civ.org.pl forums > Space 4X - Ogólne > Emperor of the Fading Suns
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Ogólne
Poster
Message    
Madlok
Status: Veteran

Posts: 299
Registered: Mar 20, 2009
IP: Logged
Emperor of the Fading Suns [post #1]

Gra z 1997 roku oryginalnie robiona chyba na Windows 95. Rozdzielczość i paleta kolorów uboga, ale gra jest grywalna do dzisiaj i daje dużo zabawy. Z poważniejszego uzytkowania eliminuje ją ilość bugów i niedoróbek.

Najlepiej poznać te bugi i grać tak by ich nie wykorzystywać. Ale pozostaje jeszcze kwestia AI, które można robić jak dziecko, bo jak w prawie każdej grze AI nie rozpoznaje wrogich działań i przygotowań do nich jeśli nie ma formalnie wojny. A w tej grze nie ma sztywnych granic między państwami, można nawet budować miasta obok miast przyszłego wroga.
W trybie multiplayer wychodzą niezbyt przemyślane zasady gry, które gracze zawsze będą chcieli wykorzystać chyba nie całkiem tak jak to sobie wymarzyli twórcy. Na przykład jeśli gracz dostanie ministerstwo odpowiedzialne za imperialną flotę lub garnizony, to pewnie jeśli będzie kończył się czas jego kadencji zniszczy je i sprzeda zasoby.

Mimo to spędziłem cały weekend przy tej grze i przemęczyłem oczy gapieniem się w ekran. Grywalność, oryginalne spojrzenie na kosmiczne 4X i fabuła gry - te trzy elementy tu występują. Coś jak Alpha Centauri wśród gier cywilizacjopodobnych.

Planety, frakcje, świat, są wzięte ze świata RPG Gasnące Słońca. Słońca tutaj dosłownie gasną (powoli i dla gry bez znaczenia), ludzie są nękani przez niezwykłe choroby. Istnieją różne typy kosmitów i potężne pozostałości po niektórych z nich, na przykład bramy międzygwiezdne. Ogromną władzę posiada Kościół, który zakazuje wybranych technologii. Rolę magii pełnią moce psychiczne i kościelna Teurgia.

W grze oddano to tak, że grać można jednym z 5 najpotężniejszych rodów szlacheckich. Oprócz tego są jeszcze kierowane przez komputer Kościół i Liga (handlarze). Każda z tych frakcji może głosować w wyborach na regenta, ale oddać głos można tylko na jakiś Ród. Regent przydziela 3 stanowiska zwierzchnie nad: flotą imperialną, garnizonem na Stigmacie (graniczna plateta broniąca imperium przed inwazją Symbiotów i garnizonami Cesarskiego Oka (placówkami porozrzucanymi na macierzystych planetach frakcji).

Każda frakcja posiada 5 specjalnych bereł, które oznaczają siłę ich głosu. Każdy ród posiada 5 szlachciców i jeśli każdy z nich zginie, to frakcja przegrywa. Żeby głosować trzeba mieć fizycznie szlachcica w planecie stolicy Byzantium Secundus. Berła można trzymać gdziekolwiek. Na Byzantium II nie można walczyć w sposób konwencjonalny (czyli można używać zabójców), aż do czasu, gdy regent obwoła się imperatorem. Wtedy w stolicy zaczyna się toczyć konwencjonalna walka o wyeliminowanie z niej szlachciców. Uzurpator chce wyeliminować wszystkich innych, a wszyscy inni chcą wyeliminować regenta.

Gra ma dwa poziomy, jest mapa sektora galaktyki, gdzie każdy system to jedna planeta, połączone na stałe systemem dróg. Każdy skok na sąsiednią planetę zużywa wszystkie punkty ruchu. Jest mapa historyczna i losowa.

Każda planeta to osobna mapa podzielona na heksy i zwinięta wschód-zachód. Tutaj walczy się o miasta, fabryki itd. i tu się spędza najwięcej czasu. Z tego co zauważyłem, to nie za bardzo opłaca się rozpraszać siły i lepiej skupiać się na rozbudowie i eksploracji (jest masa ruin i innych takich rzeczy z nagrodami za zdobycie) własnych 2, 3 planet. Niestety mapy planet są zawsze chyba takie same, więc można się ich nauczyć i w kolejnych grach nie ma już niepewności odkrywania surowców czy ruin.

Nie chce mi się więcej pisać, ale jak będą pytania to odpowiem.

[Edited by Madlok on Jul 05, 2015 at 11:07]

Jul 05, 2015 at 10:58

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.