku, który przecież żadnym DLC nie jest.


Nie dyskryminuję. Gramy podstawka + G&K + BNW, jak pisałem wcześniej. Sam też kupię upgrade na dniach
Nov 08, 2013 at 15:12

Quote Print
P8R
Status: Hero

Posts: 1731
Registered: Aug 16, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #21]

Spotkasz tam Hiszpanię i będziesz musiał uznać jej obecność w turnieju, chyba, że uznasz ją za zbyt przepakowaną.

_________________________________
The real problem is not whether machines think but whether men do. B.F. Skinner. /Never trust a computer you cannot throw out of a window. Steve Wozniak

Nov 08, 2013 at 16:33
Gadu-Gadu: 534627
Quote Print
Cholernik
Status: Hero

Posts: 2272
Registered: Jul 25, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #22]

Tak BTW na Muve jest obecnie promo na wszelakie DLC civkowe. W cenie 1 piwa lub pół paczki fajek można uzupełnić braki w bibliotece

Link: http://muve.pl/poprowadz-polske-do-zwyciestwa

Nov 08, 2013 at 16:35

Quote Print
Degan
Status: Elite

Posts: 595
Registered: Jun 24, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #23]

Quote:
Cholernik wrote:
Tak BTW na Muve jest obecnie promo na wszelakie DLC civkowe. W cenie 1 piwa lub pół paczki fajek można uzupełnić braki w bibliotece



Dzięki Cholerko teraz za grosze zakupiłem sobie to najnowsze DLC.

[Edited by Degan on Nov 08, 2013 at 17:11]

_________________________________
Często najmądrzejszą odpowiedzią jest milczenie.
Nov 08, 2013 at 17:11
Gadu-Gadu: 46338727
Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #24]

To może mi ktoś napisać jakie nacje są w DLC, których nie ma po zainstalowaniu podstawki, G&K i BNW?
Ja mam kupionego upgrade i mam wszystkie, więc trudno mi stwierdzić

Nov 09, 2013 at 08:52

Quote Print
Cholernik
Status: Hero

Posts: 2272
Registered: Jul 25, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #25]

Babilon, Polinezja, Korea, Dania, Hiszpania + Inkowie. Był jeszcze jeden z dodatkowymi cudami, oraz chyba 3 z mapkami
Reszta nacji jest w jednym lub drugim dodatku.

Nov 09, 2013 at 09:33

Quote Print
thel
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Feb 29, 2008
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #26]

Zgłaszam się do turnieju.

Nov 09, 2013 at 10:12

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #27]

To ja już nie wiem:

Quote:
M4st4h wrote:
Hiszpania jest w BNW jako normalna nacja, nie DLC.


Dokupiłem sobie upgrade do Gold Edition. W zakładce DLC pozostawiłem włączone G&K i BNW i jest 37 nacji. Hiszpania też jest.

@Thel - podaj nacje którymi chciałbś grać.

Przejrzę jeszcze raz jakich brakuje po wyłączeniu DLC i pozostawieniu samych G&K i BNW i podam bez których gramy.

[Edited by Fred on Nov 09, 2013 at 20:52]
Nov 09, 2013 at 19:09

Quote Print
thel
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Feb 29, 2008
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #28]

Chiny
Polska
Hiszpania
Babilonia
Egipt
Szoszoni
Aztekowie
Majowie
Japonia
Arabia
Rzym
Grecja

Nov 09, 2013 at 22:35

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #29]

Przejrzałem wszystkie nacje. Po włączeniu jedynie G&K i BNW brakującymi na liście są: Babilon, Mongolia, Korea, Inkowie, Dania i Polinezja. I bez tych nacji gramy. Reszta może być.

@M4st4h - Hiszpania może zostać, ale zmień Mongolię.

@thel - zmień Babilonię.

Nov 09, 2013 at 22:52

Quote Print
M4st4h
Status: Cup Winner

Posts: 398
Registered: Feb 14, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #30]

Mongolia jest niby jako DLC, ale ma ją każdy bo dodają ją w podstawce wszystkim.

Jeśli jednak miałoby jej nie być, to nacje wybieram tak samo jak wpisałem wcześniej, tylko Grecja jako nacja za Mongolię, ale na liście na ostatnim miejscu.

_________________________________
www.najbogatsi.pl - portal o bogaceniu się
www.leason.com.pl - leasing samochodów i maszyn już od 0-1% pierwszej wpłaty

Nov 10, 2013 at 00:07

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #31]

Quote:
M4st4h wrote:
Mongolia jest niby jako DLC, ale ma ją każdy bo dodają ją w podstawce wszystkim.


Ok. M4st4h, dzięki za pomoc Więc Mongolia zostaje. Przepraszam wszystkich za zamieszanie z tymi nacjami.

Podsumowując: można wybierać spośród wszystkich nacji oprócz Babilonu, Korei, Inków, Danii i Polinezji.

