civ.org.pl forums > Space 4X - Stellaris > Patches
Zmień język na polski. Switch to English.

Print This Topic        Mark Topic as Unread 

civ.org.pl forums > Strategie Kosmiczne 4X > Stellaris
Poster
Message    
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Patches [post #1]

Patch 1.2.3

- dodano brakujące interakcje dla emancypacji frakcji
- szczegóły na mapie są teraz domyślnie włączone
- AI nie będzie już wielokrotnie prosić o dołączeniu do wojny po Twojej odmowie
- AI nie będzie już zapraszać do wojny przeciwko sobie
- AI zarządzające sektorami będzie bardziej chętna do modernizacji stolic planetarnych jeżeli będzie to możliwe
- naprawiono problem ze zbyt pasywną AI zbuntowanych imperiów w czasie wojny
- dodano powiadomienie z informacją o zamknięciu/otwarciu granic
- naprawiono AI dla kryzysu: demontaż ( Fixed AI crisis disassembling itself ?)
- można już cofnąć gwarancje niepodległości
- poprawiono głosowanie nad rozpoczęciem wojny
- poprawiono opcje polityczną: Regulacja Xenos - od teraz dostępna dopiero po napotkaniu Xenos.
- poprawiono warunki dla opcji politycznej: Regulacja Xenos
- losowo generowane imperia potrafią już wykorzystać portrety ras z DLC

[Edited by Merthen on Aug 06, 2016 at 10:18]

Aug 06, 2016 at 10:16

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #2]

Może trochę skoryguję:
- poprawiono to, że kryzys AI sam się "demontował" - imperium AI złożone z robotów/syntetyków przyjmowało politykę nakazującą mu demontaż robotów/syntetyków
- Regulated Xeno Slavery przetłumaczyłbym jako Uregulowane Xeno-niewolnictwo (chodzi o politykę dającą prawa niewolnikom z obcych gatunków, co czyni ich mniej skłonnymi do buntu)

Aug 06, 2016 at 22:43

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Patches [post #3]

Dzięki - nie napotkałem tego buga w grze i zastanawiał mnie ten demontaż.
Co do przetłumaczenia Regulacja Xenos to nie moje tłumaczenie tylko oficjalne .

Prz okazji przy tym patchu odkryłem nowego buga, który po ustawieniu rywalem odległego imperium wywołuje od niego nieustanny ciąg zamykania i otwierania granic. Już został zgłoszony na oficjalnym forum paradoxu.

Aug 07, 2016 at 10:36

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #4]

Regulacja Xenos to oficjalne tłumaczenie?!! Może bali się że nie zmieści się w jakimś okienku

Jest już od kilku godzin mały 1.2.4

- AI znacząco wolniej poszukuje i bada Zranioną Królową (Wounded Queen - nie wiem jak jest w oficjalnym tłumaczeniu ), żeby dać szansę graczowi zakończenia tego projektu
- naprawiony bug z otwieraniem i zamykaniem granic (na forum widziałem jednak zgłoszenie, że nadal nie jest to naprawione)
- naprawiony bug uniemożliwiający wynalezienie Xeno-Integracji (Xeno-Integration)
- naprawione jakieś problemy z sumą kontrolną i stabilnością na OSX

Edit: Co ciekawe, widziałem już też wersję Unofficial Asimov Hotfix dla 1.2.4 - mają tempo

[Edited by PAwleus on Aug 09, 2016 at 15:50]

Aug 09, 2016 at 15:48

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Patches [post #5]

Patch 1.2.5

- poprawiono błąd powodujący ze wojny z 100% wykonaniem celów wojennych nie są kończone przezAI
- naprawienia błąd [podobno to inny niż ten naprawiony w 1.2.4] z ciągłym otwieraniem i zamykaniem granic przez AI
- naprawiono błąd przez który AI sektora budowała laboratoria naukowe tylko jednego rodzaju
- naprawiono błąd przez który AI zapraszała gracza do wojen z których nie miał on żadnych korzyści.
- AI nie będzie już ustawiała priorytetu na żywność na planetach tylko z robotami
- dodano dwie dodatkowo listy z nazwami dla roślinnych ras
- naprawiono błąd pozwalający badać projekty specjalne w tym samym czasie
- specjalne projekty z kosztem czasu nie użyją już zmagazynowanych surowców
- prawiono kilka CTD (awaria do pulpitu)

Aug 16, 2016 at 15:27

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #6]

A ja się cieszę, że naprawili błąd z jednoczesnym badaniem projektów specjalnych z tej samej dziedziny - mimo, że na razie spowoduje to duże zbędne utrudnienia w grze, bo pozwoliło np. uwypuklić problem z niepotrzebnym używaniem 2 naukowców do jednego projektu (szefa laboratoriów imperialnych i dowódcy wyprawy naukowej). Dzięki temu szybciej zostanie to lepiej przemyślane i naprawione, razem z całą otoczką analizy szczątków, bo obecnie pozostawia wiele do życzenia (np. brak jakiejkolwiek informacji o rodzaju szczątków jest dość uciążliwy, podobnie jak brak możliwości usunięcia znaczników szczątków, których nie zamierza się badać). Wiz już przyznał, że używanie 2 naukowców jest niezamierzone. Podejrzewam, że też nie jest zamierzone blokowanie równoczesnych projektów realizowanych przez statki naukowe (prawdopodobnie też innych wymagających obecności okrętów lub transportowców).

