civ.org.pl forums > Space 4X - Ogólne > Imperia
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Ogólne
Poster
Message    
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Imperia [post #1]

Natrafiłem na ciekawą grę. Niestety jest ciągle w produkcji i twórca traktuje to jako hobby, więc tak naprawdę nie wiadomo czy dokończy. Ale mam nadzieję, że tak, bo gra jest oryginalna i stosuje mechanizmy, które chciałem od dawna zobaczyć w akcji.

W grze wcielasz się w rolę imperatora stojącego formalnie na czele państwa składającego się z wielu planet. Są 4 najważniejsze szczeble władzy:
- Planeta - tutaj rządzi bezpośrednio wicekról.
- System - za to odpowiada gubernator systemu.
- Sektor - składa się z jednego lub kilku systemów. Sektorami zarządzają gubernatorowie sektora, którzy są jednymi z najpotężniejszych osób w imperium.
- Imperium - w imperatora wciela się gracz.

Imperator nie może sterować imperium bezpośrednio jak w innych grach. To co może robić to:
- Kontaktować się z gubernatorami, wicekrólami, generałami armii i próbować wybadać ich statystyki, cechy charakteru, przekupić (ze swojej prywatnej kasy), przekonać, poprosić żeby coś zrobili. W przyszłości mają dojść ministrowie. Te akcje imperator robi jakby był osobą prywatną.
- Tworzyć prywatną sieć szpiegowską za swoje prywatne pieniądze. Dzięki temu ma się więcej informacji i można szantażować i mordować kłopotliwe osoby.
- Wydawać edykty - tutaj imperator dopiero próbuje uruchomić właściwą machinę urzędniczo-prawną. W ruch idą państwowe pieniądze i materiały. Ale tutaj wicekrólowie i gubernatorowie mogą stawiać kłody pod nogi i opóźniać niemiłosiernie realizację edyktu.

Jak można się domyślać gra nie ma multiplayera, ale wybaczam jej to. Imperium jest jedno, w każdej grze generowane losowo. Ponoć w przyszłości mają dojść inne i jeszcze kosmici, ale wg mnie to odległe plany. Szybciej spodziewałbym się możliwości oderwania się sektora od imperium.

Mechanizmy gry są ponoć skomplikowane. Populacja jest podzielona na 5-tys. jednostki coś jak popy w Victorii. Mogą one zmieniać pracę, migrować itd.

Jest coś takiego jak oś ideologiczna nacjonalizm<---->tyrania. Można by to uprościć na dobry<---->zły. Nacjonalizm znaczy tu, że się ktoś troszczy o ludzi. Każda decyzja przesuwa nas w którąś stronę. Gromadzi się też takie jakby punkty nacjonalizmu, pragmatyzmu i tyranii, które można wydawać, by przyspieszyć wykonanie edyktu albo na wykonanie jakiejś akcji. Inne postacie też mają własne osie i nacjonaliści lubią się z nacjonalistami a tyrani z tyranami.

Gra jest turowa i ilość akcji w turze ograniczona jest punktami zarządzania.

Celem gry jest jak na razie przeżycie 60 lat (można zostać zabitym), ale lepszym zwycięstwem jest uzyskanie 95% poparcia.

Wiki: http://imperia5x.wikidot.com/
Strona domowa, forum: http://imperia5x.com/
Kanał youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjpK-rNGPPtbtrzxiCBtymw

Edit:
Autor nie wspiera już "starej" wersji, czyli 0.412. Teraz robi w Unity nową wersję, której nie widzę, żeby się dało ściągnąć, a która ma się ukazać "za kilka tygodni". Stara wersja u mnie cras***e po kilku turach.

[Edited by Madlok on Jul 03, 2015 at 13:13]

Jul 03, 2015 at 11:07

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #2]

Na coś takiego czekam od lat - z pewnością będę kibicował powstaniu tej gry i dzięki za zwrócenie na nią uwagi

Edit: ach, gdyby tak jeszcze połączyć to z Aurorą w jedno w ramach przyzwoitego interfejsu...

[Edited by PAwleus on Jul 23, 2015 at 12:14]

Jul 23, 2015 at 12:10

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #3]

Kilka dni temu autor pokazał filmik z wersji .1 na silniku Unity. Nie było jeszcze postaci, tylko wygenerowane systemy, ale doszła nowość: konkurencyjne imperia. Widać też, że grafikę robi osobny grafik, a nie twórca w paincie, i robi to wrażenie. Portrety postaci mają być wszystkie w takim jakimś dziwnym przyszłościowo-steampunkowym stylu.

https://www.youtube.com/watch?v=YM3vHgSFhYw


dział forum z grafikami http://imperia5x.com/forums/pavlos-corner-the-art-forum.6/

[Edited by Madlok on Jul 23, 2015 at 13:28]

Jul 23, 2015 at 13:12

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #4]

Autorzy ucichli, ale w końcu jest nowy filmik
https://www.youtube.com/watch?v=M9KqovKt-Rk

i wygodniejszy sposób na przeglądanie grafik
https://plus.google.com/photos/107184924789600028565/albums/6065515531261874929

Te jednostki, nie widziałem podobnych w żadnej grze. Najbardziej przypominają mi starożytne golemy z krasnoludzkich ruin Morrowinda XD. Ale nie wiem na ile one będą w ogóle występować w grze, która jest turowa i raczej nie skupia się na bitwach.