[Edited by Fred on Nov 10, 2013 at 08:29]
Nov 10, 2013 at 08:27

Quote Print
Wolfenlane
Status: Cup Winner

Posts: 637
Registered: Jun 07, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #32]

Fred, a po co to złoto właściwie jeszcze trzeba podawać, jego ilość nijak się ma do umiejętności gracza (można np trafić cerro), a punkty zwycięstwa chyba zupełnie wystarczą do określenia kolejności w razie takiej samej ilości punktów. Co do tych punktów jeszcze to proponuję, żeby brać pod uwagę współczynnik: ilość punktów zwycięstwa podzielone przez ilość rozegranych tur. Myślę, że to by było bardziej (na pewno nie zupełnie) sprawiedliwe.

_________________________________
Cywilizacja cywilizacji wilkiem.

Nov 10, 2013 at 09:47

Quote Print
WoZa
Status: Elite

Posts: 912
Registered: Nov 05, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #33]

Zgłaszam chęć udziału.

Nov 10, 2013 at 14:42

Quote Print
M4st4h
Status: Cup Winner

Posts: 398
Registered: Feb 14, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #34]

Wolfenlane - zgadzam się, że złoto bez sensu. Tak samo same punkty są bez sensu - jak ktoś podda wcześnie to obaj mają mało, chociaż można wygraną mieć pewną. Tak samo w stosunku do ilości tur - jeśli gra jest nastawiona mocno na wojaczkę, to obaj gracze będą zacofani i punktów "na turę" wyjdzie mało. Najlepiej byłoby mierzyć liczbę punktów zwycięzcy w stosunku do punktów przegranego! Wtedy niezależnie od charakteru rozgrywki stosunek punktów obu graczy będzie mniej więcej oddawał balans sił między nimi i wielkość przewagi jednego nad drugim w momencie poddania/porażki.

_________________________________
www.najbogatsi.pl - portal o bogaceniu się
www.leason.com.pl - leasing samochodów i maszyn już od 0-1% pierwszej wpłaty

Nov 10, 2013 at 15:21

Quote Print
Wolfenlane
Status: Cup Winner

Posts: 637
Registered: Jun 07, 2012
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #35]

Mastah nie jest to głupie, tylko co jak się gracze umówią i podda ten, który będzie miał więcej punktów od "przegranego", wtedy i tak na pewno obydwaj będą do przodu
Żart oczywiście, na serio to jest to jakaś aternatywa, tylko może to ponaglać do szybkiego poddania, tak aby stosunek był wysoki.

_________________________________
Cywilizacja cywilizacji wilkiem.

Nov 10, 2013 at 18:19

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #36]

Dzięki wielkie za pomoc i sugestie.
Rezygnujemy ze złota. Za dużo roboty.

@M4st4H, musisz mi jeszcze raz ew. wyjaśnić swój sposób podliczania PZ, bo nie czaję. Miałem dziś strasznie pracowity dzień i już nie kontaktuję.

@WoZa - podaj swoje nacje, którymi chciałbyś grać.

PS. Was, którzy się tutaj pięknie udzielacie, również zapraszam do turnieju

Nov 10, 2013 at 20:06

Quote Print
pocozyc
Status: Prince

Posts: 4342
Registered: Jul 25, 2003
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #37]

zgłaszam się do gry !

moje nacje:

1. Polska
2. Szoszoni
3. Hunowie
4. Chiny
5. Kartagina
6. Aztekowie
7. Etiopia
8. Persja
9 Arabia
10. Hiszpania
11. Portugalia
12. Grecja

_________________________________
kiedys jako: coolt_parno
pózniej jako: pocozyc

Nov 10, 2013 at 23:50
Gadu-Gadu: 2640081
Quote Print
thel
Status: Veteran

Posts: 370
Registered: Feb 29, 2008
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #38]

Quote:
Fred wrote:


@thel - zmień Babilonię.


Zmieniam na Mongolie

[Edited by thel on Nov 11, 2013 at 15:01]
Nov 11, 2013 at 15:00

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #39]

Po przemyśleniu sprawy, za radami kolegów, zrezygnujemy chyba również z punktów zwycięstwa. Przy równej liczbie wygranych meczów i braku możliwości porównania bezpośredniego spotkania (3 lub 4 graczy z tą samą ilością zwycięstw), o kolejności w grupie będzie decydować suma tur z wygranych pojedynków. Im mniejsza tym lepiej. To uprości całą procedurę ustalania kolejności w grupie i myślę, że będzie bardziej obiektywne niż wcześniejsze założenia z PZ i złotem

[Edited by Fred on Nov 12, 2013 at 08:00]

Nov 12, 2013 at 07:55

Quote Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #40]

No i fajnie.
Proponuje byś w pierwszym poście (edytując) zaczął spisywać tych zgłoszonych. Od razu będzie widać ile jest osób.

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Nov 12, 2013 at 08:36

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #41]

Dzięki. Już umieściłem.

Ps. A Ty się zgłaszasz?

[Edited by Fred on Nov 12, 2013 at 08:40]

Nov 12, 2013 at 08:38

Quote Print
kasztelan_mirmil
Status: Moderator

Posts: 5172
Registered: May 09, 2006
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #42]

Prawdę powiedziawszy liczę na to, że zgłosi ci się teraz mało ludzi i przesuniesz termin rozpoczęcia turnieju
W tej chwili większość wolnych wieczorów zajmuje mi II kampania w WoT i to jeszcze chwilę potrwa. A nie będę się zgłaszał żeby potem zawalić.

