civ.org.pl forums > Space 4X - Stellaris > Chce grac z modami i mieć w grzę język polski!
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Stellaris
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Chce grac z modami i mieć w grzę język polski! [post #1]

Dla tych co pomyśleli, iż będzie to kurs tłumaczenia gry stellaris informuje, iż srodze się zawiodą . Moim celem jest pokazanie jak małym nakładem pracy można zmusić moda zawierającego nowy tekst aby współpracował z polską wersją. Normalnie jeżeli mod ma nowy tekst ale bez wersji polskiej to zamiast tego tekstu gra pokazuje nazwy zmienne w stylu name_name_name itp.

Według mnie gra jak nie znajdzie tekstu w wybranym języku powinna pokazać tekst w języku angielskim ale dopóki programiści tego nie zaimplementują musimy sobie radzić na około.

Zanim zacznę chciałbym poinformować o trzech sprawach:

Po pierwsze zamiast przerabiać moda możemy przetłumaczyć odpowiedni plik/pliki i wysłać go do autora z prośba aby załączył go do właściwego moda.

Po drugie po przerobieniu moda według moich wskazówek nie możemy go udostępniać osobą trzecim - robimy to tylko dla siebie!

Po trzecie gra nie pozwala dokonywać zmian na modzie ściągniętym z warsztatu steam w pliku zip. Znaczy zmiany możemy dokonać ale mod się już nie uruchomi.

Więc zaczynamy:

1. Zasubskrybujemy moda, którego chcemy zmodyfikować i znajdujemy katalog w którym zostaje umieszczony na dysku. Ścieżka do niego:
Steam\SteamApps\workshop\content\ID gry \ID moda
Mod znajdzie się w pliku zip

2. Odpalamy grę i w starterze wchodzimy na zakładkę modyfikacje gdzie klikamy na przycisk: narzędzia modyfikacji

3. Tam w zakładce: Stwórz modyfikacje, wpisujemy:

w linijce Pełna nazwa twojej modyfikacji - jakaś nazwę np mod dla PL
w linijce Podkatalog dla twojej modyfikacji - nazwę katalogu no modDlaPL

wybieramy dowolny tag modyfikacji i klikamy na przycisk stwórz modyfikację

4. Pojawia się nam ścieżka gdzie znajduje się nasz nowy mod - przechodzimy do niej w eksploratorze systemu operacyjnego i otwieramy katalog naszego modu

5. Następnie w nowym oknie eksploratora otwieramy katalog z oryginalnym modem.

Wchodzimy w plik zip i kopiujemy jego zawartość do katalogu naszego modu. Plik z rozszerzeniem mod się nie skopiuje ale nie jest nam on potrzebny.

6. Po skopiowaniu plików do naszego katalogu wchodzimy do niego. Odszukujemy katalog localisation gdzie powinien znajdować się plik:
jakaśnazwa_l_english.yml

7. Przekopiowujemy ten plik w tym samym katalogu zmieniając nazwę na :
jakaśnazwa_l_polish.yml

8. Następnie wchodzimy w ten plik jakimś edytorem tekstowym, może być notatnik, i zmieniamy pierwszą linkę z

l_english:
na
l_polish:

i zapisujemy plik

Możemy też przetłumaczyć cały plik

9. Zamykamy wszystkie foldery i odpalamy ponownie grę. W starterze gry wyłączamy oryginalną modyfikację i włączamy naszą.

Cieszymy się grą polsko-angielska zamiast polską z nazwami zmiennych

P.S.
Podobnie działa to w HoI IV

[Edited by Merthen on Aug 06, 2016 at 09:05]

Aug 06, 2016 at 08:59

Print
Zibi1981
Status: Elite

Posts: 1269
Registered: Sept 13, 2006
IP: Logged
Re: Chce grac z modami i mieć w grzę język polski! [post #2]

Wczoraj kupiłem "Stellaris - Digital Anniversary Edition" poprzez Steam i nie mogę znaleźć opcji włączenia polskiego interfejsu. Ktoś pomoże?

_________________________________
Zarejestrowany użytkownik Linuksa #437555
Zarejestrowany komputer #343538


"The great questions of the day will not be settled by means of speeches and majority decisions but by iron and blood"
Otto von Bismarck

May 14, 2017 at 06:31
Gadu-Gadu: 7707800
Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Chce grac z modami i mieć w grzę język polski! [post #3]

Jeśli jeszcze nie znalazłeś, to wydaje mi się, że przełącza się poprzez Steam, tak jak z innymi steamowymi grami.

May 16, 2017 at 23:01

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.