civ.org.pl forums > Space 4X - Space Empires V > Pytanie taktyczne
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Space Empires V
Poster
Message    
Kex
Status: Elite

Posts: 810
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Pytanie taktyczne [post #1]

Załóżmy taką sytuacje: Mam grupę myśliwców i wyładowany troops transportowiec,chcę nimi przejąć wrogą planetę posiadającą jako obronę myśliwce i troops. Jak poustawiać strategie,floty itp,żeby najskuteczniej tego dokonać?
Same myśliwce są w stanie rozwalić całą kolonię. Transportowiec może przejąć planetę,pod warunkiem,że zostaną na niej do obrony tylko troops,z sumą myśliwców i troops już sobie nie poradzi.

Feb 01, 2015 at 12:00

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2378
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Pytanie taktyczne [post #2]

Nie włączaj grupy myśliwców do floty z transportowcem i ustaw je tak żeby nie atakowały kolonii, a następnie tak zaplanuj ruch floty i myśliwców, żeby myśliwce dotarły podczas ruchu w przestrzeni systemowej jako pierwsze. W ten sposób grupa myśliwców będzie mogła rozwalić myśliwce z kolonii (bo AI je na pewno wystrzeli podczas walki - jeśli grasz przeciwko człowiekowi nie musi się tak stać i trzeba to wtedy wziąć pod uwagę), a flota z transportowcem ustawiona do przejęcia kolonii bez przeszkód wykona zadanie (chyba że grasz przeciwko człowiekowi, flota była w zasięgu jego sensorów i ma w zasięgu coś co może przechwycić transportowca podczas lotu w przestrzeni systemowej). Można też włączyć myśliwce do floty dla obrony transportowca w ramach oddzielnego task force, ale wtedy ryzykuje się sytuację, że nie zdążą one rozwalić myśliwców z kolonii zanim te nie uniemożliwią wykonania zadania transportowcowi.

Feb 01, 2015 at 12:46

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 810
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Pytanie taktyczne [post #3]

Wiem,o czym wcześniej nie pomyślałem - o różnych czasach przybycia. Teraz podziałało idealnie. Przechwyceniem nie musiałem się martwić,co prawda od kilku tur niedaleko czekała obca fregata,jednak to był skok kolonia-kolonia. Musiałby przewidzieć moje zachowanie,tj. w odpowiedniej turze wydać rozkaz przechwycenia akurat tego transportowca. W razie błędu nadziałby się na wspomnianą eskadrę myśliwców,co raczej długiego życia by mu nie zapewniło.
Dzięki za radę.

Feb 01, 2015 at 13:23

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2378
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Pytanie taktyczne [post #4]

Cieszę się że pomogła Jednakże tę fregatę można byłoby tak ustawić, żeby uciekała w przypadku napotkania uzbrojonych obiektów (i to w dodatku ostrzeliwując się gdy się zbliżą), natomiast atakowała tylko nieuzbrojone, więc człowiek mógłby Cię nadal skontrować. Tym bardziej, że mógłby użyć aktywnie także wszystkie myśliwce z kolonii, gdyby tylko wcześniej pomyślał, żeby mieć przynajmniej jednego na orbicie (prawdopodobnie już zauważyłeś, że jeśli w tej samej turze odlatujesz grupą units z orbity i wystrzeliwujesz z kolonii to te wystrzelone dołączą do odlatujących). Myśliwce w roju to w SEV potęga, więc Twojemu przeciwnikowi mogłyby one same wystarczyć, nawet znacznie mniej liczne, do zniszczenia Twoich, jeśli podjąłby ryzyko i dobrze przewidział Twoje posunięcia (tzn. moment dotarcia ich do kolonii, że jej nie zniszczą i że nie odlecą) - ryzyko byłoby duże, ale mogłoby się opłacić i np. ja na pewno podjąłbym je, gdybym tylko spodziewał się dużej agresywności z Twojej strony.

Pamiętasz, że mógłbyś użyć w walce planetarnej także myśliwce i to ze znacznie lepszym skutkiem niż troops? Chyba nadal można ich tak używać w BM... Ja zawsze wyobrażałem je sobie jako taki rodzaj mechów, bo mogły całkowicie zastąpić troops z wyjątkiem ich roli jako sił policyjnych.