_________________________________
Lektura do poduszki:
::: Dzieje Imperium Azuli :::
::: Dzieje Imperium QuartĂłw:::

Nov 12, 2013 at 08:45

Quote Print
Seti
Status: Elite

Posts: 1109
Registered: Jul 28, 2009
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #43]

Zgłaszam się do turnieju.

1. Szoszoni
2. Chiny
3. Indie
4. Wenecja
5. Japonia
6. Etiopia
7. Rzym
8. Ameryka
9. Majowie
10. Maroko
11. Persja
12. Egipt

[Edited by Seti on Nov 12, 2013 at 09:02]

_________________________________
http://steamcommunity.com/id/seti777/

Nov 12, 2013 at 09:01
Gadu-Gadu: 4868586
Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #44]

Prawdopodobnie tak będzie, ponieważ oprócz małej (miejmy nadzieję na razie) liczby chętnych, NoobCup jeszcze chwilę potrwa. Nie chciałbym zaczynać nowego turnieju, w momencie gdy inny nie dobiegł jeszcze końca. Ale ewentualne zmiany podam w weekend, żeby nie wyprzedzać.

Dla ciekawostki podaję, jakie (na dzień dzisiejszy) nacje wzięłyby udział w turnieju i w jakich rundach (w nawiasach liczba punktów):

1 runda:
Etiopia (17)
Indonezja (17)
Aztek/Egipt (18)

2 runda:
Aztek/Egipt (18)
Arabia (19)
Mongolia (19)

3 runda:
Hiszpania (21)
Hunowie (22)
Wenecja (29)

4 runda (finałowa):
Chiny (48)
Polska (50)
Szoszoni (54)

Stan po 6 zgłoszeniach.
Później wrzucę tabelkę w exelu, ilustrującą wszystkie głosy poszczególnych graczy.


[Edited by Fred on Nov 12, 2013 at 09:20]

Nov 12, 2013 at 09:02

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #45]

@Seti - jeszcze jedna nacja.

Teraz OK

Podaję tabelkę w exelu:



[Edited by Fred on Nov 12, 2013 at 09:48]

Nov 12, 2013 at 09:03

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #46]

Runda grupowa NoobCup została oficjalnie przedłużona do 25.11.2013. W związku z tym przedłużamy zapisy do tego dnia

Nov 12, 2013 at 21:28

Quote Print
Majonez
Status: Elite

Posts: 1578
Registered: Dec 23, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #47]

Zgłaszam chęć gry i wybieram nacje:

1. Polska
2. Szoszoni
3. Hunowie
4. Chiny
5. Kartagina
6. Aztekowie
7. Etiopia
8. Persja
9 Arabia
10. Hiszpania
11. Portugalia
12. Grecja

Mam nadzieję, że jednak nie będę musiał grać dwóch turniejów równocześnie.

Nov 13, 2013 at 14:24
Gadu-Gadu: 1740053
Quote Print
magmax
Status: Elite

Posts: 1024
Registered: Oct 13, 2010
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #48]

Przyznam, że nie ogarniam dokładnie tego systemu/tabelek - ale ufam, że jak zawsze będzie wątek gdzie będzie info kto kiedy ma z kim grać

Zgłaszam się - ale od razu zastrzegam, że mogę grać tylko w godzinach 22:30-02:00.
Jeśli jest z tym problem to proszę mnie wykluczyć.

Nacje jakimi chciałbym zagrać to:
1. Szoszoni
2. Arabia
3. Polska
4. Majowie
5. Mongolia
6. Aztekowie
7. Hiszpania
8. Aztekowie
9. Grecja
10. Hunowie
11. Chiny
12. Zulusi

Nov 14, 2013 at 01:20

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #49]

@magmax, jakoś damy radę
Dwa razy podałeś Azteków, wybierz inną i podaj na którym miejscu

Nov 14, 2013 at 07:06

Quote Print
Fred
Status: Elite

Posts: 575
Registered: Oct 04, 2013
IP: Logged
Re: Turniej "Wojny Narodów" - dyskusja ogólna [post #50]

Tak oto wygląda tabelka po propozycjach ośmiu graczy



Brak jest jednego głosu magmaxa, gdyż dwukrotnie wskazał Azteków. Zaliczyłem tych na wyższym miejscu.

W porównaniu do poprzedniego zestawienia: Szoszoni coraz bardziej uciekają reszcie stawki.
Wenecja straciła swoje miejsce w 3 rundzie na rzecz Arabii, która awansowała z rundy 2.
Aztekowie umocnili swoją pozycję w 2 rundzie, wypychając do pierwszej Egipt.
Do 1 rundy wskoczyli Majowie zastępując w niej Indonezję, która ma tylko jeden punkt straty do zamykającego stawkę Egiptu

[Edited by Fred on Nov 26, 2013 at 12:48]

Nov 14, 2013 at 08:00

Quote Print
^ Początek strony ^
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 8


Instant Reply
Message:
 

Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.