Z ciekawości, widzieliście kiedyś jakieś CTD w Stellaris? Bo ja nigdy - u mnie działa bardzo stabilnie i nawet mody tego nie psują...

Aug 17, 2016 at 10:38

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Patches [post #7]

Też mnie dziwiło że aż dwóch naukowców jest w te projekty angażowane. Niestety szybko tego nie zmienią, a w początkowej fazie gry w miarę odkrywania nowych gatunków pojawia się pełno półrocznych badań, które po tej łatce praktyczne wstrzymają gałąź socjologii :/

Co do CTD to też żadnego jeszcze nie napotkałem gra jest bardzo stabilna.

Aug 18, 2016 at 16:57

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #8]

Odkrywanie nowych gatunków nie jest tu akurat problemem, bo można oddać tu inicjatywę imperiom AI - to kwestia decyzji, czy bardziej opłaca nam się szybkie zdobycie pokaźnych ilości Influence czy wcześniejsze zaawansowanie w Socjologii (jeśli nie ma już tu bugów to punkty naukowe nie są tracone mimo czasowego wstrzymania wynajdywania).

Odnośnie szczątków to zauważyłem na forum Paradoxu informację, że już obecnie można uzyskać dane odnośnie tego co można uzyskać po ich zbadaniu: trzeba zrobić maksymalne zbliżenie i trafić kursorem w odpowiedni piksel, żeby pojawiła się podpowiedź. Muszę jeszcze sprawdzić, czy to rzeczywiście prawda, ale wygląda na bug.

Aug 19, 2016 at 11:21

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Patches [post #9]

Mam przegranych na stellaris powyżej 100 godzin ale magazynowania punktów nauki nie zauważyłem

[Edited by Merthen on Aug 19, 2016 at 17:20]

Aug 19, 2016 at 15:44

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #10]

To prawda z tą podpowiedzią do szczątków! Niestety pokazuje tylko jakie ślady komponentów są w szczątkach, więc już samodzielnie trzeba to porównać z tym co mamy już wynalezione - mocno niewygodne, ale lepsze niż nic

W 1.2.5 jeszcze tego nie sprawdzałem, ale do tej pory magazynowanie punktów nauki nie zawsze działało z powodu bugów.

Aug 19, 2016 at 23:07

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Patches [post #11]

Wczoraj też sprawdziłem szczątki - jak najedzie się kursorem na piksel w lewy dół od ikony szczątków to wyświetla się jakie technologie są w nich ukryte

Aug 20, 2016 at 07:27

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #12]

Technologie? Tak byłoby trochę bardziej wygodnie, ale u mnie widzę tylko listę śladów komponentów i w różnych miejscach pola szczątków na zewnątrz od ikony.

Magazynowanie punktów nauki jest niestety nadal zabugowane.

Aug 20, 2016 at 11:20

Print
Merthen
Status: Moderator

Posts: 5146
Registered: Aug 25, 2008
IP: Logged
Re: Patches [post #13]

Pomyliłem się nie technologie, a komponenty.

Aug 22, 2016 at 16:28

Print
PAwleus
Status: Hero

Posts: 2306
Registered: Mar 24, 2009
IP: Logged
Re: Patches [post #14]

Polecam Stellaris w wersji 1.8 - chociaż ma swoją porcję bugów i niedoróbek (wiele ma być poprawionych w 1.8.1), to jednak AI zostało ulepszone do tego stopnia, że zaskakuje niemal każdego przy pierwszym zetknięciu: jednych, tak jak mnie, bardzo pozytywnie, wyzwaniem prezentowanym już na poziomie normal (nie dostaje wtedy żadnych bonusów), co jest naprawdę wielką poprawą (i bardzo wyróżnia się na plus w świecie współczesnych gier 4X), a drugich, szczególnie niektórych początkujących, negatywnie, gdyż nie mogą prosto wybrać łatwiejszego poziomu trudności (Wiz już zapowiedział, że taki się pojawi w przyszłości) i są sfrustrowani swoją niemocą do tego stopnia, że zarzucają iż AI otrzymuje jakieś bonusy, które nie są fair (co nie jest prawdą nie tylko według doświadczonych graczy, ale zaprzecza temu też Wiz, który jest twórcą tego "AI"), wylewając żale na forum.

AI znacznie lepiej potrafi rozwijać się ekonomicznie i terytorialnie (w tym jest już obecnie naprawdę mocne i to z tym początkujący mają kłopot konkurować). Poprawione zostało też militarne zachowanie AI i nie goni już ono za pojedynczymi korwetami z swoim terytorium (to była największa bolączka), ale nadal zbyt łatwo można odwrócić jego uwagę od celów strategicznych poprzez bombardowanie jego planet nawet niewielkimi siłami - nie jest już jednak możliwe prowadzenie z powodzeniem walki przeciw przytłaczającym siłom przeciwników na wielu kierunkach jednocześnie, co jest ogromnym ulepszeniem.

[Edited by PAwleus on Sept 27, 2017 at 12:10]

Sept 27, 2017 at 12:10

Print
^ Początek strony ^



Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.1.2 (© 2003 tForumDevTeam)

The comments published here represent only the personal opinions of the respective users. civ.org.pl and it's staff is not held responsible for the contents of the posts.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Portal civ.org.pl ani jego redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.


hosted by artserwis.pl - praca, konkursy, portfolia dla twórców.