[Edited by Madlok on Sept 26, 2015 at 15:50]

Sept 26, 2015 at 15:42

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #5]

Wiele z tych screenów wygląda bardzo obiecująco! Szczególnie:

Battle plan - to może być przełomowe rozwiązanie w space4X, bardzo ciekawy jestem szczegółów

Heavy cruiser - wygląda na ciekawie i dość realistycznie wykonany projekt

Sept 26, 2015 at 22:39

Print
Kex
Status: Elite

Posts: 803
Registered: Aug 19, 2010
IP: Logged
Re: Imperia [post #6]

Muszę przyznać,że ta gra faktycznie wygląda teraz obiecująco. Wydaje się,że to dopracowany pomysł,dobrze wyglądający (grafik się faktycznie przyłożył) i prawdopodobnie też wygodny w obsłudze. Trzymam kciuki.
Miałbym małe zastrzeżenie do tego golema - zakładam że to jakaś forma pancerza dla piechoty, działko na głowie raczej się nie sprawdzi,dla człowieka nie będzie to wygodne. To jednak szczególik.

[Edited by Kex on Sept 27, 2015 at 10:35]

Sept 27, 2015 at 10:35

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #7]

Po bitwach nie spodziewam się niczego. Gra chyba zostanie singleplayer (chociaż doszły konkurencyjne imperia) i strzelam, że te plany bitew to po prostu kilka jakichś gotowych planów do wyboru przed bitwą (może ich wybór będzie od czegoś zależał w wersji optymistycznej), a potem jakaś prosta kalkulacja. Ja czekam na tę grę dla tego systemu postaci podobnego do Crusader Kings 2 i tego braku osobistej kontroli nad wszystkim. Fajnie też będzie grzebać w tych ekonomicznych tabelach i patrzeć jak to działa.

[Edited by Madlok on Sept 27, 2015 at 11:29]

Sept 27, 2015 at 11:27

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #8]

Nie wiem czy śledziliście DevDiary, ale gra zapowiada się coraz lepiej. W najnowszym są opisane funkcje modułu odpowiadającego za konwersację z AI, który wygląda na przełomowy w grach. Co więcej, Imperia ma tworzony system POP podobny do Victorii2, a pod niektórymi względami wydający się nawet lepszym !!! Jak na razie ruch na ich stronie pokazuje niewielkie zainteresowanie projektem, ale chyba zupełnie niesłusznie.

Edit: Chyba nawet w końcu wybaczę im utożsamianie prowincji z konstelacjami

[Edited by PAwleus on Nov 26, 2015 at 16:26]

Nov 26, 2015 at 16:20

Print
Premislaus
Status: Conscript

Posts: 73
Registered: Apr 13, 2010
IP: Logged
Re: Imperia [post #9]

Właśnie się dowiedziałem o tej grze. Bardzo świetny pomysł! Dodałem go do obserwowanych na G+, a stronka leci do zakładek.

Względem bitew to kiedyś miałem pomysł, że nie dowodzimy bezpośrednio na polu bitwy, mamy niewielki wpływ, ale obserwujemy swoje wojska i zależnie od naszej polityki, badań, doktryn i ekonomii, zmienia się ich efektywność. I właśnie nasi generałowie podejmują decyzje i my ich nominujemy.

@PAwleus

Ten "Astrographic Mode" jest bardzo estetyczny!

[Edited by Premislaus on Nov 26, 2015 at 21:35]

Nov 26, 2015 at 21:33

Print
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #10]

Quote:
PAwleus wrote:
Edit: Chyba nawet w końcu wybaczę im utożsamianie prowincji z konstelacjami

Wydaje mi się, że to nie są konstalacje, bo można zmieniać przynależność systemu do sektora. Z tego co pamiętam, to po prostu od stolicy sektora do jego pozostałych systemów biegły linie, jako taka graficzna informacja.
Dzięki za news, zapomniałem zaglądać do nich.
Nov 27, 2015 at 11:55

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #11]

Ja wiem, że nie są nimi, ale oni je tak nazywają - jako że słowa nabywają nowe znaczenia, wspaniałomyślnie im wybaczam tym łatwiej, że rzeczywiście wygląda to na mapie bardzo stylowo.

Nov 27, 2015 at 12:12

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #12]

Najnowszy DevDiary "Production System" pokazuje jak można w sensowny sposób rozwiązać sprawę zabudowy planetarnej - podoba mi się tak bardzo, że poleciłbym powtórne przemyślenie całej sprawy macherom od nowego MoO, gdyby nie to że prawdopodobnie zabrnęli już zbyt daleko.

Mar 01, 2016 at 14:55

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Imperia [post #13]

Rzeczywiście ciekawe podejście - warto się nim inspirować przy projektowaniu gier 4x.
Mnie w tym opisie uderzyła prostota w podejściu do minerałów. Są one dzielone na podstawowe, ciężkie i rzadkie. Niby to takie proste ale idealnie balansuje miedzy systemem jednego surowca o nazwie minerały znanym z większości gier a systemem zawartym w Odległych Światach.

Mar 01, 2016 at 18:49

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Imperia [post #14]

Distant Worlds zostało przetłumaczone? W każdym razie trochę zbiłeś mnie z tropu i chwilę musiałem się zastanowić o co Ci chodzi

Mar 01, 2016 at 23:32

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Imperia [post #15]

Nie został ale podoba mi się polska wersja tytułu dlatego ją użyłem. Nie ma to jak mała gimnastyka umysłu

Mar 02, 2016 at 11:57

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2372
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Alliance of the Sacred Stars [post #16]

Imperia 5X to od niedawna Alliance of the Sacred Stars a tutaj macie filmik pokazujący jak wyglądała ma przełomie lipca i sierpnia.

Aug 05, 2016 at 01:25

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.