Feb 01, 2015 at 23:57

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 810
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Pytanie taktyczne [post #5]

Co do łączenia jednostek,to nawet w tej grze przez nieuwagę takie połączenie dotyczyło moich dronów-zwiadowców. Jeden miał odlecieć,drugi dopiero startować,a w sumie oba razem podglądają sąsiedni układ.
Myśliwce przeciwnika raczej nie były dla mnie groźne,sam miałem ich i więcej i lepiej rozwinięte. Co do grania z człowiekiem,to w pełni zdaję sobie sprawę,że mógłby mnie zaskoczyć,ale też faktem jest,że przy człowieku z atakiem na tamtą kolonię zapewne poczekałbym,by zgrupować większe siły.
Wiem,że myśliwce też mogą atakować planety. Pierwszą w tym układzie zdobyłem właśnie przez atak troops+myśliwce. Później jednak myśliwce już latały same,bo przez nieuwagę kilka transportowców straciłem,więc wolałem wozić troops. One niestety same nigdzie nie chcą latać.
Ja zdecydowanie nie jestem militarystą,jeśli chodzi o SEV. Zdecydowanie w walce nie czuję się za pewnie. Za dużo tu opcji,które do końca nawet nie wiem jak działają. Dlatego przyda mi się trochę treningu na nie za wymagającej AI

Jakbyś miał jeszcze ochotę na rady - ten AI na orbicie planety macierzystej ma 3 fregaty i 2 bazy,to nie problem. W cargo jednak trzyma 10 weapon platfoms,ze 200 min,i pewnie podobne ilości myśliwców i troops. Myśliwce przypuszczam wystrzeli,to mnie ucieszy. Zastanawiam się nad tymi minami - jakby wystrzelił to je spokojnie wysprzątam,nawet 2 razy tyle bym dał radę. Czy miny na planecie działają w jakiś sposób w przypadku inwazji?
Moje siły w rejonie to ok 30 klasycznych jednostek głównie fregaty i destroyery,light cruisery są bodajże 3,drony ze 3. Do tego mam 2 małe transportowce,które mogą albo poprzerzucać do układu myśliwce albo dostarczyć na planetę moje troopsy.
Jakbyś to rozegrał grając przeciw AI,a jak przeciw zwykłemu graczowi?

[Edited by Kex on Feb 02, 2015 at 09:35]

Feb 02, 2015 at 08:05

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2378
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Pytanie taktyczne [post #6]

Główną przeszkodą jest tu te 10 weapon platforms i wszystko zależy od tego jak one są aktualnie silne w BM, a głównie, jak są odporne na zniszczenie w porównaniu do populacji. Nie wiem jak teraz, ale dawniej najlepszą bronią do ataku na nie były myśliwce, bo z odpowiednią bronią dawały sobie radę z weapon platforms a mało niszczyły populację (nawet wcale) - to trzeba wypróbować w symulatorze znajdując odpowiednią liczbę myśliwców, która wykona zadanie przy najmniejszej utracie populacji. Flotę statków użyłbym tylko wtedy, gdybym nie miał odpowiedniej liczby myśliwców lub weapon platforms były zaprojektowane do niszczenia ich i wytrzymywania ich ostrzału.

Niewystrzelone miny, jak może pamiętasz z naszej gry, nie są w zasadzie żadną przeszkodą, ale trzeba mieć dobre sensory żeby być pewnym, że na pewno nie są wystrzelone. Problem jest tylko taki, że zostaną wytrzelone po dotarciu pierwszej grupy Twoich obiektów, więc najlepiej żeby dotarły jednocześnie, lub po pierwszej grupie powinny pojawić się minesweepery (chyba że flota jest odpowiednio liczna i na tyle wytrzymała że nie musi przejmować się taką ilością min - na pewno myśliwce nie powinny natknąć się na miny, chyba że pojedynczo, bo będzie masakra).

Przeciwko AI to w ogóle nie grałbym Głównie dlatego że potwornie nudzi i nawet w celach testowych nie potrafiłem zmusić się do gry dłuższej niż 30 tur. Jedyny ratunek w role-playing, więc gdybym musiał, próbowałbym grać tak jak przeciwko człowiekowi. Czyli, będąc w stanie wojny, pewnie chciałbym wykorzystać to, że miny nie są wystrzelone, więc zaatakowałbym natychmiast tym co mam w pobliżu zgrupowanym w jedną flotę. Mógłbym nawet zaryzykować atak samymi transportowcami wypełnionymi myśliwcami bo planeta macierzysta jest tego warta, a populację zawsze uważałem za bezcenną. Najprawdopodobniej jednak przeprowadziłbym atak siłami połączonymi, w jednej flocie, z częścią myśliwców w roju (dla zniszczenia wrogich myśliwców i weapon platforms), a resztą na transportowcach, oraz przynajmniej kilkoma okrętami w jednym task force i w sztywnej formacji z transportowcami (dla ich osłony), z transportowcem jako liderem formacji (ale z tyłu formacji). Oczywiście okręty miałyby zakaz atakowania sił na planecie i ich jedynym celem miałoby być przyjęcie na siebie ognia jakichkolwiek sił, z którymi nie poradziłyby sobie myśliwce w roju, do czasu aż zostanie zrzucony desant z myśliwców.

Feb 02, 2015 at 17:03

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.